30 yıl sonra benzin ve motorcular
Reklamlar
-
15 Haziran 2016, 00:41
#1
malum elek. arabalar artık artışda hatta motosikletlerde öyle ama benzinli motorlar başka birşeye dönüşmez ise ve üretilen benzin
kullanılmazsa motorculara bırakırlar mı , üretim fazlası olur ucuzlar mı yoksa talep az olması (az benzinli motor ) pahalılaşır mı . motoru elden çıkarcamda
Reklamlar
-
15 Haziran 2016, 00:48
#2
Torununun torunu için motoru saklayabilirsin bence.
-
15 Haziran 2016, 00:48
#3
benim tahminim gelecek 30 yılda petrol rezervleri tükeneceği için benzinli araçlar büyük çoğunlukta azalacak, elektrikli araçlara dönüşüm başlayacak. motosiklet firmalarınında elektrikli motosiklet üzerine çalışmaları mecvut, klasik içten yanmalı motorlar artık geride kalıcak.. tadını çıkaralım bence
-
15 Haziran 2016, 01:59
#4
Litrelik motor gücünde elektrikli motor çok tehlikeli olur.
Düşünsene 200 km üzerine çıkmış gidiyorsun ama makinada en ufak ses yok..
-
15 Haziran 2016, 02:00
#5
Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı
Litrelik motor gücünde elektrikli motor çok tehlikeli olur.
Düşünsene 200 km üzerine çıkmış gidiyorsun ama makinada en ufak ses yok..
Konusu geçmişti bi araştırın isterseniz kalkışta 600'lükleri tokatlıyor.
-
15 Haziran 2016, 02:09
#6
Şehir içinde yürürken yanımdan anlamadan zıt diye elektrikli geçiyor.
Ani dönüş yapsan çarparsın. Bu sorun elektrikli arabalarda da varmış.
Arabalara fake ses koymayı düşünüyorlardı. Öyle muhabbetler vardı.
-
15 Haziran 2016, 02:39
#7
Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı
Şehir içinde yürürken yanımdan anlamadan zıt diye elektrikli geçiyor.
Ani dönüş yapsan çarparsın. Bu sorun elektrikli arabalarda da varmış.
Arabalara fake ses koymayı düşünüyorlardı. Öyle muhabbetler vardı.
Hepsi suni ses uretiyor: Nissan Leaf, Tesla, vs. Yoksa dediginiz gibi duyulmaz, tehlikeli olur.
Yuklarida video'su olan Zero'yu kullandim. Yuksek hizla giderken ruzgar sesi oldukca fazla. Dolayisiyla yaya icin duyulmamasi mumkun degil. Ama arac icerisindeki baska suruculer duyamaz muhtemelen.
Elektrikli motorsiklet super bir duygu ama. Melekler iktiriyor sanki aleti. Durduk yerden hizlanma 1000cc hacimli motorsikletlerle ayni. Yuksek hizda azaliyor tork avantaji. Bir de guc cok yumusak ve duzenli akiyor. Agresiflik hic yok, tork ve guc egrileri dumduz. Kontrollu kullanmak kolay.
-
15 Haziran 2016, 02:45
#8
hasmet adlı üyeden alıntı
Hepsi suni ses uretiyor: Nissan Leaf, Tesla, vs. Yoksa dediginiz gibi duyulmaz, tehlikeli olur.
Yuklarida video'su olan Zero'yu kullandim. Yuksek hizla giderken ruzgar sesi oldukca fazla. Dolayisiyla yaya icin duyulmamasi mumkun degil. Ama arac icerisindeki baska suruculer duyamaz muhtemelen.
Elektrikli motorsiklet super bir duygu ama. Melekler iktiriyor sanki aleti. Durduk yerden hizlanma 1000cc hacimli motorsikletlerle ayni. Yuksek hizda azaliyor tork avantaji. Bir de guc cok yumusak ve duzenli akiyor. Agresiflik hic yok, tork ve guc egrileri dumduz. Kontrollu kullanmak kolay.
Rüzgar sesi çok fazla diyorsun ama o rüzgar sesini makinenin üstünde olduğundan sen duyuyorsundur.
100-200m ötedeki yaya duyar mı?
Çok güzel bir deneyim olmalı ama agresiflik olmaması bir süre sonra aletten sıkılmamıza neden olur mu acaba?
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
-
15 Haziran 2016, 02:48
#9
Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı
Rüzgar sesi çok fazla diyorsun ama o rüzgar sesini makinenin üstünde olduğundan sen duyuyorsundur.
100-200m ötedeki yaya duyar mı?
Çok güzel bir deneyim olmalı ama agresiflik olmaması bir süre sonra aletten sıkılmamıza neden olur mu acaba?
En ucuz modeli $8,495 en pahalı modeli $15,995 insan sorguluyor..
-
15 Haziran 2016, 03:05
#10
EmreKocyigit adlı üyeden alıntı
En ucuz modeli $8,495 en pahalı modeli $15,995 insan sorguluyor..
Bu fiyat farkını oluşturan opsiyonlar ne acaba?
-
15 Haziran 2016, 03:18
#11
Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı
Bu fiyat farkını oluşturan opsiyonlar ne acaba?
4 farklı motosiklet var hız, menzil gibi farklılıklar var bide bataryalar satın alınamıyor kira ödüyorsun + bakım masrafları ciddi rakamlar. Ne farkı kaldı benzinden? Sitesinde daha detaylı bilgi bulursunuz. zeromotorcycles.com
-
15 Haziran 2016, 03:23
#12
EmreKocyigit adlı üyeden alıntı
4 farklı motosiklet var hız, menzil gibi farklılıklar var bide bataryalar satın alınamıyor kira ödüyorsun + bakım masrafları ciddi rakamlar. Ne farkı kaldı benzinden? Sitesinde daha detaylı bilgi bulursunuz.
zeromotorcycles.com
Kapitalist sistem, her türlü cebindeki parayı alıyor şerefsizler.
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
-
15 Haziran 2016, 03:35
#13
Ciddi ciddi çok merak ediyorum benzinli motorların ne olacağını :D
-
15 Haziran 2016, 08:46
#14
Odanın içinde aksesuar olsun genede yanı başımda olsun. gırınn yapsın yeter.
-
15 Haziran 2016, 11:10
#15
karakuzum adlı üyeden alıntı
Ciddi ciddi çok merak ediyorum benzinli motorların ne olacağını :D
buharlı motorlara ne olduysa o olacak. Önce kullanımı azalacak sonra limit x sonsuza giderken 0'a asimptot yapacak. Yani komple sıfır olmayacak ama neredeyse sıfır diyebileceğin kadar azalacak.
Yalnız biz böyle atıp tutuyoruz da geleceğe dönüş filmindeki duruma düşmeyelim:
https://www.youtube.com/watch?v=d68yRIE9OvQ
Tutturduğu iki şey var biri 80's cafe bir diğeri de o zamanlar şimdinin ipad'ı olan Macintost bilgisayarın antikacı dükkanında görünmesi
https://www.youtube.com/watch?v=Q0VGRlEJewA
-
15 Haziran 2016, 11:32
#16
EmreKocyigit adlı üyeden alıntı
4 farklı motosiklet var hız, menzil gibi farklılıklar var bide bataryalar satın alınamıyor kira ödüyorsun + bakım masrafları ciddi rakamlar. Ne farkı kaldı benzinden? Sitesinde daha detaylı bilgi bulursunuz.
zeromotorcycles.com
Zero motor ile görüştüğümde 300k km. hiç bakım masrafı yok. Lastik değiştir, zincir kontrol devam demişti bana. 300k km de efsane bir rakam zaten. Artı adamların yeri Antalya serbest bölgede, orada olan bir tanığım ile görüştüm. Abi o motorları biliyorum, burada kullananlar patır kütür düşüyor. Tork eğrisi dümdüz olduğu için gaza dokunduğun anda hayvan gibi tork basıyor. O yüzden çok dikkatli kullanmak gerek aksine.
-
15 Haziran 2016, 11:38
#17
kimse voxan dan bahsetmemiş 200hp motor
tramvay gibi sesi var rahatsız ediyo
-
15 Haziran 2016, 11:58
#18
RamuthRa adlı üyeden alıntı
Zero motor ile görüştüğümde 300k km. hiç bakım masrafı yok. Lastik değiştir, zincir kontrol devam demişti bana. 300k km de efsane bir rakam zaten. Artı adamların yeri Antalya serbest bölgede, orada olan bir tanığım ile görüştüm. Abi o motorları biliyorum, burada kullananlar patır kütür düşüyor. Tork eğrisi dümdüz olduğu için gaza dokunduğun anda hayvan gibi tork basıyor. O yüzden çok dikkatli kullanmak gerek aksine.
Batarya haricinde doğrudur, bakım masrafı epeyce düşüktür. Ama zaten batarya fiyatı... Ha bir de elektronik kontrol zımbırtıları bozulursa... Onun haricinde muhtemelen masrafsızdır.
Çin malı Yuki Dünya bile epeyce iş görmüştür hani
-
15 Haziran 2016, 12:25
#19
Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı
Rüzgar sesi çok fazla diyorsun ama o rüzgar sesini makinenin üstünde olduğundan sen duyuyorsundur.
100-200m ötedeki yaya duyar mı?
Çok güzel bir deneyim olmalı ama agresiflik olmaması bir süre sonra aletten sıkılmamıza neden olur mu acaba?
Yaklaştığım yayaların çoğu dönüp baktılar hep. Takip ettiğim önde giden Zero'yu da arkadan duydum çok rahat. Yine da başka araç içinde olanların duymaması kötü.
Agresiflik kötü anlamda yok. Kontrol edilememe anlamında. Yoksa 0-100km hızlanması 3 saniyenin altında. Cihaz manyak. Her türlü mutlu eder. Tutamayıp güldüm kendimi kaç kez üzerindeyken, ki son on senedir sahip olduğum tüm motorsikletler 900cc üzeri oldu hep.
Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı
Bu fiyat farkını oluşturan opsiyonlar ne acaba?
Pil. Lithium pil kullanıyor. Hafif, çok uzun ömürlü, sorunsuz. Ama pahalı.
EmreKocyigit adlı üyeden alıntı
4 farklı motosiklet var hız, menzil gibi farklılıklar var bide bataryalar satın alınamıyor kira ödüyorsun + bakım masrafları ciddi rakamlar. Ne farkı kaldı benzinden? Sitesinde daha detaylı bilgi bulursunuz.
zeromotorcycles.com
Yanlışınız var. Bakim masrafı yok. Yağ, filtre, zincir, akü, hiç bir şey yok bakım gerektirecek. Belki 2-3 senede bir fren sıvıları değiştirilir. O kadar.
Burda $1.5'a doluyor pili, ve o şarjla 400 km şehir içi menzili var aletin. Sadece ilk fiyat aşırı pahalı.
Burda motorsiklet tamamen sizin oluyor. Pil kirası falan söz konusu değil.
RamuthRa adlı üyeden alıntı
Zero motor ile görüştüğümde 300k km. hiç bakım masrafı yok. Lastik değiştir, zincir kontrol devam demişti bana. 300k km de efsane bir rakam zaten. Artı adamların yeri Antalya serbest bölgede, orada olan bir tanığım ile görüştüm. Abi o motorları biliyorum, burada kullananlar patır kütür düşüyor. Tork eğrisi dümdüz olduğu için gaza dokunduğun anda hayvan gibi tork basıyor. O yüzden çok dikkatli kullanmak gerek aksine.
Yanlış söylemiş söyleyen. Zincir kullanmıyor. Bakım gerektirmeyen karbon fiber kayış kullanıyor.
Bilakis tork eğrisi dümdüz olduğu için çok güçlü olmasına rağmen kolay kontrol edilebilir bir motorsiklet bence. Zero'yu kontrol edemeyen 600cc ve üstünde iyice dağıtır muhtemelen.
Oyuncak değil bu elektrikli motorsikletler. Çok matah gözükmüyor ama her türlü üstün aletler. ABS standart bu arada...
-
15 Haziran 2016, 15:04
#20
Motosiklet Eğitmeni
Gözden kaçırdığınız küçük bir nokta var.
Türkiye şu an tükettiğinin 2 katı benzin üretiyor.
Ürettiğimiz benzini tüketemediğimiz için ihraç ediyoruz.
Hem de 1,5 lira gibi fiyatlarla.
Yani zaten ülkemizde benzin bol.
Bu nedenle elektrikli araçların yaygınlaşmasının bir şeyi değiştireceğini zannetmiyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)