2013 senesinde Kymco kullandim, o zamanki yetkili servisler (Huner Motor,Oktay Motor ve Peker Motor vardi) Huner ve Peker`e birer kez gittim, birisi bana varilden piyasa yagi doldurup gonderdi. Digeri de periyodik bakima 150 kusur TL para istedi. Sonra da hic yetkili servise gitmedim.
Daha sonra alip kisa sure kullandigim Inazuma`yi hic servise goturmedim, 27 binde sorunsuz sattim.
Cbr250 kullanirken (Esengul,Arti Honda,Haldiz Motor Kocaeli) ile tartismalarim oldu, onbes yasindaki cocuk yerine koyup garanti disi birakmak ile tehdit ettiler istediklerimi soyleyince. Hay hay dedim, bir daha ugramadim hicbirine.
Bunlari niye anlattim, ovulen 4 japonun yetkili servislerine ustalarindan tiskinmisken, eski Mondial servislerinin onunden bile gecmem.
Motor tanidigim bir arkadasimdan oldugu icin icim rahat, yedek parcalarini tedarik edip, bakimini ustamda yaptiracagim.
En azindan temennim boyle.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
+1
tüm sahillerde yaz boyunca serdar ortaç çalması... şimdi buna kaliteli müzik diyebilir miyiz?
şüphesiz ki serdarovski duymadan yaz'ın geldiğini anlamayanlar, mecidiyeköy sıcağıyla tanışmamış olanlardır.
Arkadaşlar uzun süredir X-max 250 ABS almayı planlıyorum. Tamam tipi hoş, ikinci eli kuvvetli ama her yerde bu motordan görünce "doğan slx etkisi" yaptı. bir de selesi ve amortisörü rahatsızmış. Burgman'in tipi çok hoşuma gitti. Sadece aklımı kurcalayan nokta debriyajının 4000 devirde kavraması 5-10 km gibi hızlarda gitmenin zor olması (varsayım yapıyorum) bir de titreme konusunda ne diyorsunuz?
freewill Burgman'in sana göre eksilerini de yazabilir misin?
x-max, suzuki sym, boşver bunları. XEVO 250 yi bi incele derim, xmax gibi bi motor nası bu kadar popüler oldu zaten anlamadım, çok enteresan, avrupa full piaggio halbuki ve ben de memnunum
gazı açtınmı gidiyor, 130 u rahat geçtim, max 145 deniyor ama ben denemedim
XEVO da abs olmadığı için düşünmüyorum.
xevo da çok tipsiz yahu özellikle arka kısmı
Laf olsun diye konu açmamış olmanın gururu ile sözlerime freewill' den özür dileyerek başlamak istiyorum.
Forza 300 bugün itibari ile alınmış bulunmaktadır. Pcx'den sonra olumlu yanlarını say say bitmez tabii ancak eksik bulduğum bir kaç noktadan bahsedeyim ki referans olsun.
**Gövdeden rüzgar aldığım için neredeyse 200 kilo olan alet rüzgarda savrulabiliyor. ( Ön cam mevcut, TEM'de 130 ile gitmekten bahsediyorum. )
**Pcx ile arka lastiği ne yaptıysam kaydıramazdım ancak bu Dunlop lastikler beni yola çıktığım gibi korkuttu. CBS olmasına güvenerek ani bir fren yaptım ve arka lastik kaydı, motosiklet yanladı. Geçmişte yeri çok öpmemiş olsaydım kayar düşerdim. Hemen freni bırakıp motosikleti yola sokup devam ettim. Bu tabii bende korku yarattı ABS'siz model olduğu için asla yerler ıslakken yola çıkmam.
**Amortisörler iyi ancak Pcx'e göre en az 2 - 3 gömlek daha üstün olmasını beklerdim. Araçların hızlanmasını önlemek için yere koyulan o sert kasisleri R25 ya da CBR25 ile hissetmeme hissini bildiğim için bana biraz daha iyi olmalıydı gibi geldi.
Bunun dışında her şey güzel gözüküyor Umarım herkesin gönlünde ki olur.
Şimdilik 2 resim.
Hocam X Evo iyi de parça fiyatları,servis v.b. unsurlar uzak tutuyor adamı. Yoksa İtalyan kalitesi tartışılmaz.
Merak edenler için teknik özellikle : " http://www.yakittuketimi.net/piaggio-xevo-250-i-e/ "
paylaşımınızı şimdi gördüm, iyi günlerde kullanın forzanızı pcx'e göre olumlu olumsuz görüşlerinizi zaman bulunca daha detaylı yazarsanız almayı düşünen arkadaşlara da çok iyilik etmiş olursunuz. ben ikisinide kullanmadım ama binip incelemiş biri olarak forzanın selesi bana biraz alçak geldi, bacaklarım normal oturuş pozisyonunda rahat etmediği için sürekli öne uzatma ihtiyacı hissettim. bu özellikle şehir içinde sıkıcı olur mu acaba diye düşünmedim değil
Tabii hocam bilgi verme amaçlı buradayız.
Oturuş pozisyonu olarak Pcx' de 2 şekilde oturabiliyordum. Birinde sandalyede oturur gibi birinde ise ayağımı öne uzatarak.
Forza'da sanırım boydan dolayı ayaklarımı yana koyamıyorum ( Boy:1.75 ). İlla ileri uzatmam gerekiyor ama zaten Pcx'i de hep ayak uzatarak kullanırdım, bu sebeple problem değil.
Pcx ile biraz daha dik bir oturuş pozisyonunuz oluyor ve viraj alırken öne kapaklanmak gerekebiliyor.
Forza'da gördüğüm viraj kabiliyeti gerçekten iyi. Yere yakın ve cruiser sürer gibi bir pozisyonla rahatça viraj alınabiliyor.
Pcx'in frenleri mükemmeldi. 100 km hızla arka frene asıldığımda bile lastik kaymamıştır ön fren ile destekleyip çok kısa bir mesafede durmuşumdur.
Fora'da anlaşılan fren ayarı biraz daha hassas, yavaşlamak için dokunmak yetiyor bu sebeple panik fren yapıp arka lastiği kaydırmak ve motoru yatırmak kolay gibi duruyor. Frenleri çok başarılı ancak dediğim gibi asılmadan hafif dokunmak lazım ki onu panik haline yapabilir miyiz ? emin değilim.
Bagajın, torpidonun geniş olması gibi konulara sanırım girmeye gerek yok. Zaten bunlar olması gereken olaylar.
Bakım aralığı Pcx'de 4.000 km'de bir ve 2.000 km'de yağ değişimi var. ( 0.8 lt yağ alıyor )
Forza'da bakım aralığı 6.000 km'de bir. Ben yine 3.000 km'de yağ değiştirmeyi planlıyorum. ( 1,5 yağ alıyor, yağ filtresi ile birlikte. )
Aklıma ilk etap gelenler bunlar. Gerisini teknik veriler açıklasın ;)
http://www.yakittuketimi.net/honda-pcx-125/
http://www.yakittuketimi.net/honda-forza-abs/
Vay vay vay diyerek başladım okumaya
Sonra..
bu alıntı yaptığım yere kadar okudum
Gerisi doğru ama kendi aramızda konuşsaydık ya
Sonra geldim fotolara, eeee?
Hani bizim gri Forza??
Beyaz balinan hayırlı uğurlu olsun, amortisör ayarı yapılabiliyormuş ben daha denemedim ama işe yarar sanırım..
Bu arada solundaki makinenin modeli nedir?Çıkartamadım da ben.
Aşık oldum resmen..
Hocam alet Honda Deauville ama 10 sene önceki motor;
http://www.yakittuketimi.net/honda-n...deauville-abs/
Bu da örnek bir satılık ilani;
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...03175367/detay
Gri Forza çok aradım ama yok yahu. Az mı üretildi ? alan satmıyor mu ? anlamadım. Ön cam ve topcase ile istediğim fiyata bulunca da rengine bakmadım açıkçası.
Bu arada herkes aldığı motosikleti heyecanla över ya, ben tersini yapıp " - " tarafları paylaşayım dedim ama üzülme ! bak şimdi bir anım geliyor ;
Tem'de 100 km/h stabil hızla gidiyordum ve bir anda hapşırdım, daha doğrusu hapşırmamak için refleks olarak kendimi sıktım, o durumdayken de istemsizce gaz açmışım ve bir baktım bir anda 120 km/h hıza çıkmışım Tork dehşet, malum 26.
Mesajımı aşağıdaki hüzünlü ancak anlamı fotoğraf ile bitirmek isterim.
Bir vespa LX 150 kullanıcısı ve seneye maxi scooter almayı düşünen biri olarak her sayfayı her yorumu keyifle okudum. Böyle bir konu açılması bir çok kişiye faydası olacağını düşünüyorum. Henüz hiçbir maxi-scooter incelemediğimi belirtmek isterim, yorumlara baktığımda bana en uygun Burgman 200 ve x-evo olduğunu düşünüyorum. (bugün TEM'de bir tane burgman gördüm, cidden güzel alet )
Peki benim sorum şu olacak, Vespayı eşimde kullandığından satmayacağız, 200-250 sınıfında yukarıda belirttğim scooter aldığımızda cc farkı çok olmayacağından acaba yanlış bir tercih yapmış olur muyum? 300-400 cc bir scooter mı önerirsiniz?
yorumlar için şimdiden teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)