Saka gibi olan motosiklet fiyatlari
Reklamlar
-
12 Haziran 2016, 22:18
#21
07mehmet07 adlı üyeden alıntı
Siteye sırf bu konuyu açmak için girdim ama benden önce davranmışsın orucunda mı etkisi var ne var anlamadım 2.el fiyatlarını gördükçe köpürüyorum sinirden patlamak üzereyim, aranızda bir çoğunuz dolar ve euro kurundan dem vurmuşsunuz, peki size soruyorum devlet deseki yarından itibaren sabit kur sistemine geçiyorum dolar 2 tl euro 2,5 tl oldu dese, sizce ithalatçı firmalar bugün 47.000 tl'ye sattıkları motorun fiyatını yarın 37.000 tl'ye çekerler mi ??????? Aynen öyle çekmezler, ülkemizde kaç marka euro üzerinden motor satıyor benim bildiğim üç marka var biri kawasaki biri mv agusta biri de triumph, bunun dışında kalan tüm markalar tl üzerinden satış yapıyor, bu adamlar ödeme yaparken normalde elinde ki türk lirasını euro'ya çevirip ödemeyi yaptıktan sonra motoru getirtmesi gerekiyor ama bizde ki zihniyet sanki elinde ki parayı özür dilerim bi tarafına sokacakmış gibi vermeyip onun yerine "lan satmadığım motorun parasını niye vereyim, satınca aradaki farkı müşteriye yansıtır ondan alır öyle öderim nasıl olsa bizimkiler koyun, paşa paşa gelip alacaklar" olduğu için olan bize oluyor, araç astan firmaların stok yaptığına inanan arkadaşlarımız da varmış pes diyorum arkadaş araçta stok yapmak ne demektir güldürmeyin adamı, sen bugn bayiye gittiğinde hiç sıfır kilometre 2014 model araç görebiliyormusun onu geçtim 2015 model bile yok ne stoğu ????? araçlar bütün dünya ülkelerinde kıdım kıdım getirilir ki bir sonrakiseneye kalıpta elimizde patlamasın diye, bakliyatmı la bu toptan alayımda atayım bir kenara stok yaparım mantığı olsun, 2.el fiyatlarına gelince de şu an bir çok 2. el motor satan kişi motoru zamanında bayiden sıfır aldığı fiyattan daha fazlasına satıyor yani sıfır aldığı araçtan kâr ederek satıyor, ulan sıfırı bu kadarsa benimkide aha bu kadar deyip 27-28000 tl'lik motora 38-39000 tl fiyat istiyor kimse kusura bakmasın ama sen nah satarsın o fiyata o motoru, ben bıraktım aga motor işini tükürürüm zevkinin içine malmıyım göz göre göre 10-15000 tl fazla para ödeyip kazıklanayım, ben icralık araç işine bakmaya başladım size de tavsiye ederim alan da memnun satan da memnun, satanın gözü kalır diyolar hepsi hikaye burada bu işlere bakan arkadaşlarım var adamlar birader hepsi de dua ediyo "bir an önce satılsında borcumuz kapansın yoksa hapse atacaklar diye" diyorlar, ağustosta kısmetse borcum bitiyo artık ne denk gelirse motor olur araba olur birşey alır geçerim, bence sizde araştırın bir sürü site var birine üye olun denkgetirdiğinizi alın geçin...
Bakliyatmı la bu toptan alayımda satayım çok güldüm eyvallah inşallah sende gülersin Z250 sl abs 11800 gibi bir fiyata aldım geçenlerde bir arsa işi için satmayı düşündüm yemin ederim utandım ilan açamadım. Düz modellerine bile 12.000 12.500 lira fiyat çekmişler ki o alanların aldığı dönemde absli modeli bile bu fiyat değildi.
Reklamlar
-
12 Haziran 2016, 22:24
#22
İthalatçı 1 parti malın parasını peşin vermiyorki. Bunlar anlaşmalara dayalı şeyler. Hangi sermaye 200 adet motorun parasını karşılayacak ?
her motor satıldığı günün kuruna göre onlarda markaya borçlanıyor.
Misal Kawasaki fiyatları her zaman Euro üstünden satılıyor. Günün kuruna göre Türk Lirası olarak ödüyorsun.
Kawasaki zx636 bugün 45 819,81TL
1 Nisanda 44.682,66TL idi
-
12 Haziran 2016, 22:28
#23
shruikan adlı üyeden alıntı
ben de diyorum ki, pahalılaşan hayat şartları o kadar zammı gene de haklı çıkarmıyor. yamaha salak değil, diğerleri zam yaparken o da zam yapacak elbet.
benim dediğim de, madem döviz yükseldiğinde zam geliyo ve "bizim para değer kaybettiği için zam yapılıyor, bir yerde haklılar" diyen vatandaş neden döviz ucuzladığında motor fiyatlarının düşmüyor oluşuna çemkirmiyor?
Bi mantık vardır ekonomide. Şöyle düşün benzin 3 liraya düşüyor ama 5 liradan satmaya devam ediyorlar 7 lira olduğu zamanda 5 liradan tutuyorlar arada ki iki lira karı zarardan karşılıyorlar hem piyasa oynamamış hem insanlar fazla sorgulamamış oluyor. Bir mal ederinden ucuza düşsede kimse o fiyata satmıyor. Rusya krizinde Rusya'ya satılmayan mallar ülke ekonomisine ucuz mal olarak yansıdı mı? Hayır niye adamlar satıp elde edeceği karı yapamayıp şu an ülkemizde ki mallara zam çekti. Hepimizin ortak noktası evet bu mallar çok pahalı evet değmiyor evet indirim olmuyor. Bi noktada birleşiyoruz ama o noktaya gelene kadar herkes farklı anlıyor ya da anlamıyor. Ekonomi çok karışık bişey burda olan biteni tartışarak günleri aydınlığa çıkaramayız. Lanet olsun kapitalizm
-
12 Haziran 2016, 23:06
#24
-
13 Haziran 2016, 00:09
#25
Her şeyi geçin abi. 20 yıl öncesinin teknolojisi motorların her yıl fiyatı katlanarak artıyor. Sırf honda, yamaha diye. Yamaha diğer ülkelerde bizdeki ybr yerine fazer 150cc satıyor. Bizde neden satmıyor? Neden uyandırsın ki enayiyi? Hala tarih öncesinin motorlarına para akıtıyoruz. Adamda bakıyor hamsiye 6 veren, biraz şekil,azıcık teknolojiye, 15-20 neden vermesin?
Bizde sadece bu konuda değil, hiç bir şeyde etkiye tepki yok.
Bu arada, cbf den vites göstergesini kaldırdılar, son cbf ler nedense 50 bini geçince motor yenilemeye başladılar(belki çok zorladılar bilemeyeceğim), adamlar cbfden devir saatini kaldırsalar, üstüne arial fontuyla cbf yazıp ön freni kampana yapsalar gene zamlana zamlana satar.
Dolar euro ya bak abi. Geçen aöf derslerimden birinde vardı. Dolar 1,36 dan 1,52 ye mi ne çıkıyor, ülke çalkalanıyor. Bizim devrimizde kaç kat arttı. Bir kişi de aga bu nedir dedi mi?
Krizin en dibindeyiz, o motoru almamız için hala nasıl kredi veriyorlar onu anlamıyorum. Nereden geliyor abi bu para?
Turizm çöktü diyorlar bu yıl. Eeee, biz dış ticaret açığının etkilerinden turizm sayesinde korunmuyor muyduk? Kpss de bile var bu.
Boş verin, bizim daha önemli meselelerimiz var.
Ama var ya, her fani ölümü tadacak ya hani. İşte bir fani var ki ölümü pek uzak değil, o ölünce İzmir Gündoğdu, Bostanlı , Ç.kale kordon, ikinci sahil, Bandırma cumhuriyet meydanı, Taksim, Kızılay. Bunların hepsini görmek için bu çağda 10 etmeyecek motora 20 vermeye hazırım.
Kafa ütüledim. Uykum gelmiş, Hadi iyi geceler. :(
-
13 Haziran 2016, 00:26
#26
Bajaj satışları biraz daha artsın yavaş yavaş taşlar yerine oturacak , bir kaç Bajaj tarzı markanın daha giriş yapması lazım , rekabet olmazsasonuç bu oluyor.Adamların yeni modellerde değişiklik bile olmuyor sadece yıl değişiyor.Sen , Ben aldıkça böyle devam edecek , mesela ben ilk motorumu aldığımda Bajaj piyasada olsa ya Boxer , Ya 150Ns alırdım , Ybr'nin yüzüne bile bakmazdım.
-
13 Haziran 2016, 00:41
#27
Bir malı eski fiyattan satmak demek yenisini alırken yani yerine koyarken 1000 tl fazla vermek demek buda bayinin karını eritir ticarette onun için fiyasa fiyatı neyse ona göre eskiyede zam yaparlar
-
13 Haziran 2016, 00:45
#28
Motosiklet Eğitmeni
Diyelim ki motosikleti 5000 dolara alıp 6000 dolara satıyorsunuz.
Güzel kâr.
Bakalım öyle mi?
Dolar 2 lirayken 100 adet motosiklet ithal ettiniz ve 500.000 dolar ödediniz.
Motosikletleri 6000 dolar karşılığı Türk lirası olarak sattınız.
Yani 6000x2= 12000 lira
100x12000=1.200.000 lira topladınız.
Tekrar 100 adet motosiklet ısmarlayacaksınız ve motosikletlerin tanesi hala 5000 dolar.
Yani elinizdeki Türk lirası ile dolar almaya gideceksiniz.
O da ne!
Dolar 3 lira olmuş.
Elinizde 1.200.000 lira var ve yeni malların parasını ödeyebilmek için dolara çevireceksiniz.
Fakat;
1.200.000/3=400.000 dolar alabiliyorsunuz.
Yani bırak para kazanmayı 100.000 dolar zarar ettiniz.
Ne olacak şimdi?
Türkiye gibi teğet geçme ekonomilerinde önünüzü görmek o kadar kolay değil.
Firmalar da keriz değil.
Yukarıda verdiğim örnekte dolarla alıp Türk lirası ile satış yaptığınızda %20 kâr oranıyla bile gördüğünüz gibi zarar edilebiliyor.
Gerisini siz hesap edin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
13 Haziran 2016, 01:20
#29
Bunlar hep kendi bacagina sıkıyor. Honda japonyanin yönetim kurulu toplantısına katılıp bunu söylemek ve senin doviz sorunu sormak isterdim fakat eminim geçerli açıklamaları vardirda biz tüketici olarak o kadar işletme dilinden anlarmiyiz.
-
13 Haziran 2016, 01:49
#30
Bize motorları getirip her sene zamnlandırarak satıyorlar daha sonra çoğu yabancı olan bankalardan kredi çekip motorları alıyoruz daha sonra yabancı şirketlerden sigorta yaptırıp yurt dışından ithal ettiğimiz petrolü depomuza koyup gidiyoruz bu arada devlet yaptığımız her işlemden bizi düdüklüyor ne kadar düdüklesede yurt dışına kaçan parayı dengeleyemiyor yine motorlar zamanlanıyor kısır döngü bir keresinde bir arkadaşım söylemişti 3 ton domotes ihraç edip 1 iphone alıyorsan bu ülkeden bi s..im olmaz diye çok doğru söylemiş.ulan crf 2013 de 10 binden satıldı 2013 model 22 binde motoru 10 iyi aldım diye seviniyorum 15200 yaptılar daha bu ay yılın ortasında ne zammı yılbaşında yağlanıyoruz zaten ozaman yapın bari açıtmasın!!
-
13 Haziran 2016, 02:25
#31
r25 in liste fiyati 15.950 tl gözüküyor şuan ...
edit 125 miş yanlış görmüşüm özür diliyorum . malesef oyle motor cok pahalı bir hobi heleki ülkemizde uff
-
13 Haziran 2016, 02:33
#32
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
r25 in liste fiyati 15.950 tl gözüküyor şuan ...
edit 125 miş yanlış görmüşüm özür diliyorum . malesef oyle motor cok pahalı bir hobi heleki ülkemizde uff
abi hobiyi geçtim. spacy fiyatlarını gördüm. ben buraya yazmak istemiyorum isteyen baksın.
ulan var ya cbr alacağım paraya 2 kapılı Corsa alabiliyordum yaw.
-
13 Haziran 2016, 02:47
#33
firmalar zam yerine aksine ufak tefek indirim yapıyorlar. son 5 yılın fiyatlarını döviz kurlarına oranlarsanız göreceksiniz. bu fahişliğin sebebi arkaplanda döviz kurları.
-
13 Haziran 2016, 03:34
#34
Ben stopaj kdv odemekten nevrim dondu mesela
-
13 Haziran 2016, 03:41
#35
Arz talep etkili oluyor fiyatlarda. Bu fiyatlarına rağmen çok sayıda alıcı bulununca sürekli zam geliyor. Tabi tek neden bu değil. Sen birde 250 cc üzerindeki motorlarda %37 ötv yi gör. 250cc altında %8 olan ötv 251cc de %37 lere çıkıyor. Sigortası, kredisi, benzin verigisi, hgs falan derken binebilen biniyor motora. 125cc ye razı geliyor millet de mecburen.
-
13 Haziran 2016, 04:20
#36
mondialin fiyatları neden hep yıllardır aynı,onlar tl mi ödüyor çinlilere, onlar zam yapmayı bilmiyormu, herşeyi devletten beklemeyin, aç gözlü marka sahiplerine bakın,almayın prim yaptırmayın..(parası olanın umrunda olmaz.)
-
13 Haziran 2016, 18:54
#37
Motosiklet Eğitmeni
clabber adlı üyeden alıntı
mondialin fiyatları neden hep yıllardır aynı,onlar tl mi ödüyor çinlilere, onlar zam yapmayı bilmiyormu, herşeyi devletten beklemeyin, aç gözlü marka sahiplerine bakın,almayın prim yaptırmayın..(parası olanın umrunda olmaz.)
Mondial bildiğim kadarıyla Türkiye'de üretiliyor.
İthal edilen Çinli-Hintli motosikletler de zaten fahiş fiyat ve karlarla satılıyor.
Çinde 1000-1500 liraya satılan motosiklet Türkiye'de 3-5-6 bin lira.
Yani daha ne zammı yapacaklar?
Çin mallarında fena kazık atıyorlar anlayacağınız.
Rakam küçük ve diğer markalardan düşük olduğu için ucuza geldiği düşünülüyor ama aslında bir Çin malı motosiklet aldığınızda normal fiyatının 3 katını ödüyorsunuz.
Ayrıca aldığınız her Çin ya da diğer Asya malı motosikletler nedeniyle sonsuza kadar ucuz motosiklete binme imkanından mahrum kalıyorsunuz.
Asya malları ülkemıze girdiği sürece asla kendi malımızı üretemeyiz.
Hiç bir yatırımcı piyasaya girmeye cesaret edemez.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
13 Haziran 2016, 20:15
#38
Motosiklet pahalı değil sen fakirsin. Birileri 1 milyon dolar için çerez parası diyor bu ülkede. sonra vay efendim 125cc pahalı diye dert yanıyorsun.
yanlış şeyleri sorgulayarak doğru sonuçlara ulaşılmaz...
-
13 Haziran 2016, 22:12
#39
Aynı marka model motosikletin fabrika çıkış fiyatı aynıdır sonuçta.Sana 5 ona 10 demiyodur fabrika sonuçta maliyet aynı.
Ülkeye göre değişen taşıma fiyatları ve ülkenin vergilendirme sistemi üstüne biniyor.Ayrıca ülkenin enflasyon oranınıda bu sisteme katmak gerekiyor.
fasta:1.05 dolar benzi Honda 1000rr 53931.1875 TRY (çeviri kullandım)
Türkiyede: 1,56 dolar benzin Honda 1000rr 53,600 TL
Kanadada:0,95 dolar benzin Honda 1000rr 58461.7555 TRY (çeviri kullandım)
İspanyada: 1,34 dolar benzin Honda 1000rr 55993.0061 TRY (çeviri kullandım)
Nerdeyse tüm ülkelerde motosiklet fiyatı aynı sadece bizim alım gücümüz nanayto
-
13 Haziran 2016, 22:29
#40
Konu başlığı ''Şaka Gibi Yamaha Fiyatları'' olmalıydı. En iyi o giydiriyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler