Saka gibi olan motosiklet fiyatlari
Reklamlar
-
13 Haziran 2016, 23:05
#41
mavidiş adlı üyeden alıntı
Aynı marka model motosikletin fabrika çıkış fiyatı aynıdır sonuçta.Sana 5 ona 10 demiyodur fabrika sonuçta maliyet aynı.
Ülkeye göre değişen taşıma fiyatları ve ülkenin vergilendirme sistemi üstüne biniyor.Ayrıca ülkenin enflasyon oranınıda bu sisteme katmak gerekiyor.
fasta:1.05 dolar benzi Honda 1000rr 53931.1875 TRY (çeviri kullandım)
Türkiyede: 1,56 dolar benzin Honda 1000rr 53,600 TL
Kanadada:0,95 dolar benzin Honda 1000rr 58461.7555 TRY (çeviri kullandım)
İspanyada: 1,34 dolar benzin Honda 1000rr 55993.0061 TRY (çeviri kullandım)
Nerdeyse tüm ülkelerde motosiklet fiyatı aynı sadece bizim alım gücümüz nanayto
Arkadaş olayı biraz yanlış anlamış yazmayacaktım ama şimdi güzel kardeşim motor her yerde aynı paraya satılıyor dediğin gibi maliyet aynı örnek verdiğiniz ülkelerdede yüzde 37'ye yakın bir ötv vardır sıfır motorda aşağı yukarı. Sen orada satılan euro üzerinden fiyatı tl'ye çevirmişin böyle olmayacak.
Örn/Almanyada 1000rr 13400 euro orada askeri ücretli bir işçi 1800 euro alıyor yani 7 aylık maaşıyla bu motoru alabiliyor.Türkiye'de askeri ücret 1300 tl motor 54.000 tl civarı askeri ücretlinin bu motoru türkiyede alabilmesi için 41ay çalışması lazım.Olay bu.
Yurt dışında ki dövizi tl'ye çevirerek olmaz.Bizim ülkemizde Tl para birimi kullanılıyor mesele Tl'nin diğer majorler karşısında değer kazanması.Euro 2,1 tl olsaydı motor 1000 rr 32 bin tl civarı olurdu Almanya'da ise 13400 euro en azında aradaki fark kapanırdı bizim işçi 28 aylık maaşıyla alabilirdi.
Reklamlar
-
13 Haziran 2016, 23:09
#42
Yiğit_ adlı üyeden alıntı
Arkadaş olayı biraz yanlış anlamış yazmayacaktım ama şimdi güzel kardeşim motor her yerde aynı paraya satılıyor dediğin gibi maliyet aynı örnek verdiğiniz ülkelerdede yüzde 37'ye yakın bir ötv vardır sıfır motorda aşağı yukarı. Sen orada satılan euro üzerinden fiyatı tl'ye çevirmişin böyle olmayacak.
Örn/Almanyada 1000rr 13400 euro orada askeri ücretli bir işçi 1800 euro alıyor yani 7 aylık maaşıyla bu motoru alabiliyor.Türkiye'de askeri ücret 1300 tl motor 54.000 tl civarı askeri ücretlinin bu motoru türkiyede alabilmesi için 41ay çalışması lazım.Olay bu.
Yurt dışında ki dövizi tl'ye çevirerek olmaz.Bizim ülkemizde Tl para birimi kullanılıyor mesele Tl'nin diğer majorler karşısında değer kazanması.Euro 2,1 tl olsaydı motor 1000 rr 32 bin tl civarı olurdu Almanya'da ise 13400 euro en azında aradaki fark kapanırdı bizim işçi 28 aylık maaşıyla alabilirdi.
Aslında aynı mantıktan bahsetmiştim.
-
13 Haziran 2016, 23:23
#43
mavidiş adlı üyeden alıntı
Aslında aynı mantıktan bahsetmiştim.
Aynı mantık mı? Ne denilebirlir ki bir mantık benzeşmesi göremedim heralde ben tam anlatamadım. Şimdi Kanada'da benzin 0,95 kuruş demişsiniz Türkiye'de 1.56 neredeyse birbirine yakın olduğunu söylemişsiniz.Türkiye'de askeri ücret 400 dolar Kanada'da 1700 dolar civarı bir orantı kur bakalım birbirini yakın mı? İşin özeti Kanada'da 1000 dolar ne ise Türkiye'de 1000 tl o böyle düşünün. doları çevirip tl'ye kıyaslama.
-
13 Haziran 2016, 23:34
#44
Yiğit_ adlı üyeden alıntı
Aynı mantık mı? Ne denilebirlir ki bir mantık benzeşmesi göremedim heralde ben tam anlatamadım. Şimdi Kanada'da benzin 0,95 kuruş demişsiniz Türkiye'de 1.56 neredeyse birbirine yakın olduğunu söylemişsiniz.Türkiye'de askeri ücret 400 dolar Kanada'da 1700 dolar civarı bir orantı kur bakalım birbirini yakın mı? İşin özeti Kanada'da 1000 dolar ne ise Türkiye'de 1000 tl o böyle düşünün. doları çevirip tl'ye kıyaslama.
hocam polemiğe girmeyeceğimde demek istediğim kısaca şu Türkiye de 30 birim süredeki maaşla alabileceğin bu motoru ispanyada 25 fasta 20 canada da 10 birim süredeki maaş ile alabilirsiniz gibi bir mantık.Yoksa benzin fiyatları sadece ne kadar kazık yediğimiz ile alakalı bir gösterge
-
14 Haziran 2016, 00:01
#45
Asgari ücrete ekonomin gelişmeden artmadan milletin gözünü boyamak veya milleti mutlu etmek için zam yaparsanız türk lirasi değer kaybeder millet bundan 5 10 yıl önce 300tl asgari ücretle geçinebilirken 1300tl ile geçinemiyor nabalım el mahkum seviyosak tutkumuz varsa alıcaz
-
14 Haziran 2016, 00:05
#46
mavidiş adlı üyeden alıntı
hocam polemiğe girmeyeceğimde demek istediğim kısaca şu Türkiye de 30 birim süredeki maaşla alabileceğin bu motoru ispanyada 25 fasta 20 canada da 10 birim süredeki maaş ile alabilirsiniz gibi bir mantık.Yoksa benzin fiyatları sadece ne kadar kazık yediğimiz ile alakalı bir gösterge
O mantığı ben kurmuştum.Sizin mesajınızda bunu anımsatacak bir yazı yoktu.
-
14 Haziran 2016, 00:15
#47
-
14 Haziran 2016, 04:59
#48
şu sıralar benimde çok sık denk geldiğim bir konu bu olay..
buluşmalarda toplantılarda falan eski özellikle çevresi olan eli anahtar tutan 35 yaş üstü insanlar artık eski motorlara yönelir olmuşlar..
bir arkadaşımız daha yeni 8 bin tl ye polisden çıkma rt1100 aldı 2001 model bir diğerinde geçen toplantıda gördüm efsane ninja zx-9r almış 98 model kaça aldığını sormadım ama sanırım 10 bin civarıdır falandır.. bir diğeri 99 model 1000lik varedero almış 10 bin tlye...
başka bir abimiz eski 90 kasa africa twin kovalıyormuş ucuza kelepire abimiz dediğim insanda 50 yaşında..
Kısaca buluşmalarda toplantılarda geçen konuda bu konular.. hep fiks e ona 30 bin tl mi verelim şunu almaya kalksak olmuş 40 bin tl v.b .. buluşmaya doktor bir arkadaş gelmişdi yeni tanışdım 2014 vfr almış 1200 lük 40 bin tl ye almış aklım uçtu..
motora gönül vermiş insan motorsuz yapamaz.. fakat çoğunluğumuzda motora ciddi bir bütçe ayıramaz çünkü evlidir çocukları vardır bakması gereken mesul olduğu bir ailesi vardır kirası vardır faturaları vardır.. memurdur asgari ücretlidir yada özel bir kuruluşda biraz iyi maaş alsada gene motor bu insanların hepsi için lüksün bile lüksü oluyor.. motora bütçe ayırmak zor iş ..
Böyle olunca kaçınılmaz bir şekilde insanlar artık şekle teknolojiye değil tam aksine kalitesine güvendikleri markaların motor(engine) teknolojilerine yöneliyorlar.. topluyorlar elden geçiriyorlar çünkü bu daha onlara ekonomiğe geliyor. isterse motoru bitik olsun ona paradan çok ayırdığı şey zaman çevresi ve bedavaya getirebiliceği işçiliği oluyor. belki uzun vadede 1 senede 2 senede o motora verdiği paranın yarısı kadarda adam etmek için harcıyor ama her ay cebinden 100 tl 200tl gibi ufak mevlalar çıkdığından yekünde koymuyor canını yakmıyor o paralar..
Neticedede en nihayetinde eline on numara fabrikadan ilk günkü gibi çıkmış tertemiz kaliteli bir motor geçiyor.
-
14 Haziran 2016, 09:47
#49
Gözlerini dünyaya yeni açan bir kelebek düşünün, gece olunca "demin gündüzdü şimdi niye gece oldu, kim yaptı, kim çıkar sağlıyor bu işten, kim kandırıyor bizi" diye komplo teorileri kuran bir kelebek işte forum o kelebeklerle dolu :D
-
14 Haziran 2016, 09:58
#50
Anladığım kadarıyla aramızda ekonomist yok, konuyu onun üzerinden değilde, tüketici olarak kendi izlememiz gereken politikadan tartışsak daha faydalı olur diyeceğim ama o da mümkün değil.
Zengin ile fakir arasında uçurum var. Zengin alır, fakir de nefsine hakim olamayıp borca harca girip daha da fakirleşerek kendini zengin hissetmeye çalışır.
Bir motor almak için sınırlarını zorlayan kardeşim, sana sesleniyorum, sen o motora borcunu ödeyebildiğin sürece binerek kendini bir kaç yıl zengin hissedeceksin evet. Ama aslında sınıf bazında sadece üsttekiler yedek parça ve model çeşitliliği sıkıntısı çekmesin diye piyasada sırayla harcanan insancıklardan birisisin. Ve bu zinciri kırmadıkça, bu böyle devam edecek.
Kredi çekip motor alma, alacaksan para biriktirip al. Nefsine hakim ol. Bunu yapmaya devam ettikçe daha çok fakirleşeceksin.
Biriktirebildiğin para neye yeterse onu al. Cc falan kafana takma. O cc ile bu yapılmaz, şu cc ile bu yapılmaz diyenleri dinleme. Bisikletle dünyayı turluyor adam.
-
baba akü yok adlı üyeden alıntı
1 Dolar = 2,92
1 Euro = 3,29
nerde o günler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler