Aynı cc'li cruiser mı fazla yakar, Supersport mu?
Reklamlar
-
16 Haziran 2016, 04:32
#21
en başda etken çok ağırlık, silindir sayısı,motorun çevirdiği devir aralığı, kimse hesaba katmamış ama şanzıman tipi , hatta lastik boyutu bile etki eder yakışa tabi en önemlisi sürüş tarzı..
hiç bir ss i yavaş gitsin diye yapmıyorlar .. hiç bir cruiserıda ss gibi hızlı gitsin diye yapmıyorlar..
Kısaca biri tork makinasıdır biri beygir..
değişkenler çok olsada ortalama yüksek hacimli cruiser makina uzun yolda doğru devir aralıklarında doğru süratte giderse gayet az yakar .. 250 lik bir makina kadar az yakabilir. ss makinalar doğası yapısı mühendisliği gereği öyle sürüşe gelmez haliyle çok yakar..
ses gelince sese o kadar takılma fabrikalar belli desibel standartında motorları üretmek zorundalar.. çünkü bütün ülkelerde belli desibel sınırlamaları var.. amerikada eyaletler arasında bile desibeller farklılık göstermekde ve avrupada polis motorlara egzoslarında desibel kontrolü yapabilmekde..
daha fazla bilgi isteresen motorcycle legal noise limits diye falan aratırsan bolcana bilgi hatta ülkelerin desibel limitlerini falan bulabilirsin.. ses tekrar dönersek 600cc ve üstü çoğu makinada egzosunda ufak oynamaları yaparak yeri göğü inleten ses alabilirsin bunun yakıtla direk bir ilgisi yok tamamen yasalarla alakalı bir şey..
Reklamlar
-
16 Haziran 2016, 08:38
#22
montrello adlı üyeden alıntı
Buna göre dört silindir 1000 cc Yamaha
Çift silindir 1000 cc ducati'ye Göre yakıt sarfiyatı fazla olabilir diyebilirmiyiz?
Kismen evet, ama fark cok yoktur. Hatta yuksek devirde ikisi de yakin harcar muhtemelen.
Kimse deginmemis, ama burada silindirin yapisi da onemli. "Over square" dedigimiz piston dizayni yuksek devir icin sart, ama onun da benzin sarfiyati fazla oluyor. Cruiser'larda silindir yapisi tam tersi, o yuzden gucu nispeten az, torku fazla.
10 bin devre cikan yuksek hacimli V2 motor cok az var, ve eli mahkum "over square" olmak zorunda. Ama ona ragmen pistonlar cok buyuk oldugu icin bir 4 silindirli makina kadar yuksek devirlere cikamazlar. O da yakit sarfiyatina olumlu yansiyor. Cruiser V2'si ile spor motorsiklet V2'si cok farkli motorlar.
Bir de yuksek devir yuzunden yakit artisi soz konusu. Cunku yuksek devirde benzin hava yeterince hizli hareket edemiyor. O yuzden motorsikletlerde "hot cam" denen, yakit ve eksoz subabini ayni anda acik birakan ekzantrik mili kullaniliyor. Bu da yuksek devirde guc, ama deli gibi de sarfiyat demek.
Araba motorlari o yuzden verimli calisir, ama yuksek devirde bogulur. Ferrari, Lamborghini, Honda S2000 gibi modeller istisna. Onlar motorsiklet gibi hot cam kullandigi icin sarfiyati fazla, devri yuksek, motor gucu turbosuz olmasina ragmen yuksek, ve yine motorsiklet gibi dusuk devirde verimli calismadigi icin rolantisi yuksek motorlar. Honda, S2000 modelinde VTEC sayesinde iki farkli ekzantrik mil profili kullaniyor. 5850 devirde "hot cam"e geciyor. Motor tam bayilmaya baslayacakken birden rahatlayip nefes almaya basliyor. Zaten sesi de degisiyor motorun tam orda. 9000 devir'e kadar cikiyor ordan da. Yakit sarfiyati da deli gibi artiyor ama.
babaydar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar aynı motor olarak kastetmemiştim. Sonuçta bi chopper ile ss'nin aynı olması çok saçma olur. Birde bi karşılaştırma yaptım. Mesala Harley-Davidson 883 İron 100/4.2lt yakıyormuş internete göre. Mt-09'da 100/5.7-6lt yakıyor görünüyor. Böyle bi soruyu aklıma getiren şey Cruiserların o yüksek, güçlü, sesleri. Hani o güçlü ses böyle benzini içecekmiş gibi geliyor. Bende böyle bi karşılaştırmayı düşündüm. Tam anlatabildim mi bilmiyorum
Enerjinin bir kismi sese donusuyor ama cok az Harley'in fazla yakmasinin sebebi cok eski ve verimsiz bir motor olmasi. Diger markalarin cruiser'lari daha iyi. Yine de spor motorsiklet yuksek devirde her turlu fazla yakar.
Bir de motorsikletler zevk aleti oldugu icin yakit sarfiyati cok dusunulmuyor dizayn esnasina. Belki NC700-750 serisini istisna tutabiliriz. Onlar harbiden cok az yakiyor. Araba motoru iste...
-
16 Haziran 2016, 09:49
#23
babaydar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar aynı motor olarak kastetmemiştim. Sonuçta bi chopper ile ss'nin aynı olması çok saçma olur. Birde bi karşılaştırma yaptım. Mesala Harley-Davidson 883 İron 100/4.2lt yakıyormuş internete göre. Mt-09'da 100/5.7-6lt yakıyor görünüyor. Böyle bi soruyu aklıma getiren şey Cruiserların o yüksek, güçlü, sesleri. Hani o güçlü ses böyle benzini içecekmiş gibi geliyor. Bende böyle bi karşılaştırmayı düşündüm. Tam anlatabildim mi bilmiyorum
Arkadaşları da dediği gibi çok devir çeviren ve göreceli olarak silindir sayısı fazla olan motosikletler daha fazla yakıt tüketir.Çok devir demek çok ateşleme demek çok ateşleme daha çok yakıt demek basitçe.Bunların yanında Honda NC serisinde kullanılan arabadan bozma motor bloğu,Kawasaki'nin ER 6 serisinde kullandığı motor bloğu da sakin kullanımda oldukça az yakıt tüketimine sahiptir.Aslında cruiser,SS,naked tan çok motorun hangi devir aralıklarında maksimum tork ve gücü verdiği,motor bloğunun tasarlanma amacı,kullanılan teknolojiler ile alakalı bir olay.Ama özetle performans amaçlı tasarlandıklarında genellikle SS tarzı motosiklet fazla yakıt tüketir sonucunu çıkartabiliriz.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
18 Haziran 2016, 07:35
#24
"Logaritma" kullanıcısı gayet güzel bir cevap verdiniz. Katılıyorum bende size.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:29 ----------
Thracian adlı üyeden alıntı
Arkadaşları da dediği gibi çok devir çeviren ve göreceli olarak silindir sayısı fazla olan motosikletler daha fazla yakıt tüketir.Çok devir demek çok ateşleme demek çok ateşleme daha çok yakıt demek basitçe.Bunların yanında Honda NC serisinde kullanılan arabadan bozma motor bloğu,Kawasaki'nin ER 6 serisinde kullandığı motor bloğu da sakin kullanımda oldukça az yakıt tüketimine sahiptir.Aslında cruiser,SS,naked tan çok motorun hangi devir aralıklarında maksimum tork ve gücü verdiği,motor bloğunun tasarlanma amacı,kullanılan teknolojiler ile alakalı bir olay.Ama özetle performans amaçlı tasarlandıklarında genellikle SS tarzı motosiklet fazla yakıt tüketir sonucunu çıkartabiliriz.
Aynen bencede
-
18 Haziran 2016, 10:31
#25
Thracian adlı üyeden alıntı
Arkadaşları da dediği gibi çok devir çeviren ve göreceli olarak silindir sayısı fazla olan motosikletler daha fazla yakıt tüketir.Çok devir demek çok ateşleme demek çok ateşleme daha çok yakıt demek basitçe.Bunların yanında Honda NC serisinde kullanılan arabadan bozma motor bloğu,Kawasaki'nin ER 6 serisinde kullandığı motor bloğu da sakin kullanımda oldukça az yakıt tüketimine sahiptir.Aslında cruiser,SS,naked tan çok motorun hangi devir aralıklarında maksimum tork ve gücü verdiği,motor bloğunun tasarlanma amacı,kullanılan teknolojiler ile alakalı bir olay.Ama özetle performans amaçlı tasarlandıklarında genellikle SS tarzı motosiklet fazla yakıt tüketir sonucunu çıkartabiliriz.
Dogru, ama yuksek devirdeki verimsizligin sebebi fazla atesleme olmasi degil aslinda. Yuksek devirde motor kitaba uygun calismiyor. Daha once yazdigim gibi, belli anlarda eksos ve benzin subaplari ayni anda acik oluyor. Cok sacma geliyor ama oyle.
-
18 Haziran 2016, 12:00
#26
Aynı bloğa sahip iki farklı kategoride olan Ss ve Chopper eğer teknik veriler ayniysa Aerodinamik yapisi daha uygun olması ve rüzgar direncinin daha düşük olması sebebiyle kesinlikle Ss daha az yakar.
-
18 Haziran 2016, 12:09
#27
ikiside hem cebi hem de canı çok yakar. maksat ulaşımsa küçük cc yeterlidir ve ekonomiktir. hava atmak için için yüksek cc şöyle böyle diyenlerin burda işi yok zaten, onlar bu forumuda fazla takip etmezler. biz kendi işimize bakalım. devir ekonomi devri.
-
19 Haziran 2016, 09:39
#28
Erdost adlı üyeden alıntı
Aynı bloğa sahip iki farklı kategoride olan Ss ve Chopper eğer teknik veriler ayniysa Aerodinamik yapisi daha uygun olması ve rüzgar direncinin daha düşük olması sebebiyle kesinlikle Ss daha az yakar.
Aynı bloğa sahip SS ve Cruiser var mı hiç?
-
19 Haziran 2016, 10:11
#29
hasmet adlı üyeden alıntı
Aynı bloğa sahip SS ve Cruiser var mı hiç?
Anladığım kadarıyla, soru bunu sorguluyor.Aynı motor bloğuna sahip olsa bile birbirinden tamamen ayrı kategoride ki bu iki tarzın, teknik verileri aynı olamaz.Aynı blok, farklı teknik veriler mümkün.Chopper düşük devir yüksek torka uygun, hız için değil daha çok gezi amacı güden bir tarz.Ss ise tamamen tersi.
-
19 Haziran 2016, 13:07
#30
Erdost adlı üyeden alıntı
Anladığım kadarıyla, soru bunu sorguluyor.Aynı motor bloğuna sahip olsa bile birbirinden tamamen ayrı kategoride ki bu iki tarzın, teknik verileri aynı olamaz.Aynı blok, farklı teknik veriler mümkün.Chopper düşük devir yüksek torka uygun, hız için değil daha çok gezi amacı güden bir tarz.Ss ise tamamen tersi.
Arkadaş sorusunu netleştirmiş sonra. Siz yazılanları okumadan cevap vermişsiniz galiba.
-
19 Haziran 2016, 13:11
#31
aşşa yukarı aynı yakarlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)