Saka gibi olan motosiklet fiyatlari
Reklamlar
-
12 Haziran 2016, 16:20
#1
Reklamlar
-
12 Haziran 2016, 16:32
#2
Şaka motosiklet fiyatlarında değil, bizim şaka gibi fakirleşmemizde. Dolar euro karşısında Türk lirası lisenin ezik çocuğu gibi kaldı, abi vurma abi yapma diyoruz artık.
-
12 Haziran 2016, 16:32
#3
1 Dolar = 2,92
1 Euro = 3,29
-
12 Haziran 2016, 16:42
#4
A1 ehliyetini yeni almış, babası zengin, şekil yapmak isteyen çocuklar başka neye binecek?
Alan memnun, satan memnun işte.
-
12 Haziran 2016, 16:48
#5
ben şunu anlamıyorum, lan bu motorlar vaktiyle memlekete parti halinde kasayla/konteynırla çok sayıda girdi. ithalatçı bunu, atıyorum, 1 yıl evvel 13500'den tanesini ülkeye soktu. 1 yıl sonra o malı dolar/euro arttı diye 16000'den satması nedir? geçen sene ülkeye giren mal bu. 1 yıldır memlekette bekliyor yani. her siparişte yeni ürün ithal edilmiyor.
burda ülke ekonomisinin bozukluğuna ek olarak, ithalatçıların çakallığı da var. hatta bu şurdan belli, misal kendi motorum:
duke 390'ın vergisiz fiyatı, duke 250'nin vergisiz fiyatından az! burda giydiren aç gözlü devlet değil, aç gözlü ithalatçı.
-
12 Haziran 2016, 16:53
#6
shruikan adlı üyeden alıntı
ben şunu anlamıyorum, lan bu motorlar vaktiyle memlekete parti halinde kasayla/konteynırla çok sayıda girdi. ithalatçı bunu, atıyorum, 1 yıl evvel 13500'den tanesini ülkeye soktu. 1 yıl sonra o malı dolar/euro arttı diye 16000'den satması nedir? geçen sene ülkeye giren mal bu. 1 yıldır memlekette bekliyor yani. her siparişte yeni ürün ithal edilmiyor.
burda ülke ekonomisinin bozukluğuna ek olarak, ithalatçıların çakallığı da var. hatta bu şurdan belli, misal kendi motorum:
duke 390'ın vergisiz fiyatı, duke 250'nin vergisiz fiyatından az! burda giydiren aç gözlü devlet değil, aç gözlü ithalatçı.
Atıyorum o motoru ülkeye 3500 dolar/euro maliyetle sokuyorlar satarken 3500×2,92 neyse çarpıp o anın kuruyla satıyorlar. Kawasaki dövizle satıyor motor fiyatı hep aynı yıllardır 5 yıl önce 2000 euro 5 yıl sonrada 2000 euro ama kur farkından 5 yıl önce 2000×1.5 iken şimdi 2000×2.92 oluyor mesela
-
12 Haziran 2016, 16:55
#7
Ülkenin risk derecesi yüksek, Euro ve Dolar yüksek, devlet ÖTV delisi, Distribütörde insafsız. Hal böyleyken ucuz fiyat beklememek lazım.
-
12 Haziran 2016, 17:01
#8
EmreKocyigit adlı üyeden alıntı
Atıyorum o motoru ülkeye 3500 dolar/euro maliyetle sokuyorlar satarken 3500×2,92 neyse çarpıp o anın kuruyla satıyorlar. Kawasaki dövizle satıyor motor fiyatı hep aynı yıllardır 5 yıl önce 2000 euro 5 yıl sonrada 2000 euro ama kur farkından 5 yıl önce 2000×1.5 iken şimdi 2000×2.92 oluyor mesela
onu anladım da, bunun böyle yapılmasının mantığını anlamadım.
farazi rakamlarla örnek vereyim;
10 liradan ülkeye mal soktun, 11,5 liraya satıyosun: 15% kar payın. ama bu malların hepsini satamadın, diyelim 10 tanesi satılmadı, hala satışta. bir sene geçti hala satışta; ama hazırda alıcı da bulundu. enflasyon zart-zurt diyelim 10% gerçekleşti geçen yıla kıyasla. malı bu sefer 12,65 liradan satarsa enflasyon payını da gene aynı kar oranıyla çıkarır. ama adam bu malı 12,65'e değil de 13,5'e satıyor.
şimdi bu ekstra artış neyin nesi oluyor?
-
12 Haziran 2016, 17:23
#9
Boşver moto veya kur fiyatlarını.
Yol yaptılar yol.
-
12 Haziran 2016, 17:29
#10
shruikan adlı üyeden alıntı
onu anladım da, bunun böyle yapılmasının mantığını anlamadım.
farazi rakamlarla örnek vereyim;
10 liradan ülkeye mal soktun, 11,5 liraya satıyosun: 15% kar payın. ama bu malların hepsini satamadın, diyelim 10 tanesi satılmadı, hala satışta. bir sene geçti hala satışta; ama hazırda alıcı da bulundu. enflasyon zart-zurt diyelim 10% gerçekleşti geçen yıla kıyasla. malı bu sefer 12,65 liradan satarsa enflasyon payını da gene aynı kar oranıyla çıkarır. ama adam bu malı 12,65'e değil de 13,5'e satıyor.
şimdi bu ekstra artış neyin nesi oluyor?
Devlette o şirkete yıl içinde vergi arttırıyor adamlarda durun 10 tanesini şu fiyata diğerlerini yükseğe satalım demiyor işte hepsine birden zam yapıyor aynı ürünün bi kısmını ucuz vermiyorlar her türlü bize giriyor :D
-
12 Haziran 2016, 17:30
#11
Yamaha sahipleride biraz daha zam gelse diye bekliyor
-
12 Haziran 2016, 17:42
#12
-
12 Haziran 2016, 17:45
#13
doxyl adlı üyeden alıntı
Özellikle Yamaha daki fiyat politikasının değişiminden sorumlu Yamaha Türkiye'nin başına geçen uzun saçlı bıyıklı amcadır. Keltoş amca varken deli gibi sübvansiyon yapıyorlardı çünkü.
-
12 Haziran 2016, 20:33
#14
shruikan adlı üyeden alıntı
onu anladım da, bunun böyle yapılmasının mantığını anlamadım.
farazi rakamlarla örnek vereyim;
10 liradan ülkeye mal soktun, 11,5 liraya satıyosun: 15% kar payın. ama bu malların hepsini satamadın, diyelim 10 tanesi satılmadı, hala satışta. bir sene geçti hala satışta; ama hazırda alıcı da bulundu. enflasyon zart-zurt diyelim 10% gerçekleşti geçen yıla kıyasla. malı bu sefer 12,65 liradan satarsa enflasyon payını da gene aynı kar oranıyla çıkarır. ama adam bu malı 12,65'e değil de 13,5'e satıyor.
şimdi bu ekstra artış neyin nesi oluyor?
Özür dilerim ama olay tamamen bundan ibaret: https://tr.wikipedia.org/wiki/Ekonomi_(bilim_dal%C4%B1)
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
12 Haziran 2016, 20:55
#15
hakikiteker adlı üyeden alıntı
bak ybr'ye biniyon. 2-3 ay evvel miydi neydi ya da 2015'in başları da olabilir, ybr gene zamlanarak 5850 lira falan bi düzeydeydi, şimdi 6230 lira. bu 2-3-4 ayda ne oldu da 380 lira zam geldi? 4 ay evvele göre memlekette yaşam o kadar pahalanmadı, üretici "sen vaktinde şu kadardan aldın benden malı; ama dolar oldu şu kadar, ver bakalım geçmiş alışverişten kaybımı" da demedi. 5850 iken zaten karlı satıyodu, 6230 yapıp daha da ne karı koyuyo?
anladık dolar o zamana göre arttı da, sen vaktinde aldın, ülkeye soktun bitti. daha nedir "dolar arttı, yapıştır zammı!" mentalitesi? madem öyle dolar/euro inince neden motorların fiyatı inmiyo?
devlet düdüklüyo bizi, bunda herkes hemfikir de, ithalatçının da ayrı bi düdüklediğini neden inkar ediyo bu millet onu anlamadım.
-
12 Haziran 2016, 20:58
#16
bu kadar zam yapabilmelerinin sebebide biraz biziz aslında
alınabilecek ne marka varki? suzuki honda yamaha kawasaki
bir çok insan ben japondan başkasına binmem deyip yine bunları alıyor e haliyle ne kadar zam olursa olsun tüketici çok olduğu için yine zam yapmada cesaret buluyorlar
-
12 Haziran 2016, 21:03
#17
shruikan adlı üyeden alıntı
bak ybr'ye biniyon. 2-3 ay evvel miydi neydi ya da 2015'in başları da olabilir, ybr gene zamlanarak 5850 lira falan bi düzeydeydi, şimdi 6230 lira. bu 2-3-4 ayda ne oldu da 380 lira zam geldi? 4 ay evvele göre memlekette yaşam o kadar pahalanmadı, üretici "sen vaktinde şu kadardan aldın benden malı; ama dolar oldu şu kadar, ver bakalım geçmiş alışverişten kaybımı" da demedi. 5850 iken zaten karlı satıyodu, 6230 yapıp daha da ne karı koyuyo?
anladık dolar o zamana göre arttı da, sen vaktinde aldın, ülkeye soktun bitti. daha nedir "dolar arttı, yapıştır zammı!" mentalitesi? madem öyle dolar/euro inince neden motorların fiyatı inmiyo?
devlet düdüklüyo bizi, bunda herkes hemfikir de, ithalatçının da ayrı bi düdüklediğini neden inkar ediyo bu millet onu anlamadım.
İthalatçı devletin düdüklediğinden niye geri kalsın? Adama devleti geçiriyor ben mi geçirmicem mantığı olur çok çok sonuçta bu bi ticaret. Mantık şu ithalatçı veya satıcıya zam yapmıyor demiyoruz adam elinden geldiğince kâr edecek o üründen devlet vergiyi kaldırsın adamlar fiyatı yine aynı tutar iyi de satar. Satıcı bu her türlü düdükleyecek onun yüzünden fazla umursamıyoruz
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------
vishera adlı üyeden alıntı
bu kadar zam yapabilmelerinin sebebide biraz biziz aslında
alınabilecek ne marka varki? suzuki honda yamaha kawasaki
bir çok insan ben japondan başkasına binmem deyip yine bunları alıyor e haliyle ne kadar zam olursa olsun tüketici çok olduğu için yine zam yapmada cesaret buluyorlar
Japon kalitelilerin içlerinde en ucuzları. Yamaha, honda ayrımı değil ülke ayrımı yapıyorum bi ktm var japon olmayıp ucuz olan gerisi bizi aşan fiyatlar ya da Çin, Hint alt orta segment kesime hitap edenler. Aldığın motorun taksidi bitmeden motor parası kadar benzin ödüyorsan neden motor pahalı diyemiyorsun
-
12 Haziran 2016, 21:35
#18
shruikan adlı üyeden alıntı
bak ybr'ye biniyon. 2-3 ay evvel miydi neydi ya da 2015'in başları da olabilir, ybr gene zamlanarak 5850 lira falan bi düzeydeydi, şimdi 6230 lira. bu 2-3-4 ayda ne oldu da 380 lira zam geldi? 4 ay evvele göre memlekette yaşam o kadar pahalanmadı, üretici "sen vaktinde şu kadardan aldın benden malı; ama dolar oldu şu kadar, ver bakalım geçmiş alışverişten kaybımı" da demedi. 5850 iken zaten karlı satıyodu, 6230 yapıp daha da ne karı koyuyo?
anladık dolar o zamana göre arttı da, sen vaktinde aldın, ülkeye soktun bitti. daha nedir "dolar arttı, yapıştır zammı!" mentalitesi? madem öyle dolar/euro inince neden motorların fiyatı inmiyo?
devlet düdüklüyo bizi, bunda herkes hemfikir de, ithalatçının da ayrı bi düdüklediğini neden inkar ediyo bu millet onu anlamadım.
O kadar düz mantık değil işte. Düşün ki sen tencere satıyorsun arkadaşım ve bir sürü rakibin var: Sen, zamanında 15tl'den sattığın tencerenin tanesini 10tl den alıp stok yaptın. 1 yıl geçti aradan, enflasyon oldu, her şeyin fiyatı zıpladı, rakiplerin benzer kalitedeki tencereyi 25tl'den satmaya başladı. Sen bu durumda ne yaparsın?
a)15tl'den satmaya devam edersin
b)25tl'ye satar, zamanında stok yaptığın için ticari zekanı ya da şansını seversin
c)İsteyen o şeykıl giyinir, isteyen bu şeykıl giyinir
-
12 Haziran 2016, 22:06
#19
Siteye sırf bu konuyu açmak için girdim ama benden önce davranmışsın orucunda mı etkisi var ne var anlamadım 2.el fiyatlarını gördükçe köpürüyorum sinirden patlamak üzereyim, aranızda bir çoğunuz dolar ve euro kurundan dem vurmuşsunuz, peki size soruyorum devlet deseki yarından itibaren sabit kur sistemine geçiyorum dolar 2 tl euro 2,5 tl oldu dese, sizce ithalatçı firmalar bugün 47.000 tl'ye sattıkları motorun fiyatını yarın 37.000 tl'ye çekerler mi ??????? Aynen öyle çekmezler, ülkemizde kaç marka euro üzerinden motor satıyor benim bildiğim üç marka var biri kawasaki biri mv agusta biri de triumph, bunun dışında kalan tüm markalar tl üzerinden satış yapıyor, bu adamlar ödeme yaparken normalde elinde ki türk lirasını euro'ya çevirip ödemeyi yaptıktan sonra motoru getirtmesi gerekiyor ama bizde ki zihniyet sanki elinde ki parayı özür dilerim bi tarafına sokacakmış gibi vermeyip onun yerine "lan satmadığım motorun parasını niye vereyim, satınca aradaki farkı müşteriye yansıtır ondan alır öyle öderim nasıl olsa bizimkiler koyun, paşa paşa gelip alacaklar" olduğu için olan bize oluyor, araç astan firmaların stok yaptığına inanan arkadaşlarımız da varmış pes diyorum arkadaş araçta stok yapmak ne demektir güldürmeyin adamı, sen bugn bayiye gittiğinde hiç sıfır kilometre 2014 model araç görebiliyormusun onu geçtim 2015 model bile yok ne stoğu ????? araçlar bütün dünya ülkelerinde kıdım kıdım getirilir ki bir sonrakiseneye kalıpta elimizde patlamasın diye, bakliyatmı la bu toptan alayımda atayım bir kenara stok yaparım mantığı olsun, 2.el fiyatlarına gelince de şu an bir çok 2. el motor satan kişi motoru zamanında bayiden sıfır aldığı fiyattan daha fazlasına satıyor yani sıfır aldığı araçtan kâr ederek satıyor, ulan sıfırı bu kadarsa benimkide aha bu kadar deyip 27-28000 tl'lik motora 38-39000 tl fiyat istiyor kimse kusura bakmasın ama sen nah satarsın o fiyata o motoru, ben bıraktım aga motor işini tükürürüm zevkinin içine malmıyım göz göre göre 10-15000 tl fazla para ödeyip kazıklanayım, ben icralık araç işine bakmaya başladım size de tavsiye ederim alan da memnun satan da memnun, satanın gözü kalır diyolar hepsi hikaye burada bu işlere bakan arkadaşlarım var adamlar birader hepsi de dua ediyo "bir an önce satılsında borcumuz kapansın yoksa hapse atacaklar diye" diyorlar, ağustosta kısmetse borcum bitiyo artık ne denk gelirse motor olur araba olur birşey alır geçerim, bence sizde araştırın bir sürü site var birine üye olun denkgetirdiğinizi alın geçin...
-
12 Haziran 2016, 22:16
#20
hakikiteker adlı üyeden alıntı
O kadar düz mantık değil işte. Düşün ki sen tencere satıyorsun arkadaşım ve bir sürü rakibin var: Sen, zamanında 15tl'den sattığın tencerenin tanesini 10tl den alıp stok yaptın. 1 yıl geçti aradan, enflasyon oldu, her şeyin fiyatı zıpladı, rakiplerin benzer kalitedeki tencereyi 25tl'den satmaya başladı. Sen bu durumda ne yaparsın?
a)15tl'den satmaya devam edersin
b)25tl'ye satar, zamanında stok yaptığın için ticari zekanı ya da şansını seversin
c)İsteyen o şeykıl giyinir, isteyen bu şeykıl giyinir
ben de diyorum ki, pahalılaşan hayat şartları o kadar zammı gene de haklı çıkarmıyor. yamaha salak değil, diğerleri zam yaparken o da zam yapacak elbet.
benim dediğim de, madem döviz yükseldiğinde zam geliyo ve "bizim para değer kaybettiği için zam yapılıyor, bir yerde haklılar" diyen vatandaş neden döviz ucuzladığında motor fiyatlarının düşmüyor oluşuna çemkirmiyor?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler