900cc den 150cc ye geçersen böyle olur.
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 15:35
#41
COQ adlı üyeden alıntı
Aslında Deryali en büyük hatasının gayet bilincinde.
Hatta benim şimdi yazacaklarımdan daha iyi ifade etmiş.
Nedir o?
Her motosikletin sürüş dinamikleri farklıdır.
İstediğiniz kadar tecrübeli olun farklı motosikletlerin farklı tepkilerini bilecek kadar tecrübe ancak uzun dönem test pilotlarında olur.
Ama bu bir numaralı kural değil.
Bir numaralı kural,
küçük hacimli motosikletlerle otoyollara çıkmayın.
Zaten yakın zamanda yasaklanacaktır. Bu çok tehlikeli.
Aracınızın hız limitlerine ulaşabiliyor olması yeterli olduğu anlamına gelmiyor.
Bakın çoğunuz tersi olduğunu düşünüyorsunuz ama Türkiye'de en çok kaza yapan motosikletler scooterlar.
Aslında dünyanın bir çok yerinde böyle.
Evet sayıca fazla olmaları bir etken ama tek etken değil.
Bir çok scooter ve küçük hacimli motosikletler başlangıç motosikletidir.
Bunun için üretilirler.
Bu nedenle kapasiteleri düşüktür.
Hızlanmaları, frenlemeleri hızlı akan trafik için uygun değildir.
Bir başka hata, önünü görmeden şerit değiştirmek.
Bu emniyet şeridi de olsa gördüğünüz gibi küçük sürprizler çıkabiliyor.
Ama verdikleri zarar büyük oluyor.
Neyse uzun uzun yazarsam nasihat gibi olacak bunu Deryaliye yapmayı yakıştıramıyorum.
Herkes için bir uyarı olsun bu ve kendinize düşen dersi alın.
Sende bir an önce iyileş de bizi o muhteşem fotoğraflarından mahrum bırakma.
Değerlendirmeleriniz için teşekkür ediyor ve aynen katılıyorum.
Inanın özellikle küçük motoru o kadar dikkatli kullanıyordum ki, sanki motora yeni başlamışım gibi hiç bir risk almadan hız yapmadan kendimi tehlikeye atmadan sürüyordum.
Güvenlik şeridine birden girmem çok büyük yanlıştı, hep bir kaç araç ilersine bakarım etrafımı çok iyi tararım.
Güvenlik şeridinin boş gibi gözükmesi, köpeğin güvenlik şeridinde olabileceği tahmin edilememesi gibi sebeplerden bu hayatayı yaptım ve gerçekten pahalıya patladı.
İşte benim üzüldüğüm, büyük cc motorla ben zaten çoğunlukla soldan giderim, sağdan gitmem, dediğiniz gibi de küçük motorla zaten otoyola hiç çıkılmaması da gerekir. Yanlış ilk başta burada. yanlış motor seçiminde.
Ben bu yanlışı acı bir şekilde deneyimledim, umarım bu yazıları okuyanlarda bu tecrübeyi yaşamadan kendilerini o konuma sokmadan önlemlerini alırlar.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 15:38
#42
Geçmiş olsun , it yüzünden otomobil ile badere atlattığımız olduydu, diğer husus yaban tavşanı hakkında duyduklarım , eski şoförler ile muhabbetlerimde defalarca duyduğum yaban tavşanının otoyolda far ile durağanlaşması, yaban hayvanı olduğundan kaslı yapısı aşağı yukarı kaniş köpek hatta daha büyük ebadlarda olması, çarpma anında vücudunu kasması dolayısı ile, otomobillere kütlesine oranla aşırı zarar verdirdiğini çok dinlemişidir.
Kaza - kader , olacağı var imiş yaşanmış , beterinden muhafaza olunsun.
-
09 Haziran 2016, 15:52
#43
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
diğer husus yaban tavşanı hakkında duyduklarım , eski şoförler ile muhabbetlerimde defalarca duyduğum yaban tavşanının otoyolda far ile durağanlaşması, yaban hayvanı olduğundan kaslı yapısı aşağı yukarı kaniş köpek hatta daha büyük ebadlarda olması, çarpma anında vücudunu kasması dolayısı ile, otomobillere kütlesine oranla aşırı zarar verdirdiğini çok dinlemişidir.
Demek özellikle badici hayvanlara dikkat etmek gerekiyor. Kaslı davşan arabayı o hale getiriyorsa , kızıp da bize bi çaksa ne yapar kimbilir , Allah muhafaza !
-
09 Haziran 2016, 15:54
#44
Geçmiş olsun.
Öyle bir yazmışsınızki giriş kısmını,bajaj motosiklet markasının hatasıymış gibi.Garipsedim yani,özellikle kalın punto ile neden belirttinizki bunu.
-
09 Haziran 2016, 16:07
#45
-
09 Haziran 2016, 16:08
#46
-
09 Haziran 2016, 16:10
#47
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun , it yüzünden otomobil ile badere atlattığımız olduydu, diğer husus yaban tavşanı hakkında duyduklarım , eski şoförler ile muhabbetlerimde defalarca duyduğum yaban tavşanının otoyolda far ile durağanlaşması, yaban hayvanı olduğundan kaslı yapısı aşağı yukarı kaniş köpek hatta daha büyük ebadlarda olması, çarpma anında vücudunu kasması dolayısı ile, otomobillere kütlesine oranla aşırı zarar verdirdiğini çok dinlemişidir.
Kaza - kader , olacağı var imiş yaşanmış , beterinden muhafaza olunsun.
valla hocam 'it' ve yaban hayvanlarının yaşam alanını kısıtlayıp yahut,sevgilisine hediye 'it'alıp ,sonrasında sokağa salıp,kazaya sebep veren iki ayaklı'it'ler sorumlu bu kazadan ,bu dünyada sadece sen veya ben yaşamıyoruz..
-
09 Haziran 2016, 16:15
#48
emreyil34 adlı üyeden alıntı
valla hocam 'it' ve yaban hayvanlarının yaşam alanını kısıtlayıp yahut,sevgilisine hediye 'it'alıp ,sonrasında sokağa salıp,kazaya sebep veren iki ayaklı'it'ler sorumlu bu kazadan ,bu dünyada sadece sen veya ben yaşamıyoruz..
http://www.motosiklet.net/forum/konu...utmayalim.html
Yukardaki link'i bir ikra , sonra entellektüel tenkidini yap.
Sonra özür dilemek istersen buradan edebilirsin.
-
09 Haziran 2016, 16:21
#49
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
kendimde hayvan sahibiyim ve ayrıca sokakta düzenli yemek verip beslediğim kedi,köpekler var, yazımı anladığından emin olamadım,kazanın sorumlusu hayvan değil onu demeye çalıştım,ayrıca entellektüel tenkid değil bu ,vicdan meselesi...
amacım tartışmak değil,yeride bura değil .. iyi forumlar..
-
09 Haziran 2016, 16:25
#50
emreyil34 adlı üyeden alıntı
kendimde hayvan sahibiyim ve ayrıca sokakta düzenli yemek verip beslediğim kedi,köpekler var, yazımı anladığından emin olamadım,kazanın sorumlusu hayvan değil onu demeye çalıştım,ayrıca entellektüel tenkid değil bu ,vicdan meselesi...
Hiçbir canlı yada veyahut hayvan'ın SAHİBİ olamazsın/yız/sız , ancak bakıcısı/beraber yaşayanı olabilirsiniz/yiz/siz , bakış farkı var neyse.
Konu sahibinden polemiğe dönüştüğünden ötürü özür dilerim.
-
09 Haziran 2016, 16:27
#51
geçmiş olsun günahlarınıza kefaret olur inşaallah yalnız o köpeğe mt 09 ile çarpmış olsaydınız bile motorunuz yine öyle bir hasar alacaktı
Nasıl Yaşarsan Öyle Ölürsün..
-
09 Haziran 2016, 16:31
#52
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Hiçbir canlı yada veyahut hayvan'ın SAHİBİ olamazsın/yız/sız , ancak bakıcısı/beraber yaşayanı olabilirsiniz/yiz/siz , bakış farkı var neyse.
Konu sahibinden polemiğe dönüştüğünden ötürü özür dilerim.
6 senedir sahibiyim hocam sorun yok
herkese iyi forumlar ...
-
09 Haziran 2016, 17:07
#53
Geçmiş olsun hata küçük cc de değil kullanım dinamiğine ve motosiklete göre kullanmamakta
-
09 Haziran 2016, 18:07
#54
Geçmiş olsun. Hatırladığım kadarıyla motorun ön dişlisi titreşimi azaltmak için değiştirilmişti. Motorun çıkamamasının ilk sebebi bu. Hiçbir zaman fabrika çıkışı oranlarla oynanmamalı, ben bunu bilirim bunu söylerim. İkincisi de malesef emniyet şeridi kullanılmasını buradan yüz kere yazsam da, yüz kişi de kaza yapsa yine İstanbul'da yaşayan arkadaşlarımız bırakmayacaklar. Sen olsan sen de kullanırsın demeyin, kullanmam. Bu arada çarpma esnasında takriben hız neydi ?
-
09 Haziran 2016, 18:13
#55
500 cc den 125 cc te düştüm e5 e çıkamaz oldum. Biraz havayı koklamak gerekiyor ileride yada arkada bir sıkıntı olacağını hissettiğiniz zaman olay yerinden kaçmanın en kolay yolu gaz açmak. Bu seçenek yok ise emniyet şeridi vs farklı alternatifleri değerlendirmek gerekiyor.
-
09 Haziran 2016, 18:27
#56
öyle bir yazılmış ki sanki her şey küçük cc motosikletin suçu.
küçük cc motosikletin varsa , sollama yapamayacağını biliyor olmalı ve onun kurallarına uygun gitmelisin. daha kuvvetli motosiklet tabiki gaz açma seçeneği olduğu için daha güvenli olabilir ama daha hızlı gittiğin için de daha güvensiz. artıları eksileri her zaman var. toplamda büyük cc motosiklet daha güvenli bence de. ama bu kaza kesinlikle küçük cc motosiklet olduğu için değil , senin hatandan kaynaklı bence.
şöyle söyleyeyim daha iyi olur. bir örnek :
sol şerit 150 ile orta şerit 130 ile sıkışık akıyor.
en sağ şeritteyim ve arkamdan gelen bir araba benim motorum son hızda giderken beni ezdi. hızlanacak kapasite yoktu , kaçacak yer yoktu ve ezildim
işte böyle olsa derim ki küçük cc yüzünden oldu.
-
09 Haziran 2016, 18:40
#57
Uzun zamandır burada ve oldukça tecrübe sahibi olduğunuzu düşünüyorum, aynı veya yakın hp de bir çok kuryenin bu güzergahı gün içinde çok defa kullandığını sizde biliyorsunuz. Sanırım olay biraz sizin paniklemeniz ve sizin ve birçok üyenin yazdığı gibi motosikletinizi tam olarak tanımamanızdan, çok geçmiş olsun.
-
09 Haziran 2016, 18:41
#58
Bir tanıdığım bu şekilde hayatını kaybetti.Araba ile giderken birden emniyet şeridine girip karşısında durmuş kamyona giriyor.
Düşük Cc'den çok kendi hatanız gibi gözüküyor.
Geçmiş olsun..
-
09 Haziran 2016, 18:50
#59
Çok geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın.
-
09 Haziran 2016, 19:28
#60
Geçmiş, olsun her şeye rağmen yine de ucuz atlatmışsınız.
Bence suç küçük cc motorda değil, küçük cc motorlar şehir içi motorlarıdır ben 4.küçük cc motorumu kullanmaktayım ve sizin gibi gidiş dönüş 65 km yol yapıyorum aşağı yukarı. Küçük cc'nin limitlerini bilerek kullanırsanız şehir içi için gayet ideal ve ekonomik aletlerdir. Sizin bahsettiğiniz gibi sıkıntı esasen o sollamayı yapmaya kalkışmakla başlamış ve anlattığınıza göre sonrasında da bir panik ve telaşe havası yaşamış kendinizi bir an evvel en sağa atmak isterken kaza başınıza gelmiş. Motosiklet kullanan insanın İstanbul gibi trafik kaosu içindeki bir şehirde zaman zaman emniyet şeridi kullanmaması mümkün değil, ben de hemen herkes gibi gerektikçe kullanıyorum. Ben şöyle sürüyorum da böyle başarılıyım da demek istemiyorum, anlık bir dalgınlıkla herkes hata ve kaza yapabilir. Ve hep ilk ciddi kazadan sonra vazgeçilir motosikletten genellikle.
Siz daha önce bu cc'de bir motor kullanmış mıydınız ya da bu işe küçük cc ile mi başlamıştınız(kastım 125 - 150cc gibi hacimler) bilmiyorum ama hani yukarıda eleştirenler olmuş küçük cc ile başlayın diyenleri, bence tam da bu gibi durumları daha iyi idrak edebilmek ve daha iyi sürüş dinamikleri edinebilmek adına küçük cc kısa süre atıyorum 1 yıl bile olsa kullanılmalıdır. Küçük cc'den kastım 250cc altı mümkünse 125 - 150 cc aralığıdır. Bunu şöyle düşünerek yapmalı, koşmaya başlamak istiyorsunuz ama daha önce koşmamışsınız, size önerilen koş- yürü-koş şeklinde bir başlangıç idmanı olacaktır, yani birden bire 5 - 10 km durmadan koşamayacaksınız, çünkü kondüsyonunuz yetersiz. Bu motora küçük cc ile başlayıp onun dinamiklerini hatta genel olarak motosikletin dinamiklerini anlama mevzusu da böyle bence. Bu sebeple yüksek hızlara çıkabilen 250cc motorlar bile ilk motor olarak sonradan sizinki gibi bir 150 ya da 125 liğe geçtiğinizde yanıltıcı olabilir. Küçük cc motosiklette sabrı öğretiyor insana her şeyden önce, benim sol şeritte sürmüşlüğüm ancak yol boşsa ya da trafik benim cüsseme yetecek hızda akıyorsa olmuştur mesela. Şimdilerde de öyle bu.
Tekrar çok geçmiş olsun, tez zamanda iyileşirsiniz umarım ve hak da veriyorum motosikleti bıraktırabilir İstanbul'daki otomobil sürücüleri insana. Umarım bundan sonra her şey gönlünüzce olur. Ama bir kez daha ben de iş motorun cc'sinde değil, o motorun nasıl, ne amaçla ve nerede kullanıldığındadır diyeceğim. (Şüphesiz motosikletin daha güçlü ve büyük cc olması avantajdır ama kimi zaman o büyük cc'de tam tersi durumlarda dezavantaja dönebilir) Kısa zamanda iyileşmeniz dileğimle.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)