Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Trafiğe Kurban olmamanın 5 altın kuralı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Yolarda konforu gittikce artan otomobiller boy gostermeye basladikca kazalar azalmioyor... Otomatik vites, MP3 player, uydu radyosu, navigasyon sistemi, ABS, emniyet kemeri, her taraftan fiskirmaya hazir hava yastiklari, celik kusaklar, sok yutucu bolgeler, malzemeler vs. vs... Arac suruculeri eskisinden cok daha guvenli hissediyor kendilerini ve bu guven bambaska bir problem yaratiyor...

    Trafikle ilgilenmeyen suruculer!...



    Bir yandan ickisini yudumlarken bir yandan CD degistiren, ayni zamanda telefonla konusan suruculerden bahsediyoruz. Bu "yoldas"lar bizim baslica problemlerimizden biri olmaya basladi son yillarda. Isin kotusu direksiyon basina gectigimizde biz de onlara donusebiliyoruz.

    ABD de NHTSA orgutu (National Highway Traffic Safety Administration) gecenlerde uzun suredir surdurdugu kapsamli guvenlik arastirmasini bitirerek yayinladi ve AMA (American Motorcycle Association) da buradan yola cikarak bu alttaki 5 Altin Kural i biz motosikletcilere sundu.

    1) Uyanik olun, uyanik kalin.

    Kafasi daginik suruculere karsi en buyuk avantajiniz budur.

    2) Sizde "daginik surucu" olmayin.

    Gosterge panelindeki isiklara, motorun sagindan solundan gelen seslere kafanizi takmayin. Bir taraftan MP3 playerin sesini ayarlamaya, calan parcayi degistirmeye, gereksiz yere burnunuzu kasimaya ugrasmayin. Cok gerekiyorsa durun bir yerde. cep telefonunuzu cebinize degil cantaya, vibrasyonunu hissedemeyeceginiz, sesini duyamayacaginiz bir yere koyun.

    3) Trafikte pozisyonunuzu kurun ve koruyun.

    Kendiniz ve diger araclar arasinda tampon bolge olusturun ve bunu koruyun. Saginizda araba varsa siz sol yana gidin. Otoyollarda sol seridi kullanin. Her zaman bir kacis rotasi planiniz hazir olsun, gerektiginde tereddut etmeden emniyet seridine kacabilirsiniz unutmayin.

    4) Potansiyel problemli suruculerden uzak durun.

    Telefonla konusan, arka koltuktaki cocuklarina laf yetistiren, bir arabaya dolusmus bir kac genc, tasitlar arasinda zigzag cizenler, asabi, gereksiz devirli hizli kullananlar... Bunlardandan uzaklasin. Gozleriniz hep bu suruculeri arasin. Aranizdaki mesafeyi mumkun oldugunca buyuk tutmaya bakin.

    5) Gozleriniz hareketlensin...

    En guvenli arac suruculeri gozlerini surekli hareket ettirerek cevreyi dikkatle tarayan, her yonu surekli kontrol eden suruculerdir. Biz de bunlardan biri olalim. Aynalar, sag, sol on, ileri, taaa ileri, yine ayna, yine ileri, sol,sag...devamli kontrol halinde olalim..

    AMA ogutlerine ilave olarak DD derki kulak tikaci kullanin. Dikkatiniz ve konsantrasyonunuz ikiye katlansin... Dikkatli olun oralarda, ama neye dikkat edeceginizi bilerek.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    milas-güllük
    Motosikleti
    mondial 125kt
    tsk ler uyarılar için
    gıcık

  3. #3
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    yeni bi gunde merhabalar......dostum..cok dogru seyler yazmissin..bu yazdiklarin motorculugun temel kurallari.. bi ekleme bende bu kurallara...; unutmayalimki otomobil suruculeri onundeki,yanindaki,arkasindaki araclardan sorumludur..oysa biz en az 4~5 arac onumuzu kontrol etmemiz gerekiyor cunku bizim durus ve~veya seyir guvenli seyir sinirimiz bu...yolunuz ve fariniz acik olsun dostlar....

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Teşekkürler.

    Benim bir tane altın kuralım vardı o da "görünmez olduğumu" farzetmekti. Bunlarıda altına ekleyeyim
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  5. #5
    ammsav - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Motosikleti
    Racer 200 cc
    Kulak tıkacı kullanıldıgında dezavantaj degilmidir çalan kornaları duymama konusunda...

  6. #6
    arinrin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X9 250 Evo
    Bilgiler için teşekkürler

  7. #7
    demonicdreams - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DADYW
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    Teşekkürler.

    Benim bir tane altın kuralım vardı o da "görünmez olduğumu" farzetmekti. Bunlarıda altına ekleyeyim
    Kesinlikle haklısın. Zaten DD'nin de her fırsatta üstüne basa basa söylediği bir şey bu. Hatta DD görünmez olduğunuzu farzedin değil BİLİN diyor. Biraz görünebilir olmak için sis farlarına ihtiyaç duyuyoruz, hatta sadece trafikte farkedilmek için eksoz kestirerek sesini artıranlar bile var. Tam anlamıyla görünebilir olmamız için destursuz açılan bir sol kapıya bodozlamasına girmemiz gerekiyor maalesef. Üzücü.

    DD seni arada sırada görebilmek ne güzel. Yaşaman sevindiridi

  8. #8
    Kemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Şirinevler/İstanbul
    Motosikleti
    Motora veda etti :(
    Ben ne zaman güvensiz bir araç görsemfırsatım varsa uzak duruyorum yoksa hiç üşenmeden sağa çekip geçmesini bekliyorum. Özellikle boş taksiler tam problem. Müşteri adayı birini gördüler mi hemen sağa kırıp fren yapıyorlar. Müşteri varsa sağa kaçıp basıyorlar gaza. Minibüsler ayrı bir konu. 50 metre mesafe varsa kesin gazı köklüyorlar. 50 metre hızlı gitse ne işine yarayacaksa.

  9. #9
    erhanvural - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul-acıbadem
    Motosikleti
    SATILIK jinlun 125c
    teşekkürler bilgiler için
    bu konuda başka şeyler de okumak isterim

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    necdet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İST.MECİDİYEKÖY/VE ÖĞÜMCE
    Motosikleti
    honda cbr1100xx süperblackbird
    ellerine sağlık çok faydalı bilgiler

  11. #11
    Peril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2004
    Şehir
    istanbul-pendik
    valla süper ve şart bir yazıydı..okurken dikkatli olmanın bir kez daha farkına vardım.
    tşkler

  12. #12
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    paylaşım için saol.
    da benim su kulak tıkaclarına kafam takıldı.
    motor kullanırken bunları takmanın yararı kulaklar ıcın mı yoksa dıkkat ıcın mı?
    kulak tıkacı taktıgınızda yolun kenarında sklanmıs sıze kosan kopenklerı ya da sıze korna calanları ya da motordan gelen anormal seslerı nasıl duyabılırız.
    tamam gözler acılacak tamamen aynalar v.s. kontrol altında olacak ama kulakların acık olması bazı tehlıkelı durumlara daha onceden tedbır almamızda yardımcı olmaz mı?
    (mesela yavas gıdıyon yolda bı bayan durmus sana seslenıyo benı de goturumusun felan dıyo. e kulaklr tıkalı olursa ayıp olmaz mı? )
    DD şaka bi yana gercekten bıraz acarmısın? 5 duyu organı da pür dikkat olsa daha iyi olmaz mı?
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  13. #13
    tmrbaykal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    paylaşım için teşekkürler.
    çok çalışmam lazım çoook.:)

  14. #14
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Teşekkür ederim.Tavsiyelerine uyacağım
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat

  15. #15
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Begendiginize sevindim arkadaslar...

    Kulak tikaci meselesine gelelim... Bunu ben yillardir vurguluyorum, ve son 6 yildir tikacsiz kaskimi takmadim kafama. Hic !



    Yukardaki resimde favori modelim gorunuyor.

    Bunun iki AYRI ozelligi var...Yuksek frekans sesleri kesiyor, ve dB (desibel) olarak ses siddetini dusuruyor. (Ses siddeti sesin olusturdugu basinc olarak tanimlanabilir. Ses bir enerji bicimidir.)

    Duymanizi saglayan sey ic kulaktaki sinir uclarinizdir, ve bunlardan bizde dogusta gelen milyonlarcasi bulunur. Bulunur ama oldukca hassas olan bu organciklar yuksek ses basinci ve frekans sonucu ölür. Cok sayida olduklari icin baslarda farketmezsiniz ama bir de bakarsiniz 45-50 yaslarinda agir isitmeye. Omrunuzun altin yillarini da duvar gibi sagir gecirme ihtimaliniz son derece yuksektir.

    Hayir, maalesef olen sinir hucreleri yenilenemez. Hic umutlanmayin...

    85 dB ustu sese uzun sure maruz kalan kulagin kalici hasar olusturdugu biliniyor.

    85 dB de kulakta hasar olusma suresi 8 saat,
    95 Db de ayni sure 1 saat
    105 dB de 15 dakika !

    - UCLA in Audditory Labaratuarinda ve yol sartlarinda yapilan arastirma sonuclari soyle:
    Rolantide : 74dB, 56km/h 108 dB, freeway speeds (80-100 km/h) ortalama 116 dB (naked bike)

    - Ortalama bir kaskin ses basincini/siddetini dusurme degeri 3 dB (yazi ile uc )
    Kullanilip atilan turde ucuz bir sunger kulak tikacinin ses basinci/siddeti dusurme degeri 20-30 dB dir.

    Yani kulak tikaci kullanmadiginiz takdirde sagirlik kacinilmaz oluyor.

    -------------
    Duyma ve trafik guvenligi meselesine gelince, yukarda yazdigim gibi bu tikaclar yuksek frekanslari kesiyor. Bizim normal konusma frekansini biraz bogar o kadar. Tikaclari cikarmadan gunluk hayatiniza devam edebilir, arkadaslarinizla, telefonla konusabilirsiniz. Korna, fren, tekerleklerin cikardigi hisirti sesini rahatlikla duyarsiniz.

    Su linke
    http://www.motosiklet.net/forum/show...ligi%2Fkulturu

    Bakmanizi da tavsiye ederim.

  16. #16
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    tşk ederiz DD yanlız türkiyede birde doğan görünümlü şahinler ve bunları kullanan motor düşmanı denyoları da unutmamak lazım ne dersin?
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  17. #17
    merttunax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara - İzmir - TR
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Bu forumda her geçen gün bilgime bilgi tecrübelerime tecrübe katıyorum. Arkadaş güzel ve açık bilgiler vermiş. Paylaşım için teşekkürler!
    Kaza Anında Sizi Korur...

  18. #18
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    abi çok sağol

  19. #19

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    teşekkürler!!!....
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  20. #20
    LaCiVerTSaRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    harika yazın için teşekkürler..kitabınızıda aldım okudum tekrar okuyacağım çok şey öğrendim teşekkürler...
    Akıllı efendi uslu sür motorunu ADAM desinler..
    Kaskını Tak Takmayanları Uyar..!!!
    http://www.setcom.com.tr


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler