neyine ayar oluyorsun? r1 inle sürekli 100-120yle gidebiliyor musun? "bu makina hız için", "su kaynatıyo" vs diye itiraz ediyorsunuz yavaş git diyince. 200-250 ile giderim ben diyorsan da SUÇtur bu Türkiye'nin tüm yollarında.
Ayrıca tüm araçların satışını yasaklamaya gerek yok, farkındaysan ss dedim cruiser vs tarz motorları katmadım. hiçbir araba da 100-120 ile seyahat ettiği için sıkıntı çekmiyor. en fazla kolay kolay değiştirilemeyecek hız limitleyici konulur ve ani kaçışlar düşünülerek buna göre hız sınırlayıcıları konulur.
kıssadan hisse sokakta kullanım mantığına aykırıdır ss motorlar. bir de şu cümle "Bende böylesine ayar oluyorum işte.." haddini aşan bir hitaptır, lütfen bu şekilde hitap etme bana bir daha.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
En güvenlisi duke 390 dır
Kardeşim r1200 de 240 yapıyor , 600 lükde ne farkı var ss olunca sıkıntımı oluyor.İstersen 1.6 sıradan bir sedanla 180 yapar yine aşarsın hız sınırını. O zaman tüm araçlar yasaklansın.
Ne farkı var bunun işid teröristse tüm müslümanlar teröristtir demekten,1000lik ss i de düzgün kullanırsan hararet falan yapmaz hiçbir sorun çıkarmaz.
Sorun motorda değil kafada...
100.000 km 100, 150, 200, 250 cc tecrübem var. Katlayıp sigara yakacak kadar da param var. Hadi bakalım, bana ne diyeceksiniz?
“Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş
konu hakkında bir başka başlığa yazdığım 2 mesaj,
1-Yaş 23 bence acele etmeye gerek yok, önce trafik nasıl oluyor da oluyor, nerden öküz sığır çıkabilir, 30 km ile düşünce kaç gün ağrı çekilir, kuru zeminden birden belediyenin yeşillik yerine asfalt sulama bölgesine gelince noluyor, bunları düşük hacimli 125-150 cc ile çözün daha sonra hacim büyütün, bu yazdıklarım tecrübenizin hiç olmadığı düşünülerek yazılmıştır, ayrıca yine hiç tecrübeniz olmadığını varsayarak scooter ile başlamanızı öneririm, gazdı ,vitesti, debriyajdı uğraşmadan dikkatinizi daha fazla yola ve çevreye verebilmek açısından.
2-Patronum ilk motor olarak zamanında srad 600 almış hemen akabinde omuz çatlaması, 2 kaburgada ezikle iki tekere adım atmıştı, düşük km hızda 20-30 gibi, ben 125 cc scooter ile başladım, ve düştüm tabi ama en azından bu ve benzeri zararları yaşamadım.1200 harley le işe gelince bana " en iyisini sen yaptın, en altdan başladın bak şimdi neye binebiliyorsun" demişti ve yaşımda 23 değil 30 du başladığımda
Parayla alınabilecek en iyi frenlere, amortisörlere, ağırlık dağılımına ve viraj kabiliyetine sahip aletler ss motosikletler. Kaldı ki 0-100 e 3.5 sn de ulaşabilen aletler yine bunlar(0-100 hız sınırları içinde). Tehlikeden kaçmak ve virajda başınız sıkıştığında elinizin altında olmasını istediğiniz yine bu tip motosikletler. Hız limitine uymak kullanıcının elinde yoksa bunlar tek başına dengede duramayan aletler.
parasızlık ve cesaretsizlikten bok atılıyor kimse aptal değil 500 cc altı gariban işi ulaşım aracı 500cc üzeri zevk tir ufak cc kullanan arkadaşlarıma motosikletimi verince bu ne böyle nasıl bir ivmelenme tork diyorlar mest oluyorlar kii er5 ten bahsediyorum 7-8 bin tl ye alınabilir 2. eli ve 0 km çinli hintli vs reden sağlamdır birde frenlere re yol tutuşa bok atılıyor arkadaşım corollayı corolla gibi ferrrariyi ferrari gibi kullanacaksın olay bu
Surekli maliyetten ve hız sınırından girilmiş. Maliyetini, aynasinı, grenajını, benzinini bilmem neyini niye yazıyorsunuz ki yahu alacak adam bilmicek mi? Motora okadar para veren adam 500tl bakimina veremicek mi? Yillik vergisini ödeyemeyecek mi? Herkesin motordan beklediği ekonomik olsun değil bunu anlamıyor bazıları. Motosiklet= az maliyet kafasindan cıksak....
Hiź limiti dediginizide bircok kişi aşıyor zaten. 600-1000cc (ss) alip sürekli 120de takılan varsada bilemicem ben göremedim henüz tabiki bu demek degil altindaki guclu surekli 200desin hiç tempon düşmüyor gidiyorsun filan öyle birşey yok. Ama arada bir acılıyor o gaz onu biliyorum. Kendim kullanmadım yüksek cc ama bol artciligim var.
Yalnız bu konuda ne anlatılmak istediği tam açık değil. Kimse ss motorlara laf etmiyor. Ama yeni başlayana az tecrübesi olana acele etme deniliyor, bunun neresi yanlış?
Ayrıca belirtmek isterim ki kesinlikle büyük cc motorlar çok daha kaliteli çok daha güvenliler. Her açıdan.
Ya susayım susayım diyorum ama neyse. Hız sınırı her yerde 80-90 falan diyorsunuz zaten alsanız bile o hızları geçemeyeceksiniz diyorsunuz hatta bazılarınız bence bu makinaların satışı yasaklanmalı falan diyor. Sizlere gerçekten hayret ediyorum. O zaman araba satışları da yasaklansın? Tofaşlar dahil 150 yi geçemeyen araba yok heralde dünyada. Onlar da yasaklansın ya da yeni arabalar 700 cc falan olsun 100 ü geçemesin? Sanki 250cc motosiklet kullanıp 100ün altında motosiklet süren var mı acaba aranızda? Neden bu kadar kıskançsınız anlamıyorum. Kendilerinizde olmayan cesareti ve yeteneği başkalarında görünce neden korkaklığınızdan utanıp ve o insanları kıskanıp onları baltalamaya çalışıyorsunuz? Herkes sizin gibi kendini asla geliştirmeye çalışmadan sadece ulaşım için mi kullanmak zorunda motosikleti? Sizce 600 rr mı alayım R6 mı alayım diye soran adamın, motorun bakım parası mıdır umursadığı kriter yoksa gazı açtığında motosikletin nasıl uzadığı mıdır, virajlara nasıl girdiği midir? Zaten o adam hangisini alayım diye size sormuyor ki. Sizin aksinize cesareti olan, tecrübesi olan ve motosiklet kullanmayı BİLEN insanlara soruyor hangisinin sürüşü daha çok haz verir diye. Zaten sağ şeritten 80 ile giden adamın yorumlarını umursamıyor o başlıkları açan kişiler de. Çünkü onların amacı, sizin aksinize motosikletten keyif almak ve kendilerini geliştirmek oluyor, motosikleti A noktasından B noktasına gitmek için kullanmıyorlar. Aynı zamanda bu kişiler sizin yorumlarınızı umursamasalar da size asla saygısızlık etmiyorlar. Ama sizin yaptığınız ilk şey onları amaçlarından ve motosikletten soğutmak oluyor ve onları küçük görüp, apaçi diye nitelendirip dalga geçmek oluyor. Umarım bir gün siz de korkunuzdan sıyrılıp motosikleti gerçekten keyif almak için kullanmaya başlarsınız.
Yukarıda yazdıklarımı bütün büyük cc kullanmak isteyenler ve bütün küçük cc de kalınmasını savunanlar için söylemiyorum. Söylediğim kişiler kendilerini biliyorlar.
Burada guvenlik konusuluyor .Dunya standartlari konusuluyor maliyet degil..
Parasi olan cok adam var gidip ss makina almiyor neden mi?
1) Arabada Ncap ten 5 yildiz var motorda ne var?
2) Herkesin trafikte kendini hakli gordugu bir ulkede yasiyosun bi tane arabanin tiklamadina bakar hayatin sen 240 la giderken..
3) Bu guc hiz meseleside ne arkadas.Neyin gucu sen motorun hakkini verecek deneyime ,egitime, donanima sahipmisin ..Pist kosullarinda bu mereti max.verimlilikte kullanabilecek kabiliyet ve egitimin var mi?
Bos bos konusmyin.Acin forumu bakin birsuru rahmetli bu ss meraki yyzunden vefat etti.Bu dami tesaduf?
Konu guvenliktir.Zewk mewk guvenligin onune gecemez.
Ferrariyle takla atar icinden cikarim karbon sasi var.Sen motorla takla atta cik icinden..
Gencler ozenmesin bu muhabbetlere..
oh ohh okuduğunu anlamak istemeyip, istediği gibi kıvıran ss fanları gelmiş saydırmış. arkadaş sokakta kullanmanın mantığına aykırı demişsiz, millet yok o zaman bütün arabaları motorları yasaklasınlar demiş.
ne yazmışım bir daha kopyalıyorum aşağıya. lütfen okyuyun ki diğer motorlu araçlar için ne demişiz görün.
Ayrıca tüm araçların satışını yasaklamaya gerek yok, farkındaysan ss dedim cruiser vs tarz motorları katmadım. hiçbir araba da 100-120 ile seyahat ettiği için sıkıntı çekmiyor. en fazla kolay kolay değiştirilemeyecek hız limitleyici konulur ve ani kaçışlar düşünülerek buna göre hız sınırlayıcıları konulur.
kıssadan hisse sokakta kullanım mantığına aykırıdır ss motorlar.
bu haliyle bu motoların varlığı mantık dışı diyorum ben. ha almanyadaki gibi otobanların hız limitini kaldırırsın o zaman bu makinaların kullanabileceği alan oluşmuş olur ve mantıklı hale gelmiş olur. benim demek istediğim buydu.
genç bir arkadaşımız ise kıskanıyorsunuz, çekemiyorsunuz, cesaret edemiyorsunuz falan demiş, ayıptır yahu tanımadan etmeden böyle şöyler söylenir mi? ne demişim tekrar kopyalıyorum
farkındaysan ss dedim cruiser vs tarz motorları katmadım. hiçbir araba da 100-120 ile seyahat ettiği için sıkıntı çekmiyor. en fazla kolay kolay değiştirilemeyecek hız limitleyici konulur ve ani kaçışlar düşünülerek buna göre hız sınırlayıcıları konulur.
ss dışında kalan diğer motorlu taşıtlarında sınırlandırılması lazım demişiz. ama bunu gelip kıskançlığa, cesaretsizliğe, becerisizliğe bağlamışsın güzel kardeşim. ama ben bunları söylerken ne düşünüyorum? bu kadar yüksek hızlar kaza riskini ve ölüm riskini artıyor bunu düşünüyorum. bir iki yıl önce 600 cc ile aşırı hız yüzünden virajı alamayıp bariyerlerde can veren 19 yaşındaki yeğenimi düşünüyorum. ha sen bunları kıskanma, korkaklık, beceriksizlik olarak görüyorsan bilemem.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
İlk kazamdan sonra iki kitap alıp okumuştum, biri Keith Code'un Twist of the wrist'i. Sonrasında SS'ler nasıl satılabiliyor piyasada diye kara kara düşünmüştüm. Çünkü yarış okulu ve birebir pist eğitimi olmadan kullanmak mümkün değil aletleri. Her biri silah gibi birşey.
Ancak bu tip şeyleri kısıtlamanız mümkün değil. Ne kural koysanız, o kuralın arkasından dolaşıp istediğini yine elde eder insanlar. Gürültülü eksos gibi düşünün.
Hatta aynısı araba için de geçerli, o noktada yüksek fiyat kurtarıyor durumu. Herkes 400+ beygir araç alamıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------
Hacimden bağımsız alınabilecek en keyifli motorsikletlerden biri: Suzuki DR-Z400SM
Şiddetle tavsiye olunur. Duke 390 var bir de. CB500 de fena değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
Kritik noktaya parmak bakmışsınız. Gaz verince tüm ağırlık arka tekere, fren esnasında tüm ağırlık ön tekere verilebiliyor. Bu kadar yüksek değişim, eğitimli bir gaz kontrolü olmadan başa bela.
Negatif olarak ta SS'lerin ağırlık merkezi yerden çok yüksek (çok yatabilmeleri için), ve düz yol stabiliteleri kötü (kolay dönebilmeleri için). Bu iki noktada da en iyi motorsikletler Cruiser tipi. Kendi kendinize başınızı belaya sokma ihtimaliniz çok düşük.
Valla her satırına imzamı atarım.
Bende aynılarını yazacaktım, yazmaya üşendiğim için yazmadım.
Allah razı olsun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
Kalbini kırmak istemezdim kusura bakma ama söylediğin şey o kadar mantıksız ki ))))
Tamam bir daha öyle yazmam.
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
yahu bana inanmıyorsunuz madem adamınız gol diyor
eee nabacak adam 1000cc sport motorla 100 le mi gidecek ?
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Cok guzel anlatmissiniz. O cevabi veren arkadas o dermani almis birkere kurtulamiyor. Tehlikenin de farkinda fakat bir eroinman gibi tum teklikenin farkinda olmasina ragmen yine de bu illetten vazgecemiyor.
Kimse yalan soylemiyor kimse kimsenin dusmani da degil bunlar degismez gercekler. Bunun disindakiler teferruat. Yani onu soyleyenin tek kelime yalani yok. Tum olasiliklari riskleri anlatmasinin vazgecirmesinin temelinde Larson tarafi dusunmek karsi tarafi korumak vardir.
Saygilar...
Bugun De olmedim anne
Motosiklet sürmekten keyif alan insanların tek amacı mümkün olan en hızlı motosikleti alıp limitleri zorlamak mıdır? Yoksa motosikletiyle gezebildiği kadar gezmek mi? Motosiklet alıp 80 km hızla dünyayı gezen adam keyif almıyorda, h2r ile 400 km hızlara çıkınca mı bu zevke ulaşabiliyor?
Zevkler ve renkler tartışılmaz, çoğu zaman sürmesemde sadece motosiklet sahibi olduğum için bile keyif alabiliyorum.
Motosikletin tekdüze değil çok renkli bir yaşam sunduğunu düşünüyorum ve bu renkli dünyadan keyif alabilmenin düzinelerce yolu var.
Ben büyük ve güçlü motorları seviyorum. Param olsa evin içine aksesuar diye koyar binmesem bile bakar bakar sevinirim
Ben motosiklet üzerinde ne kadar vakit geçirebiliyorsam o kadar keyif alıyorum. Ve bu süreyi uzun tutmak için sürüyorum.
Ama hız fanatikliğinin motosiklet aşkıyla alakalı olduğunu düşünmüyorum bu daha çok adrenalin bağımlılığı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)