Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha XJ6 vs MT-07 Hangisini Almalıyım, Yardımcı olurmusunuz?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    xj6'yı öve öve bitiremedik ama onu satan arkadaşlara yaradı bu yazılar 18-19 isteyen 22-23 isteyecek şimdi.. mt-7 yi satan çok olduğu için müşteriyi kaçırmamak adına rekabet yoğun o tarafta


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mt7 temel bi motor. bana göre sadece bir motor bloğu.. xj6 2. elde mt7 kadar hızlı olmasa da üzerinde daha çok çalışılmış bir alet. sonuç: hayatta iki şey arasında kalırsan ikisinden de vazgeç. paran cebinde dursun hedefin mt-09 olsun
    Teşekkür ederim yorumunuz için, yalnız onu yapmam, yapabilirim ama direk mt 09 beni sarmaz zaten tracer istiyorum normalini değil, oda biraz pahalı yani şu anda olmaz 2 yıl sonra geçebilicem.

  3. #43
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Allasen xj6'nın neyi üzerinde daha çok çalışılmış mesela?

  4. #44

    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Alıntı weatherman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki önceki motorum MT -07 ABS modeliydi.
    Bugün XJ6 kullanıyorum (3 aydır). İki motorla da şehir içinde kullandım, trafikte sürekli.

    2-3 kez de uzun sayılabilecek yola gittik. Her ikisiyle de iyi vakit geçirirsiniz.

    Yazılan benzin - 4 silindir farklarına ilave olarak şunu söyleyebilirim;

    4 silindir sesini egsozu değiştirmezseniz alamıyorsunuz hatırlatayım bunu, hatta MT07'nin sesi stock XJ6 egsozundan daha iyi. XJ6'mı bir süre bir apaçi egsozu ile kullandım, zevkliydi. Gerçekten güçlü hissettiriyordu ve trafikte rahat ettim, ancak milletin ve kendi kafamı daha fazla yormamak için sessiz egsozuma geri döndüm.

    XJ6'nın MT07'den iyi olduğu öne çıkan şu var bence, motor daha bir gidesi var gibi...akıcı, daha az titreşimli, gazı açınca 3-4 bin devirde zart diye fırlamıyor, daha tutarlı - kararlı. (bunu olumsuz da alabilirsiniz, ani fırlamalar hoşunuza gidiyorsa)

    XJ6'nın özellikle Diversion F modelini ben daha çekici buluyorum, motora binme hissimi arttırıyor.

    Xj6 net olarak daha konforlu bir sele - amortisör sistemine sahip.

    XJ6 serisi ile ilgili kronik ya da çözülemeyen bir sorun yaşayan yok. Motor gerçekten 300 bin km kullanılacak kadar kaliteli hissi verdi bana. Bunu benim motor olduğu için düşünmüyorum, adil değerlendirmek istiyorum mesela Fazer 8 de bu hissi vermişti.

    MT07 ise, sarı renklisini almış çok beğenmiştim. Daha yeni teknoloji, ABS'lisi fiyat olarak daha uygun.
    Fakat mesela MT07 ile 3. viteste ışıklara doğru yavaşlaya yavaşlaya gidiyorsunuz, motor illaki vites düşürmenizi istiyor titreyerek. Normal tabii bu. Fakat XJ6'da yukarıda dediğim akıcılık beni daha mutlu ediyor.

    İkinci elde satması daha kolay olacak model MT07 olacaktır. 2-silindir dünyanın daha bir yöneldiği, bazı otoritelere göre 4 silindirden daha mantıklı bir seçim.

    Ben 4 silindirdeki rahatı bulamadım MT'de. 34 yaşındayım. Belki de artık yardırmak istemiyor olabilirim.

    Siz karar verirken iyi düşünün. Mümkünse sürün ikisini de. Sonra benim gibi olmayın
    Tasarım bana çok hitap etmiyor mt 07 yanında, her gün görüyorum mt07'yi r25 kadar olmasada yine hemen hemen çoğu kişide var fakat bıktıran bir tasarımı yok. Her gün dinlenilen değilde hafta 2 kez dinlenilen arkadaş ortamında çok sevilen o açılınca herkesin oynamaya yada eşlik etmeye başladığı şarkıya benziyor mt 07. Xj6'nın da sesi 4 silindir olması falan çok cezbediyor beni bilemiyorum yani.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

    Alıntı EsHero adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ikisini de sürmedim fakat ikisinin de sahipleri ile uzun uzadıya sohbet ettim. Hatta daha geçen cumartesi bir mt-07 li abimiz ile kıbrıstan eskisehire ortalama 610 km'lik felan bi yol yaptık beraber. Benim r25 4 lt yaktı onun motor 5 lt. Ortalama hızımız 140 civarı idi çünkü kendisi o hızlardan sonra rüzgarla bogusmakla meşgul oluyor. Virajlarda hep aynı performansta gittik fakat kendisinin de dediği şey şuydu ön amartsor ayarsız ve şasi de burkulma olduğu gerçeğinden virajları tehlikeli. Fakat xj6 virajda çok daha kararlı ve belli ağırlığından dolayı oturaklı daha güven hissiyatı oluşturan bir makina.
    Benzin değerlerini heryerde bulabilirsiniz her iki motorunda hemen hemen aynı. Xj6 bu konuda gerçekten olmuş yani 4 silindire bu kadar az yaktirabilmekle. Xj6 ağırlıkdan dolayı şehir içinde size sıkıntılar çıkaracak uzun bir süre. Sonra alıştıkdan sonra bisiklet gibi gelir.
    Şehir içi xj daha çok yakacak şehir dışında ise işler tam tersine değişicek ve mt xjden daha fazla yakacak.

    Hocam özetle bende sizinle hemen hemen aynı yoldayım ve bende böyle sadece forumda değil bizzat sahipleri ile konuşarak araştırıyorum. Bu bilgileri yazmaya devam ederim isterseniz ama öncelik sizin tam olarak ne istediğiniz.
    Full şehir içi kullanıcam ara ara günde 200 km yi geçmicek uzun yola çıkcam derseniz ben mt07 derim.
    Yok ama şehir içi yapıcam bir o kadar da şehir dışı gezicem virajlarda güven versin oturaklı olsun ve son hızı biraz daha iyi olsun derseniz o zaman da xj6 hatta diversion modeli derdim. Biraz sabırla aynı bütçe ile temiz bir diversion bulma ihtimaliniz çok yüksek. Böylece ister 140 ister 240 istediğin gibi rüzgârmış bilmemneymiş hiç uğraşmana da gerek kalmaz. Cepten yazdım bilgisayara geçince toparlamaya çalışıcam biraz Türkçeyi katlettik
    Rüzgar benim için sıkıntı değil, karenajlı motoru hiç sevmedim sevmiyorumda alırsam çıplak alırım. Yakıt benim için sıkıntı değil 100km'de 6 litreye kadar katlanırım

    Artık güzel motor bulma evresindeyim, ikisi arasında bulabildiğim en güzelini direk alıcam bakalım şans, tabii ki düşünmüyor değilim iki motoruda, xj6 ile mt 07 arasında bana kalırsa mt 07 ses konusuna kafam gidince xj6.

    Bakalım ne olucak...

  5. #45
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı weatherman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki önceki motorum MT -07 ABS modeliydi.
    Bugün XJ6 kullanıyorum (3 aydır). İki motorla da şehir içinde kullandım, trafikte sürekli.

    2-3 kez de uzun sayılabilecek yola gittik. Her ikisiyle de iyi vakit geçirirsiniz.

    Yazılan benzin - 4 silindir farklarına ilave olarak şunu söyleyebilirim;

    4 silindir sesini egsozu değiştirmezseniz alamıyorsunuz hatırlatayım bunu, hatta MT07'nin sesi stock XJ6 egsozundan daha iyi. XJ6'mı bir süre bir apaçi egsozu ile kullandım, zevkliydi. Gerçekten güçlü hissettiriyordu ve trafikte rahat ettim, ancak milletin ve kendi kafamı daha fazla yormamak için sessiz egsozuma geri döndüm.

    XJ6'nın MT07'den iyi olduğu öne çıkan şu var bence, motor daha bir gidesi var gibi...akıcı, daha az titreşimli, gazı açınca 3-4 bin devirde zart diye fırlamıyor, daha tutarlı - kararlı. (bunu olumsuz da alabilirsiniz, ani fırlamalar hoşunuza gidiyorsa)

    XJ6'nın özellikle Diversion F modelini ben daha çekici buluyorum, motora binme hissimi arttırıyor.

    Xj6 net olarak daha konforlu bir sele - amortisör sistemine sahip.

    XJ6 serisi ile ilgili kronik ya da çözülemeyen bir sorun yaşayan yok. Motor gerçekten 300 bin km kullanılacak kadar kaliteli hissi verdi bana. Bunu benim motor olduğu için düşünmüyorum, adil değerlendirmek istiyorum mesela Fazer 8 de bu hissi vermişti.

    MT07 ise, sarı renklisini almış çok beğenmiştim. Daha yeni teknoloji, ABS'lisi fiyat olarak daha uygun.
    Fakat mesela MT07 ile 3. viteste ışıklara doğru yavaşlaya yavaşlaya gidiyorsunuz, motor illaki vites düşürmenizi istiyor titreyerek. Normal tabii bu. Fakat XJ6'da yukarıda dediğim akıcılık beni daha mutlu ediyor.

    İkinci elde satması daha kolay olacak model MT07 olacaktır. 2-silindir dünyanın daha bir yöneldiği, bazı otoritelere göre 4 silindirden daha mantıklı bir seçim.

    Ben 4 silindirdeki rahatı bulamadım MT'de. 34 yaşındayım. Belki de artık yardırmak istemiyor olabilirim.

    Siz karar verirken iyi düşünün. Mümkünse sürün ikisini de. Sonra benim gibi olmayın
    güzel özetlemiş.

  6. #46
    yusufbaris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2014
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GW250 Inazuma
    Kesin olarak iki motor arasında kaldım demişsin okudum.Ama Fazer 8 tercihlerin arasında neden değil merak ettim ?

  7. #47

    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Alıntı yusufbaris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin olarak iki motor arasında kaldım demişsin okudum.Ama Fazer 8 tercihlerin arasında neden değil merak ettim ?
    Fazer karenajlı, şans eseri şimdi naked olanını görsellerde gördüm fz8 diye geçiyormuş ben fz 6 dan büyüğü yok diye biliyodum.

    Şimdi fotoğraflara baktım motor Xj6'dan daha şık (bana göre) çok hoşuma gitti 4 silindir 800lük daha sağlam ve güçlü bir makina gibi gözüküyor zaten fazerler sağlam motorlar.

    Ama hepsinle 20-30 bin km yapmışlar sizce çok değil mi? anlamam ben km'den çünkü çinmalı kullanıyorum 10 bin kmde motor döküldü gibi, elbette aralarında dağlar kadar fark vardır ama tecrubeli arkadaşlardan şu bilgiyi istiyorum 20-20-35 binlik bi fz8 alsam naked olandan bir sorun yaşarmıyım acaba? yani km fazladır diye?

    Bide bilmem kaç modelden yukarısını almam gerekiyor gibi bilgi varmı ortalıkta ? çünkü işte o yılda üretilenlerde bu sorun vardı şöyle böyle muhabbetlerden kaynaklı soruyorum?

    Motor cidden çok hoşmuş, gösterge falan xj6 hatta ondan daha iyi motor fiyatıda ikinci el olarak aynı nerdeyse...

    Bilemiyoırum işte böyle alternatifler karşıma çıkınca ulan 1-2 binden ne olacak deyip bunlara saldırmak istiyorum.

    Ne buldum: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-mt-09-abs-race-blue-303066475/detay

    Bunu ben 23'bin'e rahatça çekebileceğimi düşünüyorum, 2 bin tl tasarruf edip mt 07 alıcağıma 2 bin verir 09 alırım absli hemde haksızmıyım?

    Tamam tracer istiyorum ama bu kadar ucuz olduklarını sanmıyordum 25 den başlıyo sanıyodum ben mt 09ların ikinci elleri.

    Xj6'yı unuttum artık nerdeyse çünkü aynı fiyatta fz8, fz8 yerinede 2 fazla verip mt 09 almak var.

    Her türlü daha mantıklı fzlerin gücü yada mt09un gücü yok yani diğerlerinde.
    yusufbaris bunu beğendi.

  8. #48

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Evet fz8 cok guzel naked ama xj6 dan cok yakar, benim motor kawasaki 86 bin de herhangi bir sorunu yok belli olmaz yani

  9. #49

    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet fz8 cok guzel naked ama xj6 dan cok yakar, benim motor kawasaki 86 bin de herhangi bir sorunu yok belli olmaz yani
    Yakıt benim için sorun değil zaten, işe gitmek için sağ sola gitmek için zaten motorum var bunu satmayıda düşünmüyorum sıfır aldım zaten.

    İkinci motorum arkadaşlarımla yada sevgilim ile akşam gezmelerinde kullanıcam oda 3 saat takılıyorsa 1 saati max motor üstünde geçiyor ş.içi 1 saat max 50 km yol yaparız o akşam trafiğinde :D yani yakıtı benim için problem değil.

    İstediğim güçlü iyi motor olsunda gerisi boş.

  10. #50

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Kawasaki z800 e de bakabilirsin

  11. #51
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Ducati Monster 937
    Bir şeyi anlayalım. Biri bağırıyor biri KÜKRÜYOR (MT-07)

  12. #52

    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki z800 e de bakabilirsin
    Ona baktım zaten hocam çok hoşuma gitmedi görüntü olarak ama bakın abinin değişi ile kafasaki yani sonuçta motor markası, ama görüntü olarak hitap etmedi zaten gereğinden çok yakıyormuş, mt 09'a göre daha fazla yakıcak normal olarak hem kawa hemde 4 silindir yakması normal xj6 değil sonuçta zaten yakıta takılmıyorumda ben ağır biriyim artçı ile 3 kişi gibi fena yaktırırz o makinaya zaten basıcaz :D

    VE küçük görüntüsü var yani şekil olarak kawa bana hitap etmiyor ninja serisi hariç, mt 09'a çok sıcak bakıyorum çünkü arada 2 bincik fark var yani tamam 2 bin az para değil ama işin içine 20 21 binler girince 2 daha koymak koymaz yani biraz dişimizi sıkarız ne olucak.

    MT 09'u değil tracer'i istiyorum çünkü benim ikinci motor hayalim Tracerdi bana sevdiren kişi Batuhan, Bathu_r1 yani

    MT 09'da aynısı sadece çıplak versiyonu işte, bakalım umarım hayal ettiğim gibi olur her yer, mt 09'a kavuşurum bu kadar ucuz olduğunu bilmiyordum ben, 25 26 dan başlıyo sanıyordum.

  13. #53
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Güzel kardeşim, okumaya öğrenmeye meraklı bir kardeşimizsin belli. Konuları takip etmişsin, motosikletleri iyi takip etmişsin. Milletin nerede ne sıkıntısı var diye kendi yazdıklarından okuyup çıkarımlarda bulunmuşsun.Bunlar güzel şeyler. Bunun haricinde boyun uzun, gücün kuvvetin yerinde, hani alacağın makinenin ağırlığı konusunda da bir sıkıntı yaşamazsın diye düşünüyorum, bu da senin için bir avantaj.

    Ama, profilini açtım, açtığın başlıklara baktım. daha 20 gün önce 250 cc motor alacağım diye başlık açmışsın. Orada konu 250 den çıkmış 390 lara, 500 lere gelmiş. Şimdi de xj6-mt07 diye açmışsın, burda da konu onlardan geçmiş mt 09 lara gelmiş. Total tecrüben de 150 cc lik makine ile 10.000 km. Şimdi okumayı öğrenmeyi seven, gücü kuvveti de yerinde biri olarak avantajların var ama, bak hedef eğrin devamlı yukarı çıkmış, üstelik daha hiçbirini adam akıllı kulllanıp görmeden.

    Benden sana, hani senin iyiliğini isteyen bir olarak bir tavsiye yazayım buraya, yaparsın yapmazsın sana kalmış. Ama bence kardeş, sen önce 150 cc ile yapamayacağın bazı seri kalkışları, ani hızlanmaları sana yaşatacak, ama xj 6 mt07 falan kadar da güçlü olmayan daha düşük seviyede makineleri düşün. Hayat daha uzun, 21 yaşındaymışsın daha. Çok da acele etmene gerek yok yani. Hem canına, hem cebine ağır yükler bindirecek hareketler yapmamalısın bence. Hayırlısı olsun kararın.
    RAMİREZ ve Jemand bunu beğendiler.

  14. #54
    CLAWS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N 2015 RACE BLUE / ARTİCCAT 550 2015 ATV
    9 aydır xj6 kullanıyorum . Genellikle uzun yol( istanbul - izmir) kullanıcısıyım . Şehir içindeki düşük süratli 80- 90 km/ h bölümleri geçtikten sonra şehirler arası yollardaki 130 -170 km/h aralığında çok zevki , güvenli bir sürüş yapıyorsunuz . 6 viteste 110 km/h - 120 km/h aralığında 5000 rpm - 6000 rpm aralığında ki titreşim uzun yolda en fazla titreşimi hissettiğim bölüm ama dediğim gibi bir tık üstünde seyretmeye başladığınızda 7000 -8000 rpm 134 km - 140 km aralığı çok zevkli , tüm yolculuklarımı eşimle birlikte artçılı olarak yapıyoruz.

    10-12 haziran aralığında istanbuldan çıkarak balıkesir -edremit -güre / dönüşte balıkesir - tiriliye - mudanya - gemlik - yeni otoyol ve feribot üzerinden geri dönüşle tekrar istanbul toplamda 740 km yol yaptım . 3 depo benzin 173,2 tl ödedim 0,23 kuruş /km olarak sarfiyat gerçekleşti. köy yolları hariç ortalama hızımız 125-135 km / h di.

    9 ay içerisinde toplam 6500 km yol yaptım. ilk gün motorda ne yaşadıysam aynı performansta devam ediyor . bende araştırma yaparken neden bu motorun kullanıcıları motorla ilgili yorum yazmaz neden detaylı bir kullanıcı bilgisi yok diye oldukça düşünüyordum . kullanımdan sonra şunu anladım . xj6 kullanıcısı tüm boş zamanlarında ztn motoru ile yol alıyor birşeyler yazmak için zaman bulamıyor. 9 ay sonra ilk defa birşeyler yazabilecek bir duruma geldim. motoru aldım sıcak soğuk hiç fark etmedi. nekadar boş zamanım var ise hep bir yerleri gezdim. şehir içi söylememe bile gerek yok .

    mt -07 için nekadar bilgiye sahip olsam da bir motor için iyi veya kötü olarak bir şeyler söylemek için 5000 km devirip öyle değerlendirmek lazım. ancak şunları merak ediyorum .
    - mt 07 - xj6 dan daha yeni bir teknolojiye sahip olmasına ve şekilsel çekiciliğine rağmen neden daha ucuz .
    -mt 07 kuyruk kırılması yaşayan kullanıcılardan sonra , şasi yamulmaları vb konular için yamaha yeni modellerde bir iyileştirme yaptı mı ?
    - mt 07 kullanıcıları uzun yol da hızlı dönülen virajlarda 180 lik arka lastikle ilgili bir sorun yaşıyorlar m ı?
    - ikinci el piyasası incelendiğinde 2000 -4000 km aralığında çok az kullanılmış bir çok mt 07 var kullanıcıları neden satıyor. bu motoru alma amaçları ne idi ne ile karşılarştılar da bukadar çabuk satıyorlar.

    mt -07 ile ilgili kullanıcısı olmamam nedeniyle yorumum olmayacak ,yamaha mt kontseptı ile şekilden hiç ödün vermeden argesif karakterli motor yapma konusunda motor dünyasına öncülük etmeye devam edecek gibi duruyor .

  15. #55

    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel kardeşim, okumaya öğrenmeye meraklı bir kardeşimizsin belli. Konuları takip etmişsin, motosikletleri iyi takip etmişsin. Milletin nerede ne sıkıntısı var diye kendi yazdıklarından okuyup çıkarımlarda bulunmuşsun.Bunlar güzel şeyler. Bunun haricinde boyun uzun, gücün kuvvetin yerinde, hani alacağın makinenin ağırlığı konusunda da bir sıkıntı yaşamazsın diye düşünüyorum, bu da senin için bir avantaj.

    Ama, profilini açtım, açtığın başlıklara baktım. daha 20 gün önce 250 cc motor alacağım diye başlık açmışsın. Orada konu 250 den çıkmış 390 lara, 500 lere gelmiş. Şimdi de xj6-mt07 diye açmışsın, burda da konu onlardan geçmiş mt 09 lara gelmiş. Total tecrüben de 150 cc lik makine ile 10.000 km. Şimdi okumayı öğrenmeyi seven, gücü kuvveti de yerinde biri olarak avantajların var ama, bak hedef eğrin devamlı yukarı çıkmış, üstelik daha hiçbirini adam akıllı kulllanıp görmeden.

    Benden sana, hani senin iyiliğini isteyen bir olarak bir tavsiye yazayım buraya, yaparsın yapmazsın sana kalmış. Ama bence kardeş, sen önce 150 cc ile yapamayacağın bazı seri kalkışları, ani hızlanmaları sana yaşatacak, ama xj 6 mt07 falan kadar da güçlü olmayan daha düşük seviyede makineleri düşün. Hayat daha uzun, 21 yaşındaymışsın daha. Çok da acele etmene gerek yok yani. Hem canına, hem cebine ağır yükler bindirecek hareketler yapmamalısın bence. Hayırlısı olsun kararın.
    Evet hepsinin farkındayım yaptığım yanlış, 150cc'den 900'e atlamak çok büyük sorumluluk gerektiriyor ama ben sakin bir kullanıcıyım, yol boşsa basmam gerekiyorsa basıyorum çünkü ben arkamda ki kişileri düşünerek her zaman hareket ettim her konuda. Kendimi hiç bir zaman düşünmedim düşünmemde.

    250cc alıcaktım fakat artçı ile bizi zorlayacaktı o yüzden biraz yükseklere bakmaya çalıştım daha sonrasında CB500F'de karar kıldım.

    Yalnız atladığım bir konu vardı tasarım olarak 2016 üretimlerinde makyaj yapılmış ve o tasarım olanlar bana hitap ediyordu.

    Sıfır fiyatı 26 civarlarında yani mt 09 parası tracer parası bu 26 lira, ve bunun sigorta kasko plaka ruhsat ıvırtısı koruması takozu falanı var 30 lara yaklaşıcaktım.

    2 ci el 2016 satılmadığı için mecbur olarak yukarıya bakmaya başladım. Zaten benim ehliyetim 35kw üzeri motorsiklet desteklemiyor.

    Ben yinede işimi riske atıcam sonuçta bana girecek ben ödeyecem bunu göze alaraktan böyle manyaklık yapma kararı aldım.

    Kalkıp cb500f'e mt 09dan fazla para veremem. 21'e xj6 alıcaktım sorunlar yaşadım, üzerine 2 daha koyup mt 09 almak varken aşağılara inmek istemiyorum.

    Elbette elimin altında öyle bir güç olması çok hoş ama bu her saniye atraksiyon yapıcağım anlamına gelmiyor zaten ş.içi'de 150cc motorum ile 90 ları geçemiyorum yol yetmiyor ki 90'a çıkmamızla 50 lere inmemiz bir oluyor çünkü yol yok her yer trafik ş.içi basılmaz zaten.

    Motor bir tutku bir aşk işi ben çocukluğumdan beri istiyorum, 12 kere düştüm 2 tane kaza yaptım her düşüşümüde saydım, tam ekipman olduğum için hiç bir zarar almadım sadece 7 ci düşüşümde motor ayağıma düştü kaydım, ayağım ezildi azıcık o kadar.

    Bazı konularda da tecrube kazandım 15 binlere gidiyorum ve motoru bulup alana kadar 20-25 bin km tecrubem olucağını düşünüyourm.

    Zaten mt 09 ile benim gidebileceğim yerler belli, biz nargile manyağıyız 3 yıldır içiyoruz, bebek, ortaköy, beşiktaş, (hasköyde bir yer çok iyi yapıyor) genelde böyle yerlere gider motorları çeker nargile içeriz, oturur muhabbet ederiz. Sevdiceklerimizi evlerine sağ salim ulaştırdıktan sonra gece gazlamalarına geçeriz 11'den 1 lere kadar, çünkü yollar o zaman boş oluyor ve şu altımızda ki zerre güvenli olmayan makinalar ile neler yaptık neler yaşadık yani en zorundan öğrendik, frensiz motor sürdük, dengesiz motorlarla viraj yaptık neler neler yaşadık

    Allahtan canımıza bişi olmadı mala geldi hep, artık yetmiyor bize böyle büyük şeyler istiyorum (motor olarak trollemeyin hemen :D )bu yüzden

    aldığım zaman böyle of ya 2 yıl sonra tekrar büyüteyi mbari diyebileceğim bir makina olmasını istemiyorum.

    Mt 07 o kadar olmasada mt 09 beni diğer motorlara özendireceğini sanmıyorum. Zaten SS bana göre değil ee mt 09'u ezebilecek Mt 10 var, kawa z1000 falan var onlarda benim cebimin baya üstünde onlara gücüm yetmez hali ile mt 09 ile mutlu olucam ben mantıken, hem artçısıda daha rahat gözüküyor mt 07'ye göre.

    2 Bin lira vericez fazladan yapıcak bişi yok.

    Yorumunuzu beni sevdiğinizi hayatımı bazı şeyleri düşünerek böyle bişi yazdığınızı anlıyorum, çoğu motorcu abilerimde bana böyle söylüyorlar devamlı hatta çoğu kafama bile vururlar böyle motor alıcam dediğimde, ne kadar tecrubesiz gözüksemde kendimce kendimi dizginleyebilen biriyim, çünkü dediğim gibi arkamda ki kişileri düşünüyorum. Kimseye acı yaşatmaya hakkım yok, o yüzden mt 09'mu alır sakin sakin şeklimi yapar elimin altında ki gücü hissederek gider nargilemi içerim gezerim zamanı gelir geziye gideriz arkadaşlarla ama hepsi sakin arkadaşlarımdır.

    Öyle manyak apaçi karekterlere ve kişiliklere sahip değiliz olmayıda düşünmüyoruz bir yararı yok, işte caddelerde tek tekerler, drift yapmalar falan uzaktan bakınca hoş gözüksede böyle şeyler bizim gruba her zaman ters gelmiştir. Bizler ağır abi tadında takılan gençleriz.

    İçimizide motorlarımız gösteriyor işte hadi hayırlısı mt 09 alıyorum o adam satmaz ise yakın süre içerisinde.

  16. #56

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Güzel arkadaşım bence de 4 silindir bir makina almak için tecrüben yetersiz. Madem naked makina seviyorsun al bir duke 390, biraz tecrübe edin, eğitim al sonrasında mt mi alırsın xj6 mı bilemiyorum. Kendine biraz zaman tanı , kendini imha etme. Ben kendimi biliyorum deme ben de bir zamanlar 21 yaşındaydım. Şuan 34.

  17. #57
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Vikings96 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten benim ehliyetim 35kw üzeri motorsiklet desteklemiyor.

    12 kere düştüm 2 tane kaza yaptım
    ehliyetin 35kw üzerine izin vermiyosa, nası alacaksın mt9'u?

    12 kere düşmek nedir ya? sen motoru hakkaten sürebildiğine emin misin?

  18. #58
    axios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2015
    bende bu makinaları araştıran biri olarak ortalığı biraz daha karıştırıp 4 silindirli xj6 yerine mt-07 gibi 2 silindirli kawasaki er-6n önersem? abs li fiyatıda mt-07 nin absli fiyatıyla kafa kafaya neredeyse.

  19. #59

    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ehliyetin 35kw üzerine izin vermiyosa, nası alacaksın mt9'u?

    12 kere düşmek nedir ya? sen motoru hakkaten sürebildiğine emin misin?
    35kw üzeri makinaları kullanırsam ehliyetsiz gözüküyormuşum, ehliyet yetersizliğinde 700-800tl cezası var 1 yılı aşkın süredir sürüyorum 1 kez bile çevirmeye girmedim çünkü takıldığım yerlerde çevirme varsa bile çevirmeye girmiyorum ama allah büyük, büyük konuşmayayım kapımın önünde de çevirebilirler

    12 kere düştüm toplamda kaza ile birlikte, normalde 10 kere düştüm sebepleride gereksiz yerlerde hızlı olmak, ani frenlemelerle motoru kaydırıp düşürmek, virajlara tedbirsiz girmek, üzerinde ki çin malı bile olmayan lastikleri gereğinden fazla zorlamak, kısaca altımda 1000rr varmış gibi sürdüğümden kaynaklı böyle sıkıntılar yaşadım. Tabi birden okuyunca oha 12 nedir diyorsunuz fakat öyle çok abartı bişi değildi hepsi düşük hızlarda düşmeydi kılıma bile zarar gelmedi. Tecrube kazandım ben ateşin sıcak olduğunu elimi sokarak anlayan insan tiplemesindenim

    Evet motor kullanmayı gayet iyi biliyorum, düşmem benim bilmediğim anlamına gelmiyor, tamam teknik olarak bazı şeyleri bilmemezlikten bu noktaya geldim onlarıda elimi yakarak öğrenmiş oldum. Şu anda o yaptığım hatalar dışında artık yapabileceğim hatalar kalmadı.

    Kısaca herkesin başına gelicek şeyleri ben daha fazla zorlayınca bunlar oldu, apaçilikten bahsetmiyorum dikkatsizlik diyebiliriz yada tecrubesizlik.

    Bu 12 kere düşüp kazayı ben 5 ay içerisinde atlattım. Yaklaşık 8 aydır 1 kere bile sorun yaşamadım. Yaşamayıda düşünmüyorum

    Oluyor öyle arada her şey üst üste gelebiliyor yapıcak bişi yok

    Not: kazalarda karşı taraf suçluydu, birinde durduğum yerde arkadan sürterek vurdu apaçinin biri park halindeydim motor kapalıydı bile, ikinci kazamda ise trafik ışıklarında adam duramadı arkamdan bi ses geldi cıyy diye lastik kayması aynaya bakana kadar yerdeydim.

    Bunlar haricinde ilk motorumdu tecrubesizdim sınırları çok zorladım gereksiz yere ve 10 kez düştüm 3-5 ay içinde o yüzden sorun yok bana göre normal

  20. #60
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    a2 ehliyetin varsa, yasal açıdan kullanabileceğin motor duke390, cb500 vb. motorlar olur. ne mt7'si, mt9'u?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)