Çin malı motosiklet ile yurt dışına çıkmak
-
13 Haziran 2016, 00:08
#1
8000 km yapmış mondial superboy marka 100cc'lik motosikletimle balkan turu yapmak istiyorum. bir günde 500 km uzun yol tecrübe etmişliğim var. gözüm alıyor. lakin türkiye dışındayken motosiklet bozulursa yaptıracak yer bulabilir miyim? şimdiye kadar bir arıza vermedi. ama bu vermeyeceği anlamına gelmiyor. isterdim ki cbf 150'im olsun sallana sallana gideyim içim rahat dolaşayım. Bütçem sınırlı. Ya bu motorla gideceğim ya da gitmeyeceğim. Yurt dışında teknik destek için mondial'i aradım öyle bir desteğimiz yok dediler. Önerilerinizi bekliyorum.
Reklamlar
-
13 Haziran 2016, 00:13
#2
çin malından destek beklemek bence biraz iyimser bir davranış olmuş. Eliniz anahtar tutmuyorsa bence böyle birşeye kalkışmayın. Diyelimki motoru çok zorladınız ve varyatör kayışı koptu ? Game over.
En azından buji değiştirebilecek, lastik tamiri yapabilecek, gaz teli değiştirebilecek kadar hakim olamanız gerekir motorunuza bana göre.
-
13 Haziran 2016, 00:16
#3
Motosiklet Eğitmeni
Motosikletinizin Avrupa'da satışı varsa servis ve yedek parçası da vardır.
Fakat bir çok Asya markasının Avrupa satışı yok.
İyi araştırma yapmanızı öneririm.
-
13 Haziran 2016, 00:43
#4
bujimi kendim değiştirdim geçen. yağı da sürekli kendim değiştiriyorum. az çok elim anahtar tutar. makine mühendisiyim. olmadı söylerseniz kritik parçaları yanıma alıp bir aksaklık halinde takabilirsem takarım ya da taktırırım. asıl endişem motorun yatak sarması falan. honda ya da yamaha'nın ya da avrupa'da çok tutulan başka motosikletlerin güç aktarma organları, motor aksamı bu motosiklete uydurulabilir mi? ayrıca bildiğim kadarıyla bu motorda varyatör kayışı yok.
-
13 Haziran 2016, 00:46
#5
uzaydakideve adlı üyeden alıntı
bujimi kendim değiştirdim geçen. yağı da sürekli kendim değiştiriyorum. az çok elim anahtar tutar. makine mühendisiyim. olmadı söylerseniz kritik parçaları yanıma alıp bir aksaklık halinde takabilirsem takarım ya da taktırırım. asıl endişem motorun yatak sarması falan. honda ya da yamaha'nın ya da avrupa'da çok tutulan başka motosikletlerin güç aktarma organları, motor aksamı bu motosiklete uydurulabilir mi? ayrıca bildiğim kadarıyla bu motorda varyatör kayışı yok.
Makine mühendisliğinde para yok mu kardeş veya yeni mi mezun oldunuz?
-
13 Haziran 2016, 00:50
#6
mesleğimi yapmıyorum şimdilik düz memurum. memurun hali de ortada :D
-
13 Haziran 2016, 00:52
#7
boş iş.. bütçen sınırlıysa zaten hiç gitme. olduğu zaman güzel bi makinayla gidersin. yanlış anlama dost acı söyler..
-
13 Haziran 2016, 00:55
#8
Arıza yapınca şu çocuyk kadar olamazmısın be?
“Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş
-
13 Haziran 2016, 00:55
#9
işin acı tarafının aslında farkındayım ama beklemek istemiyorum işte...
-
13 Haziran 2016, 00:58
#10
Aracına güveniyorsan,çin,japon,alman,italyan fark etmez,yadında bazı gereken takımları aldınmı sorun yaşayacağını zannetmiyorum
Bakımını yap yola çık,aklında dönen tilkileri koy bir kenara,sinirlerinden arındır kendini,pamuk gibi ol,gerisi çorap söküğü gibi gelir
En büyük sıkıntı !!!SCHENGEN VİZE!!!
-
13 Haziran 2016, 01:01
#11
metecel adlı üyeden alıntı
olmasına olurum da bozulan parçanın yenisini bi tarafımdan mı çıkarıp takacam
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
Aracına güveniyorsan,çin,japon,alman,italyan fark etmez,yadında bazı gereken takımları aldınmı sorun yaşayacağını zannetmiyorum
Bakımını yap yola çık,aklında dönen tilkileri koy bir kenara,sinirlerinden arındır kendini,pamuk gibi ol,gerisi çorap söküğü gibi gelir
En büyük sıkıntı !!!SCHENGEN VİZE!!!
çok kez aldım o vizeyi. sıkıntı olacağını sanmıyorum. ayrıca evet şeytan diyor iyice yağla yıka makineyi çık yola :D
-
13 Haziran 2016, 01:04
#12
uzaydakideve adlı üyeden alıntı
olmasına olurum da bozulan parçanın yenisini bi tarafımdan mı çıkarıp takacam
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
çok kez aldım o vizeyi. sıkıntı olacağını sanmıyorum. ayrıca evet şeytan diyor iyice yağla yıka makineyi çık yola :D
Vize işini nasıl aldın,ben bir sefer bulaştım,500 TL param çöpe gitti,amacım ybr ile finlandiyaya gitmekti
-
13 Haziran 2016, 01:08
#13
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
Vize işini nasıl aldın,ben bir sefer bulaştım,500 TL param çöpe gitti,amacım ybr ile finlandiyaya gitmekti
en son eylül ayında almıştım. bütün seyahat rotamı eksiksiz ve sıralı bir şekilde sundum. maaş bordrosundan tut sgk kaydına kadar dosyaya ekledim. alman konsolosluğundan almıştım ki almanya bu vize işlerinde en kıllık çıkaran ülkelerden biridir. demem o ki adamları geri döneceğine ikna etmen gerekiyor. "burada keyfim yerinde sizin o popo donduran ayazların estiği ülkenize kalmadım düdükler" demen lazım. tabi belgelerle :D
-
13 Haziran 2016, 01:10
#14
-
13 Haziran 2016, 01:14
#15
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
evet o iş beni de baya zorlamıştı. eksiksiz ve düzenli bir dosyaya hayır diyeceklerini sanmıyorum. tekrar şansını dene bence.
-
13 Haziran 2016, 01:16
#16
100cc, hava soğutma, yurt dışı,mondial uzun bir dönem çin malı kullanmış biri olarak o yolculuk bana pek mantıklı gelmedi. olur altında bi 600cc keyfine bakarsın. hani demişinya yanıma ne alayım diye piston silindir al. yaş al zincir al iç lastik al buji al karbüratör al al yavrum al nerde ne yapacağı belli olmaz. (kullandığın motorda kronik sübap sorunu var) mondial servisi arkadaşım bu motor olmasa ekmek kazanamayız diyor haberin olsun...
-
13 Haziran 2016, 01:23
#17
hacı bas git bence...korkarsan aklında kalır hayatın boyunca.az cesaretli ol,en kötü macera dolu bir tatil olur.
başkasına soracak bişey yok.rotanı çıkar.araştır.yabancı motor forumlarından,konaklama uygulamalarından falan fıstık faydalan...bas git bizede foto yolla.hatta blog aç takip edelim.
-
13 Haziran 2016, 04:19
#18
http://www.mehmetorhan.net/mondial-125-mh-drift-ile-23-gunde-11-ulke-gezdiler/
http://www.a2teker.com/haber-bir_iddia_ile_basladi_motosikleti_ile_22.000_km._y ol_yapti%E2%80%A6-4090.html
-
13 Haziran 2016, 04:30
#19
Soru1) Yurt dışı gezisine parası olan memur, neden CBF 150 yi alamıyor?
Soru2) Makine mühendisi bir memur az çok bindiği motoru tanır ve ona göre zaten hazırlanmazmı ?
Soru3) Mühendislik diplomanı hangi üni. ve hocalardan aldın ?
Son soru) Yoksa senin hiç motorun olmadı mı?
-
13 Haziran 2016, 09:57
#20
astorojna adlı üyeden alıntı
100cc, hava soğutma, yurt dışı,mondial uzun bir dönem çin malı kullanmış biri olarak o yolculuk bana pek mantıklı gelmedi. olur altında bi 600cc keyfine bakarsın. hani demişinya yanıma ne alayım diye piston silindir al. yaş al zincir al iç lastik al buji al karbüratör al al yavrum al nerde ne yapacağı belli olmaz. (kullandığın motorda kronik sübap sorunu var) mondial servisi arkadaşım bu motor olmasa ekmek kazanamayız diyor haberin olsun...
ya 8000 km oldu şimdiye kadar bir kere karter keçesi değişti. bu kadar milletin başını ağrıtan bir motor olduğunu bilmiyordum
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:55 ----------
nisanci93 adlı üyeden alıntı
http://www.mehmetorhan.net/mondial-125-mh-drift-ile-23-gunde-11-ulke-gezdiler/
http://www.a2teker.com/haber-bir_iddia_ile_basladi_motosikleti_ile_22.000_km._y ol_yapti%E2%80%A6-4090.html
nisanci93 adlı üyeden alıntı
http://www.mehmetorhan.net/mondial-125-mh-drift-ile-23-gunde-11-ulke-gezdiler/
http://www.a2teker.com/haber-bir_iddia_ile_basladi_motosikleti_ile_22.000_km._y ol_yapti%E2%80%A6-4090.html
ilk linkteki adamla faceden irtibata geçmeye çalıştım cevap vermedi. ikincisini bir deneyeyim teşekkür ederim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)