mesut hoca adlı üyeden alıntı
Tamir işini bilmek tabiki iyidir,şehir içinde lastik patlarsa lastikçiye git,farzedelim benim gibi uzun yola çıktın,yolda lastiğe vida, çivi ,tel gibi vs. birisi girdi,lastik'te tubeles , havasıda boşaldı ,işte tam da zurnanın zırt dediği yerdesin.eminim şimdi bir çok arkadaşımız lastik tamir kiti ve fitilden bahsedecekler ,lastik tamir kiti hiç iyi birşey değil arkadaşlar ,o an lastiği şişirip devam edersin ama lastik tamircisi bu lastiğin ,lastik tamir kitinden dolayı ömrü bitmiş derse hiç şaşırmayın ,çünkü tavsiye etmiyorlar !fitil ise lastiğe sokulurken (videolarını) izleye bilirsiniz ,küçücük bir deliği kocaman bir delik haline getiriyorlar,peki ne yapmaklazım,
tamir için:youtubede videoları var,ararsanız bulursunuz, tekeri motordan ayırdınız,
tamir için malzemeler
EN BAŞTA POMPA OLACAK
1.iki tane levye
2.soğuk lastik yaması ( çivi , vida ) yaması olacak
3.yapıştırıcı ( maruni süper valkarn) japon malı lastik yapıştırıcısı
4.kalın diş zımpara (yamanın yapıştırılacağı yeri zımparalamak için)
5. sıvı sabun veya sıvı arap sabunu (lastiği sökmek ve takmak için )
6.boya fırçası en küçüğünden (sıvı sabunu lastiğin yanaklarına sürmek için janta kolay girsin ve yanaklardan kaçırmasın diye)
7. sibop iğnesi ve iğneyi sökmek için iğne anahtarı (yedek olarak yanınızda bulundurun iyi olur)
farzedelimki bunları yapamadınız, ön ve arka lastiğe uygun boyutta iç lastik (şamriyel) bulundurun yanınızda ,şimdi içlastiği napıcaksın tubeless lastiğe şamriyel de takılırmı diyenleri duyar gibiyim,tubeless lastik janttan çıkarılır,sonra jantdaki sibop falçata ile kesilir,tubeless lastiğe giren ne ise o çıkarılır ,iç lastik (şamriyel)dış lastiğin içerisine yerleştirilir( aynı bisiklet lastiği gibi)sibobuda sibop deliğine denk getirilir ve dış lastik janta takılır,sonra pompa ile şişirilir (bu yöntem sizi en yakın lastikçiye kadar götürür) HIZ YAPMAMAK KAYDIYLA !