Alıntı deniz034 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Bir sonraki bakımda lastiklerimi değiştireceğim. Üzerinde ki orijinal lastikleri 36.000 km. kullandım diyebilirim.
Lastiklerinizi bakımı beklemeden hemen değiştirmenizi şiddetle öneririm. 32000 km bir motosiklet lastiği için gerçekten çok aşırı fazla. OMM başkanı 10000 km'de bir lastiğini değiştiriyor. KTM 200 Duke ve 390 Duke motorlarımızın lastiklerini biz 15000 km'de bir değiştirdik zira diş derinliği sınıra gelmişti. Bazen lastik diş derinliğini kaybetmiyor. Görüntüsünde çatlaklar filan da pek göze batmıyor ama yine de sürekli ısınıp soğumaktan dolayı ömrünü tamamlamış oluyor. VStrom'umum da Anakee 3'ler vardı. Diş derinliği açısından aşırı boşlukları olan bir lastik olduğu için diş derinliği bitmemişti. Zaten o şekle sahip bir lastiğin diş derinliğinden dolayı bitmesi imkansız. Lastikte kılcal çatlak filan da görülmüyordu. Ama serin bir günde Bolu Gölcük'ten ıslak zemin üzerinde 7 motor geçerken sadece benim motor hem önü arkayı oynatmıştı. Viraj yok, fren yok dümdüz yolda sabit gazla giderken sadece benim lastiklerim yol tutuşu anlık da olsa kaybetmişti. Sonradan sebebini anladık. Ben 25000 km'dir. Anakee 3'leri kullanıyordum. Diğer arkadaşlarım artık şansımı zorladığımı genelde 15-20 binde bir bu lastiklerin değiştirildiğini söylediler. Yeni lastik taktığımda aradaki yol tutuş ve yönlendirme kolaylığı farkı hemen göze çarpıyordu.

Siz de lastiğinizi değiştirmelisiniz. Değiştirdiğinizde eski lastiklerinizin ömrünün çoktan bitmiş olduğunu daha net göreceksiniz. Virajlarda, ıslak zeminde, frenlemede (ABS devreye çok daha geç girebilecek ve fren mesafeniz kısalacak) belirgin bir his farkınız olacak.