Zx 636 2006 yardım lütfen
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 14:03
#1
Merhabalar, yaklaşık iki hafta önce şiddetli yağmura yakalandım motorumla (kawa zx 636 2006). Eve gelene kadar bir terslik yoktu sırılsıklam olmam dışında . Velhasıl ertesi gün motoru çalıştırdığımda sesi değişik gelmeye başladı; boğuk ve hırıltırılı gibi ayrıca belirgin bir güç kaybı vardı. Elazığda kendisine servis diyen bir kasaba gittim (Motospor Otomotiv Elazığ, yetkili servişmiş...). Adam baktı baktı ben bundan anlamam dedi sanayiye yolladı. Sanayiye gitmedim daha önceki acı tecrübelerden yola çıkarak ve Motoyoldaş Elazığ Honda servisine gittim. Oradaki arkadaşa meramımı anlattım hava filtresi mi ıslandı bujilerde mi sorun var acaba vs vs.. En son o da yapabileceğim birşey yok senkron ayarı gerekiyor olabilir onun da aleti bende yok dedi teşekkür ettim çıktım.300 km yolu boşuna gittim ve gelirken yine ıslandım Uzattım sanırım soruma geleyim, yağmurdan sonra bu sıkıntıya sebep olan problem nedir acaba ? Tahmin ettiğim gibi hava filtresi veya bujilerden olabilir mi? Motora bu şekilde binip Gaziantepdeki ustamın yanına gitsem yolda bir arıza çıkarır mı ekstra ? Ve son sorum Doğu-Güneydoğu Anadoluda önerebileceğiniz kawasaki motorlarla ilgilenen usta var mıdır? Sabredip okuyan herkese şimdiden teşekkürler...
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 17:10
#2
Merak ettim yorum atayımda üstte kalsın yaşamış biri görüpte yazar belki.
-
09 Haziran 2016, 20:08
#3
Tekrar merhabalar, hava filtresini kendim söktüm ve gördüm ki ıslanmş ve nemli. Baya da kirlenmiş. Gaziantep kawasaki servisi Sabri Ustayı aradım sağolsın siparişi verdi filtre gelince takıp gelişmeleri yazarım...
-
09 Haziran 2016, 20:17
#4
merhaba.
şimdi motoru dinlemeden pek karar vermek mümkün değil ama olası bi kaç durumu yazayım.
1- hava filteri dolmuş olabilir (seninde tahmin ettiğin gibi)
2- bujilere su gitmişse yüksek ısıdaki bujinin soğuk suyla teması sayesinde bujilerden bir veya birkaçı patlamış olabilir ( sağnak yağmur yediğimde başıma gelmişti)
3- elektronik aksama su kaçıp bujilerden bir veya birkaçı ateşleme almıyor olabilir. dolayısıyla motorlardan bir veya birkaçı çalışmıyor olabilir.
birde bi sorum olacak. gazı açtığında 5000 6000 devirden sonra öksürme tıksırma siyah duman atma yapıyor mu motor ?
-
09 Haziran 2016, 21:11
#5
matrax33 öncelikle yardımın için teşekkür ederim. Filtreyi değiştirdikten sonra sorun devam ederse bujilere bakıcam dediğin gibi. 5000 6000 devirden sonra öksürme veya tekleme gibi bir problemim olmadı sadece kalkışlarda biraz fazla gaz vermek gerekiyor motor iyice ısındığında onu da rölantiyi hafif yükselterek hallediyorum. Dumana ise dikkat etmedim hiç ama yarın ilk iş bakarım.
-
10 Haziran 2016, 01:32
#6
Hocam aklıma gelen tek şey bobinlerinin ıslanıyor olması sonucu olaşabilmesi bobin yan kapağın eğer eskidi ve su alıyorsa motor 2 3 silindir çalışmaya başlayabiliyor .
-
10 Haziran 2016, 04:47
#7
huseyindemir adlı üyeden alıntı
matrax33 öncelikle yardımın için teşekkür ederim. Filtreyi değiştirdikten sonra sorun devam ederse bujilere bakıcam dediğin gibi. 5000 6000 devirden sonra öksürme veya tekleme gibi bir problemim olmadı sadece kalkışlarda biraz fazla gaz vermek gerekiyor motor iyice ısındığında onu da rölantiyi hafif yükselterek hallediyorum. Dumana ise dikkat etmedim hiç ama yarın ilk iş bakarım.
dostum biraz fazla gaz vererek kalkman gerekiyorsa muhtemelen bujidir problem. bujilerinden birisi veya bir kaçı ateşlemiyor motor 4 silindirden 3'e yada 2ye düşüyor heralde. 2ye düşse muhtemelen sesinden anlardın. 3e düşüyordur büyük ihtimal. Motoru o şekilde kullanma, hemen bujilerini değiştir.
-
10 Haziran 2016, 11:49
#8
Herkese yorumları için teşekkür edeirm. Filtre kargoda geliyor, değiştirince geçmezse bujileri değiştiricem o da olmadı artık otobüse atıp Gaziantep'e gidicem
-
12 Haziran 2016, 13:48
#9
Bulunduğum yerde ngk marka buji buldum bir de boch var ama kitapçıkda yazan ngk modeli cr9e , buradaki bujinin sanırım modeli farklı. Sıkıntı olur mu taksam? Burada bulduğum da tek tırnak
-
12 Haziran 2016, 15:43
#10
huseyindemir adlı üyeden alıntı
Bulunduğum yerde ngk marka buji buldum bir de boch var ama kitapçıkda yazan ngk modeli cr9e , buradaki bujinin sanırım modeli farklı. Sıkıntı olur mu taksam? Burada bulduğum da tek tırnak
aynı modelini bulursanız daha iyi olur hocam
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
12 Haziran 2016, 15:59
#11
Bu arızanın yağmurla bir alakası var mı acaba?
Yağmurda arıza veriyorsa bu motoru yıkattığınızda ne olur acaba?
-
13 Haziran 2016, 14:16
#12
Yağmur hayli şiddetliydi ve filtreyi açtığımda ıslaktı. Yıkarken dikkat ediyorum suyu boca etmiyorum o yüzden oraya kadar girmiyor su
-
13 Haziran 2016, 17:11
#13
-
13 Haziran 2016, 17:16
#14
hava filtresini bir çıkarıp bakın, malesef ülke şartları gereği herşeyi kendimiz yapıyoruz, bir hava filtresiz gezin güç yerine geldiyse ondandır değiştirin
-
14 Haziran 2016, 04:46
#15
Islanmayla alakali durum %80 bobinlerden bence ama sonucu 4 gözle bekliyorum
-
14 Haziran 2016, 10:41
#16
Bujiler ve filtre bugün yarın elime geçer, değiştirip gelişmeleri yazıcam
-
16 Haziran 2016, 14:40
#17
Dün bujileri aldım kargodan. Yağmur yağdığı için bugün değiştirdim baya uğraştırdı 1 numaralı bobinden su girmiş ve bujiye zarar vermiş açmışken dördünü değiştirdim. Eski bujileri çıkarttığımda yine ngk marka fakat başka bir kodlu buji takıldığını farkettim üstelik çift tırnaklıydı. Herneyse ses düzeldi kalkışta falan sorun olmuyor gidişi de iyileşti. Fakat beyaz duman atıyor egzoz yani yağ yakıyor bujiyi değiştirdikten sonra. Neden olabilir acaba ??
-
16 Haziran 2016, 16:03
#18
inşallah bujidendir o, beyaz duman atması sıkıntılı durumdur.
-
16 Haziran 2016, 17:43
#19
Stop edip bdaha çalıştırınca dumam kesildi şuan bi sıkıntı yok bakalım
-
16 Haziran 2016, 18:59
#20
wheelie adlı üyeden alıntı
Islanmayla alakali durum %80 bobinlerden bence ama sonucu 4 gözle bekliyorum
Kardeşim o bobin gene ıslanınca başına aynısı gelcek bobinlerde olduğunu söylemiştim bence sen yeni bi tane kapak sipariş etmelisin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)