Motosiklet Sınavında Yapılan Usulsüzlükleri (Bozuk Sistemi Şikayet Edelim)
Reklamlar
-
13 Haziran 2016, 14:47
#1
Sistemi değil bozuk sistemi şikayet ediyoruz. Haber sitelerinde yaptığım araştırmalar, genellikle kazalar sırat köprüsü ve 2.tur olan ani manevra olan sistemde yapılan usulsüzlükler kazalara her sene artırıyor. Sende yakınına kendine çoluğuna çoçuğunun başına birşey gelmesini istemiyorsan, BİMERE, TBMM, CUMHURBAŞKANLIĞA NERE OLURSA ŞİKAYET EDELİM !!!
Dubalar arası slolom geçme, 8 çizme, sırat köprüsü bunlar olması gerekendir bunları yapmasını bilmeyen, trafikte birisinin ocağını söndürür..
Şikayet edilen nokta:
1)Sırat köprüsünün yüksekliğinin fazla olması (üzerinde dümdüz sürmesini bilmeyenler ön lastiği köprünün soluna arka lastiği köprünün sağına düşürmesi sebebi olasığı ile yerde takla atarak kolunu bacağını kırıp acillik olunuyor.
Olması gereken: sırat köprüsünün yükseliği 2 parmak kalınlığında , yada sırat köprüsünün kalınlığında ve uzunluğunda yere beyaz boya kullanılarak sakatlanmalara ve ölümlerin önüne geçilmesi....
2)1.turun bitiminin ardından hemen peşine 2.turda adaydan istenilen yanlış usulsüzlükler (aslında 2.turu komple yanlış buluyorum)
adaydan hızlı sürerek 7 metre uzaklıktaki çift dubanın kenarından ani manevra istenmesiki motorun takla atma riskini artırıyor. yüksek hızda (en az 15 km hız bile ölümcül).
Hangi akıllı yüksek hızlarda ani manevra şartını koymuş bu akıl işimidir. En kral motorla bile yapılması risklidir.Eğer sürücü kurslarının motorlarının bakımsız olması, gidonlarıda bozuksa ben 1.turu kusursuz tamamlayarak, 2.turda hızlı sürmeye zorladılar (20km hızımdı) ani manevrada yerde takla atarak kolumu kırdım çünkü gidon kitlendi ve dönderemedim.Yavaş gidilmesi istenseydi sorun olmayacağını düşünüyorum...
Benden sonra aynı sınavda 5 kişide takla atarak benden öncede 2-3 kişi ufak çaplı kazalarla kurtulmuştur..
ANLATTIĞIM OLAYDAKİ USULSÜZLÜKLER SONUCU OLUŞAN KAZA HABERLERİ
http://www.hurriyet.com.tr/uyarilara-ragmen-sabitlemediler-26529538
Reklamlar
-
13 Haziran 2016, 14:54
#2
Geçmiş olsun. Acemisin ve sınavda gaza gelip kaza yapmışsın. Bir sonrakine biraz daha çalışıp gir.
-
13 Haziran 2016, 14:57
#3
Gecende bu basligi siz acmamismiydiniz ? Ehliyet sinavindada platform ustunde gitmek disinda hicbirsey sacma gelmiyor tehlikelide degil zaten onu yapamiyorsan trafikte tehlike yaratma diye vermiyorlar platform konusundada eskiden 10 cm yuksekligindeydi tekeri dusuren tekrar cikmaya calisiyor ve yapisiyordu yere onuda kaldirdilar duz sari gorme engelliler icin olan tırtıklı bant var iyi gunler
-
13 Haziran 2016, 15:10
#4
Caps Lock'u kapamışsın hayırlı olsun
-
13 Haziran 2016, 15:34
#5
Sorunu kendi sürüşünde aramak yerine karşıdaki sürücüde, yoldaki boyada, asfaltta, lastikte ve pek çok değişik yerde arayanı görmüştüm ama sistemde arayanı ilk defa görüyorum. Tebrik ederim.
-
13 Haziran 2016, 15:51
#6
seyhans adlı üyeden alıntı
Gecende bu basligi siz acmamismiydiniz ? Ehliyet sinavindada platform ustunde gitmek disinda hicbirsey sacma gelmiyor tehlikelide degil zaten onu yapamiyorsan trafikte tehlike yaratma diye vermiyorlar platform konusundada eskiden 10 cm yuksekligindeydi tekeri dusuren tekrar cikmaya calisiyor ve yapisiyordu yere onuda kaldirdilar duz sari gorme engelliler icin olan tırtıklı bant var iyi gunler
ben 2.turu ani manevra sisteminde hızlı girilmesinin şart koşulmasının tamamen yanlş buluyorum (aslında ani manevra sistemide tamamen yanlış çünkü sonuçta 2 teker kullanıyoruz) bazılar diyecek şimdi ani manevrayı bilmeyen trafiğe çıkmasın diyenler olacak bende bu arkadaşlara ne alakası var diyorum trafikte ani manevramı hep yapıyosun farzetki yaptın sonuç ne olur biliyormusun gidon kitleniyor yere çakılıyorsun...
ANİ MANEVRA YAPAN KENDİNEN GÜVENEN BABA YİĞİTLERİ GECELERİ DÖNERLİ KAVŞAKTA YAPARKEN LASTİKLERİ KAYIP OMZUNU KIRANLARI ACİLE KALDIRDIĞIMIZI HATIRLIYORUZ.
sırat köprüsü bazı illerde alçak bazı illerde yüksek acemi olan ön tekeri sol tarafa arka tekeride sola düşürürse takla atmadan kurtulabilir misal ön teker sola arka teker sağa düşerse parkur çalışmalarında kızlardan oğlanlardan ve 50 yaşındaki adamlar takla atıp bir tarafını incitenler kıranlar oldu.
sırat köprüsü yüksekliği 2 parmak kalınlığında yada boyalı çizgi olursa sıkıntı yok.(bizde böyle istiyoruz bizim burdaki şaka yapmıyorum 40 cm takla atan atana allahtan ben ilmini bilip düşmeden gidiyorum)
benim düştüğüm nokta hızlı girmemi istemeleri ve düz yolda ani manevra yaparak motor gidonu kitleyerek düştüm. gidon kitlenmeseydi kurtulurdum
sonuç kolumu kırdım . Şimdi bazıları diyor sen acemisin dostlar ben en az 100 kere yaptım ani manevrayı düşmedim ama aksilik geldi sınavda buldu beni.. şunu demek istiyorum motor kul yapısı zaten sürücü kurslarının motorlarıda ortada ya gidon kitleniyor, ya arka teker kitleniyor.
böyle riskler olduğu için 2.tur ani manevra sistemini kaldırmaları gerekir. Kaldırın diyoruz acemiliğimizden değil risk faktörleri olduğu için
25 sene bisiklet deneyimim ve 1995 türkiye çapında erzurum palandöken bisiklet şampiyonuyum ve 22 senede motor deneyimim var.Neyin ne olduğunu iyi biliyoruz motorsiklet teknik aksamında sıkıntı olmadığı müddetce kaza olmuyor . ama ani manevralarda ne yazıkki yüksek ihtimal kazalara sebep oluyor.bu işte ustada çırakta kaza geçirir kimse başıma aslan kesilmesin komondo kesilmesin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------
zaferce adlı üyeden alıntı
Sorunu kendi sürüşünde aramak yerine karşıdaki sürücüde, yoldaki boyada, asfaltta, lastikte ve pek çok değişik yerde arayanı görmüştüm ama sistemde arayanı ilk defa görüyorum. Tebrik ederim.
eğer sen yüksekliği fazla olan sırat köprüsünü, 2.tur olan ani manevrayı doğru buluyorsan senin aklından şüphe duyarım... sizin gibi adamlar bu bozuk olan sisteme prim verdiği müddetce kazalar olur. arkadaşa yazdığım alıntıyı sanada ekliyeyim yazımı yarı yamalak okumadan tamamen oku.
ben 2.turu ani manevra sisteminde hızlı girilmesinin şart koşulmasının tamamen yanlş buluyorum (aslında ani manevra sistemide tamamen yanlış çünkü sonuçta 2 teker kullanıyoruz) bazılar diyecek şimdi ani manevrayı bilmeyen trafiğe çıkmasın diyenler olacak bende bu arkadaşlara ne alakası var diyorum trafikte ani manevramı hep yapıyosun farzetki yaptın sonuç ne olur biliyormusun gidon kitleniyor yere çakılıyorsun...
ANİ MANEVRA YAPAN KENDİNEN GÜVENEN BABA YİĞİTLERİ GECELERİ DÖNERLİ KAVŞAKTA YAPARKEN LASTİKLERİ KAYIP OMZUNU KIRANLARI ACİLE KALDIRDIĞIMIZI HATIRLIYORUZ.
sırat köprüsü bazı illerde alçak bazı illerde yüksek acemi olan ön tekeri sol tarafa arka tekeride sola düşürürse takla atmadan kurtulabilir misal ön teker sola arka teker sağa düşerse parkur çalışmalarında kızlardan oğlanlardan ve 50 yaşındaki adamlar takla atıp bir tarafını incitenler kıranlar oldu.
sırat köprüsü yüksekliği 2 parmak kalınlığında yada boyalı çizgi olursa sıkıntı yok.(bizde böyle istiyoruz bizim burdaki şaka yapmıyorum 40 cm takla atan atana allahtan ben ilmini bilip düşmeden gidiyorum)
benim düştüğüm nokta hızlı girmemi istemeleri ve düz yolda ani manevra yaparak motor gidonu kitleyerek düştüm. gidon kitlenmeseydi kurtulurdum
sonuç kolumu kırdım . Şimdi bazıları diyor sen acemisin dostlar ben en az 100 kere yaptım ani manevrayı düşmedim ama aksilik geldi sınavda buldu beni.. şunu demek istiyorum motor kul yapısı zaten sürücü kurslarının motorlarıda ortada ya gidon kitleniyor, ya arka teker kitleniyor.
böyle riskler olduğu için 2.tur ani manevra sistemini kaldırmaları gerekir. Kaldırın diyoruz acemiliğimizden değil risk faktörleri olduğu için
25 sene bisiklet deneyimim ve 1995 türkiye çapında erzurum palandöken bisiklet şampiyonuyum ve 22 senede motor deneyimim var.Neyin ne olduğunu iyi biliyoruz motorsiklet teknik aksamında sıkıntı olmadığı müddetce kaza olmuyor . ama ani manevralarda ne yazıkki yüksek ihtimal kazalara sebep oluyor.bu işte ustada çırakta kaza geçirir kimse başıma aslan kesilmesin komondo kesilmesin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------
kurubuz adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. Acemisin ve sınavda gaza gelip kaza yapmışsın. Bir sonrakine biraz daha çalışıp gir.
işin acemilikle alakası yok anı yazıyı sizede paylaşayım
ben 2.turu ani manevra sisteminde hızlı girilmesinin şart koşulmasının tamamen yanlş buluyorum (aslında ani manevra sistemide tamamen yanlış çünkü sonuçta 2 teker kullanıyoruz) bazılar diyecek şimdi ani manevrayı bilmeyen trafiğe çıkmasın diyenler olacak bende bu arkadaşlara ne alakası var diyorum trafikte ani manevramı hep yapıyosun farzetki yaptın sonuç ne olur biliyormusun gidon kitleniyor yere çakılıyorsun...
ANİ MANEVRA YAPAN KENDİNEN GÜVENEN BABA YİĞİTLERİ GECELERİ DÖNERLİ KAVŞAKTA YAPARKEN LASTİKLERİ KAYIP OMZUNU KIRANLARI ACİLE KALDIRDIĞIMIZI HATIRLIYORUZ.
sırat köprüsü bazı illerde alçak bazı illerde yüksek acemi olan ön tekeri sol tarafa arka tekeride sola düşürürse takla atmadan kurtulabilir misal ön teker sola arka teker sağa düşerse parkur çalışmalarında kızlardan oğlanlardan ve 50 yaşındaki adamlar takla atıp bir tarafını incitenler kıranlar oldu.
sırat köprüsü yüksekliği 2 parmak kalınlığında yada boyalı çizgi olursa sıkıntı yok.(bizde böyle istiyoruz bizim burdaki şaka yapmıyorum 40 cm takla atan atana allahtan ben ilmini bilip düşmeden gidiyorum)
benim düştüğüm nokta hızlı girmemi istemeleri ve düz yolda ani manevra yaparak motor gidonu kitleyerek düştüm. gidon kitlenmeseydi kurtulurdum
sonuç kolumu kırdım . Şimdi bazıları diyor sen acemisin dostlar ben en az 100 kere yaptım ani manevrayı düşmedim ama aksilik geldi sınavda buldu beni.. şunu demek istiyorum motor kul yapısı zaten sürücü kurslarının motorlarıda ortada ya gidon kitleniyor, ya arka teker kitleniyor.
böyle riskler olduğu için 2.tur ani manevra sistemini kaldırmaları gerekir. Kaldırın diyoruz acemiliğimizden değil risk faktörleri olduğu için
25 sene bisiklet deneyimim ve 1995 türkiye çapında erzurum palandöken bisiklet şampiyonuyum ve 22 senede motor deneyimim var.Neyin ne olduğunu iyi biliyoruz motorsiklet teknik aksamında sıkıntı olmadığı müddetce kaza olmuyor . ama ani manevralarda ne yazıkki yüksek ihtimal kazalara sebep oluyor.bu işte ustada çırakta kaza geçirir kimse başıma aslan kesilmesin komondo kesilmesin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Caps Lock'u kapamışsın hayırlı olsun
DDD konuya yorum yaz boş ilerle uğraşma
-
13 Haziran 2016, 16:04
#7
Ben şahsen motosiklet direksiyon sınavında yanlışlık görmüyorum. O basit hareketleri bile yapamayanlar zaten trafikte motosiklet süremez. Motosiklet sürmek sadece gazı açıp düz gitmek değildir.
Platformun yüksekliği konusunda ise haklısınız. Benim girdiğim sınavda platform yoktu onun yerine araba paspası kalınlığında lastik bir şerit vardı. Herhangi bir tehlike arz etmiyordu.
Ehliyet sisteminin asıl sorunu gereksiz bürokratik işlemler. Bir ehliyet almak aylar sürüyor. Sürekli oradan oraya belge götürüp herkese para dağıtmak gerekiyor. Sistemdeki sınavlar kolaylaştırılmadan aşamalar sadeleştirilmeli ve sürücü kursları zorunlu olmamalı.
-
13 Haziran 2016, 17:09
#8
Anlaşılan metal rampa bir kişiyi daha sınavdan bırakmış..
-
13 Haziran 2016, 17:32
#9
O Sınavdan geçemeyecek birisinin trafiğe çıkmaması daha hayırlı olur. Hem bizim hemde aday açısından. Trafikte gördüğün ehliyeti olan kişiler bunları yaptıysa ve sınavı geçtiyse sistemde bi sorun yok. Bakış acısını değiştirip karşı tarafta suç aramak yerine kendinizdeki sorunları düşünmek daha mantıklı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------
Metal platformun amacı düz gidebiliyor musunuz onu öğrenmektir.aynı zamanda ülkemizin güzide asfaltı her zaman düz bi zemine sahip değil. Ağır tonajlı araçlar sayesinde şerit kenarlarında vb. Alanlarda tıpkı o platform gibi bi tarafın yüksek bi tarafın yüksek olduğunu göz önünde bulundurarak o platformun gayet mantıklı olduğunu düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)