900cc den 150cc ye geçersen böyle olur.
-
09 Haziran 2016, 19:29
#61
altımda yüksek cc olsaydı böyle olmazdı diyorsun doğru diyorsun çünkü arabalar seni sıkıştıramıyor ama altında ufak cc de olsa kesinlikle emniyet şeridi kullanılmamalı ha baktın motorun gücü yetmiyor en sağ şeridi kullan ve şeridi ortala bazı sığırlar arkandan korna çalıyorlarsa frene ardı ardına 3-4 defa bas ki senden uzaklaşsın.Geçenlerde gördüm yol 3 şeritli tahminim motor 150 cc bir scooterdı motorcu yolun en sağında bulunan 1 metre genişliğinde emniyet şeridini kullanıyor yanında hızla bir tır geçse eli ayağına dolaşıp motorun dengesini kaybeder tırın altına girebilirdi.mutlaka yolun en sağ şeridini ve o şeridi de ortalayarak motor kullanın arkandaki araç seni sollamak için sol şeride geçip seni öyle solluyor
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 19:39
#62
-
09 Haziran 2016, 19:40
#63
Geçmiş olsun. Bir barınağa mama yardımında vs bulun bari de vicdanın rahatlasın.
-
09 Haziran 2016, 19:46
#64
hocam düşük cc ye basamak basamak geçseydiniz. Boşuna "binlik olmaz ama altıyüzlük" olur demiyoruz. neyse troll bi tarafa hocam büyük geçmiş olsun. canınızı sıkmayın ben de Toros ile yaylaya giderken bir tane kediye vurdum. Sonra çektim Toros'u sağa oturup ağladım.
Hocam bir süre motora binmeyin, çıkın şöyle bi sahil gezin. Adalara gidin bir köşeye oturup gün batımını seyredin.
-
09 Haziran 2016, 19:49
#65
Abi çok geçmiş olsun. Çok sakat yüksek hızla emniyet şeridine girmek orada köpek yerine insan bile olabilirdi. O zaman ne olacağını düşünmek bile istemiyorum.
Arabalar sıkıştırınca yol vermek için şerit dışına çıkmamak lazım özellikle kaçamıyorsak beklesin p.zevenk yol boşalınca sollar gider zaten. Ama tabi insan stres yapıyor dibine kadar yanaşıp kornaya basıyorlar selektör falan yapıyorlar.
Not: Siz siz olun otobanda falan emniyet şeridinde durmayın sakın hızla akan yollarda emniyet şeritleri çok tehlikeli. Bazen ne bileyim bir şeye bakmak gerekiyor, topcaseden birşey almak gerekiyor ben de durabiliyorum emniyet şeridinde kısa süreli, ama yapmamak lazım gerekirse 40-50 km gidip bir cepte bir benzinlikte akan hızlı trafikten uzak yerde durmak lazım.
-
09 Haziran 2016, 20:15
#66
Büyük geçmiş olsun.
Eldiven ne markaydi? 1 sene çok az bir süre bence kaliteli eldiven ömrü için. Ama iyi markalarda bile gerçek deriden sentetiğe geçiş görüyorum son senelerde. Bir de avuç ayasını tek parça deriden yapmayı bıraktı bir çoğu.
-
09 Haziran 2016, 20:17
#67
Geçmiş olsun.
Emniyet şeridine kontrolsüz geçip köpeğe vurmak her ne kadar kesinlikle cc'den bağımsız, sürüş hatası olsa da bu hatayı gereksiz sıkıştıran, sağ şeritte bile selektör korna ile yol isteyen trafik canavarı yüzünden yapmak mümkün. Kullandığımız motoru bilip diğer araçların tacizlerine kapılmamak önemli.
Bana da arada daha ekonomik birşey alsam mı düşünceleri geliyor, sonra deli misin diyip vazgeçiyorum. Şu an CRF250L ile hafta içi günde 63 km gidiyorum, köprü geçiyorum. Yakıtı 3-3.2 arası maks. seyir hızı 90-100 km/h ile ama gerektiğinde 130-140'a çıkabilecek bir motor olması önemli.
250 cc'nin altında motor İstanbul'da sürülmez, benim de şahsi görüşüm budur.
-
09 Haziran 2016, 20:20
#68
-
09 Haziran 2016, 20:35
#69
Geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsınız. Eşim otomobil ile 50 km/h hızla köpeğe çarptı. Radyatörün olduğu kısıma çarpan köpek arabanın altına girdi. Köpek sapasağlam çıktı. Koşarak kaçtı. Düşük cc olarak değerlendirdiğiniz motorunuzun hızı pek düşük değildi ki köpek öldü. Yüksek hızla kontrolsüz bir şerit değiştirme söz konusu galiba. Bajaj için de kötü bir sınav olmuş.
-
09 Haziran 2016, 20:59
#70
Geçmiş olsun hocam. Allah tekrarını yaşatmasın.
-
09 Haziran 2016, 21:40
#71
Geçmiş olsun acil şifalar
-
09 Haziran 2016, 21:48
#72
Geçmiş olsun. Motor macerasına ilk atıldığım zamanlardan beri bu forumu takip etmekteyim. Paylaşımlarını beğendiğim sayılı insanlardan birisin. Umarım en kısa zamanda iyileşir ve öldürmeyen şey seni güçlendirir mantığıyla sahalara geri dönersin
-
09 Haziran 2016, 22:54
#73
Merhaba
Büyük geçmiş olsun.. umarım en kısa zamanda iyilesirsiniz. Sizi iyilestikten bir süre sonra yeni makinenizle gorecegimizden eminim. Geçmiş olsun
Hoşça, dostça
-
10 Haziran 2016, 00:50
#74
Çok geçmiş olsun. Yinede en az zararla atlatmışsınız... Size düşük cc konusunda katılıyorum.
-
10 Haziran 2016, 01:19
#75
Geçmiş olsun ..
Yıllardır aynı şeyi söylerim güçsüz motor daha tehlikelidir..Güç var diye durmadan tapa gaz gidecekse ona uymaz kendini bilen adam güçlü motorda daha güvende olur
-
10 Haziran 2016, 01:30
#76
-
10 Haziran 2016, 01:37
#77
Geçmiş olsun.
Senaryo:
Altta bir Hayabusa. Çevre Yolu. Sağ şerit, hız 120 km/saat civarı. 50 metre ilerde bir doblo (hep doblo olur) var. Hızı 100 km/saat. Geçmeyi planlıyoruz, biraz gaz açalım. Doblo ile aramızdaki mesafe 30 metre. Hızımız 140 oldu. Sol şeritte 100 metre geride bir BMW 3.20 belirdi (hep 3.20 olur) 190 km/saat hızla selektör yapa yapa geliyor. Sola çıkamıyoruz. Arkamızda beyaz bir Fluence şirket arabası (hep beyaz şirket arabası olur) bizimle aynı şekilde ivmelenerek sollamaya hazırlanmış. Artık dibimizde. Fren yapamıyoruz. Doblo ile aramızda 10 metre kaldı, artık Doblo rüzgarı kestiği için bacaklarımız ısınmış. Fluence içindeki temiz tıraşlı, takım elbiseli çocuk bir yerlerden eşantiyon olarak kopardığı taşınabilir şarj cihazını gülümseyerek kurcalıyor. BMW artık 20 metre gerimizde. Doblo'ya 5 metre kaldı. 5 metre arkada Fluence. BMW 10 metre geride. Ölüme 3 saniye var ve son... 2 metre önümüzde doblo. Şoförünün keli görünüyor artık. Doblo'nun eksoz kokusu burunda, Fluence'in motor sesi kulaklarda. BMW artık dikiz aynasında bile değil, kör noktada, yanımızda...
"Sağ elciği sertçe ittir, sağa yat, sol elciği sertçe ittir, kontrayı verdin, toparla, emniyet şeridindesin, hızın 150".
Arkadan Fluence'in acı fren sesini duydun. Neyse ki kurtardı. BMW'yi tekrar görebiliyorsun. Gerçekten çok hızlı. Ama emniyet şeridinde bekleyen kamyonu şimdi gördün. Dörtlü mü o? Dörtlü. Kamyon duruyor.
"Sol elciği sertçe ittir. Sola yat. Doblo'nun önüne çıkmak tek şansın. 1 metre sola kaçtın. Ama kamyon fazla yakındı..."
Saatte 150 km hızla, motor bağırmıyordu bile... kamyonun döküm demir kasasıyla buluştun. 150 km hızdan 0 km hıza iniş 0,05 saniyede oldu. Motorun arkası havalandı. Kamyonun kasasıyla motorun arasında, momentumun verdiği bilmemkaç tonluk basınçla kemiklerin un ufak oldu.
Cenaze ertesi günü. Baba oğlunu görmek istedi ama adli tıp uzmanları görmemesinin daha iyi olacağını söylüyor. Görüntü pek iyi değil. "Vücut bütünlüğü bozulmuş" diyor polis, "çok üzgünüz".
- Biraz hız haricinde bir hatam yoktu benim. Gerçek suçlu arkamdan beni sıkıştıran şirket arabası ve soldan çok yüksek süratle gelen BMW idi. Bir de belki emniyet şeridinde duran kamyon.
- Şu dörtlüleri yakmış olan mı?
- Evet. Çarptığım. Ölümüme sebep olan.
- Fren kilitlemişti, emniyet şeridine çekmiş bekliyordu o. Yanlış bir şey yapmadı.
-BMW ve Fluence?
- Evet. Suçlu onlar. Ama sen öldün. BMW kaza olduğunu fark bile etmedi. Fluence de ilaç tanıtmak için doktor randevusuna geç kaldığı için durup bakmadı bile. Doblo durdu. Senin motorundan parça mı fırlamış ne... Arabasına gelmiş. Senin öldüğünü görünce hiç sesini çıkartamadı adam. Durup ceset fotoğrafı çekti. Çarptığın kmyonun şoförü senin üstüne gazete örttü. 112'yi de sonradan yardım için duran arabalardan birisi aradı.
... O kadar...
Yeni yazmadım bu senaryoyu ama cuk oturdu. Hata bu. Düşük cc ile alakası yok. Öyle saçma senayolar olabilir ki emniyet şeridine kaçmaya iten... Her motorla başa gelebilir. İlerisi görünmeyen şeride aniden kaçmaktır hata, ileriyi göremeyecek kadar yakın takip etmektir, akan trafikte slalom yapmaktır hata. Sadece "yanlış motor seçmek" hata değildir, böyle bir hata yoktur.
Düşük cc'ye bağlamıyorum başınıza geleni, belki düşük cc üzerindeki acemilik olabilir.
Tekrar geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsınız. Umarım en kısa sürede tam sağlığınıza kavuşup yollara dönersiniz.
Geçmiş olsun.
-
10 Haziran 2016, 02:04
#78
-
10 Haziran 2016, 02:10
#79
çok geçmiş olsun...
Allah beterinden korusun
eğer kan akacaksa bir şekilde akıyor :S
daha az veya daha çok yaşamamıza ve şükretmemizin nedeni olan Rabbül Alemin e Hamd olsun
-
10 Haziran 2016, 02:13
#80
Geçmiş olsun dayı.. Ayrıca bu forumun adının Motosikletfilozofları.com olarak değiştirilmesini gerektiğini düşünüyorum. Maşallah ateş eden edene, ulen adam elini kolunu parçalamış o halde size buraya yazı yazmış böyle böyle oldu die, yok düşük cc den olmadı senden ötürü, bi egoist ordan imalı imalı bişiler yazar ulen yuh be geçimş olsun de geç
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)