Sen Burgman aldın yani
Onu anlamamıştım, hayırlı uğurlu olsun
Sen Burgman aldın yani
Onu anlamamıştım, hayırlı uğurlu olsun
Son hızı merak ediyordun pcx den sonra gözle görülür bir performans artışı oldu mu? Ben de senin içinde bulunduğun ikilemdeyim tavsiyelerin benim için önemli olacak@freewill
Merhaba, konuyu başından sona okudum yorumlarınız çok faydalı oldu bir kez daha. Motorum yok şu an için eğer bir problem olmaz ise önümüzdeki sene bahar aylarında (ilk motorum olacak) Burgman 200 almayı düşünüyorum. Sebebi aslında cruiser motorlara aşığım, fakat cruiser/chopper zevkini alabilmek için kendime beni ancak giriş derecesinde tatmin edebilir dediğim motorlar 25-30 bin tl civarında bütçe gerektiriyor maalesef.
Ancak yukarıda ki kritere sahip cruiser motor için çok daha uzun süre beklemek zorunda olacağım için önümüzde ki yaza motorsuz girmek istemiyorum ve uzun süredir youtube ve forumlar üzerinden Burgman 200 ve muadillerini araştırıp karşılaştırma video ve konularına bakıyorum ve konfor, yere yakınlık gibi yönleriyle ve bu başlık altında sizin objektif yorumlarınızla Burgman 200 de 2. kez olarak kesin karar kıldım.
Aslında benim tek endişem acaba ben ve kız arkadaşımla toplamda 150-160 kg olarak motora atlayıp istediğimiz yere sorunsuzca gidebilir miyiz bu yönde. Hatta şu örneklerle daha da iyi olur. Ben İzmir'de ikamet ediyorum, sizde Aydın'da ikamet ediyorsunuz örnek yerleri daha iyi bilirsiniz benden . Mesela bir hafta sonu "kalk hadi şirinceye bir kahvaltıya gidelim" yada bahar yaz günlerinde "gel kız hem farklı bir yerde deniz havası alalım hemde küçükken nerede tatili geçirirdik hep gör bak" deyip didim mavişehir, altınkum a gidip gezip dönmek istesem bu ihtiyacımı rahatlıkla karşılar mı karşılamaya çalışırken zorlanır mı özellikle bunu merak ediyorum
Aslında yoruma başlarken 1-2 cümlede izah ederim diyordum da neden bilmiyorum hep destan uzunluğunda bir yazıya çeviriyorum konuyu maalesef mazur görün .
Okumada ki sabrınız ve cevabınız için şimdiden teşekkür ederim ve son yorumunuzda gördüm sizinde motorunuz yeniymiş güzel günlerde kazasız sorunsuz kullanmanızı dilerim esenle kalın .
ben accık iri kıyımım pcx 125 2013 model kullanırken düz yolda 95 kmh den yukarı çıkamadım bazen rüzgarı arkama alınca 100 kmh yi güç bela görüyordum. Burgman da ise düz yolda çok rahat 130 kmh ye ulaşabiliyorum. Şayet rüzgarı aynı şekilde arkama alırsam 150 kmh ye kadar çıkıyorum normal şartlarda ise 140 kmh garanti. Rüzgar direnci olsa dahi. Belki 60-70 kg olsam 150 garanti olur ama 100 kg yim maalesef pcx i satma sebeplerim ilk aydın denizli karayolunu kullanıyorum mecburen ve tr nin en işlek yollarından biri. Özellikle ağır vasıtalar çok fazla. Gel gelelim misal önümdeki kamyonu sollamam gerekti araçlar genelde 88 - 90 kmh ile gidiyor ben 95 kmh ye çıkıyorum tam sollamaya başlayacağım o da ne rüzgar koridorundan pcx çıkamıyor ve hızım 90 kmh nin altına düşüyor ve sollama başarısız oluyor benim için oldukça tehlikeli bir durum. 2. problem sele konforu. Aslında sele fena değil ama 2013 model de selenin tam ortasına topuz gibi bir şeyler koymuşlar. Hani yayvan bir şekilde oturduğunuzda kuyruk sokumunuz ağrır ya hareket edemezsiniz ahanda aynı şeyi yaşıyorsunuz. 1 saat gibi bir süre için acı çekmekten başka bir şey yaşamıyorsunuz onun dışında çok memnundum. Anlayacağın performans artışı oldukça yüksek. Merak edenler için 150 pcx ile de en fazla 104 kmh ye çıkabildim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:49 ----------
merhaba öncelikle korkmayın sadece sissy bar alın zira sert kalkışlarda artçınız geriye doğru düşebilir cruzer aslında hep denemek istediğim bir sınıf fakat etrafımdaki kimse kullanmıyor. motosiklette aradığım ilk şey konfor ve mobilite olunca cezbetmiyor değil bu sınıf neyse konumuza dönelim. Dediğim gibi artçı ile sıkıntı yaşamazsınız hatta artçınız yolculuk yapmayı seviyorsa başınız ağrıyabilir ben 100 kg yim boy 1.78 kız kardeşim 50 kg boy 1.65 benden önce yol planı yapıyor Motor ağırlığın artmasından dolayı elbet bir miktar güç kaybı yaşıyor nazilli bozdoğan yolunu biliyorsanız özellikle bozdoğana tırmanırken ki meşhur yokuşu orada bile 110 kmh nin altına düşmüyor. Bilmeyen arkadaşlar için ankara nın dikim evinin ordaki yokuş gibi varın siz düşünün. Suzuki ile yaşadığım tek sıkıntı servis ile oldu. Tabi bu bölgesel olarak farklılık gösterecektir. Örnek vermek gerekirse bulunduğum yere yeni satış kanalı ve daha 1 hafta öncesinde hala büyük eksiklikleri olan servisi açıldı. İlk bakım ücretini öğrenmek istedim fakat ısrarla bilgi vermediler. Nasıl kurumsal firmasınız siz dedim allem ettim kallem ettim bana tahmini olarak fiyat vermelerini istedim. Bu sivri zeka arkadaşlar 250 tl gibi bir ücretten bahsettiler tabi cıngar çıkarmayı sevdiğimden ağzıma geleni söyledim dedim ne işlem yapıyorsunuz dedim yağ filtresi ve yağın değişeceğini ve varyatörün temizleneceğini söylediler. kalem kalem fiyat istedim yemedi bende elimde suzukinin parça fiyatlarının olduğu bir kağıtla gittim yağ filtresi için 25 tl yağ için ise 50 tl maliyetinin olduğunu gösterdim servisten sadece işçilik ücretinin ne kadar olduğunu öğrendim 40 tl dediler. Toplam da 115 tl maliyeti olan servis için nasıl 250 tl fiyat verebiliyorsunuz dedim sesleri çıkmıyordu vesselam. Ulan bu servisler yok mu hepsimi üç kağıtçı olur arkadaş. Neyse suzuki merkezi aradım durumu anlattım ayrıca motor teslim edilmeden önce çok ufak bir çizik vardı onu belirttim sonuç 100 tl ye bütün iş haloldu üstüne açılış için çekiliş vardı ona katıldım 1 adet de baklava ve pantolon kazandım paltolon iyi oldu prohell vardı takım oldu montla Yani servisin ukalalığı dışında sorunum olmadı zaten 2. bakımın ardından genelde garanti umrumda olmaz bakımları kendim yaparım
Memnun olmanız sevindirici ben de 2013 pcx kullanıyırum ama benim motorum 108 i rahat görüyor ben de daha çok temde kullandığım için birazcık yavaş kalıyor ama çok şükür haddini bilerek ağır ağır kullandığım için şuana dek büyük bir sıkıntı yaşamadım.. Ne kadar yakıyor motorunuz malum pcx in km de on kuruş yakmasına alışan insana her motor biraz fazla yakıyomuş hissi uyandırıyor.. 😆😆 Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler☺️
Geri dönüşünüz için teşekkür ederim, tek endişemde giderilmiş oldu bu konuda . Cruiser sınıfır gerçektende rahat oturuş konfor üzerine ve tamamen keyif amacı üzerine çıkmış bir motor bence. Ekonomi izin vermediği için konfor, keyif gibi olanakları Maxi Scooter larda buluyoruz kısa mesafelerde. Uzun mesefaler içinde aynı olanaklarla cruiser sınıfı tamamen olanak sunuyor . Hayat hayallerim doğrultusunda giderse ekonomik olarak kesinlikle Indian Chief Vintage imin yanında bir scooter da olucak :D
Benim motor aksam bakım konularında hiç bilgim yok fakat öğrenme isteğim olduğu için ve başlangıç olarak da scooter olacağı için sanırım kısa sürede motoru tanır dediğiniz gibi de 1.-2. bakımdan sonra kendi bakımlarımı yapmayı düşünürüm. Bu vesileylede cruiser sınıfa geçtimmi motorlarla haşır neşir olmuş olmak baya kolaylık sağlar diye düşünüyorum . Arkadaşımla ikimizde seviyoruz gezmeyi aslında bazen kuruyoruz hayaller motor olsa şuraya buraya giderdik diye :D
Maalesef böyle sorun var ülkemizde mecburende biz bilgilenerek kazıklattırmamaya çalışıcaz elimizden geldiğimizce kendimizi :D Ben bu durumları da irdeliyorum motoru aldığım taktirde ne gibi durumlarla karşılaşıcam ve bu durumlara nasıl hazırlanmam gerekir şimdiden düşünüyorum hep :D
Tekrar çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için Burgman 200 için beklemekten başka bir şey kalmıyor geride bu durumda:D iyi günler, iyi forumlar dilerim esenle kalın
Konu faydalı yerlere gitmiş güzel.
" cagiran " hocam senin çeteye katılmak çok istiyorum ancak Honda'nın takas desteği vermiyor olması Burgman'ın ise ABS' li sıfır fiyatının Forza'nın ABS'siz 2.el fiyatına denk gelmesi beni Suzuki markasına yöneltiyor. Honda'nın bir büyük avantajı; servislerinin bolluğu ve bir çok servise göre daha düzgün iş yapmaları, bu da ayrı bir tercih sebebi olabilir kimi kullanıcıya. Mesela bunu Suzuki' de bulur muyuz ? belirsiz.
Bu arada yorumlara baktım da PCX ile max. 100 km hızın zor görüldüğü bilgileri var. Ben 70 kilo olduğum için olsa gerek 112 km yi görmem 20 - 30 saniyemi falan alıyor. Tabii artçı ile düz yolda 100 km falan yapılabiliyor. Bu da PCX takip eden kitle için bir referans olsun. Tek kişi ve hafif biriysen PCX bagaj hacmi ve max. hız dışında her şeye yeter. Bagajı da bir topcase ile çözersin zaten.
Bu arada tatilde Çanakkale - Balıkesir civarlarındaydım. Çok fazla motosikletin olduğu memleketlermiş. Tesadüf Burgman 200 görmüş oldum, bayağı devasaymış. PCX'in 2 katı falan olsa gerek. Bu sebeple yaz bitiminde takas desteği ile Burgman 200 gri renk almayı düşünüyorum. Bagajı, torpido gözü de bayağı geniş. Mesela Kymco 200 ya da 250 cc olan bir modeldi onun bagajına baktım tek kask sığıyor, tam ironi.
Kısacası şuan kararım ABS, geniş bagaj ve torpido, bakım aralığı ve max. hız unsurlarını göz önüne aldığımda Burgman' dan yana. Bakalım umarım pişman olmayız. Olursam da " freewill " isimli kullanıcıyı gece gündüz taciz edeceğim malum verdiği bilgiler çok ikna ediciydi. Motosiklet sürenlerin kendini ifade etme şekilleri de beni marka konusunda çok fazla etkiliyor. Bu sebeple " cagiran " ve " freewill " size ayrıca teşekkürler.
performans olayını bilmem ama forza 300 çok kalıplı ve güzel görünüyor. Scooter alacak olsam kesinlikle düşünürdüm. Burgman 200 'e o paralar çok fazla bence.
tişikkirlir sipirmin servis konusunda sıkıntın olmasın hocam ciddi ciddi çalışıyorlar ve öyle herkese verilmeyeceği söylenmiş. Zira bulunduğum bölgede açılan serviste bulunan iş yeri sahibi arkadaşla görüştüm dükkan iş yeri olarak ile belli standartlara sahip olunması gerektiğinden bahsetti derme çatma dükkanlar istemiyorlarmış ve 10 tane markaya bakma gibi olay olmayacakmış. Pazartesi günü fotoğrafları yayınlayacağım o zaman bu konu da biraz daha ikna olacağınızı umuyorum
Sevgili asot beyciğim öncelikle burgman ve forza arasında 4000 tl gibi bir fiyat var. Kalıp ile ilgili söyleyeceğim tek şey 2 motoru da kanlı canlı görmeniz Burgman özellikle enlemesine daha geniş olduğundan baya bir tombik ve oldukça iri duruyor neyse ha 2 motorda sahibini üzer mi kesinlikle hayır
Kfanızı karıştırayım; 2.el Honda SH300'e ne dersiniz? Veya sıfır aprilia scarabeo. Ama SH300 öncelikli. Motor performansı zaten ayrı bir ilginizi çekecek. Onun haricinde büyük jant, dar gövde vs. tam bir şehir modeli. İnceleyin derim.
Hocam kararın hayırlı olsun, en başlarda da söylediğim gibi, Burgman ı görmüş olsaydım kafam hayli karışırdı.
İki motor bana muadil gibi geliyor Forza birazcık daha kaslı ve birazcık daha kuvvetli o kadar zaten fiyat farkı da 250 cc üzeri olduğu için ortaya çıkıyor.
Aklını çelmeye çalışayım...
Yani aslında ÖTV yi koy bi kenara, aynı paraya 200 cc yerine 280 cc almak var
Hocam 2 motosiklette teknik bakımdan fazlasıyla güzeller ancak ön kafa yapısı açısından benim isteğim biraz daha kalıplı yani ne bileyim biraz daha erkeksi durması
Vallahi hocam malum siteye de illa ki düşecektir. 15000 TL gibi bir paraya düşük km . ön camı olan ve ABS'li bir FORZA benim de kafamı aniden yakabilir. Tek sıkıntı şu ; o ilan bana denk gelecek o arada ben motorumu satacağım falan uğraş gerekecek. Burgman için ise satıcıya girip " al bunu ver şunu " diyeceğim iş bitecek. Ha şöyle bir şey olursa ; İstediğim özellik ve fiyatta Forza buldum, tesadüfe bak bunu satan da takas desteği olan ve karta taksit yapan bir satıcı .. bak işte burada kader devreye girer
Bu arada haklısın Gri Forza daha güzel serviste gördüm bana " baba " der gibi bakıyordu
Ya birader piyasanin agzina vurayim, sana bir sey olmasin.
Yok boyle zarar edersin, soyle satamazsin, elinde kalir.
Araba ornegi de verilmis, vallahi pes . Motosiklet gibi bir keyif araci ustelik 10-12 bin TL gibi butcelerden bahsediyoruz.
Herkesin butcesi dar ama daha uzerine binmeden kac paraya satarim hesabi yapiliyorsa baslarim ben oyle ise.
Bu haftaici Grand Dink 250 alacagim insallah, evet Kymco evet 1 sene geldi sonra daha getirmediler, distibutoru yok servisi yok piyasasi yok, motorun kendisi yok.
Ama sorsan bana bunlar hic umrumda mi
Iyi ki soyle konular aciliyor da kimler motorcu, kimler al satci anliyoruz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)