Fren yaparken ön teker kayıyorsa maneti bırakmak sonra yeniden çekmeye başlamak lazım. Arka kayıyorsa bi şey yok depoyu sıkıp gidonu gevşek tutmaya ve bakışı yukarıda tutmaya çabalamaya devam. ABS varsa kayma kısacık olur zati maneti bırakmamak lazım. ABS bozuksa maneti bırakmazsak düşeriz ona göre. Sabah çıkarken arka frenla ABS'yi kontrol etmek lazım.
Motor yatıkken gaz açarken isteyerek yapılan yanalamalarda arka teker kayıyorsa dış ayaklık diyolla.
Motor dikken gaz açınca kayıyorsa bakışı bozmadan kolları kasmadan devam bi şey olmuyor. Gözümle gördüm. Eşim 390 ile kırmızı ışıktan kalkışta motorun arkasını 1 metreye yakın sağa sola kaydırdı ama bir şey olmadı motor kendini toplayıp devam etti. Bir otobüs dolusu insan, bir polis arabası ve ben nerede düşecek acaba diye bakarken o hızla ortamdan uzaklaştı.
80 ile giderken buzlanmadan dolayı kayarsa bir şey yapmaya vakit kalmıyor. Ne oldu demeye kalmadan yerde sürükleniyor olunuyor. Yerler kaygan olunca sürüklenme de baya uzun sürüyor. Neden düştüm lan ben şimdi diye düşünmek için uzun uzun zaman oluyor. Kendimden biliyorum.
Asfaltın üzerine attıkları kumdan kaynaklı olan küçük arka kaymaları da aynı şekilde, ne oluyor demeye kalmadan motor arkasını hafif bir kıt diye atıyor ama tepki verinceye kadar geçmiş gitmiş oluyor. Düşülmüyor. Alet yoluna devam ediyor.
Tırtıkladıkları asfaltlar oluyor bi de. Onlarda da düzde de virajda da bi şey yapmaya gerek yok. Gidonu sıkmayıp depoyu sıkarak bakışı bozmayınca alet normal zemindeki hızıyla gittiği kadar gidiyor. Arkası önü ayrı oynuyor tabii orası ayrı. Haa bi de o esnada fren yapmak icap ederse ne kadar stabil durur orasını bilmiyorum. Gazı yumuşak kapatmalara güzel tepki veriyor sıkıntısı yok.
Bütün bu olanlar esnasında DCT'li motor kullanırsanız ve o esnada motorun vites değiştiresi tutarsa ne yapılabilir onu bilemiyorum.