Forumdaki yüksek hacimli motosikletten vazgeçirme çabası
Reklamlar
-
21 Haziran 2016, 00:34
#21
600-1000cc ss motora binecek kadar yeterli tecrube edindigini, belli bir birikim yaptigini dusunen adam kalkip burada gsxr1000 miiii 1000rr mi ? Yok 10.000 yaptim 600 alayim mi? bilmem ne sormaz bi kere. Bence iş olsun diye aciyorlar.
Ilk motorunu filan alacak adamin sormasini anlarimda digerlerini anlamiyorum.
Reklamlar
-
21 Haziran 2016, 00:36
#22
Otomobil ile ortalama 200 bin küsür km tecrübem var aktifim yolda , motor ise 3 ay önce scooter aldım henüz 2 bin küsür km tecrübem oldu geçenlerde bi şanssızlık şehir içinde 40 km civarı hızla giderken gazı kapadım bir baktım motor hala tapagaz gidiyor gaz teli takılı kalmış nolduğunu anlamadan yapıştım yere sürüklendim kolum çizildi sadece , montu bagaja koymuştum eldiven ve kask vardı iyiki hiç birşey olmadı ellerime . Bir iki ufak sıyrıkla atlatmamın sebebi 150 cc bir scooter'a sahip olmamdı , allah göstermesin kimseye böyle birşey fakat 600 cc makine olsaydı altımadki belki bir anda motor ya kafama geçmişti yada beni 40 km hızdan 80 90 km hızlara daha nolduğunu anlayamadan hızlandırıp o hızlarda yerlerde süründürücekti . Debriyaj var eyvallah ama bi virajdasınız hızını ve yatma pozisyonunuzu hızınıza göre ayarladınız bir anda dip gaz bastığınızı düşünün 150 cc scooter ile nolur 600 cc motor ile nolur . Yürümeyi öğrenmeden koşmaya heves etmemek lazım . Trafiği iyi öğrenmek lazım hangi adamın napıcağını kestirebildikten sonra cc yükseltip bunu biraz daha akıcı seri hale getirip gazlayabiliriz bence . Barkın bey demişti bir videosunda ' şöyle düşünün adamın hiç hayatında arabası olmamış arabaya oturmamış ama diyor ki bir ferrari alıcamda gazlıycam çekicem kapıya vb gibisinden
-
21 Haziran 2016, 00:36
#23
Bence konu gereksiz, isteyen istediği yorumu yapmakta özgür. Adam yüksek cc istiyorsa ben yorumumu yapar geçerim, motorunu ben almıyorum ya Ölçsün biçsin, aklını kullanıp kararını versin. Yüksek cc ile ille de ölünecek diye bir şey yok ama daha kolay öldürebileceği de bir gerçek. Esasen gaz kontrolünü ve cc arttıkça artan ağırlığı durdurabilecek frenlemeyi yapabilen adamın hiç sormaması lazım, ki buna bizim o adamı yolda görmeden pc başından yorum yapmamız hiçbir şey ifade etmiyor. Yıl,km, değişen motosiklet sayısı, alınan eğitim vs. bir gösterge buradaki insan için ama hepsinin istisnası var. Biri olur 10000km'de pişer, diğeri olur 50000km kullanır "hacıdayılık" yapmaya devam eder
-
21 Haziran 2016, 00:38
#24
benim en sinir olduğum o motor masraflı çok yakıyor falan filan. yahu herkesin beklentisi farklı bana ne ne kadar yaktığından
-
21 Haziran 2016, 00:38
#25
Çünkü yüksek cc motosiklet şakaya hataya gelmez. Yeri geliyor r25 ile gaza gelip gaz açtığında olmayacak yerde afallıyorsun tehlikelerden ucu ucuna kurtarıyorsun.
Adam 6 ay fıtı fıtı ybr sürüyor cbr125 sürüyor sonra r6 alcam vs... Bizim milletimiz ölmeyi bayılmak sanıyor bizde herkes deli yürek.
-
21 Haziran 2016, 00:48
#26
mobilet ile motora başlayıp 600-1000 cc lere geçen çok kimse var.Hepside gayet sağlıklı!
80-90 lı yıllarda mobilet ve java lar vardı.Yeni nesil elektrikli bisikletlere devam.
Forumdaki rivayetlere göre 50-60 yaşına gelince anca yüksek cc makina kullanırsınız.
O yaşta da refleks ve enerji kalırsa tabi
Eskiden güvenli sürüş eğitimleri vardıda bizmi gitmedik?
-
21 Haziran 2016, 00:52
#27
bende neden sorduklarını anlayamıyorum. para senin can senin neden gelip onay istersin ? olmaz deyince de kullanırım beceririm sakinim deyip yine onay bekliyolar. parasını ben vermicem ki
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
21 Haziran 2016, 00:57
#28
Ne demişler parayı harcayan sen olunca akıl veren çok olur
-
21 Haziran 2016, 01:24
#29
-ZERO- adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar. Üyelik tarihimden de anlaşılacağı üzere uzun süredir burdayım. Motosikletim yokken de aldıktan sonra da buradan çok yardım aldım. Her ne kadar ilk başlarda ciddi tartışmalara girmiş olsam da artık sıkılıp sessiz sedasız buralarda takılmaya karar verdim. Fakat öyle bir mevzu var ki konu açmaktan kendimi alamadım. Gerçekten sinirlerimi bozan bir konu.
Büyük CC öldürür/masraflıdır boşver alma.
Yukarıdaki cümle forumun neredeyse yarısının özetidir emin olun.
Konu açılır. Kurban " x kilometre tecrübem var y (y burada büyük hacimli motosiklet) almak istiyorum sorun çıkartır mı?" yazar.
Soruya gelen cevaplar ikiye ayrılır.
Eğer kurbanın tecrübesi yeterliyse (ki buna o insanın sürüşünü görmeden kim nasıl neye göre karar veriyorsa!) cevap genelde yüksek hacimin halihazırda binilen motordan daha fazla masraflı olacağı bu yüzden daha düşük hacimli motosiklet alınması yönündedir.
Eğer tecrübe az(!) veya hiç yok ise cevap genelde oldukça bayat bir şaka olan helvadır. Kurban eğer bahsettiği motosikleti alırsa ilk virajda, birkaç ay içinde veya bir sonraki sezon öleceği ima edilir. O kadar emindir ki bunu söyleyen arkadaşlar sanarsınız biraz önce vahiy gelmiştir. Başkaşının canına, malına zarar gelmesi/gelebilecek olması inanılmaz tatmin eder bu arkadaşları.
Bu konu o kadar abartıldı ki en fazla bir sene önce cbr250 başlangıç için iyidir denilirken artık "cbr250 de iyi hızlanır başlangıç için tehlikelidir" tarzı cümleler görmeye ve duymaya başladım.
Yüksek cc tehlikeli muhabbetinin kulaktan kulağa yayıldığı gibi bu 250 lik tehlikeli muhabbeti de yayılacak birkaç yıl içinde bunu buraya yazıyorum. Motosiklet gidonuna eli değmemiş adamlar da var tehlikeli diyenler içinde ya... Hadi neyse.
Şimdi soruyorum size;
Türkiye'de boş otoyolda ortalama trafik akış hızı 140 150 iken maksimum hızı "ibrede" belki 100 belki 120 olan ve bu hıza çıkana kadar saç beyazlatan motosikletler midir güvenli olan?
Yüksek cc'nin tehlikeli olduğuna hızlanmasından tutun da frenajına kadar bakılıp karar verilirken neden düşük cc motosikletlerin maksimum hızına bakılıp güvenli olduğuna kanaat getiriliyor?
Sizce ybr125'in kapasitesi bir yanda kamyon bir yanda bariyer varken arkadan hızla gelen audi'den kaçmaya yeter mi?
Sizce 100 km ile giderken önünüze aniden çıkan birşeyden dolayı durmak gerekseydi 600rr'da mı olmak isterdiniz yoksa ybr125 veya muadillerinde mi?
Neden bu kadar kesin yargılarımız var?
Neden büyük hacimli motosikletlere binen veya binecek olanlara potansiyel ölü muamelesi yapıyoruz? Bu çekememezlik niyedir?
Sizce bu muameleyi yaptığımızda "o şeye neden biniyosun satsana evladım" diyen mahalle teyzelerinden ne farkımız kalıyor?
Konuya harfiyen katiliyorum hocam genel olarak bilmişlik taslayan cook. Adam daha 600 lugun selesine oturmamiş bi anlatiyor felaket tellahı sanki.
Geçenlerde atlattığım bir kaza videosunu yayınladım yüzde yüz suçlu olduğunu belirtmeme rağmen benim yaptığım hatayı başkaları yapmasın diye açıklamalarıma rağmen forumda linç edildim resmen.
Sanki bu iyilik meleği arkadaşlar caddelerde teker yapanlar değil , yoğun trafikte makas atanlar değil , sıfır hata ile hiç kaza atlatmadan süren arkadaşlar, hepimiz yeri geldiğinde kuralları ihlal ediyoruz kendimizi kaybettiğimiz anlar oluyor. Önemli olan bunları yapmamaya çalışmak veya trafiğe kapalı alanlarda yapmak.
Bu sebeple bende her geçen gün forumdan soğuyorum sessiz sedasız bakıp geçiyorum...
-
21 Haziran 2016, 01:43
#30
Neden ölümlü kazalar hep tecrubeli adamların kulladığı yuksek hacimli motorlarla olurken tecrubesiz ybr kullanıcılarıda olmuyor?
-
21 Haziran 2016, 01:47
#31
drsrdr adlı üyeden alıntı
Neden ölümlü kazalar hep tecrubeli adamların kulladığı yuksek hacimli motorlarla olurken tecrubesiz ybr kullanıcılarıda olmuyor?
Kim dedi ölmediklerini?
-
21 Haziran 2016, 01:49
#32
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
drsrdr adlı üyeden alıntı
Neden ölümlü kazalar hep tecrubeli adamların kulladığı yuksek hacimli motorlarla olurken tecrubesiz ybr kullanıcılarıda olmuyor?
senin haberin yoktur, ayrıca tecrübeli kullanıcının yaptığı kaza çabuk yayılır (daha vahim sonuçlar içermesinden ötürü).
birtane kasksız cg ölümlü kazaya karışırsa, motorsiklet sürücüsü öldü derler. ss kazasında ise,haberin dikkat çekmesi için "hız tutkusu öldürdü" diye haber yaparlar.
Not: ss hata affetmez. Bu kalsın burda
-
21 Haziran 2016, 02:15
#33
4-5 saat evvel kaza yapan R6'lı bir arkadaşı D300 yolunda kaybettik. Yaşı 20 ya var ya yoktu. İnsanların o kadar ısrarına rağmen, birkaç bin km'lik tecrübesi ile R6 almıştı hatırladığım kadarıyla.
Şimdi ise %1'lik bir troll haber olma oranıyla, vefat ettiğini öğrendim.
Vites atmayı öğrenip, gaz kolunu tanıyıp birkaç bin km'de bilmem kaç cc'lere geçmeye çalışan arkadaşlar adına genelde tavsiye verdiğim için de yazmak istedim. Bir motosiklet sürücüsü daha aramızdan ayrıldı. Cbr250 ile 3 bin km yapmış arkadaş bu arada.
Tabii ki kimse kimseye karışamaz da, bir saniyelik dalgınlık ile katlanabilecek hatalar silsilesini hesap edip, forumlarda ölüm haberlerini okumamak, üzülmemek için deniyordur belki tecrübesini görmeden, etmeden "alma!" diye. Neyse, uzattım.
İyi forumlar.
-
21 Haziran 2016, 02:57
#34
Sevgili kardeşim burada yazdığımız yorumlarda hiçbir çıkarımız yok.Ne yazıyorsak kardeşlerimiz için,onları düşündüğümüz için yazıyoruz.Virajda ybr ile gaz açsan en fazla hızlanır,1000rr ile açarsan arkan kayabilir örneğin.Ve küçük cc başlarsan büyük cc ye geçtikçe keyif buymuş diyerek geçersin,ama 1000 le başlarsan önünde yükseltecek bir seçeneğin olmaz,o keyfe varamazsın.
İsteyen 600 de alabilir,belki hiç kaza geçirmez.Ama burası Türkiye kardeşim,canım ülkem Türkiye , kimin nereden çıkacağı ,ne yapacağı belli olmayan biryer burası.Sen hata yapmasan başkası yapıyor,içmesini bilmiyor içip içip sürüyor,kimisi top speed meraklısı.
Kısacası o yazdığımız yorumlarda hiçbir çıkarımız yok,kaza haberini alınca rahmet diliyoruz,bir fatiha bitiyor.Ama onun geride bıraktıkları , ailesi olan onlara oluyor.
Herşey sizin için kardeşlerim,sağlıcakla kalın hayırlı geceler.
-
21 Haziran 2016, 03:14
#35
Yuksek hacim fobisi bence de yanlis. Motorsiklet tipi cok daha onemli bence. Bu konuda bir baslik acmistim:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...lmayin-ss.html
-
21 Haziran 2016, 03:22
#36
Şimdi birşey söyleyeyim . mart ayında facebook grubundan bi çocuk yamaha r6 alıyordu , çok dil döktü tüm sayfa alma etme henüz 3 bin km 250 cc tecrübesi var . Çok makaralar döndü helvamız cevizli felan bir ara çocuktan ses kesildi bişey oldu sandık durum attı korkmayın daha ölmedim diye .
Ama gel gelelim şakası yok şuan grup yıkılmış durumda çocuk bu gece kaza geçirip hayatını haybetti ve henüz 17 yaşında genç bir kardeşimizdi . . en fazla 150 cc tecrübesi 20 30 bin km yapılmadan hacim büyütülmemelidir bence
-
21 Haziran 2016, 03:29
#37
Emre Fırat adlı üyeden alıntı
Şimdi birşey söyleyeyim . mart ayında facebook grubundan bi çocuk yamaha r6 alıyordu , çok dil döktü tüm sayfa alma etme henüz 3 bin km 250 cc tecrübesi var . Çok makaralar döndü helvamız cevizli felan bir ara çocuktan ses kesildi bişey oldu sandık durum attı korkmayın daha ölmedim diye .
Ama gel gelelim şakası yok şuan grup yıkılmış durumda çocuk bu gece kaza geçirip hayatını haybetti ve henüz 17 yaşında genç bir kardeşimizdi . . en fazla 150 cc tecrübesi 20 30 bin km yapılmadan hacim büyütülmemelidir bence
17 yaşında bir çocuk r6 gibi iki eli 25 30 bin TL olan bir makinayı nasıl alır gerçekten merak konusu bence o çocuğun aile'sinide sorgulamak gerek.
-
21 Haziran 2016, 03:33
#38
drsrdr adlı üyeden alıntı
Neden ölümlü kazalar hep tecrubeli adamların kulladığı yuksek hacimli motorlarla olurken tecrubesiz ybr kullanıcılarıda olmuyor?
50 cc ile bile olebilirsin.
Adam var ehliyetini alır 250liligini alır ama.. bilinçli hareket eder her gun sürüsünü geliştirmek adına videolar izler uygular bos alanda çalışır.. ya da gider egitim alir
Adam var ehliyetini alır .Sürüsünü geliştirmek adına birşey yapmadan devam...
Ehliyetini almış,ilk motoru cbr250 kullanan bir arkadaşımla yazistik. Whatsappdan yazmis nnasill yani diyor, frende on fren kullaniliyormuss... Bu kız 3000 kusur km lerinde şu an.. Ben sok tabi..
Daha geçen kırmızı ışıkta dururken biri gelmiş arkadan çarpmış o da öndeki araca çarpmış durduğu yerde..bunların hepsi bilgi sayesinde önleyebilecek şeyler halbuki... önünde araç olmasa eğer, yola fırlayacak o an Allah korusun daha kötü sonuçlarla karşılaşabilir.
Kısaca kişinin sürüşü hakkında değerlendirmeyi ancak bir motosiklet eğitmeni yapabilir. Hangi motorla baslamasi gerektiği ya da hangi cc ile baslayabilecegi. Bu bakimdan forumda birilerinin birilerine aman alma aman etme aman boşver 150ligi sikilacaksin iki ay sonra 250 al demesi pek doğru değil...
Ancak ben yapılan bazı yorumlarda art niyet aramam.. mesela kardeşim boşver 250 ve üstü cc ligi 125 le başka diyen adamı yadirgamam .
Saygilar
* şunu da unutmamak gerek kaza yapmayı engelleyen şey sadece tecrübe midir düşünmek gerek... yıllarca yüksek cc kullanıp düşük cc kullanmaya başladığında motorun tepkilerinin farklı olması bile kazaya sebebiyettir. TECRÜBE BAZEN HERŞEY BAZEN HICBIRSEY OLABILIR.
-
21 Haziran 2016, 03:36
#39
600cc bizde alabilirdik ama gerek yok gaA gelmeye felan oncr embiyet 250 cc gayet yeterli bir sinif scooter da trafikten geri kalmiyoruz sikismiyotuz arabalar arasi da onermem normal degilmi ? Emin olun 70 bin km yol yaptim her motorcu yapmali iste bu sebepten tavsiyeler oneriler yeni baslayanlar ici. Kulak arkasi edilmrmeli
-
21 Haziran 2016, 04:19
#40
Uzun yola giden insanlara kimse 250cc altı önermedi hatta 125-150 zayıf kalır bile deniyor genelde.
Onun dışında yüksek cc nin gaz açarak kaçması en büyük avantajı. Ancak 250 cc gibi bir motosiklet trafiği tahmin etme yeteneğini geliştiriyor.
600cc alırsın her seferinde son dk gaz açarak kurtulursun.
250cc deneyimin olur ne olacağını tahmin edersin ona göre pozisyon alırsın çok daha az gaz açarak olaydan kaçarsın.
Bu arada 500cc 2 silindir (cbf 500 gibi) motorlar başlangıç motoru olmaktan uzak. Hem ağır hem ani gaz açmalarda tekeri yanda görebilirsin. Adam daha cbf 150 yi dengede tutamazken sen bu adama nasıl 200kg motor vereceksin.
Birde 4 silindir arkadaşlar aşırı güven veriyor sonucunda tek hatada gg. Bu arada cbr 250,inazuma gibi motorlarla kendini sıkıştırtan arkadaşlar sürüşlerini gözden geçirsin çoğu 1600cc araç günlük kullanımda max 170 ortalama 130 yapabiliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)