Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Bir Aceminin Günlüğü

    REKLAM ALANI
  1. #1
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    VARAN 1: BAŞLARKEN
    Yeni başlıyorum motora, 35 yas üstü olarak.
    İleri de belki bir youtube kanalı veya blog filan açarım diye bu tecrübemi buraya yazayım dedim.
    Sonra unutuluyor. Okuyan, yorum yazan olursa ayrıca sevinirim.
    Öncelikle neden motora heves ettim. İki faktör var, motorcu arkadaşlarımın gazı ve iğrenç durumda ki İstanbul trafiği.
    İş yerinde 35 yaş üzeri 4,5 arkadaş var bu işe sonradan gönül veren ve hepsi de hayatlarından çok memnun. E önümüz yaz, benim de kanım bitlendi valla.
    Hemen hiç motor tecrübem yok. Bu beni biraz korkutuyor. Ayrıca motorcu arkadaşlarım hariç kime söylediysem bana deli muamelesi yapıyor, vazgeçirmeye çalışıyor.
    Kafam karışık ama yine de deli gibi video izledim kaynak araştırdım. Altın Elbiseli Adam'ın videoları çok hoşuma gitti. Motorcu deyince apaçi veya kurye anlamının dışında da seçenekler olduğunu daha net gördüm.
    Hemen hemen hiç bilmediğim bir dünya idi. Çok okudum, çok izledim. Neredeyse özel teknik terimler hariç terminolojiye hakimim. En sevdiğim kelime artçı oldu. Kim icat ettiyse enfes bir tanım.
    Sonra tabi motor türlerini öğrendim. Aslında biliyordum genel hatlarıyla ama daha detaylı öğrendim ve sonunda gidip bir ehliyet kursuna yazıldım. Pendik'te oturuyorum, eğitim rahat olsun diye buradan bir kursa yazıldım ama hiç memnun kalmadım. İlk defa motor kursu veren bir yer, hoca müsait oldukça geliyor, açıkçası ilk derste hemen hiçbir şey anlatmadı. Allahtan önceden arkadaşın scooter'ı ile deneme yapmıştım da denge sorunum filan olmadığını görmüştüm. Vitesli motor zor. Yani baya zor ya da ben çok tecrübesizim ya da beceriksizim.
    Bir de kurstan eğitime gelenlerin hemen hepsi bir şeyler bilerek gelen tipler. Benim gibi sıfırdan başlayan pek yok. Bi 20 dk filan sürdüm. Pek sürmek de denemez, işte gittim geldim. kalkışı 4. veya 5. seferde yapabildim. Kukalardan slalom yapamıyorum. Ya birini atlıyorum ya da çarpıyorum. 8 çizmek kolay, en iyi yaptığım o. O platformun üstüne çıkmayı ise hiç deneyemedim. Motor kalkar kalkmaz 2. vitese alamıyorum, uzun bir düzlükte ancak alabiliyorum. Baya acemiyim yani
    İlk kurs yerimden anlaşarak ayrıldık
    Kendime başka bir yuva ararken çok ilginç şeylere şahit oldum. Örneğin 2,3 yer biz eğitim vermiyoruz. Geçmek, kalmak sizin sorumluluğunuzda, isterseniz kaydınızı yapalım dediler. Bu arada 770 TL kurs ücreti. Ayrıca sınav ve ehliyet parası da var. Toplam 1000 TL'ye geliyor yani B sınıfı ehliyetiniz varsa. Sadece direksiyon sınavına giriyorsunuz. Yazılı sınav yok.
    A1 veya A2 ehliyeti alabiliyorsunuz. A1 11kw'ya kadar olan motorlar için A2 ise 12 - 35 kw arası motorlar için. A ehliyeti ise 35 kw üzeri motorlar için. Eğer hiç motorsiklet ehliyetiniz yoksa direkt A sınıfı alamıyorsunuz. A2 filan alıp yanlış hatırlamıyorsam 2 sene sonra ancak A sınıfına geçebiliyorsunuz.
    A2'nin direksiyon sınavı vitesli motor ile yapılıyor.
    Düzgün bir motor direksiyon kursu veren yer yok gibi bir şey bu civarlarda.
    İnternette araştırdığım kadarı ile mottoakademi var ama yeri Avrupa Yakası'nda. Bana çok uzak. Kadıköy'de de Gelişim Akademiyi buldum ama o bile uzak geldi. Yine Pendik'te sahiplerini iyi niyetli gördüğüm ve alıştırma motoru da Kawasaki Ninja 250 olan bir kurs buldum.
    Buraya yazıldım.
    Kayıt için neler gerekli?
    6 adet biyometrik fotoğraf (Bazı yerler 2 adet istiyor)
    1 adet biyometrik fotoğraflı sağlık raporu) Büyük hastanelerden almaya çalışmayın, küçük bir poliklinikte 10 dk'da 50 tl karşılığı alıyorsunuz .
    Sabıka Kaydı (e-devlet platformundan iki dk'da alırsınız, aile bireylerini de içerecek şekilde almayı unutmayın)
    Diplomanızın orjinali veya noter tasdikli örneği.
    Nüfus ve ehliyet fotokopisi.

    Eksik bir şey kalmadı sanırım.
    Ha evet bir de 770 tl

    Ben umutsuzca ehliyet kursu ararken o arada Honda Akademi'nin motor eğitim merkezine kaydımı yaptırdım. İyi ki de yaptırmışım çünkü ikinci kurs yerimde fiyasko çıktı.
    Ha motor mükemmel, Ninja'ya aşık oldum gerçektende. Enfes bir motor. Özellikle gaz ayarı çok çok iyi. Çin motorlarının gaz ayarı çok kötü. Bir tanesini denemiştim, iki dk sonra indim motordan. Kendi kendine gaz açıyor, frenler berbat.
    Acemi birisi için gerçekten de çok tehlikeli.
    Ha Ninja'da çok pis kaçıyor ama en azından kontrolü siz de. Ben ne kadar açarsam o kadar gidiyor. benim gibi bir acemi bile milimetrik gaz verebiliyor.
    Kalkışı inanılmaz rahat. Neredeyse gaz vermeden ya da çok az gazla kalktım. Hiç stop ettirmedim ama maalesef ilk denememde dönüşte ön fren yaptığım için motoru yatırdım. Koruma tamponları vardı, bana da motora da hiç bir şey olmadı.
    Biraz şevkim kırıldı ama yılmadım ikinci bir defa hatta sonra üçüncü bir defa bindim ve çok daha iyi kullandım ama tabi yine kukalar arası slalom yapamıyorum. Kalkış, 2. vitese geçiş, dönüş.
    10'ar dakikadan toplam 30 dk ancak binebildim çünkü 9 kişi var sırada beni bekleyen. 10 kişi bir motoru bekliyoruz. Bir de motor Ninja olunca binmek isteyen bir sürü yancı oluyor.
    Bu kurs konusunda çok dertliyim. Tamam acemiyim ama hoca bana bir arkadaşından vitesli motor bul, düz bir alanda bin, dedi. Dedim kim verir ki acemiye motorunu, ayrıca ben niye böyle bir risk alayım. İçimden de 770 TL almasını biliyorsunuz ama icraat, eğitim yok.
    Bana mesela ön freni kullanacaksın dedi, bir şey olursa da debriyaja bas. Ben dönerken hızlıyım diye ön frene bastım, motor olduğu yere yığılınca da debriyaja bastım ve gazı kestim. O arada ayağı koyamadan küt diye yere yapıştım. Bana dönüşte neden fren yapıyorsun diyor sonra. Sonra öğrendim ki dönüşte çok hafifi arka frenle yapılabilinirmiş ama ön fren kesinlikle yapılmamalıymış.
    Bu kursların motor direksiyon kursları hikaye. Yani benim gibi acemiler için hikaye. Yoksa 2-3 yıldır scooter kullanan bir çocuk geldi. O bile vitesliyi kaldırırken çok zorlandı ama alışınca gayet güzel kullanmaya başladı.
    Araç kurslarında özellikle çok acemi bayan sürücülere neredeyse sıfırdan her şey öğretiliyor ama motor kurslarında benim gördüğüm belli bir seviyede olmanız bekleniyor. Tabi kayıt esnasında bundan kimse bahsetmiyor. Ben açık açık bilmiyorum, sadece deneme amaçlı arkadaşımın scooter'unu kullanmıştım dediğim halde adam bana bir arkadaşının motoru ile düz yerde çalış diyor biraz. Arkadaşım sizsiniz yahu. Siz çalıştıracaksınız.
    Yönetmeliğe göre 12 saat eğitim vermeleri gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam. Şu an sadece 30 dk eğitim aldım.
    Bakalım sonrası ne olacak. Aslında tek umudum Honda Akademi Merkezi.
    Bazen ben bu işi kıvıramayacağım diyorum. Yani vitesli motoru. Çünkü çok da çekingen kullanıyorum motoru. Herkes korkuttuğu için.
    Ama güzel olan tek şey yatırmış olmama rağmen Ninja'yı sürtmekten acayip keyif aldım. Öyle böyle değil. Ve keşke bu kadar acemi olmasaydım da şu motorun keyfine varsaydım dedim.
    Boyuda tam bana göre, küçük yeşil böcek.
    Aklımda bir sene Yamaha X-MAX var ama Ninja kafamı karıştırdı.
    Ha bir de 10 kişi aynı kaskı kullanıyoruz. Bu hafta içi gidip kask alacağım kendime. Kask önemli!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

    VARAN 2: HONDA AKADEMİ
    Honda akademinin 2 günlük Güvenli Sürüş 1 eğitimine katıldım.
    Sabah 9 akşam 4 arası bir eğitim bu. Ilk gun 2 saatlik teorik eğitimle başlıyor, sonrasında sıfırdan pratik eğitim başlıyor. Önce orta teker üzerinde gaz ve fren çalışması, sonra badi badi sürüş başlıyor. Daha önce motor kullanmasanız da, ehliyetiniz olmasa da bu eğitime katılabiliyorsunuz. Ama bisiklet kullanabilme şartı var.
    Benim düşüncem sıfırdan bu eğitime katılmak doğru değil. Mutlaka daha önce özellikle vitesli motoru deneyin. En az bir kaç saat kullanmış olun. Çünkü ilk bir kaç saatte adapte olamazsanız eğitmenler eğitiminizi dondurabiliyor. Biz de kocası motorcu, yıllarca artçı olarak motora binmiş bir diş hekimi, adapte olamadığı için güvenlik nedeni ile eğitimi donduruldu. Hakkı baki ama biraz tecrübe kazanın öyle gelin dendi.
    Öğle yemeklerini Honda'nın fabrikasında işçilerle yedik. Sonra tekrar eğitim yerine geldik. Ortam güzel, pist büyük, motor olarak cbr 150'ler var. Tüm korumaları veriyorlar. Kurs sonunda buff ve eldivenler siz de kalıyor.
    Eğitime gelen profili birbirine yakındı bizde. 13 kişiydik, bir kişinin yukarı da anlattığım gibi donduruldu eğitimi 12 kişi kaldık.
    Çok iyi bilen bir kişi vardı. Yıllardır scooter kullanıyormuş, 2. kademe eğitimde yer olmadığı için buna gelmiş. Yıllarca motor kullanan ama büyük bir kaza yaptıktan sonra bu kursa gelen birisi vardı, iyi ki gelmiş, çok deli kullanıyor gerçekten de. 3-4 kişi daha motor geçmişi olan kişilerdi. 2 kadın vardı, bir tanesi aktif olarak kullanıyor ama onun sorunu da hız yapamaması idi. diğeri ise ilk defa motorla tanışmıştı ama aktif olarak bisiklet kullanıyordu. Grupta aktif olarak bisiklet kullanan 2 kişi daha vardı ve bu arkadaşlar çok iyi adapte oldular. Özellikle düşük hız dengeleri çok iyiydi.
    Öğleden sonra parkur kuruldu ve parkurda eğitime devam ettik.
    İkinci gün ise ağırlıklı olarak slalom ve parkur yaptık. Parkur çok dar ve kesindi. Gün içinde de yavaş yavaş parkuru daralttılar. Ayrıca yokuşta kalkış, metal platform üzerinden geçiş gibi eğitimler verildi. Günün sonunda Honda 1000 rr ile pistte 4 tur attık.
    Kendi adıma en zorlandığım konu metal dar platform üzerinden geçiş ve dar dönüşlerde kafamı az çevirmemdi. O yüzden bir çok defa dar dönüşlerde parkurdan çıktım, bir defa büyük kukayı motorun altına aldım ve düştüm. Ekipmanlar sayesinde hiçbir sıkıntı olmadı. Zaten 2-3 kişi hariç hemen herkes düştü. Çok büyük bir kaza veya düşüş yaşanmadı. Zaten pistin sonunda çakıl alan var, ondan sonra da lastikler var.
    Düşük hız dengem iyi değil. belli bir hıza gelince ancak dengemi tam koruyabiliyorum. Bir de hocanın dediği dönüşlerde kafamı az çeviriyormuşum. O yüzden keskin dönüşlerde zayıfım.
    Eğitim sonunda birer belge verdiler. Koruyucu ekipmanlar hakkında bilgi verdiler. Burada satış yok ki bu bence son derece doğru bir karar. Hocalar gerçekten de sadece ve sadece verilen eğitimi doğru yapmanızla ilgililer.
    Eksiklikleri var tabi. 12 kişiye 2 hoca az. Eğitim yeri güzel ama ulaşım sıkıntılı. Motorlar hırpalanmışlar bazen zor vites geçiyor. Bu tür ufak tefek sorunlar hariç kesinlikle tavsiye edeceğim bir eğitim.
    En güzel tarafı da çok kurumsal ve dediğim gibi satış, pazarlama olayı hiç yok.
    Eğitimden sonra ehliyet kursunun parkur eğitimine gittim ve daha önce yapamadığım slalom, 8 çizme, ani fren gibi şeyleri kolaylıkla yaptım. Sadece metal platforma çalışamadım olmadığı için.

    Ben başlangıç olarak Yamaha Xmax düşünüyorum. Çünkü ağırlıklı olarak şehir içinde kullanacağım. Vitesli motorla şu aşamada trafikte uğraşmak istemiyorum. Xmax başlangıç için iyi bir tercih gibi geliyor.
    Ehliyetten sonra trafiğe çıkmadan önce 1 günlük özel ders almayı düşünüyorum.
    Ekipman konusunda kafam karışık.
    Bir ara o konudaki görüşlerimi de yazarım.
    Taygunho, mombohunter, hattoi ve 11 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Öncelikle aramıza hoşgeldin önlerden yerimi kaptım okuyup tekrar yorum yapıcam

  3. #3
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    VARAN 3: DİREKSİYON SINAVINA GİRİYORUM
    29 Mayısta motor direksiyon sınavı vardı. Ondan önce ki hafta çalıştık ama şu balık desenli metal platform yoktu. Ona hiç çalışamadım. Sınavda o platformdan düşünce kalıyorsun. Ben kursa biraz arıza çıkartınca Kadıköy'de bir yer ayarladılar. Metal platforma orada çalıştık. Yoksa halledersin deyip geçiştiriyorlar.
    Neyse sınav haftası geldi çattı. Benim sınavım öğleden sonra ama hem heyecandan hem meraktan sabah gittim. Ortalık panayır alanı gibi. Bir sürü kursun kursiyerleri, motorları ortada fink atıyor. Tam bir kargaşa ortamı. Hatta bir ara motorlu yunuslar bile geldi. Arkadaşları varmış sınava girecek. Onlar da parkuru denediler. Sağdan soldan garip garip tipler geliyor, parkura giriyor motorları ile. Artist artist gazlayıp gidiyorlar. Bizim millet çok ezik arkadaş. Adamlar acemi motorculara hava atıyorlar akıllarınca. Ya da kendilerini tatmin ediyorlar.
    Böyle saçma sapan bir ortam. Neyse ki sınav başlayınca biraz müdahale ediliyor, parkur temizleniyor.
    Parkura slalom ile başlanıyor. Sonra 8 çiziliyor, 8 çizmede yere çizilen çizgilerin önemi yok, önemli olan dubalara vurmamak, atlamamak.
    Sonrasında metal platform var, ondan sonra ani fren, ondan sonra da kaçış manevrası. 5 dakika sürmüyor yani ama geçip geçmemeniz de %80 burası etken.
    Slalomda dubaya çarparsanız, atlarsanız kalıyorsunuz. Aynı şekilde 8 çizmede ve kaçış manevrasında da. Metal platformdan düşünce de direkt kalıyorsunuz.
    Ani fren hariç ayağınızı yere koyarsanız kalıyorsunuz.
    Ani fren de mecburen ayağınızı yere koyup, 1 .vitese alıp devam ediyorsunuz.
    Sonrasında sınav hocaları size trafik güzergahını tarif ediyor, telsiz veriyorlar, telsizden komutları takip ediyorsunuz. Kurs ve iki direksiyon hocası arkadan sizi araç ile takip ediyor. Trafikte sağdan yavaş, 2. viteste gitmeniz, sinyal vermeniz, trafiği tehlikeye atmamanız bekleniyor. Ani duruşlarda, ışıklarda ayağınızı yere koyabilirsiniz. onun haricinde ayağı yere koymak da kalma sebebi.
    Öğlen arası oldu, ben motoru aldım ve çalıştım güzelce. Çok da iyi oldu. Metal platformdan düşüyordum bazen. Gerçi o da motorlar üzerinden geçtikte platformun kaymasından kaynaklanıyordu.
    Hocalar geldi. Kolluk, dizlik, kask ve sürücü adayı yeleğimi giydim. Direksiyon hocaları önce sınava giriş belgesindeki, nüfus cüzdanındaki foto ile beni karşılaştırdılar. Sonra motor ile ilgili bilgiler sordular. İşte sinyaller nerede, debriyaj nerede, akü nerede, yağ - su göstergesi nerede gibi sorular.
    Sonra parkura başlayabilirsiniz dediler. O zamana kadar çok heyecanlıydım ama parkura başlarken tüm heyecanım gitti. Gayet sakin bir şekilde başladım. kafama en çok metal platformu takıyordum. Direksiyon öncesi bizim kurs hocasına platformu düzeltmesini söyledim. Sağ olsun ip gibi yapmış. Tüm denemelerimden daha iyi bir şekilde parkuru bitirdim. Sonra trafiğe çıktık. Benim telsiz hiç çekmedi. Arkadan sinyalleri takip ettim. Çok da güzel gidiyorum, sinyaller, yol kontrolüm, sürüşüm çok iyi, artık son turlarım, trafikte yaklaşık 30 dakika sürülüyor. Önce bir tane bayan motor sürücü adayı, arkasında bir tane daha ve rampayı 10 km ile çıkıyorlar. Tabi motorların arkasında onları takip eden araçlar.
    Eğer arkalarında kalırsam rampada durmam gerekebilir. Sonra vitesli motorla rampada kalkış yapmak cidden soru işareti. Ben bunları solladım. Rampa olduğu için de sağlam hızla solladım. Sağa geçtim, aynaya bir baktım benim araç arkada yok. Haha sıçtık dedim. Seni takip eden aracı kaybetmemen gerekiyor.
    Neyse ilerde sağda uygun bir yerde bekledim. Araç geldi, trafik bitti yani kaldın mı diyecekler diye bekliyorum ama hızlı sürüyorsun diye ikaz ettiler.
    Sonra hızımı çok düşürdüm. 1 tur daha attık ve parkurun olduğu yere döndük.
    Yine bana orada sollama yapmamam gerektiğini ama bunun dışında çok güzel bir sürüş yaptığımı söylediler.
    Ben de motor Ninja olunca 1. vitesle gitmek zor hocam dedim, yokuşta kalkmaya korktum demedim tabi
    Böylece sınav maceram sona erdi ve geçtim.
    Çok mutlu oldum. Bu yaşta çocuk gibi sevindim. Hem geçmenin vermiş olduğu gazla hem de Honda'daki eğitimden öğrendiklerimle parkurda 3-5 kişiye yardım ettim. İşte slalom nasıl yapılır, metal platform nasıl geçilir, trafik de nelere dikkat etmeli, motor hakkında bilgiler. Sonra da sınavların hepsi bitti. Olaysız dağıldık ;)]

    Şimdi artık XMAX mı yoksa 200-250 cc vitesli bir şey mi alayım diye yeniden düşünüyorum ama büyük ihtimal XMAX 250 ABS ile başlayacağım.
    Taygunho, zaferce, mertology ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    1. Korkmayan kafirdir.
    2. Korkmayan kafirdir.
    3. Korkmayan kafirdir.

    Polemiklere geell ^^ .

    Motto edinin korkmak iyidir , korkmayıp sonradan " kokmak " hoj deeldir.

    Bana bişe olmaz ... geçelim bu yaştan sonra bir düşüş bir kırık = 6 ay yatar demek , 18-25 lik genç olmadığınızdan 1 ayda toparlanmaz kırıklar.

    Eğitim şart , önce emniyet sonra hareket .

    Not ; bizim buralarda destan ve manzumeyi sevmezler.
    Thigoe ve Kokusmusadam bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    23 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    inşallah discoery 150s
    Beğeni ile okudum. Bende 32 yasin hiç tecrübesi olmayan ve etrafında motorcu olmayan birisiyim. Bu sene içerisinde honda gs1 e gitmek istiyorum ve ardından ehliyet. Söyledikleriniz bana tahmin ettiğim ve/veya yaşayabileceği şeyler hakkında bir çok bilgi ve ipucu verdi. Bende tuzla da oturuyorum ve adam gibi bir kurs bulmak çok zor. Honda ya gitmeyi de bu yüzden çok istiyorum ama honda ya giderken bile biraz tecrübe lazım demeniz korkuttu beni. Artık zamanı gekince birşeyler bakacağım. Bundan sonraki tecrubelerinizi de yazarsanız yeni başlayan ve başlayacak olanlara bayağı yol gosterip yardimci olabilirsiniz. Kazasiz belasiz sürüşler.

  6. #6
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    VARAN 4: EKİPMAN ALIŞVERİŞİNE ÇIKIYORUM

    Bu motor dünyası gerçekten de ilginç. Ben bu motor aksesuarları satan yerler kadar ilginç, bilgiç, arıza tipleri hiç bir sektörde görmedim. Bu dünyaya giren birisi olarak objektif olarak değerlendirdiğimi düşünüyorum.
    Bir ikinci konuda, yazlık mont bulana kadar canım çıktı. Sanırım tüm mağazalara baktım, tüm internet sitelerini inceledim. En zorlandığım ekipman oldu. Adım adım hepsini yazacağım.
    Öncelikle internet siteleri ile mağazalar arasında dağlar kadar fark var. Sitelere bakınca oooo ne kadar çok çeşit var diyorsun ama özellikle giyim de sıkıntı var. Fiyat, beden, tasarım, koruma gibi etkenleri bir potada eritip f/p canavarı bir marka bulamadım giyimde. Öyle olunca da ya pahalı ürünler aldım ya da ucuz.
    Mağaza ismi vermem doğrumu bilmiyorum ama Okmeydanı'nda ki bir mağaza hariç çoğundan memnun kalmadım. Satıcılar çok fena. Çoğunda garip bir bilgeçlik var. Öğreten adam modundalar. O yüzden çok kişiyi tersledim. En sevmediğim satış tarzıdır. Haklarını yemeyeyim, güvenlik konusunda genel olarak bir farkındalık var ve çoğu önce güvenliği ön planda tutuyor ama tarzları çok fena çok. Hani bir, iki mağaza gezmedim, en az 15 farklı mağaza dolandım. Hasanpaşa, Kızıltoprak, Şirinevler, Okmeydanı...Buradaki her mağazayı tek tek gezdim.

    KASK:
    Alması en kolay ekipman. Çeşit, beden çok, denemesi kolay, sharp çarpışma testleri var. Ben yaptığım araştırmalar sonucunda Nitro markasında karar kıldım. 5 yıldızlı, her yönden darbe testleri çok iyi ama konforu orta seviye. Fiyatları çok iyi bence. Genel kullanıcı yorumları da gayet iyi.
    Linkte ki kaskı aldım:
    http://www.nitrorider.com/Helmets_Full%20Face_KENSHI.html?p=/page/31&category=Helmets&subcategory=Full%20Face&id=91# .V1cu75GLTIU

    Arai, shoei gibi markaların aşırı pahalı olduğunu düşünüyorum. Bazı modelleri 5 yıldız bile alamamış ama fiyatları maşallah.
    LS2 piyasada 4 yıldızlı kask markası diye lanse ediliyor ama bir modeli 4 yıldızlı. Bu konuda dikkatli olmak lazım.

    PANTOLON:
    Korumalı kot aldım, Fransız malı. Üzerime güzel oturdu, model güzel. Benim aldığım ürün şu: http://www.motomaxonlineshop.com/vecton-manx-raw-kevlar-owerhide-pmu3493
    Kot pantolon almak isteyenler Hasanpaşa'da riderdenim'e de mutlaka baksınlar. Ben çok beğendim hatta üst için yazlık kot montları da yeni çıkmış ve çok başarılı idi bence ama yine beden bulamadım. Beden bulsam modelini beğenemedim.

    MONT:
    Ben bu monta ne uğraştım arkadaş.
    (devam edecek)
    nalpergok ve Altuğ Aktaş bunu beğendiler.

  7. #7
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    hocam ellerine sağlık çok güzel yazmışsın sabahattin ali'nin öykü kitabını okur gibi hissettim kendimi (onun genelde kötü bitiyor gerçi)
    yalnız bir isteğim olacak. 3-4 satırda bir bi satır boşluk bırakırsanız sevinirim çünkü okurken sürekli karışıyor ve yorucu oluyor.
    Emreerol bunu beğendi.
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.

  8. #8
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    MONT:
    En zorlandığım ekipman oldu. Yazlık bakıyorum tabi. Çeşit az, beden az, en kötüsü de üzerinize oturanı bulmak çok zor. Bana iki marka tam oturdu: Dainese ve Clover. Dainese fiyat olarak bütçemin çok üzerinde idi Clover'da ise istediğim model ve rengin bedeni yoktu. Clover'a bakmadığım yer kalmadı ama bulamadım maalesef.
    Aslında en mantıklı seçim Richa idi. D30 koruması var, sırt koruması kendinden geliyor ama işte modelleri çok pot durdu üzerimde.
    Çooook uzun uğraşlar sonucu bir mağazadan çok sağlam pazarlıkla %20'ye yakın indirim alınca montum Dainese oldu. İşte bu:
    http://www.mototas.com.tr/dainese-hydra-flux-d-dry-ceket-pmu79

    Yazlık mont için çok para verdim ama içime sinen tek mont bu oldu.

    SIRT KORUMA: Dainese monta uygun Rev'it Seesoft sırtlık aldım.

    ELDİVEN: Aslında eldivende de zorlandım. Yine bazı markalar 300-400 tl'ye çıkıyordu. Scoyco diye Çin malı bir ürün aldım. Elime iyi oturdu, umarım hissi de iyi olur.

  9. #9

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı wind16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MONT:
    En zorlandığım ekipman oldu. Yazlık bakıyorum tabi. Çeşit az, beden az, en kötüsü de üzerinize oturanı bulmak çok zor. Bana iki marka tam oturdu: Dainese ve Clover. Dainese fiyat olarak bütçemin çok üzerinde idi Clover'da ise istediğim model ve rengin bedeni yoktu. Clover'a bakmadığım yer kalmadı ama bulamadım maalesef.
    Aslında en mantıklı seçim Richa idi. D30 koruması var, sırt koruması kendinden geliyor ama işte modelleri çok pot durdu üzerimde.
    Çooook uzun uğraşlar sonucu bir mağazadan çok sağlam pazarlıkla %20'ye yakın indirim alınca montum Dainese oldu. İşte bu:
    http://www.mototas.com.tr/dainese-hydra-flux-d-dry-ceket-pmu79

    Yazlık mont için çok para verdim ama içime sinen tek mont bu oldu.

    SIRT KORUMA: Dainese monta uygun Rev'it Seesoft sırtlık aldım.

    ELDİVEN: Aslında eldivende de zorlandım. Yine bazı markalar 300-400 tl'ye çıkıyordu. Scoyco diye Çin malı bir ürün aldım. Elime iyi oturdu, umarım hissi de iyi olur.
    Hayırlı olsun güzel mont. Yalnız senin mont 4 mevsimlik hocam. Tam yazlıklar; air frame tex yazanlar oluyor.

  10. #10
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    bende 30 yaşından sonra iki tekere merak saldım ve 5 scooter 25000 km civarı kullandım, geçmişe dönüp bakınca tek üzüldüğüm konu daha önce başlamamış olmam :(
    ehliyet, başlangıç, kurs eğitim seçimini okuduğumda yaşın da verdiği olgunlukla doğru yolda olduğunu görüyorum. çok yakın motorcu arkadaşlarım olduğu halde öğrenme durumunda emanet motor çok sıcak gelmedi. bende toplam 20-30 dk direksiyon dersi ile ehliyeti adım.
    scooter başlangıç için avantajlı oluyor ; trafikte senin hatan dışındaki tehlikelerden kaçarken vites, debriyaj, 2 el 2 ayak koordine olmaya uğraşmıyorsun hiç olmazsa.
    bir süre sonra vitesli denediğinde de çok daha rahat hissediyorsun kendini.
    ninja 250 nin tam boyuna göre olduğunu söylemişsin, x-max i kesinlikle denemeden alma derim, sele çok yüksek gibi görünmese de geniş olduğundan ayaklarını yere tam basamayabilirsin. özellikle ilk zamanlar sıkıntı olabilir.
    aramıza hoşgeldin, uzun süreler kazasız belasız keyfini sürmeni dilerim. tekerin düz bassın.
    Palakadir bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS
    Abi valla helal olsun,çok doğru yoldasin.

  12. #12
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun güzel mont. Yalnız senin mont 4 mevsimlik hocam. Tam yazlıklar; air frame tex yazanlar oluyor.
    Dainese'in kendi sitesine bakmıştım. Mid season ve summer olarak geçiyor. İçinde rüzgar ve su geçirmez sanırım mebran bir içlik var. Onu çıkarınca summer oluyor. Umarım air frame almadığıma pişman olmam. Çünkü yazın çok terleyen birisiyim.
    Tahminim kaza bela olmazsa bu montu kasım ayına kadar giyerim. Çok soğuklarda içine termal içlik giyerim. Kışın motor kullanacak mıyım bilmiyorum. O yüzden kışlık bir montu şimdilik almayı düşünmüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------

    Teşekkürler arkadaşlar iyi dilek ve temennileriniz için. Bu yorumlar bana destek oluyor. Şu sıralar ihtiyacım var. Üzerimde psikolojik bir baskı var maalesef. Buraya kadar geldim, bundan sonrasına da inşallah kazasız belasız devam edeceğim.
    Tüm tecrübelerimi buraya yazmak istiyorum. Hatta dediğim gibi bir acemi olarak youtube kanalı da açmak istiyorum. Motoru alayım, uygun bir aksiyon kamerayı da bekletmeden alacağım. Umarın tecrübelerim benim gibi acemi arkadaşların işine yarar.

  13. #13

    Üyelik
    03 Eylül 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kawasaki EL-250 ,Mondial Z-ONE 150
    Forumda uzun yazı sevilmez genelde , ancak siz akıcı ve okunması oldukça zevkli yazmışsınız . Sizin yolunuzdan geçecek acemiler için oldukça yararlı bilgiler : tebrikler ve teşekkürler.

    Şimdi düzgün bir biçimde bu kadar yolu geldikten sonra geriye dönüp bakmanızda fayda var ; 4-5 arkadaşınız dışında size deli muamelesi yapan çevrenizin gözünden görün tekrar -ki uzun süre yazılarınızı okuyabilelim , 4-5 arkadaşınızla videolarınızı izleyelim keyifle.

    Motosiklete hakim olmak motorcu olmanın çok küçük bir bölümü ama olmazsa olmazıdır. Esas iş ise trafiği okumak. Bu tanım yoldan alabildiğiniz tüm veriyi risk oluşturabilecek ihtimallere karşı işleyerek kendi pozisyonunuzu oluşturmanız dan ibaret. Motosiklet kullanmak riskli bir iş ,korkun, olabildiğince riski minimize etme alışkanlığı edinin. Özellikle 1000 yada 2000 kilometreniz dolduğunda ; tamam ben bu işi biliyorum artık demekten korkun. En riskli döneminiz 2.000 ile 20.000 km arasıdır. Forumda çok değerli eğitmenler yazarlar onların bile öğrenme süreci bitmemiştir , bitmez de.

    Durumunuz müsait ise ders alın , videodan izlemekle işini bilen bir eğitmenden ders almanın arasında okyanuslar ve kıtalar var. Vaktiniz müsaitse pratik yapın. Müsait değil diyorsanız motor almayın. Ben ilk acemilik dönemimde sabahın köründe yaptığım frenleme , dönüş vs çalışmaları sayesinde hayattayım ve bu satırları yazabiliyorum .

  14. #14
    Tefoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Memleket: Manisa
    Motosikleti
    Kymco People S200
    hocam pişman olmak istemiyorsan dikkat edilmesi gereken en basit şeyler şunlar;
    - bariyer ve otobüs/kamyon aralarına girilmemeli
    - kavşaklara yavaş girilmeli
    - frenleme çalışılmalı
    - panik yapmamalı
    - ekipman kaza olduğunda çok önemli ancak daha önemlisi kazaya sebebiyet verebilecek tüm şeylerden en başta kaçınmak
    ekstra: yollardaki çizgiler kaygandır, virajlarda su ve çamur sıkıntı yaratır
    Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.

  15. #15
    Fautzin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2016
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Mondial Argent 150
    Kendi adıma yazılarınızı büyük keyifle okudum. Herhalde yaşlarımız yakın olduğu için kendimden de birşeyler buldum. Motosiklet dünyasına girişinizi çok güzel anlatmışsınız.

    Kurs konusunda sıkıntı yaşamışsınız. Büyük şanssızlık. Ben o konuda çok şanslıydım. Anaokulu çocuğuymuşuz gibi ilgilenmişleri bizimle. Buna rağmen başarı ile atlatmışsınız.

    Etrafımızdakilerin bize deli gözüyle bakmaları tespiti çok doğru. "Nereden çıktı bu sevda bu yaşta durduk yerde?, Motora o kadar para vereceğine ikinci el bi araba al., O kadar para verilir mi beeee manyak mısın? (Ekipman için diyor)" en çok duyduklarımdandır. Ama anlatamazsın işte

    Pişman olmak istemiyorsanız konusuna ek yapmak isterim. O da şu ki asla pohpohlamaya ya da meydan okumalara karşılık vermeyin. "Vay be çok temiz, düzgün kullanıyorsun" a gaz açmayın. "Hocam bi kapışak hele" lere "Büyüksün kardeşim" diyip devam edin.

  16. #16
    Kbr_ilhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    CBR250 >MT25>CBR650F
    Selamlar 1 ay önce motosiklet ile tanısmıs biri olarak yazınızı bir sonraki cümlenizi merak ederek okudum. Hani ilerde kanal ya da blog açarım diyorsunuz ya başarılı olursunuz diye vurgulamak istedim. Bende düşük hızda denge sorunum var dediğinizde ötürü xmax de zorlanacaginizi düşünüyorum. Pcx de araştırın derim.

  17. #17

    Üyelik
    04 Nisan 2016
    Devamını bekliyoruz

  18. #18
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    Bugün ayakkabı aldım. Aslında sonra alacaktım ama o kadar beğendim ve ayağıma öyle güzel oturdu ki dayanamadım aldım. Ayakkabı bu:
    http://www.motomaxonlineshop.com/dif...kabisi-pmu3435

    Yağmurluk baktım. Malum kaç gündür yağmur yağıyor. Yağmurluğu çok geçiktirmemeliyim diye düşündüm. Yine aynı sorun renk beğeniyorum beden yok, beden var rengi modeli kötü.
    Held markayı beğendim. Beden yoktu, alamadım.
    Sonra 3 Yamaha bayisine gittim. Xmax çok satıldığı için sanırım çok az indirim yapıyorlar. Bir bayi iyi ilgilendi, indirim de yaptı. Oradan alacağım sanırım.
    Ama hafta sonu için xmax Test Sürüşü ne yazıldım. Eğer yer olursa geri dönecekler, o testten sonra bayiye gideceğim. Yer olmazsa bir sonra ki testi bekler miyim bilmiyorum. Gözümü karartıp alacağım xmax'ı. Renk olarak parlak gri'yi gözüm tuttu. 2016 model oluşu, ışıkta güzel simli patlaması hoşuma gitti. Bir de cila yapılabiliyormuş parlak kısmına, bakımı daha kolay olur diye düşündüm.
    Bu arada tecrübeli arkadaşlardan yağmurluk tavsiyesi alabilirsem çok sevinirim.
    Marka, model bir de sadece üst yeter mi yoksa mutlaka alt - üst takım mı alayım?

  19. #19
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Madem bagajın var yağmurluğu 4 parça (alt üst eldiven ve bot) olarak alırsan iyi edersin. Yağmurluk üstünün kol altlarında mümkünse havalandırması olsun.

  20. #20
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    VARAN 5:
    XMAX'I TEST EDIYORUM

    Dün akşam saatlerinde Yamaha'dan mail geldi ve test sürüşüne katılabileceğim belirtildi.
    Test yeri Tuzla Orhanlı Autodrom'da. Ben yeri biliyordum, o yüzden gitmem kolay oldu ama yeri bilmiyorsanız mutlaka navigasyon veya google map'e bakarak gelin. Toplu taşıma ile buraya gelmek de zordur bence. Ben araçla geldim.
    Test için ehliyet, motor geçmişi bilgisi ve full takım kendi ekipmanınızı getirmeniz isteniyor.
    Kapıda güvenlik var, aracınızı otoparka bırakıp cafe kısmına geçiyorsunuz. Burada bir form doldurup hemen aşağıda ki test alanına geçiyorsunuz. Ben gittiğimde bir sorumlu kişi vardı. Aynı zamanda eğitmenmiş bu kişi.
    Biraz motor geçmişi bilgilerini sorup test edeceğiniz motorla ve parkurla ilgili kısa bilgiler verip sizi motorla başbaşa bırakıyor.
    Tabi ekipmanınızı full giymenizi istiyor. Yani kask, kolluk-dirseklik veya korumalı pantalon-mont ve eldiven.
    Vitesli motordan sonra scooter'ı kaldırmak ve sürmek çok kolay geldi tabi ki. Normal pistte 6 tur atma hakkınız var. Benden sonra bekleyen olmadığı için ben biraz daha fazla turlayabildim.
    Parkur kısa ama güzel bence. Hem rampa var, hem güzel virajlar var.
    Xmax'ı kullanırken bacaklarımın arasında depo sıkmaķ istedim. Bunu yapamayınca biraz tedirgin oldum.
    2. turdan sonra ancak alışabildim ama o da tam değil.
    Nınja'nın sürüş keyfini vermedi maalesef ama Xmax 250 gerçek güzel motor.
    Düz kalkışı iyi ama sonra bi duruluyor motor. Rampa da ise bana biraz nazlı gibi geldi.
    Viraj dengesi ile scooter'a göre çok iyi.
    Duruş kalkışta sele yüksekliğinden dolayı sıkıntı yaşamadım. Ayrıca sanırım sele yüksek değil, geniş. O yüzden duruş kalkışta biraz öne oturunca sorun halloluyor.
    Gaz kolunu ve arka fren performansını çok beğendim. Ön freni hiç kullanmadım.
    Test bittikten sonra kafam karışıktı. Şöyle ki evet Xmax güzel motor ama Ninja sürüş zevkini veremedi bana.
    Diğer taraftan sürüş zevki de kötü diyemem. Biraz sert ama viraj dönüşleri filan çok başarılı.
    Sürerken motorun ağırlığını hiç hissetmiyorsun.
    Ayrıca sakin hızlanıyor, Ninja gibi bir devirden sonra delirmiyor.
    Bagajı, şehir içi kullanım kolaylığı, artçı pozisyonu, şehir içi kadar Şile gibi yakın yerlere gitmek içinde ideal oluşu, ikinci elinin kuvveti v.s.
    Bunlar gerçekten de büyük artılar.
    1 sene Xmax ile trafiğe adapte olayım sonrasında belki 250 cc belki daha yüksek bir race ile yola devam ederim. Belki de bu motor işi bana göre değilmiş derim.
    Race ile başlarsam 2-3 ay sonra tamam ya ben bu işi çözdüm deyip gazlamaktan korkuyorum.
    O yüzden en güzeli en az 1 sene Xmax'a bineyim. Sonra değiştirmek istersem satarım race alırım. Belki elde küçük bir scooter tutarım, çarşı pazar işleri için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------

    Dünkü testten sonra ekipman ile ilgili ilk izlenimlerim.

    KASK: D Ring kaskın bağlantısı ile ilgili pratik yapmak lazım. El alışana kadar bağlanmak da biraz zorlanıyorsunuz.
    Siyah vizör taktırmıştım kaska, çok iyi yapmışım. Kask çok ağır değil ama aman aman da hafif değil.

    MONT: İç astarını çıkarttım. Motor sürerken kesinlikle terletmiyor. Çok güzel hava alıyor fakat sıkışık trafikte çok durursanız terletir mi bilemiyorum. Bunu zamanla göreceğiz.

    PANTOLON: Modeli, kalitesi güzel ama diz korumaları aşağıya kayıyor. Umarım düzgün bir şekilde kullanabilirim. Çünkü modeli çok yakıştı bana geri vermek istemedim ve risk alıp koruma ceplerinin yukarı taşınması için terziye verdim.

    AYAKKABI: Scooter kullanırken değil de araba kullanırken test ettim. Gaz pedalının hissi harika. Ayrıca yeni dikkat ettim motor vites değişimi için üzerinde özel bir tasarım var.
    Ayakkabı çok rahat ve kullanışlı.

    ELDIVEN: Ekipmanlarım arasında Çin malı olan tek kıyafetim bu ama korktuğum kadar olmadı. His duygusu iyiydi, herhangi bir sorun yaşamadım. Bu yaz beni idare edecek gibi. Umarım sağlamlığını test etmek zorunda kalmam.
    nalpergok ve Altuğ Aktaş bunu beğendiler.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler