Motorsikletimde ki sorun ne olabilir ??
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 15:43
#1
Merhabalar Arkadaslar...
Bundan 2 hafta önce Honda Cbr125r motorumla 55 km ye yakın uzun yol (evle üniversitem arası 5km oldugu icin 55 km uzun yol gibi ) yaptım sonrasinda bir kafeye oturmak icin gittim sorun yoktu.. Ama tekrar eve gitmek icin motorumu calistirmak istedigimde marsa bastigimda tık dedi çalışmadı bastim bir daha tık dedi .. Kontagi actim kapattim yine tık dedi calismadi..
İlk olarak aküden kaynaklanabilir diye dusundum ama 55 kmlik bir yoldan sonra şarj etmeliydi diye düsunüyorum..
Mecburen eve gidebilmem icin motosikletimi vurdurmak zorunda kaldim... Aradan 1 2 hafta gecti motorum sorunsuz calisiyor tek seferde mars aliyor bu arada..Sorun yok gibi , sanirim yalnizca o gun bir sıkıntı oldu diye dusunurken ..
Ayni sey bugun evden çıkarken yine basima geldi... Motorumu sadece dün kullanmamistim ...Neyse yine vurdurdum mecburen ve okuluma gittim.. Orada stop edip tekrar çalıştirdim tek seferde calisti...
Sizce neden yapıyor olabilir..
Buji 6 ay 3500 km önce değisti..İridyum buji taktırdım yetkili serviste...
Aküden olabilir diye dusundum arkadasimda akü şarj cihazı vardı şarja taktım 15 dk şarjda kaldı akü dolu uyarısi verdi..
Sizce Marş Motorumda sorun olabilir mi ?
Yarin servisine gidecegimde yine de forumda yazmak istedim ...
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 15:47
#2
Sorunu bilmiyorum ama Bayır aşağıya 2 vitestemi vurduruyonuz :D benımde basıma gelırse bende vurdurayım
-
09 Haziran 2016, 15:49
#3
Marş motoru (kömür/pabuç) , marş rölesi(taşağı) , marş kilidi (marş debriyajı) , olasılıklar.
Umarım küçük bişeydir, aynı soruyu cıbır125 başlığınıda sorun daha iyi , ilk elden kullanıcılar görüp yanıtlayabilir.
-
09 Haziran 2016, 17:15
#4
Yorumlariniz icin teşekkürler ..
Evet yokuş aşağiya 17-18 km/s hizla 2. Viteste debriyajı birden bırakarak vurduruyorum..Çalışıyor gidisinde vs sorun yok bu sebeple ateşleme ile ilgili sıkınti olacagini dusunmuyorum..
Umarim küçük birseydir .. Umarım marş motorunda sıkıntı yoktur çok pahalı bir parça :(
-
09 Haziran 2016, 17:20
#5
Marş motorunda, rölesinde ve kilidinde mekanik bir olsa ard arda stop edip çalıştırırken de sıkıntı çıkarması gerekmez mi?
Sen akünü de bir ölçtür hocam, ben de aynı sorunları yaşadım konjektör arızası çıktı :/
-
09 Haziran 2016, 17:25
#6
-
09 Haziran 2016, 17:36
#7
marş dişlisinde sıkıntı olabılır az ileri itip deneyin . yani dişli değiştirince marş basıyormu diye..marş kömüründe olabilir.
-
09 Haziran 2016, 18:01
#8
Kaç model kaç bin km de acaba?
-
09 Haziran 2016, 20:06
#9
temmuz07 adlı üyeden alıntı
marş dişlisinde sıkıntı olabılır az ileri itip deneyin . yani dişli değiştirince marş basıyormu diye..marş kömüründe olabilir.
Dişli değistirince derken ileriye dogru iterken mi marş basmaliyim?
Motorum 2013 model 23 bin km de
-
09 Haziran 2016, 20:19
#10
Akü eskiyince şarj almayı bırakmış olabilir. Motor nispeten yeni. Akünün ömrü sıcak havalarda maximum 4-5 sene.
-
09 Haziran 2016, 20:20
#11
İridyum bujiyi tüm motorlar kaldırmıyor sıkıntı yapabilir
-
09 Haziran 2016, 22:12
#12
Çok tesekkürler arkadaslar ...
Artık yarin servise götürecegim bakalım
-
09 Haziran 2016, 22:56
#13
Aynı sorunu yaşadım bu kış boyunca, sorun aküdendir diyip aküyü değiştim, fakat sorun malesef devam etti. akü Sıfır olmasına rağmen ilk 1 ay boyunca bu sorunu yaşatmadı bana fakat 1 aydan sonra yine zayıf marş basma gibi problemler yaşattı, sonrasında o tık seslerini de ara sıra duymaya başladım. Sorun büyük ihtimal şarj sorunu, kablolardaki oksitlenmeden de olabilir tabi. Yaz geldi ve bununla ilgili bir sorunum kalmadı. Yani marş alıyor motor şuan bir sorun yok. Umarım büyük bi sıkıntı çıkmaz. Araştırdığım kadarıyla konjektör arızası gibi görünüyor, fakat ben daha değiştirmedim. Servisinizin ne dediğini de öğrenmek isterim, yazarsanız sevinirim.
-
09 Haziran 2016, 23:46
#14
Cbr125 için iridyum buji gereksiz hatta zararlı bile olabilir ilk olarak ngk cr8e ile yada çift tırnakla değiştir
-
10 Haziran 2016, 14:13
#15
senolas adlı üyeden alıntı
Aynı sorunu yaşadım bu kış boyunca, sorun aküdendir diyip aküyü değiştim, fakat sorun malesef devam etti. akü Sıfır olmasına rağmen ilk 1 ay boyunca bu sorunu yaşatmadı bana fakat 1 aydan sonra yine zayıf marş basma gibi problemler yaşattı, sonrasında o tık seslerini de ara sıra duymaya başladım. Sorun büyük ihtimal şarj sorunu, kablolardaki oksitlenmeden de olabilir tabi. Yaz geldi ve bununla ilgili bir sorunum kalmadı. Yani marş alıyor motor şuan bir sorun yok. Umarım büyük bi sıkıntı çıkmaz. Araştırdığım kadarıyla konjektör arızası gibi görünüyor, fakat ben daha değiştirmedim. Servisinizin ne dediğini de öğrenmek isterim, yazarsanız sevinirim.
Tabi ki de yazarim .. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim ...
İridyum bujiyi Denizli Honda Yetkili srvisinde taktirdim.. Hatta usta bana kendisi sordu .. İridyum ister misiniz diye bu sebeple zararinin olacagini dusunmuyorum ..Ben sadece normde 10 bin km ömrü olan bujinin iridyumlarda 12 13 bin km gittigini öğremdigim icin iridyum olmasini istedim.. Yoksa ben performanslı süren biri degilim .. Ne kadar Cbr da olsa altimda 5500 6000 devir araliginda vites degistiren 5000 sabit devirde giden biriyim...
Umarim buyük bir sorun degildir .. Bana da nedense bu sıkıntı aküden kaynaklanmıyor gibi geldi.. Çünkü dedigim gibi bu sorunu yaptigi zamanda bir abimde akü sarj cihazi vardi aküyü sarja taktık 15 dk sonra cihaz akü dolu uyarisi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------
Bugün motorumu servise götürdüm.. Götürürken çalıştırmayı denediğimde ilk olarak motor çalışmadı sonra tekrar kontağı açıp kapattım ve motor marş aldı çalıştı...
Motorumun çalıştığına sevinsem mi üzülsem mi bilemedim bu seferde.. tam servise götüreceğim sorun ne bilmiyorum hatta nasıl çözüldüğünü de bilmiyorum ama düzeldi..
Ben yinede yarın yolda bırakmasın diye götürdüm servise ... Ustamız da yaklaşık 10-15 kere stop edip çalıştırdı hepsinde tek seferde çalıştı...
Acaba ayaklık müşüründen mi diye kontrol ettik orada da sorun yok.. Akü de kesinlikle sıkıntı yok dedi.. Tek sorun olabilir marş motorundaki kömürler ömürlerini tamamladıysa yay tam basmıyor olabilir dedi.. Şimdilikte çalışıyor dedi... Eger bir daha aynı şeyi yapacak olursa marş motoruna metal birşeyle bir iki tık tık yap eğer çalışırsa marş motorundaki kömürleri değiştirelim dedi.. Teşekkür edip ayrıldım..
Cevap yazan arkadaşlara da teşekkürler..
-
10 Haziran 2016, 14:39
#16
Akü arızalı. 15 dakikada şarj dolu gösterir 5 dakikada boşalır. Aynı pilini tüketmiş cep telefonları gibi. Tesisata kaçak falan yoksa bir kere basmayan aküyü bir an önce değiştirmek gerekir. Çünkü yakın zamanda yine yolda bırakır. Unibat öneririm. Yuasa ile bosch arasındadır.
-
10 Haziran 2016, 15:24
#17
Kutup başlarını kontrol et gevşeklilk veya korozyon var ise bunları yapabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)