Otobanda 150km hiz ile gelen tankslapper
Reklamlar
-
10 Haziran 2016, 11:54
#41
Merdo adlı üyeden alıntı
gidonu sıkmakla bu nasıl olacak allah aşkına uydurmayın ya belki etkisi vardır, sadece yüksek hızlarda olan bir şey ya da benim gördüğüm, izlediğim videolarda öyle. motorda uçak gibi türbülansa giriyor hızdan dolayı ondan dolayı diyorlar gavurlar. belki yanlıştır bilemem.
Gidonu fazla sıkarsan motosiklet kendini düzeltemez.Amortisorler sadece yukarı aşağı değil az da olsa daha solada çalışır.
Eğer bunu engellersen motosikletim ön kısmı motosiklet ekseninden çıkar ve kendini düzeltmeye çalışır.Bunun sonucu tankslap olayı gerçekleşir.
Hızla pek bi alakası yok. Var ama orantısal. 30 la da yaşayabilirsin (x diyelim) 150 ile de (x10)
Reklamlar
-
10 Haziran 2016, 12:06
#42
1999 senesinde isle of man'de ünlü olan bir tank slapper sahnesi vardır. Hemen her motosiklet sürücüsü de izlemiştir sanırım bunu. Aşağıya linki ekliyorum. Burada mesela, sürücü gidonu gevşetmeyi deniyor. Arada çok az toparlanır gibi oluyor ama bu kadar büyük bir sallanmadan sonra toparlamak gerçekten çok zor. Belki en başında hafif titremeyi alınca gevşetilse düzeltilebilir ama artık durum "tank slapper" olduktan sonra kurtarmak mümkün değil gibi bir şey.
-
10 Haziran 2016, 12:19
#43
Abi buna düşmemek biraz kolay aslïnda hiç başıma gelmedi ama bildiğim kadarïyla yazıyorum normal giderken motor kendini düzeltir ama eğer sen oturuş pozisyonunu bozup koları kasıp dizleri gevşetirsen tank slapper olur biraz yoruldunuz mesela kolları kasmaya başladığınızda motor kafa sallar eğer siz kolları gevşetip (bırakmaktan bahsetmiyorum ) dizlerinizle motoru tutarsanız başlamadan biter
-
10 Haziran 2016, 12:29
#44
Bu durumlarda gidon amorsitörü işe yarıyor değil mi?
-
10 Haziran 2016, 12:41
#45
-
10 Haziran 2016, 12:53
#46
Draconian adlı üyeden alıntı
150'yle giderken gidonu bırakacak adamın heykelini yapsalar kuşaklarına beton yetmez. O kadar basit değil o işler.
kuşaklarına:D beton yetmez :D
-
10 Haziran 2016, 13:05
#47
Bu sorunu tüm motorları yarışa soksalar tek yaşatabilecek motor Apache dir öyle bi gidon yapmışki adamlar sanki beşik gibi sağa sola kafayı yiyo direksiyon
-
10 Haziran 2016, 14:28
#48
Köprüye 180 gibi bir süratle girdim çıkarken sanırım 2. dilatasyondaki kot farkı biraz fazlaydı üzerinden geçmemle birlikte sallanmaya başladım.
Tuttum olmadı, serbest bıraktım olmadı, sallanırken sağ elinizi sıkarsanız her gidiş gelişte gaz veriyor, bereket MT7 gazı kesince birden çakılıyor motor freni sayesinde olay nasıl bitti bilmiyorum ama sonra öndekilere yetişmek için gazlamaya devam ettim.
Gidon amortisörü bunun için gerekli işte..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
10 Haziran 2016, 16:31
#49
burada anladığım kadarıyla olay ani gaz açmalarda ön taraf hafif havalandığı zaman sürücünün gidonun dengesini bozması ile ya da viraj çıkışlarında arkanın kayması ile gerçekleşiyor
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)