Fan Çalışırken Stop Ediyor Musunuz Motorunuzu ?
Reklamlar
-
20 Haziran 2016, 14:58
#1
Gideceğiniz yere geldiğinizde fan hala çalışmaya devam ediyorsa bekleyip durduktan sonra mı stop ediyorsunuz motorunuzu, yoksa hemen stop edip aküyle çalışmaya devam ediyor ne olsa diye öylece bırakıp gidiyor musunuz motorunuzu?
Ben fanın durmasını bekliyorum sonra stop ediyorum.Tabi bu sıcaklarda sıkıcı olabiliyor kapanması çok uzun sürüyor. malum aküyü bitirirse orada kalıp ve mağdur olma durumu var
Reklamlar
-
20 Haziran 2016, 15:02
#2
Valla şimdi işe geldim sonrasında tekrar eve dönerken 2 seferinde de motoru tam kapatırken fan çalışmaya başladı..
İkisinde de kontağı kapattım beklemeye zamanım yoktu.
Servisten ustaya sormuştum beklemen daha sağlıklı olur demişti
-
20 Haziran 2016, 15:10
#3
Fan durana kadar bekliyorum bence daha iyi böylesi
-
20 Haziran 2016, 15:11
#4
BalkanRider adlı üyeden alıntı
Fan durana kadar bekliyorum bence daha iyi böylesi
Peki bu sıcaklarda kapanması ortalama ne kadar sürüyor yeni çalışmaya başladığında ?
-
20 Haziran 2016, 15:12
#5
Ne fanı ilk defa duydum 😂
-
20 Haziran 2016, 15:14
#6
Ben stop ediyorum. Sordum hem bayi hemde servis stop et dediler. Çünkü zaten motor kapanınca soğuyacak. Fana gerek kalmayacak.
-
20 Haziran 2016, 15:15
#7
exhell adlı üyeden alıntı
Ne fanı ilk defa duydum
Su soğutmalı motorlarda olur. Radyatörü soğutmak için bende niye yok diye telaşlanmayın :D
-
20 Haziran 2016, 15:16
#8
Beklemek bana göre saçma ve gereksiz. Siz kontağı kapatınca motor çalışmadığı için zaten daha hızlı soğumaya başlayacak. Bilgisayarın fanı çalıştığı için kapatmamak gibi birşey bu.
-
20 Haziran 2016, 15:16
#9
ercan_48 adlı üyeden alıntı
Peki bu sıcaklarda kapanması ortalama ne kadar sürüyor yeni çalışmaya başladığında ?
Genelde 3-7 dakika beklemişimdir en fazla
YOU DONT NEED A THERAPIST IF YOU OWN A MOTORCYCLE-Anonymous
-
20 Haziran 2016, 15:19
#10
Sadece kontağı açar fanın durmasını beklersen, radyatördeki suyu soğutur ve motor bloğunun içindeki su sıcak kalır.
Ben rölantide çalıştırıp bekliyorum ki; blok ve radyatör arasındaki su sirkülasyonu devam etsin, her taraf soğusun..
Zaten fazla sürmüyor 40 saniye kadar sonra 102°C olan sıcaklık 80 °C kadar düşüyor.
Bende 2 silindir ona göre.. 4 silindir için ne kadar beklersin bilemem..
-
20 Haziran 2016, 15:20
#11
OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı
Ben stop ediyorum. Sordum hem bayi hemde servis stop et dediler. Çünkü zaten motor kapanınca soğuyacak. Fana gerek kalmayacak.
Motor stop edince tabiki soğuyacak ama radyatördeki su sogumadıkça fan kapanmaz çünkü müşür ile çalışmaktadır belli ısının altına indiğinde fanı kapatır. stop ettiğinizde su hemen soğumayacağı için soğutuncaya kadar fan çalışmaya devam edecektir. Buda aküye yüklenmesine neden olur uzun sürerse akünün değerinide düşürecektir. Benim korkum da bu zaten akünün bitip marş basmaması zaten.
-
20 Haziran 2016, 15:28
#12
Motor stop edildiğinde fan çalışmaya devam eder, ancak kontağı bir tık daha çevirip elektriği kestiğinizde fanın kapanması gerekir. Xmax'te en azından böyle
-
20 Haziran 2016, 15:36
#13
Merhaba arkdaslar ben ızlenımlerime göre konusuryorum hareket halınde fana ıhtıyac yok ama motor uzun surelı calıstıgında ısınacaktır ruzgar sogutmayı saglıyor ama durdugunuzda ekstra hava lazım olacak cunku motor radyoturune hava gelmıyor fan burda bıze yardımcı oluyor zaten ebatıda cc ye gore cıft yada tek olarak degısıyor eger geldıgınız gıbı kontagı bı tık kapatırsanız motosıkletın hararet gostergesı anıden fırlayacaktır normalde 90 derece stabıl calısan motor 100 120 derecelere fırlayacak o yuzden ben kendı dusuncelerım motosıkletın ılk calıstırmada da stopdada uzun surelı kullanımda hemen stop etmeyın bormal sıcaklıklara dondsun sonra stop edın zaten kendı soguyacaktır helekı yaz ayları cok onemli 2 dk 3 dk rolantıde calıssın iyi forumlar herkese
-
20 Haziran 2016, 15:41
#14
Radyatördeki suyu stop ettiğinde daha çabuk soğutacak. Sebebi de motor çalışırken bir yandan da ısı üretmesi. Çabuk soğumasına da gerek yok. Çünkü ısı üreten etmen devre dışı kaldığından soğutmaya da gerek kalmayacak. Radyatör zaten en fazla 30sn daha çalışacak. Fanlar modele göre ortalama 12V 3A (1 saatte 36W) civarı güç ile çalışır. Yani 60sn için 0.05A (0.6W) falan çekecek. En kötü motordaki akü 6-7A. Yani aküyü bitirmesi gibi bir durum sözkonusu değil
-
20 Haziran 2016, 16:24
#15
Bende motorumu ilk çalıştırmada yağ sıcaklığı artana kadar, gideceğim yere gittiğimde de eğer çok çok acelem yok ise motorun sıcaklığına göre rolantide 3 4 dk beklemekteyim.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
-
20 Haziran 2016, 16:37
#16
BalkanRider adlı üyeden alıntı
Genelde 3-7 dakika beklemişimdir en fazla
Kardeş sende cbr mı var ? Cbr fan açıyor mu ? Ben 5.000 km dir kullanıyorum şehir içi şehir dışı yokuş yüksek devirli kullansam bile hararet 3 çizgiyi geçmiyor yani fan açmıyor.
-
20 Haziran 2016, 16:48
#17
Konu radyatördeki bekleyen suyun soğuması değil.
Radyatörü soğutunca iş bitmiyor.
O su 200 °C bile olsa radyatörde ne bir patlayacak conta nede saracak bir yatak var.
Sıcak kalsa bile sıkıntı yok.
Maksat motor bloğundaki suyun soğuması..
Sen motoru çalıştırmaz isen bloktaki su kaynamaya devam ederken radyatördeki su soğur.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
20 Haziran 2016, 16:53
#18
Trafiğe girdiğim zaman yol rahatladığı anda yavaş yavaş hızlanıyorum fan duruyor... Ya da kampüsün içinde 2 tur atıyorum.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
20 Haziran 2016, 17:05
#19
Ateşi söndürürsen (motoru stop edersen) su zaten soğur, öyle bişeye gerek olsaydı üreticiler uyarırlardı takılmayın böyle şeylere.
-
20 Haziran 2016, 17:30
#20
ercan_48 adlı üyeden alıntı
Motor stop edince tabiki soğuyacak ama radyatördeki su sogumadıkça fan kapanmaz çünkü müşür ile çalışmaktadır belli ısının altına indiğinde fanı kapatır. stop ettiğinizde su hemen soğumayacağı için soğutuncaya kadar fan çalışmaya devam edecektir. Buda aküye yüklenmesine neden olur uzun sürerse akünün değerinide düşürecektir. Benim korkum da bu zaten akünün bitip marş basmaması zaten.
Her motorda böyle değil , çoğunda kontağı kapadığınız anda fan durur. Fan motoru sorunlu değil ise bu tür bir çalışma ile aküye yük olmaz
...
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler