Yol çizgisi değil kasis..
Reklamlar
-
Orta şeritte 120km/h sürat ile rampa çıkıyorum viraja yattım viraj beklediğimden keskin olunca orta şeritteki konumumu korumak için biraz daha yatarak gaz vermem gerekiyordu, ben bunu yola güvenmediğim için yapmadım çünkü kamyoncuların bağıra bağıra çıktığı virajlı pis bir yol mazot yağ vs olabilir endişesi vardı.
Hızımı sabit tutarak kendimi merkezkaç savrulma kuvvetine bıraktım ve beni virajın dışına sağ şeride doğru sürüklemeye başladı. Sağ şeride geçecem artık yapacak bi şey yok. Çizgiye kadar geldim ve inşallah kaymaz derken zzztt.. diye çizgi üzerinden patinajla arka tekerim öyle bir kaydı ki bereket asfalta gelince tekrar tutundu.
Çizgilerin eni 10cm desek o hızda yatıkken arkanın 10 cm atması tependen aşağı kaynar sular dökülmesine sebep oluyor.
Lastikler michelin pilot ama çizgilerimiz çizgi değil sanki kasis.
Kara yollarımız çizgiler hemen hemen silinmesin diye haddinden fazla kalın atıyor bu fosforlu boya tabakalarını.
Bazen düz giderken bile hepimiz yaşamışızdır çizgilerin üzerinden geçerken sağa sola atmayı ve sarsıntıyı hissetmişizdir.
Her viraja dalışımda tırsmışımdır zaten o çizgilerden, olurda üzerinden geçmek durumunda kalıp tehlikeye girermiyim acaba diye oda oldu eksik kalmadı yani..
Reklamlar
-
Bir de virajlarda ususi o çizgilerin sayısını arttırıyorlar. Beni de çok tedirgin eder kendileri Allah korusun tekeriniz düz bassın.
-
Geçmiş olsun. Sağ şerit virajın icindeki serittir, virajın içine yani sagami yattin yoksa sola yani virajın disinami yoneldin?
-
Her zaman donebileceginiz ve cizginizi bozmayacaginiz hizda ilerlemek dogru olan sey. Ustelik yola guvenmiyorken ve viraji dogru analiz edemiyorsaniz yuksek surat sadece facia getirir.
Gecnis olsun.
-
geçerken seri şekilde gelen o tak tak tak sesi gıcık ediyo benide
-
Bende oldum olası korkmuşumdur o kabartılı çizgilerden, kaymasa bile motorun aşırı derecede dengesini bozabiliyor.
Birde ona benzer yama yapılan asfalta yama açılmasın diye kenarlarına zift dökerler onlarda efsane güzel kayar. Çok geçmiş olsun daha dikkatli olmak lazım.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
-
CrazyBullet adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. Sağ şerit virajın icindeki serittir, virajın içine yani sagami yattin yoksa sola yani virajın disinami yoneldin?
Yol 3 şerit, viraj sola doğru, bende orta şeritten sola yatıp girdim.
Çizgimi korumayı tercih etmedim ve kontrollü şekilde sağa doğru savrularak açılırken haliyle çizginin üzerinden geçerek en sağ şeride kayarak girdim.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Orta şeritte 120km/h sürat ile rampa çıkıyorum viraja yattım viraj beklediğimden keskin olunca orta şeritteki konumumu korumak için biraz daha yatarak gaz vermem gerekiyordu...
Peki gazı sabit tutup arka frene hafifçe dokunsan viraja biraz daha kapanmana destek olmaz mıydı?
Bilenler buyursun : )
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Yol 3 şerit, viraj sola doğru, bende orta şeritten sola yatıp girdim.
Çizgimi korumayı tercih etmedim ve kontrollü şekilde sağa doğru savrularak açılırken haliyle çizginin üzerinden geçerek en sağ şeride kayarak girdim.
Pardon, tüm virajlar sağa donermiscesine dusunmusum, sola dönen virajlarda olacağı aklıma gelmemis kahve içtikten sonra durumu kafamda doğru canlandirabildim özellikle yağmurdan hemen sonra çizgiler iyice tehlikeli oluyor.
-
Aslında motorumun huyunu biliyorum rampaları seviyor 60 ile giderken 6. viteste gazı açınca silindirler öyle bir vuruyor ki altımda toparlayıp alıp gidiyor, o anda aklıma gelmedi değil aslında biraz gazı kapayıp o torku arka tekerden alsaydım çizgi üzerinden patinaja düşmeden geçebilirdim.
Ama yatış açımı bozmak istemedim o anda..
-
Ybrnin orijinal lastikleriyle yağmurlu havadayken düz yolda patinaja düşüyordu o boyaların üstünde :D
-
Mersin İl Temsilcisi
şeritler, asfalşttan 6 kat daha fazla kaygandır ( kulağı çınlasın, Tubiş adlı kullanıcı sık sık dikkat çekerdi bu konuya )
-
-
-
Ya arkadaşlar hızı seven, hız yapan ve her türlü aradan dereden geçen birisi olarak sizi anlayamıyorum, eğer düz yoldaki yol çizgisini görüp tedbir alamıyorsanız cidden sürmeyin bu 2 tekerli aleti, dikkat kabartmasını görürsen gazı kes teker kaymasın, virajı bilmiyorsan hız azalt bunları bilmiyor musunuz gerçekten? Onca dert varken ülkemizin yollarında bunlar gerçekten problem değil.
-
Bune adlı üyeden alıntı
Ya arkadaşlar hızı seven, hız yapan ve her türlü aradan dereden geçen birisi olarak sizi anlayamıyorum, eğer düz yoldaki yol çizgisini görüp tedbir alamıyorsanız cidden sürmeyin bu 2 tekerli aleti, dikkat kabartmasını görürsen gazı kes teker kaymasın, virajı bilmiyorsan hız azalt bunları bilmiyor musunuz gerçekten? Onca dert varken ülkemizin yollarında bunlar gerçekten problem değil.
Şehir içinde seni bir taksici sıkıstırsın ya da bir dolmuşçu, sen yerdeki çizgi ya da işareti görmeden can havliyle atıyor musun kendini gördüğün boş alana atmıyor musun ? Burada kimsenin motosiklet yeterliliğini bilmeden sallıyorsun hemen. Ayrıca motoru sürüp sürmeyeceğime de sen karar vermiyorsun değil mi ?
-
MimTolga adlı üyeden alıntı
Şehir içinde seni bir taksici sıkıstırsın ya da bir dolmuşçu, sen yerdeki çizgi ya da işareti görmeden can havliyle atıyor musun kendini gördüğün boş alana atmıyor musun ? Burada kimsenin motosiklet yeterliliğini bilmeden sallıyorsun hemen. Ayrıca motoru sürüp sürmeyeceğime de sen karar vermiyorsun değil mi ?
Sıkıştırılacak alanda işin ne derim tekrar? Bunun okulu var eğitimi var gis akademiye gittik öğrettikleri en basit ders neede durulur nerede durulmazdı, senin ölme isteğine ben dur diyemem o yüzden binme diyemem ama buraya gelip yersiz bişeyden şikayet edilmesine laf edebilirim, bana kalırsa her santim yol çizgisi olsun şeridine sığmayan mallar için bi rehber olur en azından.
-
Bune adlı üyeden alıntı
Sıkıştırılacak alanda işin ne derim tekrar? Bunun okulu var eğitimi var gis akademiye gittik öğrettikleri en basit ders neede durulur nerede durulmazdı, senin ölme isteğine ben dur diyemem o yüzden binme diyemem ama buraya gelip yersiz bişeyden şikayet edilmesine laf edebilirim, bana kalırsa her santim yol çizgisi olsun şeridine sığmayan mallar için bi rehber olur en azından.
Bahsettiğin mecralardan ben de defalarca eğitim aldım. Neyse konuyu uzatmayacağım. Kendi fikrime göre ki bu benim fikim oluyor, yoldaki işaret ve çizgileri abartı ve tehlikeli buluyorum. Benim düşüncemin yerli ya da yersiz olacağına yine sen karar vermiyorsun. Benimle ya da düşüncesini beğenmediğin kişilerle polemik yaşamak istemiyorsan onların mesajlarını alıntılamazsın olur biter.
-
21 yıldır motosiklet kullanırım yolun neresinden gidilir, nerede hızlı, nerede yavaş gidilir, neresi kayar, hoplar, zıplar, bunları akademilerde onun bunun tavsiye, telkiniyle değil;
düşerek, kayarak, yaralanarak, masrafa girerek kısaca tecrübe ederek öğrendim.
Kayacağımı biliyordum zira o kadar yatış ve torklu bir şekilde tırmanırken tekerin çizgi üzerinde kaçırma olayını hesaplarıma dahil ettiğim için bunları halen yazabiliyorum.
Ha o kayma ile panikleyip hızımı kesip frenaj yaptım mı hayır. Yatış açımı koruyarak virajı bitirdim ve doğruldum.
Tecrübesiz birinin ilk yapacağı iş frenaj olacaktı ve ön frene basmasıyla motor yattığı açıyı bırakıp hızla doğrularak pilotu üzerinden atacaktı.
Demem o ki, bunu okuyan arkadaşlar yatıp kalktıkları yerlere dikkat etsinler.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
usta bana buralar çok tanıdık geldi neresi burası
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)