Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda NC750S DCT Test Ettim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ara gaz diye birşey normal araç kullanımında yoktur. Yaşı büyükler bilir kara şanzıman denilen senkromencsiz sanzimanlarda vites geçişi için zaruridir. Günümüz teknolojisinde sadece hava atmak için ve benzin yakmak için kullanılır. Tercih meselesidir.
    Paran çok ise 100 bin km yapacak motoru 90 binde bitirmek istersen ara gaza devam. Dikkat çeker hele egsozun sesliyse atarsin havanı o kadar
    Dct kullanım hatasını en aza indirmek için tasarlanmış tır. Ara gazi veremezsin
    yavaşlarken nabıyon peki sen manuel viteste? dal kırar gibi çat-çut vites mi atıyon? küçük viteslerin motor freniyle nası başa çıkıyon aragazsız?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yavaşlarken nabıyon peki sen manuel viteste? dal kırar gibi çat-çut vites mi atıyon? küçük viteslerin motor freniyle nası başa çıkıyon aragazsız?
    Güzel soru. Benim de aklıma gelmişti. Tahminim DCT vites düşüyorken devri otomatik olarak arttırıyordur az bir ara gaz verip. Öyle bir özelliği var mı acaba?

  3. #43
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel soru. Benim de aklıma gelmişti. Tahminim DCT vites düşüyorken devri otomatik olarak arttırıyordur az bir ara gaz verip. Öyle bir özelliği var mı acaba?
    otomatik vites arabalar gibi düşürüyordur. sistemi hiç inceleme fırsatım olmadı ama arabalarda vites düşürürken devri sabit tutmak maksatlı debriyajı tam bırakmıyor yumuşatarak bırakıyor. zaten dct'nin çift kavramalı olmasının sebebi geçişlerin ve o öne yığılmaların daha yumuşak olmasını sağlamak. (çift kavrama kullanan spor arabalarda böyle)
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  4. #44

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Motosiklet konusunda ABS, Çekiş Kontrol Sistemi Gidon Amortisörü ve Kaydırmalı Debriyaj gerçek anlamda sürüş hatalarını kapatan güvenlik sağlayan motosiklet sürme keyfini artıran teknolojiler. DCT yani nam-ı diğer otomatik şanzıman vitesli motosiklet kullanırken vitesi yorucu bulanlar için geliştirilmiş. Bugüne kadar vites kullanımını motosiklet sürüş keyfiyle birlikte yaşadım. Hammallık olarak aklıma hiç gelmemişti. Vitesi hammallık olarak gören birinin motosikleti rahatlık olarak görmesi çelişkilidir. Zira bu açıdan bakılırsa motosiklet tamamen hammallıktır. Konfor değil keyif verir. Yaşanmayanları yaşatır ki buna vitesli sürüş keyfide dahildir.

    Kullananlara saygı duymakla birlikte eğer vites kullanımını sevmeseydim zaten motosiklet hammalığı yerine scooter rahatlığını tercih ederdim. DCT yeni olabilir ama vitessiz motosiklet yeni değil neticede. Yıllardır var. Motosiklet bu yönüyle farklı scooter veya dct şanzıman sistemi çok farklı şeyler değil midir? Kişisel görüşüm motosiklet sürüpte vites atmaya üşenen, motosiklet sürmenin ve motosikletle tek vücut olup ona hükmetmenin hissiyatından çok uzakta kalmıştır. Motosikletin kendisinin değil neticelerinin yani bir nevi ulaşım amaçlı kullanım peşindedir.

    Şahsen ben vites ve devri istediğim gibi yönetemediğim de motosikleti tam olarak yönetebildiğimi hissetmiyorum.
    biyeybaraküs bunu beğendi.

  5. #45
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ben de kısmen öyle düşünüyorum ama denemeden kesin konuşmak istemem, özellikle birkaç jenerasyon geçirip iyileştirilmiş, ve deneyen tecrübeli kişilerin onayladığı bir teknoloji için.

    Manuel modu var sonuçta. Yani kontrol elden gitmiyor tümden. Ama estiğinde otomatiğe almak mümkün.

  6. #46
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel soru. Benim de aklıma gelmişti. Tahminim DCT vites düşüyorken devri otomatik olarak arttırıyordur az bir ara gaz verip. Öyle bir özelliği var mı acaba?
    Evet böyle bir özelliği var, vites düşerken ara gazı veriyor ve debriyajın çok daha yumuşak yığılma yapmasını sağlıyor.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  7. #47
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Sıkışık trafikte nimet. eliniz ağrımıyor sıkıp bırakmaktan

  8. #48
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı LostRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkışık trafikte nimet. eliniz ağrımıyor sıkıp bırakmaktan
    O biraz da debriyajdan olabilir. Eski kablo vs. Yeniyse yumuşacık. Torku yüksek motorlarda sert olabiliyor, hidrolik debriyaj veya slipper clutch kullanmazlarsa o da.

  9. #49
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    kendi kendine giden motosikletlere az kaldı. biz de üzerinde mal gibi otururuz; hatta biz evde uzanırken motor dışarıda kendi kafasına göre 1-2 tur atar eve/garaja geri gelir. n'aptım? motosiklet sürdüm? ana!

    bütün bu teknolojik eklemeler, tamam konfor için güzel şeyler; ama "ben yaptım, ben becerdim ulan!" faktörünü alıp götürüyor. ee bu olmayınca ben motora niye bineyim?

  10. #50
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motosiklet hikaye. Çeviriyon dönüyo. Ata binmek lazım ata...

  11. #51
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yavaşlarken nabıyon peki sen manuel viteste? dal kırar gibi çat-çut vites mi atıyon? küçük viteslerin motor freniyle nası başa çıkıyon aragazsız?
    Düğmeye basıyorsun ses bile duymuyorsun halloluyor. Bu kadar basit
    Murat Ustaoğlu bunu beğendi.

  12. #52
    Murat Ustaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    İlk zamanlar ben de yadırgamıştım "böyle motosiklet mi olur" diye. sonra alışıyor insan; rahat olun. Hem tercih meselesi. kimse zorla satmıyor kimse de boğazında silahla gidip almıyor; kullanmak istemeyen kullanmaz ama kullanmadan eleştirenler motora haksızlık yapıyor. (test edip veya alıp kullanıp beğenmeyenleri tenzih ederim.)
    Öncelikle dct otomatik şanzıman demek değil; dual clutch transmission yani çift kavramalı geçiş demek. her otomatik şanzımanda olan bir özellik değil. tarifi kolay, internette anlatan bir sürü vidyosu var.
    750cc olup 3,5-4lt arası yakan, 6 binde bir servise giren, 21lt doğuştan deposu olan, yedek parçası için beklemeyeceğin, her yerde her aksesuarını bulabileceğin, otomobilden devşirme motor bloğuyla otomobille aynı devir çeviren, ekonomik ve sağlam bir motor. başka bir şey vaad etmiyor o yüzden daha fazlasını aramayın. virajda kafasına göre vites değiştirme durumu için de çok güzel bir çözümü var; S moduna alabilir ve sol el baş ve işaret parmaklarıyla kendiniz yönlendirebiliyorsunuz. kullanımı çok kolay.
    motoru savunmak gibi bir niyetim kesinlikle yok, tamamen zevk ve tercih meselesi. ama uzun süre kullanıp eleştirmek daha doğru. motorun size vaadettiğinden fazlasını arayanlar oluyor. niye 15 bin devir çevirmiyor diyenleri duyuyorum en çok. adam zaten max 6500 devir çevirir, motoru yıpratmaz, az yakar, ekonomiktir, sağlamdır vs diye satıyor. farklı bir amacı olan bu motoru zaten almasın. bir de tek fren diskini eleştirenler oluyor. iki defa çok sağlam asıldım; mahçup etmedi. bugün bu satırları yazabiliyorsam o fren yüzündendir
    sadece ben mi yaşadım bilemedim ama özellikle bayır aşağı inerken hafifçe ön freni sıkınca motor freni yaptığına şahit oldum birkaç kez. hatta çok sıkıştırdığını düşünerek vites yükselttim.
    neticede herkesin kendi fikridir; sevmeyen arkadaşların da fikrine saygı duyarız. ama çocuğunda dili olsaydı sezercik gibi "vuymayın abiley" derdi çünkü çok haksız eleştirilere de maruz kalıyor.
    naçizane fikrimdir, herkese saygılar.

  13. #53
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O biraz da debriyajdan olabilir. Eski kablo vs. Yeniyse yumuşacık. Torku yüksek motorlarda sert olabiliyor, hidrolik debriyaj veya slipper clutch kullanmazlarsa o da.
    Aynen öyle. Benim motorun debriyaj kol kası yapıyor. Ben hayatımda bu kadar sert bir debriyaj kolu görmedim. Trafikte bildiğin sol elim uyuşuyor :D. Belirttiğin gibi hidrolik debriyaj ve slipper clutch alma niyetim var ancak 1200 Euro gibi bir bedeli var. Euronun kuru da bu durumu korkutucu seviyeye çıkartıyor .

  14. #54
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    Ah ah... Herkes düz vitese güzellemeler dizmiş

    Elektrikli motosikletler gelince ne olacak acaba?

    (Sokaktaki mevcut zımbırtıları demiyorum, gerçek Zero Motorcycles'ınki gibi modelleri diyorum)
    http://www.zeromotorcycles.com/
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  15. #55

    Üyelik
    20 Mart 2024
    arka fren gidona tasinmiyor ki. hala sag ayakta degil mi?

    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet sürücülerinin güvenliği ve sürüş konforu açısından gelmiş geçmiş en büyük ve önemli özelliğin DCT olduğunu düşünüyorum. Umarım alt segmentteki motorlarda da yakın dönemde görmeye başlarız. Özellikle Africa Twin'deki gibi offroad odaklı geliştirilmeye devam edilirse harika olacak. DCT benim çok eskiden beri arzuladığım bir şeydi ve yakından takip ediyorum bu teknolojiyi. Yurtdışındaki Africa Twin kullanıcıları "artık yola çok daha fazla odaklanabiliyorum" diyorlar; scooterla offroad takılan birisi olarak içimden gülüyorum bu yazılanlara. Yol ve aşırı teknik olmayan her tür offroad patika tarzı sürüşler için manuel debriyaj kullanımına gerek yok artık. Motocross-enduro yarışlarında bile sürücülerin pek çoğu Rekluse tarzı otomatik debriyajlar kullanıyor. Hem motorları stop etmiyor, hem de arka freni gidona taşıyarak olabilecek maksimum hakimiyete sahip oluyorlar.

    Vites geçiş noktalarının profiller şeklinde kullanıcı tarafından motor üzerinde ayarlanıp kaydedilmesine, ve bu sayede bu işin daha kişiselleştirilebilir bir hale sokulmasına imkan sağlayabilirlerse asıl o zaman çok dehşet olacak. Bu kadar sofistike bir uygulamayı Japonlar yapar mı bilmiyorum ama KTM falan işin içine dahil olursa çok acayip şeyler ortaya çıkabilir. Öyle bir DCT'yi bir kez tecrübe eden o saatten sonra bir daha eski debriyaj-vites ikilisine geri dönmek istemeyecektir bence.

  16. #56

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Alıntı Stilgar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka fren gidona tasinmiyor ki. hala sag ayakta degil mi?
    İntegra ve Forza'da sol elcikte, NC serilerinde sağ ayak peginde
    Stilgar bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    20 Mart 2024
    NC750S DCT almayı düşünüyorum. artık Türkiye'ye gelmediğini, piyasasının bu yüzden kötü olduğunu bilmeme rağmen hala bu motora ilgim var. galiba 2017'den sonra sürüş modlarına güncelleme gelmiş. 2018 model almayı düşünüyorum. 2018'den sonra sağlam bir güncelleme geldi mi? bu konuda bilgisi olan var mı?

  18. #58

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı Stilgar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NC750S DCT almayı düşünüyorum. artık Türkiye'ye gelmediğini, piyasasının bu yüzden kötü olduğunu bilmeme rağmen hala bu motora ilgim var. galiba 2017'den sonra sürüş modlarına güncelleme gelmiş. 2018 model almayı düşünüyorum. 2018'den sonra sağlam bir güncelleme geldi mi? bu konuda bilgisi olan var mı?
    2018 son ve güncel kasasıdır.2018 model ile birlikte led far,showa ön amörtisörler ve tcs güncellemeleri geldi.
    Dct son derece stabil çalışan size isteklerinize göre hitap eden güzel bir sistemdir.
    D modu ekonomi amaçlı S modlarıda daha devirli kullanıma odaklıdır.
    2.El piyasası X modeline göre yavaştır.Ama kötü değildir. oda satılır merak etmeyin.
    zihnigonen bunu beğendi.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  19. #59

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurtdışındaki Africa Twin kullanıcıları "artık yola çok daha fazla odaklanabiliyorum" diyorlar; scooterla offroad takılan birisi olarak içimden gülüyorum bu yazılanlara. Yol ve aşırı teknik olmayan her tür offroad patika tarzı sürüşler için manuel debriyaj kullanımına gerek yok artık. Motocross-enduro yarışlarında bile sürücülerin pek çoğu Rekluse tarzı otomatik debriyajlar kullanıyor. Hem motorları stop etmiyor, hem de arka freni gidona taşıyarak olabilecek maksimum hakimiyete sahip oluyorlar.
    arka frenin sol elde olması büyük avantaj bence de. bugüne kadar üç kere motoru düşürdüm, üçünde de dik yokuştan aşağı inerken sağa keskin viraj dönmeye çalışırken arka fren hakimiyetimi kaybetmemden dolayı oldu. arka fren sol elde olduğu zaman böyle bir risk olmuyor.

    bu arada dct'nin ilk yıllarında ne mücadeleler verilmiş fitesçilere karşı. bize şimdi iki laf edilince itiraz ediyoruz. toomuchcc, okan sinan hocam, atp hocam resmen çile çekmiş millete iki laf anlatıcam diye.

  20. #60
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Dct motor kullanmakta olup "artık yola çok daha fazla odaklanabiliyorum" diyen adam bence otomatik vites arabada sağ ayağıyla gaz, sol ayağıyla fren kullanmaya çalışan kadınlarla aynı tabiata sahiptir. Düz vites motor kullanımı bir insana nasıl zor gelebilir ki?
    espresso ve 4strings bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)