otomatik vites arabalar gibi düşürüyordur. sistemi hiç inceleme fırsatım olmadı ama arabalarda vites düşürürken devri sabit tutmak maksatlı debriyajı tam bırakmıyor yumuşatarak bırakıyor. zaten dct'nin çift kavramalı olmasının sebebi geçişlerin ve o öne yığılmaların daha yumuşak olmasını sağlamak. (çift kavrama kullanan spor arabalarda böyle)
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Motosiklet konusunda ABS, Çekiş Kontrol Sistemi Gidon Amortisörü ve Kaydırmalı Debriyaj gerçek anlamda sürüş hatalarını kapatan güvenlik sağlayan motosiklet sürme keyfini artıran teknolojiler. DCT yani nam-ı diğer otomatik şanzıman vitesli motosiklet kullanırken vitesi yorucu bulanlar için geliştirilmiş. Bugüne kadar vites kullanımını motosiklet sürüş keyfiyle birlikte yaşadım. Hammallık olarak aklıma hiç gelmemişti. Vitesi hammallık olarak gören birinin motosikleti rahatlık olarak görmesi çelişkilidir. Zira bu açıdan bakılırsa motosiklet tamamen hammallıktır. Konfor değil keyif verir. Yaşanmayanları yaşatır ki buna vitesli sürüş keyfide dahildir.
Kullananlara saygı duymakla birlikte eğer vites kullanımını sevmeseydim zaten motosiklet hammalığı yerine scooter rahatlığını tercih ederdim. DCT yeni olabilir ama vitessiz motosiklet yeni değil neticede. Yıllardır var. Motosiklet bu yönüyle farklı scooter veya dct şanzıman sistemi çok farklı şeyler değil midir? Kişisel görüşüm motosiklet sürüpte vites atmaya üşenen, motosiklet sürmenin ve motosikletle tek vücut olup ona hükmetmenin hissiyatından çok uzakta kalmıştır. Motosikletin kendisinin değil neticelerinin yani bir nevi ulaşım amaçlı kullanım peşindedir.
Şahsen ben vites ve devri istediğim gibi yönetemediğim de motosikleti tam olarak yönetebildiğimi hissetmiyorum.
Ben de kısmen öyle düşünüyorum ama denemeden kesin konuşmak istemem, özellikle birkaç jenerasyon geçirip iyileştirilmiş, ve deneyen tecrübeli kişilerin onayladığı bir teknoloji için.
Manuel modu var sonuçta. Yani kontrol elden gitmiyor tümden. Ama estiğinde otomatiğe almak mümkün.
Sıkışık trafikte nimet. eliniz ağrımıyor sıkıp bırakmaktan
kendi kendine giden motosikletlere az kaldı. biz de üzerinde mal gibi otururuz; hatta biz evde uzanırken motor dışarıda kendi kafasına göre 1-2 tur atar eve/garaja geri gelir. n'aptım? motosiklet sürdüm? ana!
bütün bu teknolojik eklemeler, tamam konfor için güzel şeyler; ama "ben yaptım, ben becerdim ulan!" faktörünü alıp götürüyor. ee bu olmayınca ben motora niye bineyim?
Motosiklet hikaye. Çeviriyon dönüyo. Ata binmek lazım ata...
İlk zamanlar ben de yadırgamıştım "böyle motosiklet mi olur" diye. sonra alışıyor insan; rahat olun. Hem tercih meselesi. kimse zorla satmıyor kimse de boğazında silahla gidip almıyor; kullanmak istemeyen kullanmaz ama kullanmadan eleştirenler motora haksızlık yapıyor. (test edip veya alıp kullanıp beğenmeyenleri tenzih ederim.)
Öncelikle dct otomatik şanzıman demek değil; dual clutch transmission yani çift kavramalı geçiş demek. her otomatik şanzımanda olan bir özellik değil. tarifi kolay, internette anlatan bir sürü vidyosu var.
750cc olup 3,5-4lt arası yakan, 6 binde bir servise giren, 21lt doğuştan deposu olan, yedek parçası için beklemeyeceğin, her yerde her aksesuarını bulabileceğin, otomobilden devşirme motor bloğuyla otomobille aynı devir çeviren, ekonomik ve sağlam bir motor. başka bir şey vaad etmiyor o yüzden daha fazlasını aramayın. virajda kafasına göre vites değiştirme durumu için de çok güzel bir çözümü var; S moduna alabilir ve sol el baş ve işaret parmaklarıyla kendiniz yönlendirebiliyorsunuz. kullanımı çok kolay.
motoru savunmak gibi bir niyetim kesinlikle yok, tamamen zevk ve tercih meselesi. ama uzun süre kullanıp eleştirmek daha doğru. motorun size vaadettiğinden fazlasını arayanlar oluyor. niye 15 bin devir çevirmiyor diyenleri duyuyorum en çok. adam zaten max 6500 devir çevirir, motoru yıpratmaz, az yakar, ekonomiktir, sağlamdır vs diye satıyor. farklı bir amacı olan bu motoru zaten almasın. bir de tek fren diskini eleştirenler oluyor. iki defa çok sağlam asıldım; mahçup etmedi. bugün bu satırları yazabiliyorsam o fren yüzündendir
sadece ben mi yaşadım bilemedim ama özellikle bayır aşağı inerken hafifçe ön freni sıkınca motor freni yaptığına şahit oldum birkaç kez. hatta çok sıkıştırdığını düşünerek vites yükselttim.
neticede herkesin kendi fikridir; sevmeyen arkadaşların da fikrine saygı duyarız. ama çocuğunda dili olsaydı sezercik gibi "vuymayın abiley" derdi çünkü çok haksız eleştirilere de maruz kalıyor.
naçizane fikrimdir, herkese saygılar.
Aynen öyle. Benim motorun debriyaj kol kası yapıyor. Ben hayatımda bu kadar sert bir debriyaj kolu görmedim. Trafikte bildiğin sol elim uyuşuyor :D. Belirttiğin gibi hidrolik debriyaj ve slipper clutch alma niyetim var ancak 1200 Euro gibi bir bedeli var. Euronun kuru da bu durumu korkutucu seviyeye çıkartıyor .
Ah ah... Herkes düz vitese güzellemeler dizmiş
Elektrikli motosikletler gelince ne olacak acaba?
(Sokaktaki mevcut zımbırtıları demiyorum, gerçek Zero Motorcycles'ınki gibi modelleri diyorum)
http://www.zeromotorcycles.com/
NC750S DCT almayı düşünüyorum. artık Türkiye'ye gelmediğini, piyasasının bu yüzden kötü olduğunu bilmeme rağmen hala bu motora ilgim var. galiba 2017'den sonra sürüş modlarına güncelleme gelmiş. 2018 model almayı düşünüyorum. 2018'den sonra sağlam bir güncelleme geldi mi? bu konuda bilgisi olan var mı?
2018 son ve güncel kasasıdır.2018 model ile birlikte led far,showa ön amörtisörler ve tcs güncellemeleri geldi.
Dct son derece stabil çalışan size isteklerinize göre hitap eden güzel bir sistemdir.
D modu ekonomi amaçlı S modlarıda daha devirli kullanıma odaklıdır.
2.El piyasası X modeline göre yavaştır.Ama kötü değildir. oda satılır merak etmeyin.
İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.
arka frenin sol elde olması büyük avantaj bence de. bugüne kadar üç kere motoru düşürdüm, üçünde de dik yokuştan aşağı inerken sağa keskin viraj dönmeye çalışırken arka fren hakimiyetimi kaybetmemden dolayı oldu. arka fren sol elde olduğu zaman böyle bir risk olmuyor.
bu arada dct'nin ilk yıllarında ne mücadeleler verilmiş fitesçilere karşı. bize şimdi iki laf edilince itiraz ediyoruz. toomuchcc, okan sinan hocam, atp hocam resmen çile çekmiş millete iki laf anlatıcam diye.
Dct motor kullanmakta olup "artık yola çok daha fazla odaklanabiliyorum" diyen adam bence otomatik vites arabada sağ ayağıyla gaz, sol ayağıyla fren kullanmaya çalışan kadınlarla aynı tabiata sahiptir. Düz vites motor kullanımı bir insana nasıl zor gelebilir ki?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)