Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Honda NC750S DCT Test Ettim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dct motor kullanmakta olup "artık yola çok daha fazla odaklanabiliyorum" diyen adam bence otomatik vites arabada sağ ayağıyla gaz, sol ayağıyla fren kullanmaya çalışan kadınlarla aynı tabiata sahiptir. Düz vites motor kullanımı bir insana nasıl zor gelebilir ki?
    ortalama her insana zor gelir abi. ben bunu öğrenmeliyim diyen insana da bir müddet çalışıp öğrendikten sonra kolay gelir muhtemelen. ben bunu öğrenmeliyim demeyenler için de (öğrenmek zorunda değilsem mesela) dct harika bir seçenek.

    bunu derken de üç günde bir forumda açılan "vites geçmiyor abi", "boşu bulamıyorum abi", "vites değiştirirken şu oluyor abi", "şunu yaparken böyle yapmazsan öyle olur tabii abi" benzeri başlıkları görmezden geliyoruz tabii.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ortalama her insana zor gelir abi. ben bunu öğrenmeliyim diyen insana da bir müddet çalışıp öğrendikten sonra kolay gelir muhtemelen. ben bunu öğrenmeliyim demeyenler için de (öğrenmek zorunda değilsem mesela) dct harika bir seçenek.

    bunu derken de üç günde bir forumda açılan "vites geçmiyor abi", "boşu bulamıyorum abi", "vites değiştirirken şu oluyor abi", "şunu yaparken böyle yapmazsan öyle olur tabii abi" benzeri başlıkları görmezden geliyoruz tabii.
    Boşu bulamamak zaten ayrı bir kazmalık. Sürekli vites göstergesine bakmak da çok tasvip edilen bir şey değil.
    freasy ve espresso bunu beğendiler.

  3. #63
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dct motor kullanmakta olup "artık yola çok daha fazla odaklanabiliyorum" diyen adam bence otomatik vites arabada sağ ayağıyla gaz, sol ayağıyla fren kullanmaya çalışan kadınlarla aynı tabiata sahiptir. Düz vites motor kullanımı bir insana nasıl zor gelebilir ki?
    Sevgili Tommy ,

    Bence pesin hükümlü davranmamalisin. DCT yi uzaktan yorumlamak , hele hele otomobillerdeki otomatik vites ile benzestirmek gercekleri kacirmak demektir. Eski tork konvertörlü sistemler ile günümüzün cift debriyajli otomatikleri arasinda daglar kadar fark var. DCT aslinda iki tane düz vitesli sistemin elektrik kontrollu debriyajlar ile kullanilmasidir. Bu nedenle tork konvertörlü sistemlerdeki kontrolsüz akip gitme bu sistemler icin söz konusu degildir. Sistem D konumunda dahi olsa bile + / - tuslari ile anlik olarak manuel müdehale yapilabilmektedir. D de giderken dügmeye dokunup iki saniye icinde 3 vites birden düstügüm cok olmustur , bunu manuelde yapabilmek quick shifter ile dahi bu kadar seri ve yumusak olmaz. Ayrica notorun beyni senin kullanimini takip ederek vites gecislerini anlik olarak tekrar tekrar programlamaktadir. Sert kullanirsan devirli vites degisimi yapar . Gaza insafli davranirsan yakit ekonomisi icin gerekeni otomatik olarak yapar. Maalesef bu artilarini birkac bin km kullanmadan cözebilmek anlayabilmek cok mümkün degildir. Scooterlar ile hic alakasi olmayan sistemde integra haricinde sol taraftaki manet el frenidir arka fren degil .

    Kücük bir ilave daha , sag ayakla gaz , sol ayakla fren kullanabilmek cok üst derecede deneyim gerektiren bir yaris teknigidir . O kadar hakir görme bence

    Sevgilerimle

    Mahallenizin yasli huysuz egitmeni
    freasy ve blueway2 bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #64
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    dct ye 2014 te bende sallardım yaw öyle olur mu git scooter la vs derken 2020 de test ettim gerçekten asfalt dışına çıkmayan uzun yollar yapan kullanıcılar için mükemmel bir icat yapmışlar kamp a yaylaya araziye toza toprağa gitmesem manuel fites le uğraşmam ki şehir içinde scooter ın rahatlığı gerçekten trafiğe odaklanma konusunda mükemmel bir avantaj sağlıyor öyle olmasa gider dio yerine vitesli motor alırım (ayaklara yağmur çamur su vs de gelmiyor ayakkabılar eskimiyor )
    hatta geçen gün muayene istasyonunda goldwing gördüm arkadaş ile tanıştık ilk sorduğum soru dct mi? yaw nedir bu dct dedi arkadaş dedim asrın 2. en mükemmel icadı motosikletten sonra daha önce kullanmamış dedim kullansan bunu satar gider dct sini alırsın tak D ye devam et istersen manuel müdahale de edebiliyorsun vs
    otomatik varken manuel kim ne derse desin BENCE hammalık
    freasy ve blueway2 bunu beğendiler.

  5. #65
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Dünyanın en son harikası da olsa bence tembellik, hımbıllık. Bana göre değil bu rahatlık.
    4strings bunu beğendi.

  6. #66
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Otomobil konusunda degil fakat Motosiklet konusunda kesinlikle gelenekçiyim. Eski kafalida diyebilirsiniz.

    Motosiklette tek gerekli şey Abs dir. Abs de hemen devreye giren konfor mod da olmayacak. Stoppie yapmaya izin verecek konumda olan bir abs olacak o kadar. Arka tekerlekte abs ye gerek yok, ön teker yeterli( Gecmiste hep spor motosiklet kullandigim icin bu sekilde olmasi benim icin yeterli) Guc modlari, kalkis kontrol sistemleri, hizli vites degistiriciler, vites gostergesi( dunyanin en gereksiz şeyi bence anliyorsunuz yada aklinizda oluyor zaten kacinci viteste oldugunuz)

    Kaydirmali debriyaj bile gereksiz. Kurallara uyarak vites dusururseniz. Motosiklette gaz kolu ve debriyaj maneti yeterli benim icin. Hatta 20 kusur yil once ilk enjeksiyonlu sporcuya bindigimde garip gelmisti, Karburatorun o guzel gaz tepkilerini alamamistim, gecikmeler vardi ozelikle dusuk devirlerde. Sonradan enjeksiyon sistemleri gelisti tabiki.

    Kıssadan hisse benim gibi eski kafalara; Teknoloji demek motosikletten aldigin keyfi öldürmek demek. Hele ki 2 zamanli sporcularin viziltisi hala aklimda hic bir extra sistem yok, gaz kolu debriyaj ve tamamen farkli bir surus tarzi, ölene kadar gitmeyecek anılar birakti bende.
    tommygun bunu beğendi.

  7. #67

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Kaydırmalı debriyaj iyidir, o da debriyaj manetini hafiflettiği için. 60k motosiklet kullanıyorum şimdiye kadar bir sefer o da ilk defa kullandığım motosiklette arka tekeri kilitler gibi oldum.

  8. #68

    Üyelik
    20 Mart 2024
    Peki şu konuda düşünceniz nedir? 40 yaşındayim 170 boyum var. 1 senedir de İstanbul trafiğinde nmax 125 kullanıyorum. NC750S DCT ye geçiş yapmak istiyorum çünkü hem alçak motor, hem DCT şanzıman, hem de az yakıyor. Scooter'larin binisi konforlu ama motora biniyormus hissi alamıyorum. Ayrıca motorun uzun yol ihtiyacimi karşılamasını istiyorum. Hız yapmayi, uçmayı kaçmayı seven biri değilim. Max 120 km hiza çıkarım şehirler arasında bile. Bu yüzden NC750S DCT benim için biçilmiş kaftan gibi duruyor. Fakat korkum, birden bu kadar CC yükseltmek (125'ten 750'ye) benim için Uygun mudur? Sıkıntı çeker mıyım? Malum eskisi kadar genç ve çevik değiliz artık

  9. #69
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Stilgar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki şu konuda düşünceniz nedir? 40 yaşındayim 170 boyum var. 1 senedir de İstanbul trafiğinde nmax 125 kullanıyorum. NC750S DCT ye geçiş yapmak istiyorum çünkü hem alçak motor, hem DCT şanzıman, hem de az yakıyor. Scooter'larin binisi konforlu ama motora biniyormus hissi alamıyorum. Ayrıca motorun uzun yol ihtiyacimi karşılamasını istiyorum. Hız yapmayi, uçmayı kaçmayı seven biri değilim. Max 120 km hiza çıkarım şehirler arasında bile. Bu yüzden NC750S DCT benim için biçilmiş kaftan gibi duruyor. Fakat korkum, birden bu kadar CC yükseltmek (125'ten 750'ye) benim için Uygun mudur? Sıkıntı çeker mıyım? Malum eskisi kadar genç ve çevik değiliz artık
    Gaz manetini çevirirken kontrolü kaybetmeyecek biri olduğunu düşünüyorum bu sebeple 125 veya 750 cc olması size farketmez , gözünü korkutacak fark 120 kg dan 240 kg a çıkan ağırlık olabilir , vitesli motosikletlerin ağırlık merkezi hem önde hemde yukarıdadır düşük hızda küçük bir sukutur kadar kolay kontrol edilemezler , elbette birkaç haftalık tecrübeden sonra alışırsınız ama özellikle düşük hızlarda dönerken aniden durmanız gerektiğinde arka fren konumu sukuturdan farklı olduğu için motoru yatırabilirsiniz..

  10. #70
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşu bulamamak zaten ayrı bir kazmalık. Sürekli vites göstergesine bakmak da çok tasvip edilen bir şey değil.
    Boşu bulamayan kuşu da bulamaz.
    KTM DUKE 250 ABS - 2016

  11. #71

    Üyelik
    20 Mart 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz manetini çevirirken kontrolü kaybetmeyecek biri olduğunu düşünüyorum bu sebeple 125 veya 750 cc olması size farketmez , gözünü korkutacak fark 120 kg dan 240 kg a çıkan ağırlık olabilir , vitesli motosikletlerin ağırlık merkezi hem önde hemde yukarıdadır düşük hızda küçük bir sukutur kadar kolay kontrol edilemezler , elbette birkaç haftalık tecrübeden sonra alışırsınız ama özellikle düşük hızlarda dönerken aniden durmanız gerektiğinde arka fren konumu sukuturdan farklı olduğu için motoru yatırabilirsiniz..
    Eyvallah hocam. Ağırlık beni de korkutuyor biraz. Düşük hızlarda dediğiniz gibi dikkat edeyim. onu düşünmemiştim.

  12. #72
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......Eski tork konvertörlü sistemler ile günümüzün cift debriyajli otomatikleri arasinda daglar kadar fark var.....

    Hocam çook gerilerden takip ediyorsun teknolojiyi , birçok üretici DCT den vazgeçti ve tekrar konvertörlü debriyaja döndü , konvertörlü şanzımanlar artık kalkış hariç quickshifter gibi çalışıyor , durkalk trafikte konvertör kadar mükemmel bir ünite hala üretilemedi , DCT nin eskiden cutoff avantajı vardı ama konvertörlülerde cutoff yapabiliyor artık , Honda'nın DCT sinin diğer çift debriyajlılardan tek bir farkı var o da sorunsuz olması başkada bir numarası yok , durkalk trafikte basit bir varyatör kadar efektif çalışamıyor , açık trafikte ise quickshifter gibi bir güzellik varken kim arar DCT yi..
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  13. #73
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Otomobilde de motosiklette de otomatik vites sevmeyen biri olarak (otomobilim otomatik)vites değiştirmeyi zorluk olarak düşünen ya da dikkatini dağıttığını düşünen kişiler için otomatik vites bir seçenek olabilir. Otomobilde de, motosiklette de özellikle öğrenme sürecinin manuel vitesle geçirilmesinin, aracın çalışma mantığını ve dinamiklerinin daha iyi öğrenilmesini sağladığını düşünüyorum. Otomatik bile kullanılacak olsa manuel ile öğrenilmesi daha iyi bir sürücü haline getirir. DCT yi şu iki açıdan değerlendirebiliriz. Konfor ve güvenlik. Konfor olarak bence trafikte ışıklarda durulduğu zamanlarda devreye giren otomatik debriyaj sistemleri daha önemli. Zaten motor yürüdüğü sürece, yarışmayacaksanız dct ve hatta quickshifter çok etkili değil konfor açısından kanımca. Güvenlik olarak; hiç bir otomatik sistemin planladığım sürüşü tam olarak sezip, kafamdaki aksiyonları tam olarak gerçekleştirebileceğini düşünmüyorum. Mesela viraj öncesi hızlanırsınız, devir iyice artar, viraja daha vardır ama büyütmeden aynı viteste viraja girip kompresyondan faydalanmak istersiniz. DCT nin yolun gidişini önceden görüp, bu gibi düşüncelerinizi tam olarak algılayıp gerekli aksiyonları gerçekleştirebileceğini düşünmüyorum.
    Bu arada otomatik vites seven kullanıcıların elektrikli motosiklet/araba kullanımına daha yatkın olduğunu düşünmekteyim.



    Motosiklet kullanımını bateri çalmaya benzetirim. Her uzuv farklı şekilde ama uyumlu çalışır. Bütün bateristler bıraksın çalmayı hepsi beatbox a bağlasın kusursuz ritm elde edilsin o zaman. Nedir yani keyfini tam olarak alamayacaksam, kontrol bende olmayacaksa niye uğraşıyorum. BMW nin yaptığı devrilmeden kendi kendine giden motosiklet gibi, uğraştırmasın bizi, gitsin kendi turunu atsın gelsin; bizi kıyafet kask falan, uğraştırmasın.

    Bu arada CVT de sürekli şehir içinde çok uzun saatler motosiklet kullanan kurye gibi kullanıcılarda gerçekten büyük kolaylık, cvtli bir scootera da sahip olan biri olarak bana zevksiz geliyor (satacağım zaten). Devir sabit motor hızlanıyor mu yavaşlıyor mu göstergeye bakmadan anlayamıyoruz. Ama pek çoğumuz bunu keyif için yapmıyor muyuz?

  14. #74

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Bu zevk işi. Kimisi vites değiştirmeyi sever kimisi de manzaraya odaklanayım, keyfime bakayım, o vitesi değiştirsin diye düşünür. Niye kendi zevkimizi başkasına dayatıyoruzki? Adam DCT almak istiyorsa alsın. Zamanında benim de oldu. gayet de güzel yani. Masrafı yok, sağlam, az yakıyor. Sele sert, süspansiyon sert, bana göre frenleri de iyi değil. Ama bu işler zevk meselesi.
    blueway2 bunu beğendi.

  15. #75
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Otomatik vites olacaksa CVT olsun yani vites geçişi olmasın, motorda da arabada da cvt tercih ederim ama belli bir güçten sonra verimli olamıyor diye yok sanırım.
    DCT olacağına bildik manuel olsun, viraja girerken viraj ortasında dct kafasına göre vites değiştirir mi diye paranoya yapmayayım diye normal vitesli tercih ederim.

  16. #76
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam çook gerilerden takip ediyorsun teknolojiyi , birçok üretici DCT den vazgeçti ve tekrar konvertörlü debriyaja döndü , konvertörlü şanzımanlar artık kalkış hariç quickshifter gibi çalışıyor , durkalk trafikte konvertör kadar mükemmel bir ünite hala üretilemedi , DCT nin eskiden cutoff avantajı vardı ama konvertörlülerde cutoff yapabiliyor artık , Honda'nın DCT sinin diğer çift debriyajlılardan tek bir farkı var o da sorunsuz olması başkada bir numarası yok , durkalk trafikte basit bir varyatör kadar efektif çalışamıyor , açık trafikte ise quickshifter gibi bir güzellik varken kim arar DCT yi..
    Araba için konuşursam çift kavrama gibide pürüzsüzü ve serisi yok, konvertörlü biraz daha sert atarken çift kavrama çok daha ipeksi ve çok daha kararlı atışlar sağlıyor. Mesela G20 320i ile Golf 7 ikiside otomatikti ama Golfteki ipeksilik ve serilik konvertörlü şanzımanda yoktu. Ömür açısına gelirsek konvertörlü şanzımanlar bu konuda çok çok daha önde, konvertörlü şanzımanın yağ bakımı yapılsın kolay kolay türbin arızasıda vermez uzun seneler hizmet eder.

  17. #77

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Tork konvertörlü + cvt otomatik candır. (Arabada tabi...) S2msonik İstanbul trafiğinde kullanmak için hiçbir güç bana düz vitesli araba aldıramaz. Zamanında çok düz vites kullandım, 1,5-2 saat trafikten sonra sol bacak çok yoruluyordu.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)