Az önce karşıdan döndüm. Saat 3 civarı çıktım 5 te ofise geri döndüm. Köprüde 50-60 km/h hızla akan trafikte neredeyse tüm motor sürücüleri köprüdeki en sağ şeridin sağındaki ancak motosikletin geçebileceği o dar alandan 60-80 km/h hızla geçip gidiyorlardı. Anlamadığım akan trafikte araçların yanından aralarından geçmenin tehlikeli olduğunu kimse bu arkadaşlara öğretmedi mi? Güvenli sürüş eğitimlerinde tüm dünya da konumlanma diye önemli bir kural var. Buna uyan kimse yok mu?
Geçen gün Bursa taraflarından gelen motorcu!!! bir arkadaş ile konuşuyorduk. 160 km/h hızla tamamen full ekipmansız kaza yaptığını anlattı. Dedi ki "Neyse ki kaskımla montuma bir şey olmadı ama ben 3 ay sonra hastanede gözlerimi açtım." Dedim ki "Nasıl bir şey olmadı 160 km hızla düştüm kask ve monta bir şey olmadı." "- Onlar evdeydi" dedi.
Tekrar 600cc lik bir racing almış aynen ekipmansız devam ediyormuş.
Yaw arkadaş hayatımız hangi ara bu kadar değersizleşti?
Hadi otomobil sürücleri bilinçsiz de benim yanımda sadece tişörtle geçen bir değil iki değil kılı kılına geçen onlarca İstanbul sürücüsü hiç mi tehlikenin farkında değiller?
Sağında bariyer, solunda otobüs aralarından 3-5 cm mesafe ile 80 km hızla giden motosiklet sürenler hayatlarını tamamen yanındaki araç sürücüsünün insiyatifine bırakıp sonrada motosiklet tehlikeli derken hangi temel bilgileri esas alıyorlar.
Kuryelerden bahsetmiyorum bile. Her hafta bir arkadaşımız ölüyor diğer sürücler bizi görmüyor derken hangi kriterlere göre bu yargıya ulaşıyorlar?
Altındaki racing motorlara güvenerek hangi akla hizmet 160 larla virajlara dalabiliyorlar? Kim bunlar?
Goldwing sürenlere bakıyorum kural tanımıyor, enduroculara bakıyorum sanki altlarındaki motosiklet mx125 gibi daracık aralardan akan trafikte bol bol makasa giriyorlar. Bunun adı Türk cesareti mi? Yaşlısı genci farketmiyor hemen hepsi belliki eğitimsiz veya bana bi'şey olmaz havasındalar.
Görünen o ki artan motosiklet kullanımıyla birlikte bir İKARUS Sendromu özellikle motosiklet sürücülerini iyice ele geçirmiş durumda.
Ve bu böyle oldukça motosiklet kazalarında dünya sıralaması içindeki yerimizi (nüfusa orantılı olarak) korur liderliği de kimseye yedirmeyiz.
Motosiklet sürmek ciddi bir iştir derken işi ciddiye alarak motosiklet süren çok çok az sürücü var malesef. Motosiklet yetenek eğitimleri bir şekilde alınır. Kuralları öğrenilir zamanla pişilir vs.
Ama ciddiyet, yol eğitimleri ve güvenli sürüş eğitimleri en önemli eğitimlerdir. İstediğin kadar gs1 gs2 al eğer bunu yolda cambazlık amacıyla kullanıyorsan hayatın tehlikede demektir.
Üstelik başkalarının da hayatlarını tehlikeye atıyorsun demektir. Adam neredeyse dirseğime değerek geçecek elimle işaret ediyorum oralı bile olmuyor, bu mudur motosiklet sürücülüğü?
(Not: Kendini bilerek işi kitabına göre yapanlara sözüm yok, onlar zaten kendilerini biliyorlar...)