İlk motorum; duygular, düşünceler ve Duke 200 içerir
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 11:32
#1
Selamlar, bir yıldır foruma üyeyim ve bu ilk mesajım. Motosiklet almaya karar verdikten sonra ilk yaptığım şey bu foruma üye olmak oldu. Bu bir yıl içerisinde hemen her gün foruma girdim ve birşeyler okudum. Motosiklet konusunda bana çok şeyler kattı. Uzun araştırmalar sonunda sıfır olarak ilk motorumu aldım ve sizlerle paylaşmak istedim. Konu içerisinde karar verme süreci, 500 km sonunda amatör bir inceleme ve birkaç tane de fotoğraf göreceksiniz.
Günlük olarak işe gidiş gelişlerde ve uzun yolda arabamı kullanıyorum. Motosiklete başlama amacım tamamen keyfi diyebilirm. 5-6 yıl gibi bir zaman içinde motorumu kademeli olarak yükseltip bir MT-9 Tracer alıp uzun seyahatlere çıkma planım var.
Motosiklet biraz keyfi olunca en önemli kıstasım beni heyecanlandırması oldu. Çok önerilen inazuma veya cbf gibi motorları bu yüzden direk eledim. Racing tarzi karenajlı motorlar da merakım olmadığından dolayı kafadan elendi. 125-250 cc arasında çok gidip geldim. MT 125 ve Duke 125 ciddi olarak düşündüm. Başlangıç için gereğinden fazla, beni strese sokacak bir güç ve tork istemiyordum. 125'likler için de kimle konuşsam çok çabuk sıkılırsın dediler. Uzunca bir süre abs konusuna takıldım. sonunda seçenekleri duke 200 ve 250 abs ikilisine indirdim. Birinde abs, kaydırmali debriyaj ve kaliteli lastik faktörü vardı. Ancak karar aşamasında yine de duke 250'ye cesaret edemedim. 200'ün erkenden kesiciye girip 136'dan fazla yapmamasına çok takılan vardı ancak açikcası motor gitmese de olur ama iyi dursun diye düşündüm. Sonuçta bu motor ile uzun yol planlarım yok. 200'ün zaten meşhur bir fren performansı var. Bilmiyorum belki ben çok abarttım bu konuyu, millet cayır cayır alıp biniyor. Bu arada başlangıç paket eğitimi aldım.
Motorla ilgili izlenimlerime geleirsek, en sonda söyleyeceğimi baştan söyleyeyim; harika bir başlangıç motoru. Her binişimde ne kadar doğru bir tercih yaptiğımı daha iyi anlıyorum. Araştırma sürecinde gördüğüm bazı olumsuzluklarına benim yorumlarımı yazacağım. En büyük şikayet konularından biri MRF marka lastikleri. Pirelli Rossolar ile daha teslim almadan değiştirecektim ancak aldığım bayi en azindan bin bakımına kadar kullanıp görmemi tavsiye etti ve ben de buna uydum. Kuru zeminde her türlü asfalt veya taş fark etmez, tutuşlarında en küçük bir problem yaşamadım. Ancak sırf lastikleri denemek için girdiğim bol virajlı inişli çıkışlı toprak yolda arka teker ile ilişkimiz pek kalmadı. Her kaymadan sonra toparlayacağım diye terlemeye başladım. Bunu gördükten sonra ıslak yolda düşünemiyorum bile. Kullanım amacına ve gidilecek yollara bağlı olarak MRF ile devam edilebilir veya değiştimek şart hale gelebilir.
Bir diğer eleştiri konusu oturuş pozisyonu ve peglerin geride olması. Başka motorlarla kıyaslayamayacağım ancak motorun doğru oturuş pozisyonu vücudu depoya tam olarak yapıştıracak şekilde öne doğru kaymak. Geriye dogru oturmaya calistikca motor sizi öne atıyor. Bu şekilde oturuşta da inanılmaz bir hakimiyet hissi oluşuyor. Motorun hafifliği ve ağirlık merkezinin konumu ile birleşince özellikle düşük hızlarda denge açısından altımda sanki bisiklet varmış gibi hissediyorum. Oturuş pozisyonunu rahatsız bulmadığım gibi tam tersine çok dengeli ve kontrol açısından faydalı buldum. Sele sertliği var, en fazla bir buçuk saat sonunda bir mola istiyor.
Titreşim konusu; gidonda hiç hissetmedim. Peglerde 100 km civarı hızlarda titreşim oluyor. Bunun dışında şehir içi günlük kullanımda titreşim yok.
200 cc bir motosiklet için harika bir görüntüsü var. Çok fazla dikkat çekiyor. Egsoz sesi de sınıfına göre yeterli. Ne abartı ne de cılız. Gösterge panelinde yok yok. Vites göstergesi olması başlangıç için büyük kolaylık. Panelin okunamadığı, çok küçük olduğu konusu var, hız ve vites gayet net. Devir çizgisi net. Sadece devir çizgisinin altındaki rakamları okumak biraz zor. Onda da mesela rodaj için 7 bin devrin neresi olduğunu bilince problem olmuyor. Rodaj sonrası zaten vites degisim uyarı lambası istediğiniz devire ayarlanabiliyor.
Son olarak bir de fotoğraf
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 11:40
#2
-
09 Haziran 2016, 11:47
#3
mt-25 den sonra eskisi kadar rağbet göreceğini sanmıyorum
-
09 Haziran 2016, 12:04
#4
çok çekici bir araç abeselimi
-
09 Haziran 2016, 12:14
#5
Bilinçli bir kullanıcı, kendini ne güzel ifade etmiş. Umarım her anından kazasız, belasız tat alırsın. Hayırı olsun.
-
09 Haziran 2016, 12:15
#6
Moderatör
Kazasız belasız nice motosikletlere ve nice kilometrelere..
-
09 Haziran 2016, 12:15
#7
Hayırlı uğurlu olsun.Allah kaza bela vermesin.
Yalnız nasıl gidip motor alıp çıkıyorsunuz anlamıyorum.
Ben o mu şu mu , şöylemi böylemi derken hiçbirşey alamadan çıkıyorum.Sizlere hayranım.
-
09 Haziran 2016, 12:17
#8
mavidiş adlı üyeden alıntı
Hayırlı uğurlu olsun.Allah kaza bela vermesin.
Yalnız nasıl gidip motor alıp çıkıyorsunuz anlamıyorum.
Ben o mu şu mu , şöylemi böylemi derken hiçbirşey alamadan çıkıyorum.Sizlere hayranım.
Bizim hayran olunacak bir tarafımız yok. Sıkıntı, senin ne istediğini bilmemen.
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız.
-
09 Haziran 2016, 12:24
#9
hayırlı olsun güle güle kullan. çok güzel duruyor :D
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
09 Haziran 2016, 12:25
#10
Ktm diğer rengini beğenmiyordum basit ve sönük duruyor bence ama bu iyi olmuş, yolda da karşılaştım görüntü güzel hayırlı olsun kazasız belasız
-
09 Haziran 2016, 12:26
#11
hayırlı olsun, tekerin düz bassın
-
09 Haziran 2016, 12:57
#12
Baştan aşagı ekipman giydiğiniz için tebrik ederim. Eski bir duke kullanıcısı olarak güzel bir motor olduğunu belirteyim.
Ilerleyen zamanlarda eğer artçı alırsanız konfor beklemeyin. Titreşim sizinde dediğiniz gibi bende de hiç rahatsızlık vermedi. Öne kaymanıza gelirsek depo yanlarına stomp grip taktırmanızı tavsiye ederim. Koltuk kaygan olduğundan, motorun üzerinde durmak zorlaşıyor. Ben olsam seleyi güzelce elden geçirtirim. Çok orijinalciyseniz de power parts sele tavsiye ederim.
KTM hakikaten güzel ve sağlam motor yapıyor. Üzerinde en aklı başında insan bile kendini teker yapmaya çalışırken bulabilir. Ama bana göre KTM'in 3 handikapı var. Öncelikle konforsuz, ayrıca rakiplerine göre boyutları biraz daha ufak. En can sıkıcı yanıysa servis sıkıntısı. Antalya servisini bilenler vardır belki, rezalet.
Her neyse lafı uzatmaya gerek yok. Hayırlı uğurlu olsun. Her şeye rağmen yine olsa yine alırım
-
09 Haziran 2016, 13:12
#13
Guzel dilekleriniz için teşekkürler.
Mexico;uzunca bir süre artçı ile kullanma duşüncem yok. Seleden önce aslında power parts elcik koruma alacağım stoklara girmesini bekliyorum. Şimdiye kadar en uzun aralıksız bir bucuk saat kullandım ve kisa bir mola yetti. Bakalım ama dediğin gibi bir powerparts sele de görünüyor. Izmir servisini kullanacağım.
Mavidiş; şöyle mi böyle mi diyerek tam bir yıl geçirdim. Bir yıl boyunca motor+ekipman+bilgi vs arastirdim. Bunun sonun da bile cok zor karar verdim
-
09 Haziran 2016, 14:07
#14
Güle güle kullanın, çok güzel bir tercih.
-
09 Haziran 2016, 14:10
#15
Hayırlı uğurlu olsun.Güle güle kullan Turuncu`nu.
-
09 Haziran 2016, 15:06
#16
Hayirli olsun kazasiz, belasiz
-
09 Haziran 2016, 15:08
#17
Kazasız belasız, güle güle kullanın.
-
09 Haziran 2016, 16:24
#18
Hayırlı olsun,güle güle kullanın 11aydan beri bende kullanıyorum,yakıtı çok ekonomik neredeyse ybr ile aynı
-
09 Haziran 2016, 17:02
#19
Hayırlı uğurlu olsun.Allah kaza bela göstermesin.
-
09 Haziran 2016, 17:22
#20
h.olsun kazasız belasız sürüşler
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)