Ybr 125 ESD ile Uzun Yol İpuçları :)
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar.
Şubat ayında maddiyat onu gerektirdiği ve sağlamlığından şüphe etmediğim ybr mi 0 olarak teslim aldım. Ybr yi almamda en çok etkenlerden biri de ybr ile tokyoya giden iki teke’dir. Okuyorsa burdan kendisine selamlarımı ve saygılarımı yolluyorum . Artçım ile birlikte uzun yol sevdiğimiz için izmir çıkışlı bir batı karadeniz ve bir akdeniz turunu tamamladık. Yola çıkmadan önce çok şüphelerim vardı. 125 cc ile 2 kişi yola çıkılır mı? Yanıma neler almalıyım? Yolda motorum sorun yapar mı, yaparsa neler yapabilirim. Nitekim internette bu konu hakkında düzenli bir yazı bulamadım aksine bu seyahatin olmayacağını,125 cc ile yolun bitmeyeceğini çeşitli forumlarda sürekli işittim. Biz tamamladık! Hemde artçı ile birlikte ve 5 günlük karadeniz seyahatinin 3 günü sağanak yağış altında geçmiş iken. Kimsenin yapamazsın demesine aldırmayın. Konuyu çok fazla dağıtmadan ybr ile uzun yol hakkıda benim çıkmadan önce aradığım cevapları vermeye başlıyım
Arkadaşlar öncelikle yola çıkmadan önce yağını değiştirdim, hava filtresini temizledim, zinciride iyice elden geçirdim. Yağ olarak ipone kullanıyorum yamalube den sonra motor resmen bambaşka oldu tavsiye ederim. Sele için çeşitli öneriler gördüm. Airhawk, şişme yastık, minder vs. en ekonomik olduğu için bana şişme yastık daha mantıklı geldi ve decathlondan 2 tane şişme yastık aldım. Sele konfor açısından kesinlikle çok rahat oldu. Bagaj işini 46 Lt topcase(kırılma ihtimaline karşı sağlamlaştırarak) ile çözdüm. Artçı bayan olduğu için bana herhalde en fazla 10- 15 lt kalmıştır :D. Topcase üzerine çadır, tulum, şişme yatağı istifledim. Lastik ebatlarını kitapçıkta yazdığı üzere arka 41, ön 28 yaptım. Kesinlikle performansı arttı. Lastik olarak orijinal lastikleri ile hala daha devam ediyorum su anda 12.000 km oldu. Motorun ve kendi sınırınızı bildikten sonra lastikler sağanak yağısta bile hiç sorun çıkarmadı. Motorumda usb çakmaklık yoktu. Çok fazla sorun yasamadım ama olsa daha iyi olurdu. Ybr nin orijinal farları çok yetersiz. Her seferinde çözücem dedim ama bir türlü ilgilenemedim siz çaresini bulursanız daha iyi olur. Her akşam kaldığım yerde zinciri temizleyip yağladım. Çadır olarak geçen sene decathlondan aldığım 2 XL kullandım. Yatak ve tulumuda yine decthlondan aldım.
Seyahat boyunca 7.500 – 8000 deviri geçmemeye çalıştım ortalama 90 km/h. Düz yolda gidebildiğiniz kadar gideceğiniz ybr için maalesef yokuş çıkarken aynı seyleri söyleyemicem. Uzun yokuslarda hava soğutmalı oldugu için durup dinlenmek zorunda kaldık. Yakıt olarak ortlama 10 kuruşu geçmedi. Benzin yarım depoya her düşüşünde fulledim ne olur ne olmaz . Yakıtı mümkün olduğunca opetten aldım. Uzun yolda opet benzin istasyonları ihtiyaclarınızı fazlasıyla karşılıyor. Tek günde en fazla 600 km ve hiç kontak kapatmadan en fazla 280 km seyahat ettik. Otel konaklamaları için booking i kullandık ve kesinlikle çok memnun kaldık.
Artık ybr ile birbirimize veda etme zamanı geldi sanırım ben ona büyük o bana küçük gelmeye başladı . Artık nasipse bir x max 250 alıp yurtdışına doğru sürmeyi duşunuyorum. Dilim döndüğünce tecrübelerimi anlatmaya çalıştım. Hatam, kusurum varsa affola. Aklında soru işareti kalan arkadaşlarıma yasinborlu@gmail.com email adresim seve seve yardımcı olurum. Tekeriniz düz bassın
Reklamlar
-
Elinize sağlık , bilhassa " hava soğutmalı olduğu için " kısmını açında kamuya faideli olsun durum, iklimsel olarak serin yerlerde belki idare eder ancak güneye indikçe inanın durum değişiyor malum, herşekilde keyifli yazı olmuş
-
Zor da olsa okudum. Bu ve benzeri yazılar acayip heveslendiriyor beni. Umarım bir gün cesaret edip çıkarım.
-
Teşekkür ederim. Haklısınız biraz kapalı kalmış Dediğiniz gibi hava ısındıkça ve güney bölgelere indikçe soğutması yetmiyor. bizde buna çözüm olarak zaman zaman gece yolculugu yapmak zorunda kaldık.aksam serin olduğu için daha rahat yol alabildik . Sayın Draconian eger imkanlar müsait ise gözünüzü karartın ve çıkın pişman olmazsınız
-
01 Haziran 2016, 13:57
#5
Merhabalar. Öncelikle çok güzel bir yazı olmuş bunu söyleyebilirim. Yanlız bilmediğim birşey olduğunu fark ettim. Hava soğutmalı motorun soğutması yeterli olmazsa nasıl bir sorun yaşarım? Çekişten mi düşer? Motor mu yanar ne olur?
-
01 Haziran 2016, 14:14
#6
bende aynısını yaptım ben daha erken sattım ybr yi 8000 kmde yetmiyor ve ben hız konusunda güvenlikten ödün verdiğini düşünüyorum ybr nin kamyonlar ve diğer ki araç sıkıştırmaları sym de kimse sıkıştırmıyor hatta diğer insanlarla bir iletişimim olursa motor muhabbeti ile keyifli anılarım oluyor.
-
01 Haziran 2016, 15:36
#7
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Öncelikle çok güzel bir yazı olmuş bunu söyleyebilirim. Yanlız bilmediğim birşey olduğunu fark ettim. Hava soğutmalı motorun soğutması yeterli olmazsa nasıl bir sorun yaşarım? Çekişten mi düşer? Motor mu yanar ne olur?
Soğutması yeterli oluyor ancak belli aralıklarla dinlendirirseniz çok daha faydalı olacaktır. Yeterli km aralıklarıyla mola verirseniz (100-150km gibi) çekişten düşmesi de söz konusu olmuyor. Tabi aşırı sıcaklarda bir miktar çekiş kaybı olabilir. Başka bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
-
01 Haziran 2016, 15:38
#8
OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı
Soğutması yeterli oluyor ancak belli aralıklarla dinlendirirseniz çok daha faydalı olacaktır. Yeterli km aralıklarıyla mola verirseniz (100-150km gibi) çekişten düşmesi de söz konusu olmuyor. Tabi aşırı sıcaklarda bir miktar çekiş kaybı olabilir. Başka bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
Çekiş yok ki düşmesi olsun 😄
-
01 Haziran 2016, 20:10
#9
merhaba dostum. aşırı sıcaklar olmadığı sürece düz yolda bir sıkıntı yaşamazsın. ama karadeni ve akdeniz gibi çok dağlık yerlere yolculuk yapıyorsan yokuşta sogutma yetmiyor ve çekişten ciddi anlamda düşüyor. ben o dereceye getirmedim dinlendirdim motoru genellikle yokuşlarda o yuzden ilerleyen dakikalarda neler olur bilemiyorum.
-
01 Haziran 2016, 21:17
#10
Böyle yazıları görünce cesaret geliyor insana. Teşekkürler.
-
01 Haziran 2016, 21:25
#11
subat ayında ne kadara aldınız motoru? Boy kilo nedir yanı esd size yetıyormu bende dusunuyorum haftaya p.tesi alacagım muhtemelen bilgi alabilirmiyim ?
-
01 Haziran 2016, 21:30
#12
Ben de şu emeklilik yıllarımda artık xt600 ümü satıp bir ybr alayım ve tek tabanca önce Türkiye'yi sonra da dışarılara gideyim istiyorum...Kısmet bakalım...
-
01 Haziran 2016, 22:21
#13
Keyifle baştan sona okudum. Eger kısmet olursa bir iki ay icinde honda dan gs1 eğitimi ve ardından ehliyet alıp sene sonu gibi motor almayı planlıyorum hedefledigim motor bajaj discover 150s. Iki teke bana da birçok konuşa ilham oldu. Benimde hedefleri den biri artvin borcka ya gidip ilkokulumu ziyaret etmek. Bu yaziyi okudukca kendime daha fazla guvenim geliyor.
Kazasiz belasiz surusler diler nice gezilerinizi okumayı bekliyorum
-
01 Haziran 2016, 23:20
#14
Uzun yolda en önemlisi tek gidiş geliş yollarda ozellikle yorgun ve dalgınsan öndeki kamyonu sollarken dikkat et kamyon çok yavaş değilse. Eğer rüzgar kuvvetli eserse bir anda sap gibi kalıyorsun. İki defa önündeki kamyonu sollarken karşı yönden gelen aracı da sollamak zorunda kaldım. büyük tehlike atlattım diyebilirim.
-
01 Haziran 2016, 23:29
#15
Yokuslarda motor oluyor maalesef iki kisi hic rahat olmuyor ayrica yakiti nasil 10 kurusu gecmedi benim 11 litreyle en fazla 400 km gidiyor
-
02 Haziran 2016, 00:40
#16
Bende kullanıcısı olarak,koltuk ve aynalardan şikayetçiyim
Rutin bakımlari haricinde bir sıkıntı yaşamadım,26000 kmlerde,Rusya turuna çıktım,toplamda 8060 km yol yaptım.Yüklü ağırlılğı 240-260 kg
Ön, arka dişliler 15 45 (ön dişli orjinalden 1 büyük) düz yolda daha az devir çeviriyor,yüklü olunca rampalarda hızı düşüyor
125 cc fazla birşey beklememek gerekir,1 günde yemek,ihtiyaç molası dahil 500km yol yapıyordu,aldığı para -nın hakkını veren motosiklet
-
02 Haziran 2016, 00:49
#17
omerbguclu adlı üyeden alıntı
Yokuslarda motor oluyor maalesef iki kisi hic rahat olmuyor ayrica yakiti nasil 10 kurusu gecmedi benim 11 litreyle en fazla 400 km gidiyor
O zamanlar benzin 4.1civarıydı şu an 4.5 ondandır o.
-
02 Haziran 2016, 01:29
#18
bilirkişi adlı üyeden alıntı
O zamanlar benzin 4.1civarıydı şu an 4.5 ondandır o.
bi depoyla kaç km yapıyosun benimkinde kesin sıkıntı var 1 litreyle 40 km yapamıyorum 2.8 gibi bi şe yakıyo 100 km ye
-
02 Haziran 2016, 01:40
#19
omerbguclu adlı üyeden alıntı
bi depoyla kaç km yapıyosun benimkinde kesin sıkıntı var 1 litreyle 40 km yapamıyorum 2.8 gibi bi şe yakıyo 100 km ye
2 litre yaktı şehiriçinde sakin kullandım
2.5 litre yaktı İzmit-Bursa arası 80-85 arası hızlarda
2.8 litre yaktı İzmit-Düzce arası 100-110 tapagaz (10000 devirde vites arttıra artıra)
350-400 arası yedeğe düşüyorum 2.6 litre de yedek dersek 450-500 km yapıyor bi depoyla
-
02 Haziran 2016, 08:56
#20
Aydınlatma sorununu msttsch ten sis farı alarak çözdüm ben. Hem görünürlük inanılmaz artıyor hem de zifiri karanlıkta farın aydınlatmadığı bölgeleri görüyorsunuz. Ayrıca trafik levhası gibi fosforlu şeyleri 300-400m den falan ışıl ışıl yapıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)