Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Forumdaki yüksek hacimli motosikletten vazgeçirme çabası

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    10.000 125cc ,, 15.000 200cc tecrübem var şimdi 600cc nasıl bir şey diye düşünüyorum 250likler öyle gidiyorsa 600lükler nasıl gider


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    Şahsi fikrim ;
    1)maliyet:Yüksek cc yüksek maliyettir.yani 125-250cc motorun ayna'si 100tl ise 1000cc 300 hatta 450tl olur..
    -bakim ve maliyet yukselir uyanık kalitesiz bazi ustalar sadece yag degistirmek icin 70tl istiyor yag 25tl anahtarla alttan sökmek sadece 2dakikasini alir cok değilmi? Aynisini 600-1000cc de düşünün en az isteyeceği 150tl yaptirmazsaniz garanti dışı mecbur yapılacak. ...

    2)moto gücü hız : avrupa gibi temiz deliksiz geniş yollar yok hiz limitleri de farklı sehir ici çoğu yerde kamera sistemi var 400tl arkanizdan gelir..ayrica motor var 250km rahat yapabilir ama turkiyede 80km ile GİDERSENİZ ancak yani otabandan bile gecerken 250cc limitleri zorlar baya hiza ulasir..

    3)satin alma gücü; evli bekar olmak etkiler yüksek cc ici bugun 45-65.000tl az degil evli iseniz veya evlenecek gidip 15-25.000 tl arac alip 10-15.000tl 250cc moto alirsiniz ama tum parayi gidip 600cc yatirirsaniz yagmur kış es dost biryerlere gitmeyi bu pahali motorla yapamazsıniz

    4)vergi kasko konusu yuksek cc xe de yüksek olur bu nedenle 250cc yetmiyor kamera yok yollar bozuk değil diyorsaniz ara modellere bakin 300-400cc
    Mengu16 bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    25 Ocak 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    -
    Gerek asfalt kalitesi gerek otomobil surucu bilinci yerlesmedikce tecrubesiz biri icin 150cc ustunun daha riskli olacagini dusunuyorum

  4. #44
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    Hepsini gectim turkiyede 90km fazla gideceğiniz yer otoban onda bile limit var altinizda 1000cc-1200cc olması farketmez

    lambalarda sinyal vermeden önünüze kırıp dönmeye çalışan hayvanlar köstebek yuvası gibi asfalt cogu yerde olan kamera hiz takip sistemi var

    adam yolun solu bos 80km ile gidiyorum bana korna çalıyor düşünün yanimdan sollayabilir yol bos yüklü kamyon sürücüsü

    yerde siz bir çukura 90km ile farketmeden girince devrilme düşme kaza yapma riskiniz çok yüksek aynı yere 40 km hizla gelin kaza yapmazsiniz manevre vaktiniz olur

  5. #45
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Dijital kadranın atlaya hoplaya 200 ün üzerine tırmandığını gören kişi imreniyor, yaşayan ise bırakamıyor..
    hasmet bunu beğendi.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  6. #46
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    hız sınırının en fazla 120-130 olduğu türkiye'de bu kadar hız yapan 600lük, 1000lik ss makinaların satışına neden izin verilir ki? bu makinalarla 90la 100 le de pek gidilemiyor. bence pist dışında kullanılacaksa satışı yapılmamalı.
    Mengu16 bunu beğendi.
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.

  7. #47
    mustick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2016
    Motosikleti
    CBR250R
    125'i, 250'si, 600'ü, 1000'i yok.
    Ecel gelmiş cihane baş ağrısı bahane.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    1. "Hiz siniri belli, 250cc yeterli" diyen arkadaslar mantiken dogru olduklarini dusunseler de, yuksek hacimli motorsiklet sahibi olmus olanlarin fikirlerine katilacagini hic zannetmiyorum. Mesele yuksek hiz degil ki zaten. On senedir 900cc uzeri motorsiklet kullaniyorum, daha 200km/s yapmis degilim motorsikletle trafikte. Yapmayi da dusunmuyorum. Hayir, degil 250cc, 600cc bile istemem. Stabilite, guvenlik, rahatlik turu bir suru sebepten dolayi. Arada coook buyuk fark var.

    2. Katedilen km ile tecrube tanimlamak ta dogru degil bence. 50 bin km yol tecrubesi olan bir insan dusunun. Bir de 5 bin km yol tecrubesi olan biri, ama ekstradan iki gunluk CCS sertifikali bir yaris okuluna gitmis, bir kac pist gunune katilip birebir egitim almis. Ikinci arkadas on kat daha az yol tecrubesi olmasina ragmen kesinlikle cok ama cok daha iyi bir surucudur. Asagi-yukari iki kat daha kisa mesafede durur, cok daha iyi viraj alir, gaz kontrolu cok daha iyidir.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  9. #49
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Motosiklet alırken en önemli sorun malumunuz "para". Günümüzde herkes şikayet etse de istediği motosikleti (azımsanmayacak bir zümre için söylüyorum) kredi kullanarak satın alabiliyor. Bu durumda önümüze iki engel çıktı: birincisi gerçekten insanları önemseyen ve tecrübe sahibi olmalarını, zarar görmemelerini isteyenler ve ikincisi "ben bu motosikleti kullanıyorsam başkası kullanmasın" diyen bencil canlılar. Yalnız burada hepimizin genel bir suçu var; yüksek hacimli motora sahip motosikletleri statü sembolü olarak görüyoruz.

  10. #50
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Başlığı açan arkadaşın her dediğine katılıyorum fakat yüksek cc oldurur ve bakım maliyeti çok yüksektir
    Egehehe helvani yeriz artık

  11. #51
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Yüksek hacimli motosiklet deyince neden bazı arkadaşların aklına ss makine geliyor anlamış değilim. Nc750, f650gs veya türevleri yerine neden hemen yarış motosikleti düşünüyoruz?

    Yarış motosikletiyle ölenleri yazmış, link vermiş bazı üyelerimiz. Birkaç gün önce cbf150 ile düşüp ölen bir arkadaşımız vardı ve bu tarz motorlarla düşüp e5'de kafası kopan da var ölen de.

    Şunu anlayamıyoruz. Malesef olay motosiklette değil kişide bitiyor dostlar. Cg motorlarla kaza yapıp ölenleri ne ara unuttunuz?

    Bu konuyu açma amacım bu hacim/tecrübe mevzusunun fazlasıyla abartılmış olmasıydı. Kısaca şunu demek istiyorum. Motosikletiniz güçlüyse kontrol daima sizdedir. Tehlikeli bir durumun içine girip girmemek sağ elinizdeki gaz kolunda biter. Fakat yeterli güce sahip değilsek hayatta kalmak için malesef başkalarının dikkatine her zamankinden daha fazla muhtaç oluruz. Motosiklet seçimi yaparken avrupa değil Türkiye şartlarını göz önünde bulunduralım. Şunu unutmayalım ki her ne kadar hız sınırı 120km olsa da dürüst olalım çoğumuz bu kurallara bazen uymayabiliyoruz. Bu yüzden "zaten hız sınırı 120 güçlü motosiklete ne gerek var?" derken nerede yaşadığımızı lütfen unutmayalım.
    hasmet bunu beğendi.

  12. #52
    Yanagisawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul/ Bostancı
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC gitti Hayabusa Alma Arifesinde
    1. Yüksek cc keyiftir ama bir okadarda maliyettir,sirf buji degistirseniz 4 buji 120-130 tl tutar

    2.Zinciri 500-600 hatta daha pahalidir

    3.Debriayaj baski vs 500-600 tl dir,

    4. 3-4 litre yag alir ortalama 200 tl yagidir

    5.Lastik alirsin 1000 tl ye yakin veya daha fazla tutar

    6. Sehir ici minumum 6-7 litre yakar sikistirirsan bu yakit 9- 10 litreleri bulur.

    7. Motoru en ufak yatirmanla markasina gore karenaj maliyetleri 1000-2000 tlyi bulur

    8. Alirkan 8 yada 10 tane kucuk motor parasi verirsin ( O km ler icin ) 2. El alirsin canini çikarmislardir 6000-7000 tl masraf cikartir

    9. Yillik vergin 1000 tl leri bulur, kasko fiyatin servetleri bulur.


    Bu siralama kucuk motorlara gore uzar gider bunlari göze alip okadar parada kazaniyirsan alir binersin, ama sadece almis olur kullanirken altinada edersin cunku tecruben yoktur 100-150 hp bir motoru kullanmaya kucuk cc de 6. Vites 140 km hiza cikarken buyuk cc de 1. Vites 160- 180 km lere cikarsin.

    Kisaca buyuk cc evlilige benzer bekarken bir kizdan ayrilirsan hicbir sorumlulugun olmaz ayrilir gider sadece üzulursun, ame evliyken ayrildinmi hatun senin donuna kadar alir hayata 15 sene geriden baslarsin, iste buyuk cc motorda boyledir kazayaparsan sonucunu caninla ödersin..

  13. #53

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Hocam bu o kadar uzun bir konu ki, burada bir iki cümleyle açıklamak kolay değil. Ama yolun düşerde Kurtköy Viaport taraflarına yolun düşerse ofisime beklerim. Hem tanışmış oluruz hemde uzun uzun nedenlerini konuşabiliriz.

    Şimdi burada yazsak okunmayacak kadar uzun olur. Zira motosiklet açısından ve kullanıcı açısından çok sayıda bileşen giriyor işin içine.

  14. #54
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    küçük hacim iyi hoşta 400 cc sınıfında bişey yok. en azından artçı alınca arabalara rezil olmak istemiyo insan. anlatamıyoruz herhalde

  15. #55

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Buraya yazacaktım başka yere yazmışım

    Teorik olarak heveslerinin ötesine geçtiğinde sadece kendi bileceğin sürerim ben bunu güvenin varsa, en azından daha önceden motor sürmeyi biliyorsan(150-250cc arası 10 bin km civarı deneyim) ve elindeki motor ve alacağın motor ile kolay ve smooth şekilde;

    1- 8 Çizmek
    2- Dar bir hat üzerinde düz gidebilme,
    3- Dar dönüşler (Sağa ve sola)
    4- Ani fren mesafesi
    5- Yol okuma
    6- Kendine hakim olma (gaza gelmemek, sinirli olmamak, hız yapmamak)
    7- Kilit gidon 360 derece dönüş ve düşük hızlarda maksimum denge,
    8- Motosiklet sürerken gerilmeden doğru oturma,
    9- Konumlanma,
    10- Rüzgarda ve yağışlı havada köprüden geçebilme konularına tam olarak hakimsem her motoru bir şekilde güvenle sürebilirsin demektir.

    Şöyle diyelim 150cc bir motor sürdün 10-20 bin km arası (aslında en az 20-40 bin) 1000rr aldın. 600rr-1000rr ile yukarıda yazdığım şeyleri rahat gerilmeden yapabiliyorsan ve tabi kişiliğini duygularını tam olarak kontrol edebiliyorsan sürebilirsin.

    Tabi eğitiminde gerekli olduğuna inanıyorsan, teker ve hız gibi akrobatik gösteriler yapmayacaksan ve km si geldikçe gerekli eğitimleri alacak sürekli eğitim felsefesine inanıyorsan... neden olmasın? Olabilir...

    Ama kaç kişi bunları yapabiliyor?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------

    Küçük cc ile Büyük cc motorun farkları?

    Küçük cc motorlar kolay yanlamıyorlar, daha düşük hızlarda sürmek zorunda kalıyorsunuz, kolay kaymazlar (lastikler iyiyse ve aşırı zorlamadığınız sürece), kolayca high side olmazlar, dururken ve dar hareketlerde daha kolay manevra imkanı sunarlar. Viraj dönerken gazı aniden kaparsanız büyük motorda yolun sonu gelebilir ama küçükte kolay kolay birşey olmaz.

    Gaz kolunu çevirmek büyüklerde hassastır küçükte çevir çevir gitmez zaten.

    Küçük motorlar beklenmeyen davranışlara pek kolay girmezken büyük motor ara sıra sizi test edebilir?

    Kim daha güçlü sen mi motorun mu? Bu sorunun cevabı çok önemli.

    Ata bindiğinde at korktuğunu anlarsa hiç iyi olmuyor at ne isterse o oluyor sana güvenmiyor hayvan. Motosiklette de olay aynı. Sen makineden korkuyorsan sürdürmüyor ama rahatsan suslen diyebiliyorsun.

    Yani çok ama çok konu var ki yazılsa kitap olur.

    Yani yapabilirim ama yapmıyorum başka şeylerdir. Mesela hiç 200 km hıza çıkmadım çünkü korkuyorum yapamam başka şeydir, evet çıkarım ama gerek yok demek başka şeydir. Yapabiliyor olduğun halde yapmıyorsan büyük adamsındır. Ama korkudan yapamıyorsan ben sakin sürücüyüm havasında takılıyorsan hep bir şeyler eksiktir. Eğitim gereklidir.
    tinerci bunu beğendi.

  16. #56

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    İtiraf edeyim gençlerin güçlü motor kullanmasını istemiyoruz. Aramızda konuşup karar aldık, karşıyız.
    Alıyoruz 600cc motosikleti geziyoruz. Gören gençler "Vay bu abi yaman motorcu herhalde altındaki motora baksana ne güzel." diyorlar. O anda yanımıza 1000cc canavarla 20 yaşındaki delikanlı geliyor. "Yok yahu normal motorcuymuş, baksana arkadaşta daha iyisi var." diyorlar.
    Siz olsanız sinir olmazmıydınız?

  17. #57

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Ya s et mal dolu ulke haliyle buralarda da bol bol var 750 lik naked kullaniyorum canavar gibi valla hayatin hakkini veriyo

  18. #58

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bazen memleketin Türkiye olduğunu unutup yorumlar yapıyoruz.

    Yılda kaç tane ölümlü / kalıcı sakatlık olan kaza oluyor haberiniz vardır degil mi? Türkiye bu konuda ağır sabıkalı. Çünkü insanlar bencil , teknikten bilgiden uzak..

    Sen Kenan Sofuoğluna Türkiye trafiginde 100 HP + bir motor kullandırtabilirmisin? Adam derki canımamı susadım? Adam motorun hakkını vererek kullanacak lakin memlekette trafik mi var ?

    Aranızda Kenan dan daha yetenekli sürücü var mı?

    Yüksek hacim Enduroda, scooterda yada chopper makinede tadından yenmeyecek birşey.. LAkin bu foruma gelen adam R6 mı 600 RR mı diye soruyor. 600 luge geçicem sorularının %90 ı 4 silindir canavarlara geçeyimmi sorusu..

    Arkadaşım geç geçte.. Sen makinayı degil o seni kullanacak.. Bin tane olay yazıldı çizildi burada.. evet 250 liklede risk var. Ama 4 silindir 100 HP + bir motorla taşıdıgın riskin 5 te biri anca var...

    Bu ülkenin gerçekleriyle yaşamak lazım.. Yoksa mutlu da ölmezsin.. Kaza anının son saliselerinde zihninden geçenler yine seni mutsuz yapar öyle ölürsün..

    Almanya değil burası, İspanyada değil... yüksek cc için bu ülkedeki yegane motor Endurodur , Scooterdır vs. Gerisi maceradır.. Gereksizdir..

    Bana göre deneyimi ne olursa olsun 4 silindir naked veya SS alan biri macera peşindedir. Risk alıyordur. Ama aldığı risk yönetebileceği b ir riskin çok çok üzerindedir..
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  19. #59
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    BAZILARININ DÜŞÜNCESİ
    YÜXEK CC = SÜRAT

    Ben güç için tercih ediyorum.
    Sürat için değil. Yapmıyor muyum ? Yeri gelince sürat yapıyorum.

    ama;
    6. viteste 2 kişi 80 ile 6km lik (hatırlayın beton mixeri ve 200cc) rampayı tırmanmak her motorun harcı değil.

    Bu yüzden 2 silindir, yüxek tork ve 700cc.

    Rahat rahat bağırmadan titreşiyle beni orgazm etmeden tırmanan beygirli güçlü bir motor.
    tinerci ve hasmet bunu beğendiler.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  20. #60
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    sadece başlığı okudum, ama az çok neler yazıldığını tahmin ediyorum,
    eskiden benimde hep hayalim, hep daha büyük cc lerdi. hatta en iadeali 600 cc derdim.
    bu gün diyorum ki, ülkemiz şartlarında en iyisi 250 cc dir.
    eğer piste çıkmayacaksanız, uzuuun soluklu enduro seyahatleri yapmıyorsanız 250 cc yeter.
    şimdi ben bindim 1000 cc ss e, şehir içinde 3. vitesi geçemeyeceğim, en basabileceğim yol antalya-alanya yolu, ee açıyorsun gazı en fazla 5-6 saniye, her 300 mt de bir ışık, trafik bilincinden yoksun insanlar, sağdan soldan fırlayan hayvanlar, sizi120-130 la sollamaya çalışan tur otobüsleri v.s. v.s.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)