1.vitesi 70+ yapan motosiklet kullanıcıları şehiriçi trafikte
Yine de 2.vitese atıyor mu ve bu motorlarda da 1.vites gaz açıp kapayınca hoplama zıplama sendeleme yapıyo mu?
1.vitesi 70+ yapan motosiklet kullanıcıları şehiriçi trafikte
Yine de 2.vitese atıyor mu ve bu motorlarda da 1.vites gaz açıp kapayınca hoplama zıplama sendeleme yapıyo mu?
şehir içinde heryere sen koşarak mı gidersin
1.Viteste 130 yapıyor ama 40 km hızda falan 2. vitese atarım. Gazı kapatınca hoplama zıplama fazlasıyla yapar.
Benim mondial 1. viteste 50km hız yapabiliyo ama 50 ile giderken 4 veya 5. viteste oluyorum genelde.
1.vites seyir halinde kullanilacak kadar araliga sahip degildir diye dusunuyorum, 4-5 bin devirden sonra 2`ye atilip takilabilinir.
Güçlü bir motosiklette şehiriçi 1. Viteste gezen adamın tasakları pişer, çocuğu olmaz, uzun vadede verem olur.
Apaçi kullanırsa 1. vitesten yukarısı lazım değil. O motorları geçtim 150 cc motorları bile o şekilde kullanıyorlar. Forum neden "motorum çok yakıyor" şikayetinden geçilmiyor sanıyorsunuz.
bilirkişi yine bilemedi...
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
3 vitesli puch motorlar vardı onlarla diyorsun sen anladım ben.
En güçlü motorda bile 1. vites sadece kalkışlarda kullanılmalıdır.
bilirkişi, bu konuya gelen cevaplarla aydınlanacak mısın acaba
Eğitimsiz olanları tecrübeli olsalar bile gaz hassasiyetine sahip olmadıkları için olmaları gereken vitesin çok üstünde ve olmaları gereken devrin (%50 ve üstü) çok altında oluyorlar. Böylece motor gazı açınca yürümüyor, kapatınca aynı ölçüde yavaşlamıyor. Onlar da sürüyorum zannediyor. Gaz tepkisi ölü devirlerde sürdükleri için gaz hassasiyeti asla gelişmiyor. Gazı kapatınca motor yavaşlamadığı için 6. viteste 60 ile giderken bir anda durmaları gerektiğinde gaz kolunun kapatılmasının hiç faydası olmuyor ve frenlere kalıyorlar.
1.vites tum araclarda sadece kalkista kullanilmalidir.Vites devir oranlarinin hiza etkisi bellidir zaten.Sonucta fizik kanunlari geçerli.Motorun on dislisinden arka disliye aktarım yapiyosun ve bunu en dogru araliklarda yapman gerekir bence.
1.viteste verdiğin gaz ile ileri bir atilim yapanken gazi kestiginde tekrar bir sonumleme hareketi yaparki buda bir ileri bir geri gitmenene denge problemine yol acar.Yuksek viteste dusuk hizda gittiginde ise motor olmasi gereken momenti saglayamacagindan motorun yapisina zorluk cikarir bu nedenle stop eder.
Motoru 1 viteste yuksek devirli kullanmaktansa hizlandikca vitesi yukseltmek ve yavasladikca vitesi dusurmek mantiklidir.Bir abim bana soyle demisti vites degistirmekten korkma seni ısırmaz.
Hizina gore sürekli değiştirmelisin 1.vitesi kalkis haric kullanmamaya ozen gostermeni oneririm cunku daha stabil sürüsler gerceklestirebilirsin
Ben kendimden örnek vereyim, 10km/s hıza kadar 1. Viteste takilirim daha hizli akiyorsa trafik 2. Viteste...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)