Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Teker kaydığında ne yapılmalı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Ablalarim abilerim motorsiklet kullanmaya yeni başladım teker bir kaç kez kaydı bende bir kaç kişiye sordum teker kaydığında ne yapılma diye biri hızını aynı tut o dengesini bulur dedi biri arka frene bas dengeyi bulsun dedi biri dışdaki ayaklıga tüm yükünü ver dedi benimde kafam karıştı şimdi ben teker kaydığında ne yapacam ve bunu düşündükçe motorsikletin üstünde daha fazla hata yapıyorum şimdiden cevapladığını için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Motosikleti
    MT-25 ABS
    En son teker kaydığında yeri babasından istemiştim

  3. #3
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    hangi tekerin kaydığına bağlı

  4. #4
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Kaymamıştır o kaysa duramazsın
    Ali Bircan, mkoni, weirdo1 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi tekerin kaydığına bağlı
    Arka teker abi

  6. #6
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    frenden dolayımı? ani gazlamadan mı? virajda yatmaktanmı?
    Niye kaydığını bulup onu halletmen daha önemli. Kaydıktan sonra toplamak bir sonraki evre

  7. #7

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    frenden dolayımı? ani gazlamadan mı? virajda yatmaktanmı?
    Niye kaydığını bulup onu halletmen daha önemli. Kaydıktan sonra toplamak bir sonraki evre
    Abi ani frenden. Dolayiysa freni brakinca kayma durur diye biliyorum . ani gaz veya virajda ne yapacagim onu bilmiyorun

  8. #8
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı ASB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ani frenden. Dolayiysa freni brakinca kayma durur diye biliyorum . ani gaz veya virajda ne yapacagim onu bilmiyorun
    Tedirgin ettin bizi. Az kaldı low-side high-side konularına giriyorduk : )

    Arka frene biraz sert basınca kayar normal. Sorun değil, ileri bakmaya devam et bırakınca toplar.
    Arka frene gereğinden fazla yükleniyor olabilirsin.
    Planlı ve acil frenleme ile ilgili bolca kaynak var. Araştırırsan mutlaka faydası dokunur.
    Motobaba'nın durmak yada duramamak videosunu özellikle tavsiye ederim.

  9. #9
    eren3736 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    Ümraniye/İST
    Motosikleti
    Mondial Drift - TVS APACHE 150(çalındı) - Cbr 125
    Alıntı ASB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ani frenden. Dolayiysa freni brakinca kayma durur diye biliyorum . ani gaz veya virajda ne yapacagim onu bilmiyorun
    O zaman frene birden abanma gerekirse ön arka birlikte yavaşça sık. Teker kayınca asfaltla biraz bakışırsın şansın varsa teker toparlar kendini yola devam edersin

  10. #10

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Genellikle arka tekerlerimiz kotu oluyo asfaltimiz zaten buz pisti gibi birde gece viraji donerken su falan varsa arka kaydi diyelim gazi kesmek zaten panik haliyle olur muhtemelen distaki ayakliga basmak ise yariyabilir bilmiyorum tam arka kurtarilir, ama on kaydimi zor paf diye yapisicaz

  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Fren yaparken ön teker kayıyorsa maneti bırakmak sonra yeniden çekmeye başlamak lazım. Arka kayıyorsa bi şey yok depoyu sıkıp gidonu gevşek tutmaya ve bakışı yukarıda tutmaya çabalamaya devam. ABS varsa kayma kısacık olur zati maneti bırakmamak lazım. ABS bozuksa maneti bırakmazsak düşeriz ona göre. Sabah çıkarken arka frenla ABS'yi kontrol etmek lazım.

    Motor yatıkken gaz açarken isteyerek yapılan yanalamalarda arka teker kayıyorsa dış ayaklık diyolla.

    Motor dikken gaz açınca kayıyorsa bakışı bozmadan kolları kasmadan devam bi şey olmuyor. Gözümle gördüm. Eşim 390 ile kırmızı ışıktan kalkışta motorun arkasını 1 metreye yakın sağa sola kaydırdı ama bir şey olmadı motor kendini toplayıp devam etti. Bir otobüs dolusu insan, bir polis arabası ve ben nerede düşecek acaba diye bakarken o hızla ortamdan uzaklaştı.

    80 ile giderken buzlanmadan dolayı kayarsa bir şey yapmaya vakit kalmıyor. Ne oldu demeye kalmadan yerde sürükleniyor olunuyor. Yerler kaygan olunca sürüklenme de baya uzun sürüyor. Neden düştüm lan ben şimdi diye düşünmek için uzun uzun zaman oluyor. Kendimden biliyorum.

    Asfaltın üzerine attıkları kumdan kaynaklı olan küçük arka kaymaları da aynı şekilde, ne oluyor demeye kalmadan motor arkasını hafif bir kıt diye atıyor ama tepki verinceye kadar geçmiş gitmiş oluyor. Düşülmüyor. Alet yoluna devam ediyor.

    Tırtıkladıkları asfaltlar oluyor bi de. Onlarda da düzde de virajda da bi şey yapmaya gerek yok. Gidonu sıkmayıp depoyu sıkarak bakışı bozmayınca alet normal zemindeki hızıyla gittiği kadar gidiyor. Arkası önü ayrı oynuyor tabii orası ayrı. Haa bi de o esnada fren yapmak icap ederse ne kadar stabil durur orasını bilmiyorum. Gazı yumuşak kapatmalara güzel tepki veriyor sıkıntısı yok.

    Bütün bu olanlar esnasında DCT'li motor kullanırsanız ve o esnada motorun vites değiştiresi tutarsa ne yapılabilir onu bilemiyorum.

  12. #12
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı ASB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ablalarim abilerim motorsiklet kullanmaya yeni başladım teker bir kaç kez kaydı bende bir kaç kişiye sordum teker kaydığında ne yapılma diye biri hızını aynı tut o dengesini bulur dedi biri arka frene bas dengeyi bulsun dedi biri dışdaki ayaklıga tüm yükünü ver dedi benimde kafam karıştı şimdi ben teker kaydığında ne yapacam ve bunu düşündükçe motorsikletin üstünde daha fazla hata yapıyorum şimdiden cevapladığını için teşekkürler
    Farklı bir çözüm üreteyim, arka frenin sert olabilir, arka teker kilitliyor ise ve yani tepkimesi gereğinden fazladır,
    Aynı olayı bende yaşadım uzun zaman, sonra arka frenin tutma derecesini bi kademe düşürdük, yani fazlaydı ve ben farkında değildim normale indirdik.. 2. bir şey daha önünde ki mesafeni hep bi kademe aç, ve evet hep tetikte ol... benim gibi bağdat caddesinde iki ışık arası apachi gibi gazlayıp durursan da olayın olma olasılığı yuksek yani.. bunu yapmamak lazım
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  13. #13
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    şehadet getirmeli...

  14. #14
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    Bence teker kaydımi akışına bırakmalı olur böyle şeyler.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Acil frende ABS yoksa çok yapacak bi şey yok, zaten düşene kadar düşünmeye vakit olmuyor

  16. #16
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Teker kayıyorsa öncelikle fren yapmak öğrenilmeli

  17. #17
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Bütün kaymaların çözümü kaymaya sebep olan şeyi yapmayı bırakmak. Mesela güçlü bir motosiklette aniden gazı açtınız arka patinaj yapıp kaymaya başladı. Gazı yavaşça kapatıyoruz ve alet kendini topluyor. Aynı şey fren içinde geçerli Ani fren yaptık arka kayıp yanımıza gelmeye başladı. Freni bırakıyoruz düzeliyor bu kadar basit.

  18. #18

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren yaparken ön teker kayıyorsa maneti bırakmak sonra yeniden çekmeye başlamak lazım. Arka kayıyorsa bi şey yok depoyu sıkıp gidonu gevşek tutmaya ve bakışı yukarıda tutmaya çabalamaya devam. ABS varsa kayma kısacık olur zati maneti bırakmamak lazım. ABS bozuksa maneti bırakmazsak düşeriz ona göre. Sabah çıkarken arka frenla ABS'yi kontrol etmek lazım.

    Motor yatıkken gaz açarken isteyerek yapılan yanalamalarda arka teker kayıyorsa dış ayaklık diyolla.

    Motor dikken gaz açınca kayıyorsa bakışı bozmadan kolları kasmadan devam bi şey olmuyor. Gözümle gördüm. Eşim 390 ile kırmızı ışıktan kalkışta motorun arkasını 1 metreye yakın sağa sola kaydırdı ama bir şey olmadı motor kendini toplayıp devam etti. Bir otobüs dolusu insan, bir polis arabası ve ben nerede düşecek acaba diye bakarken o hızla ortamdan uzaklaştı.

    80 ile giderken buzlanmadan dolayı kayarsa bir şey yapmaya vakit kalmıyor. Ne oldu demeye kalmadan yerde sürükleniyor olunuyor. Yerler kaygan olunca sürüklenme de baya uzun sürüyor. Neden düştüm lan ben şimdi diye düşünmek için uzun uzun zaman oluyor. Kendimden biliyorum.

    Asfaltın üzerine attıkları kumdan kaynaklı olan küçük arka kaymaları da aynı şekilde, ne oluyor demeye kalmadan motor arkasını hafif bir kıt diye atıyor ama tepki verinceye kadar geçmiş gitmiş oluyor. Düşülmüyor. Alet yoluna devam ediyor.

    Tırtıkladıkları asfaltlar oluyor bi de. Onlarda da düzde de virajda da bi şey yapmaya gerek yok. Gidonu sıkmayıp depoyu sıkarak bakışı bozmayınca alet normal zemindeki hızıyla gittiği kadar gidiyor. Arkası önü ayrı oynuyor tabii orası ayrı. Haa bi de o esnada fren yapmak icap ederse ne kadar stabil durur orasını bilmiyorum. Gazı yumuşak kapatmalara güzel tepki veriyor sıkıntısı yok.

    Bütün bu olanlar esnasında DCT'li motor kullanırsanız ve o esnada motorun vites değiştiresi tutarsa ne yapılabilir onu bilemiyorum.
    Abi cok tesekkurler bir daha teker kayarsa ne yapacagimi ogrendim zaman ayirdigin icin tesekkurler

  19. #19
    HamzaBey95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT250R
    Eğer frenleme yaparken sık sık arka tekeri istemsizce kilitleyip kaydırıyorsanız bence ilk gereken frenajı iyice öğrenmek
    Araçlar(en azından çoğu) ön fren ile durur... Motosikleti durduran ön frendir. Frenleme anında ağırlık ön tekere bineceğinden dolayı en iyi yere tutunan tekerlek ön olur. Arka tekerlek sık sık tehlike oluşturacak kadar kayıyor ise frenlemede bir sıkıntı var bence Hatta kaliteli ve iyi bir panik frende arka tekerleğin yerden kesilmesi işten bile değil...
    HYO-GT250R
    İstanbul

  20. #20

    Üyelik
    28 Nisan 2016
    Bileğin Dansı izleyebilirsin.Bir kaç öneri var hemde doğru öneriler

    California Superbike School viraj okulunun kurucusu Keith Code tarafından yazılan A Twist of The Wrist

    arama motoruna yaz ilk çıkar
    hasmet bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)