Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Lastik Tamiri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200NS
    Hobim olduğu için motosikletimle uğraşmaktan keyf alırım, bütçeme de faydalı olmuş oluyor. Bugün bir arkadaşımın lastiğini söküp yama yaptık, yama takımı almış fakat yapıştırıcısı bana pek de kaliteli gelmedi, benim de arka lastikte fitil var ve onu çıkarıp içten yama düşünüyorum fakat iyi bir yapıştırıcı bulmadan olmaz. Sorum şu, bana esneyeecek lastikte yamaya tabiri caizse zamk gibi yapışacak bir yapıştırıcı markası önerecek arkadaşım var mı ? Uygun bir yapıştırıcı bulursam motosikletimin lastiğini nasıl çıkardığımı yama sürecini videoya alıp burada paylaşacağım. Lastiği janttan çıkarmak sanıldığı kadar zor bir şey değilmiş bugün onu anladım. Tek gereken şey levyeye benzer yassı türde metal alet edevatlar.
    mesut hoca bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    Lastikçiye uğrarsan sıcak yamayla halleder. Yapıştırıcı belli bir süre sonra açılıyor.

    Olmadı mantar yama yaptırırsın ikisi de ömürlük çözümdür.

  3. #3
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Pattex'i öneririm.

  4. #4

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Motosikleti
    Henüz yok. Olunca, ucuz bir Çinli olacak...
    Alıntı coldboy35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastikçiye uğrarsan sıcak yamayla halleder. Yapıştırıcı belli bir süre sonra açılıyor.

    Olmadı mantar yama yaptırırsın ikisi de ömürlük çözümdür.
    Sıcak yama görüşüne katılıyorum. Daha iyisi olamaz.

    Mantar yama dediğin eğer şiş gibi bir aletle lastiğin içine sokulan yama ise, katılmıyorum. Lastiğin örgülerini haşat ettiğini okumuştum bir yerlerde (ama nerede dersen bulmam mümkün değil).

  5. #5

    Üyelik
    02 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200NS
    anlaşıldı artık işi profesyonellere bırakacağız yapıştırıcı olayını öğrenene kadar

  6. #6
    rebeka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Derby yada balley.kutuda yazan kullanma talimatlarına uy ömürlük kullan.

  7. #7
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    Tamir işini bilmek tabiki iyidir,şehir içinde lastik patlarsa lastikçiye git,farzedelim benim gibi uzun yola çıktın,yolda lastiğe vida, çivi ,tel gibi vs. birisi girdi,lastik'te tubeles , havasıda boşaldı ,işte tam da zurnanın zırt dediği yerdesin.eminim şimdi bir çok arkadaşımız lastik tamir kiti ve fitilden bahsedecekler ,lastik tamir kiti hiç iyi birşey değil arkadaşlar ,o an lastiği şişirip devam edersin ama lastik tamircisi bu lastiğin ,lastik tamir kitinden dolayı ömrü bitmiş derse hiç şaşırmayın ,çünkü tavsiye etmiyorlar !fitil ise lastiğe sokulurken (videolarını) izleye bilirsiniz ,küçücük bir deliği kocaman bir delik haline getiriyorlar,peki ne yapmaklazım,
    tamir için:youtubede videoları var,ararsanız bulursunuz, tekeri motordan ayırdınız,

    tamir için malzemeler
    EN BAŞTA POMPA OLACAK
    1.iki tane levye
    2.soğuk lastik yaması ( çivi , vida ) yaması olacak
    3.yapıştırıcı ( maruni süper valkarn) japon malı lastik yapıştırıcısı
    4.kalın diş zımpara (yamanın yapıştırılacağı yeri zımparalamak için)
    5. sıvı sabun veya sıvı arap sabunu (lastiği sökmek ve takmak için )
    6.boya fırçası en küçüğünden (sıvı sabunu lastiğin yanaklarına sürmek için janta kolay girsin ve yanaklardan kaçırmasın diye)
    7. sibop iğnesi ve iğneyi sökmek için iğne anahtarı (yedek olarak yanınızda bulundurun iyi olur)
    farzedelimki bunları yapamadınız, ön ve arka lastiğe uygun boyutta iç lastik (şamriyel) bulundurun yanınızda ,şimdi içlastiği napıcaksın tubeless lastiğe şamriyel de takılırmı diyenleri duyar gibiyim,tubeless lastik janttan çıkarılır,sonra jantdaki sibop falçata ile kesilir,tubeless lastiğe giren ne ise o çıkarılır ,iç lastik (şamriyel)dış lastiğin içerisine yerleştirilir( aynı bisiklet lastiği gibi)sibobuda sibop deliğine denk getirilir ve dış lastik janta takılır,sonra pompa ile şişirilir (bu yöntem sizi en yakın lastikçiye kadar götürür) HIZ YAPMAMAK KAYDIYLA !
    keremkrmn bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    02 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200NS
    Alıntı mesut hoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamir işini bilmek tabiki iyidir,şehir içinde lastik patlarsa lastikçiye git,farzedelim benim gibi uzun yola çıktın,yolda lastiğe vida, çivi ,tel gibi vs. birisi girdi,lastik'te tubeles , havasıda boşaldı ,işte tam da zurnanın zırt dediği yerdesin.eminim şimdi bir çok arkadaşımız lastik tamir kiti ve fitilden bahsedecekler ,lastik tamir kiti hiç iyi birşey değil arkadaşlar ,o an lastiği şişirip devam edersin ama lastik tamircisi bu lastiğin ,lastik tamir kitinden dolayı ömrü bitmiş derse hiç şaşırmayın ,çünkü tavsiye etmiyorlar !fitil ise lastiğe sokulurken (videolarını) izleye bilirsiniz ,küçücük bir deliği kocaman bir delik haline getiriyorlar,peki ne yapmaklazım,
    tamir için:youtubede videoları var,ararsanız bulursunuz, tekeri motordan ayırdınız,

    tamir için malzemeler
    EN BAŞTA POMPA OLACAK
    1.iki tane levye
    2.soğuk lastik yaması ( çivi , vida ) yaması olacak
    3.yapıştırıcı ( maruni süper valkarn) japon malı lastik yapıştırıcısı
    4.kalın diş zımpara (yamanın yapıştırılacağı yeri zımparalamak için)
    5. sıvı sabun veya sıvı arap sabunu (lastiği sökmek ve takmak için )
    6.boya fırçası en küçüğünden (sıvı sabunu lastiğin yanaklarına sürmek için janta kolay girsin ve yanaklardan kaçırmasın diye)
    7. sibop iğnesi ve iğneyi sökmek için iğne anahtarı (yedek olarak yanınızda bulundurun iyi olur)
    farzedelimki bunları yapamadınız, ön ve arka lastiğe uygun boyutta iç lastik (şamriyel) bulundurun yanınızda ,şimdi içlastiği napıcaksın tubeless lastiğe şamriyel de takılırmı diyenleri duyar gibiyim,tubeless lastik janttan çıkarılır,sonra jantdaki sibop falçata ile kesilir,tubeless lastiğe giren ne ise o çıkarılır ,iç lastik (şamriyel)dış lastiğin içerisine yerleştirilir( aynı bisiklet lastiği gibi)sibobuda sibop deliğine denk getirilir ve dış lastik janta takılır,sonra pompa ile şişirilir (bu yöntem sizi en yakın lastikçiye kadar götürür) HIZ YAPMAMAK KAYDIYLA !
    hocam lastik tamir kitinden dolayı lastiğin ömrü bitmiş diyen lastikçi üçkağıtçı lastikçidir. Lastiği onarmanın ton la yolu var. Mantar yama ise bunun en başta geleni, çünkü yamanın yapıldığı delik ayrıyeten matkapla deliniyor. Memlekette işini iyi yapan esnafı bulmak çok zor. O yapıştırıcıyı bu gün kullandık, verim alamadık. Üzerine ağır bir yük koyup bastırmama rağmen 20 dk da beklememe rağmen , düzgün yapışmadı çıkarıp attım bende. Neyse soluğu lastikçide aldım tekeri söküp verdim adamai şansıma adamda işini düzgün yapmayan biri çıktı, baştan sağma yaptı. Umarım birşey olmaz. He bu arada lastiğin patladığı yer daha önce yama yaptırdığım yerdi, ya yaması kalktı ya da aynı delikten bir yabancı madde girdi, orasını anlayamadım. ama şunu iyi biliyorumki yol tutuşu ne kadar iyi olursa olsun michlen lastik kullanmam bir daha. Lastiğin her yeri yaralı gibi. Yumuşacık hamuru var. Bir sonraki lastiğim pirelli dura olacak.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)