Ön ve arka lastik arasında yanak farkı olursa ne olur?
Reklamlar
-
15 Haziran 2016, 00:51
#1
Bu konu hakkında gerçekten bilgisi olan, mühendisleri ve youtube ulemalarının söylediklerini tekrar etmeyecek kişiler cevapalrsa sevinirim!!!
Ön tarafa 110/70-17 arka tarafa da 150/60-17 lastik takılabilir mi? Yanak ölçüsündeki bu fark motorun gidişine ve sürüşüne nasıl etki eder? Sorduğum soru sadece yanak genişliğiyle alakalı olan durumdur!
Reklamlar
-
15 Haziran 2016, 00:55
#2
motorun orjinal lastik ölçüleri nedir? ön lastikteki yanak değişikliği tekerleğin çap ölçüsünü değiştireceği için hız göstergesi ve km sayacında oranlar değişicek daha az yada daha fazla göstermeye başlayacak, aynı zamanda da km sayacı ya daha yavaş yada daha hızlı sayacak.
-
15 Haziran 2016, 01:01
#3
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
motorun orjinal lastik ölçüleri nedir? ön lastikteki yanak değişikliği tekerleğin çap ölçüsünü değiştireceği için hız göstergesi ve km sayacında oranlar değişicek daha az yada daha fazla göstermeye başlayacak, aynı zamanda da km sayacı ya daha yavaş yada daha hızlı sayacak.
Sorduğum pek bu değil aslında, sorduğum ön ve arka alstik arasında 1 santimlik bir yanak farkı olacak ön tarafa 70 ken arka taraf 60 olacak bunun zararı var mı bunu öğrenmek istiyorum aslında, illa benim motorum olmasına gerek yok kendi motorunuzu düşünün yada diavel düşünün fark etmez ön ve arka lastik arasındaki bu kadarlık bi fark nasıl etki ederdi?
-
15 Haziran 2016, 01:08
#4
Üreticiler her zaman orjinal lastik ebatlarını kullanmanı ister..
Yol tutuşun, viraj performansın düşebilir. Km sayacın randıman vermez.
Geçen bir konuda okumuştumbu forumda;
-Abi sen 41 numara ayakkabı giyiyorsun, 44 giysen koşabilir misin diye?
Sanırım olay bu
-
15 Haziran 2016, 01:10
#5
Bune adlı üyeden alıntı
Bu konu hakkında gerçekten bilgisi olan, mühendisleri ve youtube ulemalarının söylediklerini tekrar etmeyecek kişiler cevapalrsa sevinirim!!!
Ön tarafa 110/70-17 arka tarafa da 150/60-17 lastik takılabilir mi? Yanak ölçüsündeki bu fark motorun gidişine ve sürüşüne nasıl etki eder? Sorduğum soru sadece yanak genişliğiyle alakalı olan durumdur!
Yamaha R25 kullandığını farz ederek, orijinal lastik ölçülerin:
110/70-17M/C 54S (Tubeless)
140/70-17M/C 66S (Tubeless) olmalı.
Senin verdiğin yukarıdaki ölçülerde ön lastiğin orijinal ölçüsünü vermişsin. Ancak arka lastik farklı. Şöyle anlatıyım:
Orijinal lastiğin yanak yüksekliği 9.8 cm, oysa senin verdiğin 150/60/17 lastiğin yanak yüksekliği 9.0 cm. Yani yanak genişliği yaklaşık % 9,2 oranında küçülmüş. Bunun anlamı şu: Lastiğin dış çeper uzunluğu % 9.8 azalmış. Böylece son süratin % 9,2 oranında artar. Teorik olarak. Ancak 150/60/17 lastik, orijinal lastikten 1 cm daha geniş olduğu için, % 9.8'lik son süratin, fazladan sürtünme nedeni bir miktar düşer. Ama her halükarda motorun daha fazla son sürat yapmaya başlar.
Naçizane tavsiyem, lastk ebatları ile oynama, orijinal lastik ebatlarını kullan. Sen Yamaha'nın o kadar mühendisinden daha fazla mühendislik bilgisine ve tecrübeye sahip değilsin. Bu ebatlar uzun denemelerden sonra ortaya çıkıyor.
“Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş
-
15 Haziran 2016, 01:12
#6
Motosikletinizin orijinal lastik ebatları nedir?
-
15 Haziran 2016, 01:12
#7
Yanak yüksekliği lastik tabanına oranıdır. Örneğin 100/80/17 lastikteki yanak yüksekliği 80 mm, tabanın yüzde 80'i demektir. Ön ve arka lastikteki yanak yükseklik değerleri aynı olmak zorunda değildir.
Örneğin MT 07 için,
Ön lastik 120/80-17
Arka lastik 180/55-17
Ha, bu motora 180/60-17 lastik takılırsa km sayacı haricinde hissedilir bir fark olur mu o konuda fikrim yok.
-
15 Haziran 2016, 01:13
#8
110-70 lastiğin yer jant arası yüksekliği 110mm nin %70 i = 88mm dir
150-60 lastiğin ise 150 mm nin % 60 ı = 90 mm dir aradaki fark zaten 2 mm
ancak bazı motorlarda bu yanak yükseklikleri orjinalinde farklı olabilir, eğer fabrika çıkışı böyle ise sorun olmaz, ona göre hesap kitap yapılmış motorun amortisör, şase .. diğer unsurları birbirine uyumlu olacak şekilde ayarlanmıştır. ancak bir motorun sadece ön veya sadece arka lastik yanak yüksekliğiyle bilinçsizce oynamak motorun gidişinde sorunlar çıkartabilir. hatta muhtemelen ön arka aynı oranda bile değiştirseniz yine sorun olabilir. ne gibi sorun motorun sürüş karakteri değişir.
-
15 Haziran 2016, 01:27
#9
Bune adlı üyeden alıntı
Bu konu hakkında gerçekten bilgisi olan, mühendisleri ve youtube ulemalarının söylediklerini tekrar etmeyecek kişiler cevapalrsa sevinirim!!!
Ön tarafa 110/70-17 arka tarafa da 150/60-17 lastik takılabilir mi? Yanak ölçüsündeki bu fark motorun gidişine ve sürüşüne nasıl etki eder? Sorduğum soru sadece yanak genişliğiyle alakalı olan durumdur!
Yamaha R25 kullandığını farz ederek, orijinal lastik ölçülerin:
110/70-17M/C 54S (Tubeless)
140/70-17M/C 66S (Tubeless) olmalı.
Senin verdiğin yukarıdaki ölçülerde ön lastiğin orijinal ölçüsünü vermişsin. Ancak arka lastik farklı. Şöyle anlatıyım:
Orijinal lastiğin yanak yüksekliği 9.8 cm, oysa senin verdiğin 150/60/17 lastiğin yanak yüksekliği 9.0 cm. Yani yanak genişliği yaklaşık % 9,2 oranında küçülmüş.
Şimdi gelelim lastiklerin dış çeper uzunluklarına:
Orijinal lastik jant yarıçapı: 17 x 2.54 / 2 = 21,59 cm. 21,59 jant yarıçapı + 9.8 cm yanak yüksekliği = 31,39 cm lastiğin dış çeper yarıçapı. Şimdi lastiğin dış çeper uzunluğunu 2.Pi.r formülü ile hesaplarsak: 2 x 3,14 x 31,59 = 197 cm
Önerdiğin lastik jant yarıçapı: 17 x 2.54 / 2 = 21,59 cm. 21,59 jant yarıçapı + 9.0 cm yanak yüksekliği = 30,59 cm lastiğin dış çeper yarıçapı. Şimdi lastiğin dış çeper uzunluğunu 2.Pi.r formülü ile hesaplarsak: 2 x 3,14 x 30,59 = 192 cm
lastiğin dış çeper uzunluk değişimi: 192 x 100 / 197 = % 97,5
100 - 97,5 = % 2,5
Bu % 2,5'nin anlamı şu. Eğer 140/70-17 yerine 150/60-17 lastik takarsan, lastik dış çeper uzunluğun % 2,5 oranında azalacağı için, son süratin % 2,5 oranında artar. Teorik olarak. Ancak 150/60/17 lastik, orijinal lastikten 1 cm daha geniş olduğu için, % 2.5'lik son süratin, fazladan sürtünme nedeni bir miktar düşer. Ama her halükarda motorun % 2 ile % 2,5 oranında daha fazla son sürat yapmaya başlar.
Naçizane tavsiyem, lastik ebatları ile oynama, orijinal lastik ebatlarını kullan. Sen Yamaha'nın o kadar mühendisinden daha fazla mühendislik bilgisine ve tecrübeye sahip değilsin. Bu ebatlar uzun denemelerden sonra ortaya çıkıyor.
Not: Yukarıdaki 01.10 saatindeki mesajımda yanlış hesaplamışım. 10 dakikayı geçtiği için mesajı değiştiremedim. Bu mesajdaki hesaplama doğrudur.
“Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş
-
15 Haziran 2016, 01:33
#10
Kendi naçiz tecrübemden hareketle, çok büyük bir sorun olacağını düşünmüyorum (2 cm'lik bir farkın bile) Belki sürüş karakteristiği biraz değişir ama alışmak uzun sürmez (Tabii ki fabrika çıkışı boyutların haricinde bir lastik kullanın demiyorum, tahmin edemeyeceğimiz senaryolarda tahmin edemeyeceğimiz sonuçlar doğabilir)
Şöyle ki; farklı motosikletler farklı jant boyutlarını kullanabiliyor. Birçok motosikletin de fabrika çıkışı ön-arka teker boyutları farklı olabiliyor. Bu nedenle evet "o motosiklet gider". Ama durum arabada olan gibi bir şey değil. Motosikletle viraj alırken yatıyoruz, lastiğin yanağını da kullanıyoruz. Tavsiye edilenden daha geniş ya da daha ince yanak, motosikletin yol tutuşunu etkileyebilir. Ayrıca, ön teker ile arka teker dış çevreleri arasındaki fark çok büyük olursa iki tekerin birim süredeki dönüş sayıları arasındaki farktan dolayı da bir kararsızlık söz konusu olabilir.
Örnekteki 2 cm'lik fark, yarıçap farkı. Lastiklerin toplam yüksekliği (tepe noktaları) arasındaki fark 4 cm. İki lastiğin çevre uzunlukları arasında da 6,3 cm kadar bir fark var. Şahsi görüşüme göre aslında çok büyük bir sorun çıkartacak kadar yüksek değerde farklar değil ama ortalama dünya vatandaşına göre 100 kat daha fazla risk alan biz, bunun da riskini almalı mıyız bilmiyorum.
-
15 Haziran 2016, 01:36
#11
Pisman adlı üyeden alıntı
110-70 lastiğin yer jant arası yüksekliği 110mm nin %70 i = 88mm dir
150-60 lastiğin ise 150 mm nin % 60 ı = 90 mm dir aradaki fark zaten 2 mm
ancak bazı motorlarda bu yanak yükseklikleri orjinalinde farklı olabilir, eğer fabrika çıkışı böyle ise sorun olmaz, ona göre hesap kitap yapılmış motorun amortisör, şase .. diğer unsurları birbirine uyumlu olacak şekilde ayarlanmıştır. ancak bir motorun sadece ön veya sadece arka lastik yanak yüksekliğiyle bilinçsizce oynamak motorun gidişinde sorunlar çıkartabilir. hatta muhtemelen ön arka aynı oranda bile değiştirseniz yine sorun olabilir. ne gibi sorun motorun sürüş karakteri değişir.
Pişman, ön teker ile arka tekeri kıyaslmışsın. Adam onu sormuyor, orijinal lastik ile değiştirmeyi düşündüğü lastikler arasındaki değişimi soruyor. Bune nin mesajını dikkatli oku.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------
inshroud adlı üyeden alıntı
Ufak bir düzeltme yapalım, fark 20 mm olacak. 2 cm'lik bir fark olacak yani.
Kendi naçiz tecrübemden hareketle, çok büyük bir sorun olacağını düşünmüyorum (2 cm'lik bir farkın bile) Belki sürüş karakteristiği biraz değişir ama alışmak uzun sürmez (Tabii ki fabrika çıkışı boyutların haricinde bir lastik kullanın demiyorum, tahmin edemeyeceğimiz senaryolarda tahmin edemeyeceğimiz sonuçlar doğabilir)
Şöyle ki; farklı motosikletler farklı jant boyutlarını kullanabiliyor. Birçok motosikletin de fabrika çıkışı ön-arka teker boyutları farklı olabiliyor. Bu nedenle evet "o motosiklet gider". Ama durum arabada olan gibi bir şey değil. Motosikletle viraj alırken yatıyoruz, lastiğin yanağını da kullanıyoruz. Tavsiye edilenden daha geniş ya da daha ince yanak, motosikletin yol tutuşunu etkileyebilir. Ayrıca, ön teker ile arka teker dış çevreleri arasındaki fark çok büyük olursa iki tekerin birim süredeki dönüş sayıları arasındaki farktan dolayı da bir kararsızlık söz konusu olabilir.
Örnekteki 2 cm'lik fark, yarıçap farkı. Lastiklerin toplam yüksekliği (tepe noktaları) arasındaki fark 4 cm. İki lastiğin çevre uzunlukları arasında da 6,3 cm kadar bir fark var. Şahsi görüşüme göre aslında çok büyük bir sorun çıkartacak kadar yüksek değerde farklar değil ama ortalama dünya vatandaşına göre 100 kat daha fazla risk alan biz, bunun da riskini almalı mıyız bilmiyorum.
inshroud, sen de aynı hatayı yapmışsın. Bune nin mesajını dikkatli okuyun. Sizden ön teker ile arka tekerin farkını ya da değişimini sormuyor. "Ön tarafa 110/70-17 arka tarafa da 150/60-17 lastik takarsam, değişim ne olur?" onu soruyor. Bune nin bir hatası, motorunun orijinal lastik ebatlarını vermemiş. Yamaha R25 kullandığını farz ederek, Yamaha'nın sitesinden aldığım orijinal lastik ebatları (Ön 110/70-17, arka 140/70-17) ile Bune nin değiştirmeyi düşündüğü ebatları karşılaştırdım. Siz de öyle yapın.
“Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş
-
15 Haziran 2016, 01:44
#12
metecel adlı üyeden alıntı
Bu % 2,5'nin anlamı şu. Eğer 140/70-17 yerine 150/60-17 lastik takarsan, lastik dış çeper uzunluğun % 2,5 oranında azalacağı için, son süratin % 2,5 oranında artar.
Dış çeper uzunluğu azalırsa son sürat azalacaktır hocam.
-
15 Haziran 2016, 01:46
#13
metecel adlı üyeden alıntı
Pişman, ön teker ile arka tekeri kıyaslmışsın. Adam onu sormuyor, orijinal lastik ile değiştirmeyi düşündüğü lastikler arasındaki değişimi soruyor. Bune nin mesajını dikkatli oku.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------
Sen de aynı hatayı yapmışsın. Bune nin mesajını dikkatli okuyun. Sizden ön teker ile arka tekerin farkını ya da değişminini sormuyor. "Ön tarafa 110/70-17 arka tarafa da 150/60-17 lastik takarsam, değişim ne olur?" onu soruyor. Bune nin bir hatası, motorunun orijinal lastik ebatlarını vermemiş. R25 kullandığını farz ederk, Yamaha'nın sitersinden aldığım orijinal lastik ebatları ile Bune nin değiştirmeyi düşündüğü ebatları karşılaştırdım. Siz de öyle yapın.
metecel sormak istediğim aslında tam olarak bu arkadaşların anlattığı maalesef 2 mesajını da okudum ikisi de beni acaba ben mi anlatamıyorum diye düşünmeye sevk etti , Allah' tan diğer arkadaşlar sorduğum soruya cevap vermişler.
Ben bu lastikleri takacağım demedim hiç bir yerde hatta 2. mesajımda herhangi bir motorda değişim olduğunu farz edin ön ve arka tekerde yapılacak olan bu değişimle yanak ölçüsünün 70 ve 60 olması nasıl etki eder demiştim. 70-60 olmasında 80-90 olsun ya da 55-70 olsun fark etmez tek sorduğum farkın etkisiydi @tinerci ve @pisman güzel şekilde anlatmışlar teşekkür ediyorum kendilerine.
-
15 Haziran 2016, 01:50
#14
inshroud adlı üyeden alıntı
Dış çeper uzunluğu azalırsa son sürat azalacaktır hocam.
Haklısın, son sürati % 2,5 azalır. Acele ile ters söyledim. Çünkü 10 dakikayı geçince, sistem mesaj değiştirmeyi kesiyor. Yönetici ile temasa geç diyor.
“Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş
-
15 Haziran 2016, 01:53
#15
Başlık: Ön ve arka lastik arasında yanak farkı olursa ne olur?
Niyet okuyamıyorum kusura bakmayın
-
15 Haziran 2016, 01:54
#16
Bune adlı üyeden alıntı
metecel sormak istediğim aslında tam olarak bu arkadaşların anlattığı maalesef 2 mesajını da okudum ikisi de beni acaba ben mi anlatamıyorum diye düşünmeye sevk etti , Allah' tan diğer arkadaşlar sorduğum soruya cevap vermişler.
Ben bu lastikleri takacağım demedim hiç bir yerde hatta 2. mesajımda herhangi bir motorda değişim olduğunu farz edin ön ve arka tekerde yapılacak olan bu değişimle yanak ölçüsünün 70 ve 60 olması nasıl etki eder demiştim. 70-60 olmasında 80-90 olsun ya da 55-70 olsun fark etmez tek sorduğum farkın etkisiydi @tinerci ve @pisman güzel şekilde anlatmışlar teşekkür ediyorum kendilerine.
tinerci ve pişman nasıl açıklamış, anlat ben de anlayım. Motorunun orijinal ölçülerini en baştaki mesajında vermemişsinki. Pişman ve inshroud ön ve arka tekeri kıyaslamış. Tinerci ise "Örneğin MT 07'ye 180/60-17 lastik takılırsa km sayacı haricinde hissedilir bir fark olur mu o konuda fikrim yok." diyor. İyi oku mesajı
-
15 Haziran 2016, 01:55
#17
metecel adlı üyeden alıntı
Haklısın, son sürati % 2,5 azalır. Acele ile ters söyledim. Çünkü 10 dakikayı geçince, sistem mesaj değiştirmeyi kesiyor. Yönetici ile temasa geç diyor.
Yok hocam haklısınız zaten ben de "dişli oranı, küçük arka dişli" falan diye düşünerek kafa karışıklığı yaşadım Alışkanlık işte. Sonradan dank etti bana da
-
15 Haziran 2016, 01:59
#18
Benim başlıktan anladığım; R25'in her iki tekerinin de yanak yüksekliği 70 olması sebebyiyle Bune arkadaşımızın ön ve arka lastiklerin yanak değerlerinin aynı olduğunu düşünüp, biri farkli olsa ne olabilirdi diye merak etmesidir. Değerler R25'in lastiklerinde tesadüfen aynı denk gelmiş sanırım.
-
15 Haziran 2016, 02:02
#19
-
15 Haziran 2016, 02:05
#20
Şimdi yanak az olursa yani 70r yerine 60r olursa lastik daha mı geniş görünüyor?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)