600 cc kalkar 1000 cc fiyatlarıda 2 kat artar.. bununla beraber 125 cc piyasasıda ortalama 10 liradan 15'e çıkar. r25 25 kağıt olur..
600 cc kalkar 1000 cc fiyatlarıda 2 kat artar.. bununla beraber 125 cc piyasasıda ortalama 10 liradan 15'e çıkar. r25 25 kağıt olur..
Motorun doruk noktasi 600cc
Millet 2025 'de elektrikli dışında ülkesine herhangi bir petrol yakıtlı motor sokmuyor siz gelmiş 600cc bitecek mi derdindesiniz :D
Ülkemizde ayaklık müşürü bile zorunlu değil, korkmaya gerek yok.
Euro 4 ile ilgili yapılabilecek en saçma video'yu yapmışlar, Barkın abiden böyle birşeyi hayatta beklemezdim, birisi bana çıksın ve desin ki "kardeşim şu sebepten dolayı euro 4'ten sadece 600 cc'ler etkilenecek ve bu yüzden üretilmeyecek onun yerine 1000 cc veya daha düşük cc motor alacağız" desin... Saçmalığın dik alası inanmayın böyle şeylere, hepiniz aklı başında adamlarsanız biraz araştırın okuyun neymiş bu euro 4 standartları diye ondan sonra konu açın yorum yapın, ben bu videoyu konuyu açan arkadaştan önce görsem Barkın'ın s.çtığı an diye açardım konuyu, hadi dersin ki abs'siz motor almayın euro 4 sonrası elinizde patlayacak çünkü 2-3 yıl sonrada euro 5 çıkacak sizin motorlarda vitrin süsü olacak çünkü trafiğe çıkması yasaklanacak anlarım ama sırf 600 cc'ler etkilenecek dedin mi ben videoda kasıt ararım aga kimse kusura bakmasın, etkilenecekse hepsi etkilenecek nedir yani 600 cc motorlarda ekstradan turbo besleme varda biz mi bilmiyoruz, bu ara da bu abs meselesi gerçektir bilginiz olsun euro 4'te standart olacak ve euro 5 çıktığında da büyük olasılık otoban ve çevreyolu gibi alanlarda trafiğe çıkışları yasaklanacak ona göre motor alın derim ama 600'ye devam korkmadan alın...
Arge çalışmaları ve Üretim maliyetlerinden dolayı YANİ Fabrika 600cc ve 1000cc yide Hemen hemen aynı Fiyatlara yapıyor Aynı sayıda işçi kullanıyor Satışa gelince 600cc ile 1000cc arasında 2 katı fark var Haa tabi 150cc de aynı işçi sayısı ile üretilip Montajlanıyor Euro 4 Testleri yaptırılıyor Uygunluk raporu alınıyor tabi ama 150cc alan 13hp de olsa alır 10hp ye düşürülse de yine alır Pek Euro 4 ile GÜÇÜ 2hp Düşmüş diyeceğini kağıt üstündeki o ayrıntıya takılacağını Zannetmiyorum
ama iş SÜPERSPORT olunca İnsanlar 5hp yükseltmek için Açık egzoz takıyor Sen 90hp makineye Euro4 e uygun olduk alın size 75hp yeni model Dersen zaten İFLAS ettin Kim alacak (Süpersport için bu geçerli) Endro Naket Chopper pek bundan etkilenmez Konu HIZ olunca 5hp için 4000tl lik egzoz takmayı göze almak olunca :D İşler değişiyor
1000cc ler zaten EMisyon falan diye Güçleri düşürülecek hani BMW arabalarda olduğu gibi Bunlarada öyle birsistem gelir NASILMI
1000cc Motor alırsın fabrika çıkışı 100hp diyelim EURO4 aisyonlu İiznleri falan çıkmış YASAL Kullanırsın 600 yi Aratmaz BU Bana yetmiyor dedimmi ÇİP TUNİNG ettirip 160hp ye çıkartıp Egzozu Değişirsin Aynı makine bu sefer Kükrer
BMW arabalara uygulanıyor Bu ÇİP ile HP yükseltme FABRİKADAN SINIRLANDIRILMIŞ GÜÇTE ÇIKIYOR MAKİNE (BMW lerde Güç Yükseltmenin motora hiçbir Zararı yok Arabanın gerçek gücü zaten O İNSANLAR kullanabilsin diye YASAL olsun diye GÜcünü Beyinden kısıyorlar) 600cc yi kaldırıp Böyle bir Uygulama yapabilirler
CC yükselticekler Veya Kaldırıp yeni motor yapcaklar
Böyle bişi olursa 600cc racing fiyatları 2. elde tavan yapar.
Honda s2000 artık üretilmiyor, buna rağmen 2. hatta 3. ve 4. ele düşen pert araçlar bile 90-100bin bandından satılıyor. Aynı durum 600cc için de yaşanır bizim memlekette
Atmosferik motorda sadece yazilim ile 60 hp guc alamazsiniz. O bahsettiginiz gucler chip ile ancak asiri beslemeli (turbo veya supercharge) motorlardan alinir ki onda bile std gucun %30 bir kazanc olur.
Atmosferikte chip ile alip alacaginiz max 8-10hp dir
Hocam arkadaş örnek vermiş. Gücü özellikle azaltılmış bir motorda 8-10BG'den daha fazlasını çiple almak mümkün olabilir. Avrupa'da bu şekilde kısıtlamalar (azami 90HP) ve çip uygulamaları varmış diyorlar. Öyle duydum doğru mudur bilmem
4 silindir 600cc'nin sorunu 1litre fiyatına yakın üretim maliyetine sahip olup satış fiyatının çok daha az olması beklentisi.
Tabii ki üretirler, ama burada "600cc üretmiceklermiş" diye ağlayanların, fiyatı duyunca "600'e o kadar para vereceğime az daha koyar 1000cc alırım" diyeceklerini bildikleri için üretmiyorlar.
İkinci el 600cc fiyatlarının tavan falan yapacağını da sanmıyorum. Üretimden kalktığı için yedek parça falan bulmak zorlaşabilir o kadar. S2000 durumu falan beklemeyin yani.
500cc-750cc arası 2 ve 3 silindirli motorlar kalıcı zaten. Bence 4 silindir 600cc'den de çok daha kullanışlı ve verimli makineler.
Konuyu direk bayilerle görüşerek araştırdım vidonun doğruluğu var ama sonuç yine benim dediğim gibi sadece 600 cc'ler etkilenmiyor, neredeyse motorların tamamı bu olaydan etkilenecek küçük cc motorlar ilgi alanımda olmadığı için sormadım ama seneye birçok markada (yamaha ve honda'yı bilmiyorum) 600 cc yerine 800 cc motorlar piyasada olacak 1000 cc motorlar içinde çalışma varmış ama onlar için net birşey söyleyebilen olmadı henüz, saedce güç arttırımıda olabilir cc arttırımıda diyeneler çoğunlukta ve güvendiğim birçok lüks sınıftaki motosikletlerin bayiliğini yapan bir abimiz aynı benim söylediğimi söyledi "şu an yarısı etkilenecek ama 2018'de euro 5'i getirirlerse tamamı etkilenir" dedi, sonuç bu, şu an piyasada olan 600 ve 1000 cc motorlar ya pul olacak ya da reşat altını, biz işin içinde olmadığımızdan dolayı olanlardan duyduğumuz kadarını biliyoruz bakalım sonuç ne olacak 2017'de özelliklede 2018'de herşey belli olur...
Hepsi etkilenecek ama zaten daralan kar marjıyla gidici olan 600cc. Sonuç ne olursa olsun 1000cc'nin müşterisi olur. Bir de Euro 4 için güç kesintisi o kadar cok değil. 180 beygir superduke, 176 beygir oldu. Asıl mesele ARGE ve fiyat. Eksoz boru değil artık. Secondary air system, carbon canister, katalitik konvertör, oksijen sensörleri, ECU programları, bir sürü mesele. Zaten kar marjı az motorsiklete lüks bunlar.
Uretilmesin zaten, bagarip bagarip gitmeyen, yuksek devri ve guc icin sıkıstirilmis motoru nedeniyle en yeni modeli bile hararetten yanan, bakima hassas, kirima hassas, iki kisi cekmeyen, parca fiyatlari litreliklerle bir olup onlarin yarisi bile etmeyen, super sportcuk makinalar uretilmesin tabiki. Yeri geliyor 1000rr bile gazi cektinmi yurumuyor hantal kaliyor, 600cc nedir? 4 silindir 600 makina mantigi sacma zaten, litrelik bile yeri geliyor yetmiyor bana, gazci olmadigim, usturuplu gittigim halde bile.
Her ne kadar yersem de 4 silindir 600cc motorun yüksek devirle güç üretmesinin kendine göre de bir zevki olduğunu kabul etmek lazım bence.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)