Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Egzozdaki patırtı sebebi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Merhaba arkadaşlar. Motorumu 0 aldım ancak şu patırtı işini bir türlü çözemedim. Tam tarif etmek gerekirse gaz verirken hiçbir sorun yok,rölanti de yine sorun yok. Ancak giderken gazı bıraktığımda ortalık çatapat gösterisine dönüyor.

    Aklıma hava ayarı geldi ancak hava ayar vidası öyle saçma bir yerde ki sıcakken ayarlayabilmem mümkün değil(3 motorcuya gittim hiçbirinde oraya girebilecek bir tornavida bulamadım). Bende binmeden önce çeyrek tur oynaya oynaya bulmaya çalıştım ancak bir türlü olmadı. Isındıkça daha kötü patırdıyor. Birkaç sorum var

    1-Eğer sorun hava ayarı ise hava ayar vidasını sıkmalı mı yoksa gevşetmeli miyim?(siyah duman atma yok)

    2-Supap ayarını yaptırdım ancak adam kafasına göre birşeyler yapmış da olabilir. Bundan kaynaklı sorun olabilir mi? Isındıkça çok fark ediyor çünkü.

    3-Bunların haricinde başka bir sebebi olabilir mi?

    Ataşehir tarafında oturan ben yardım ederim diyen arkadaşları da beklerim her türlü yemek ısmarlanır..

    Motor kadırga kd 250gy


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Mayıs 2015
    Şehir
    ankara-aksaray
    Motosikleti
    kanuni seyhan 125/bajaj pulsar 200ns
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Motorumu 0 aldım ancak şu patırtı işini bir türlü çözemedim. Tam tarif etmek gerekirse gaz verirken hiçbir sorun yok,rölanti de yine sorun yok. Ancak giderken gazı bıraktığımda ortalık çatapat gösterisine dönüyor.

    Aklıma hava ayarı geldi ancak hava ayar vidası öyle saçma bir yerde ki sıcakken ayarlayabilmem mümkün değil(3 motorcuya gittim hiçbirinde oraya girebilecek bir tornavida bulamadım). Bende binmeden önce çeyrek tur oynaya oynaya bulmaya çalıştım ancak bir türlü olmadı. Isındıkça daha kötü patırdıyor. Birkaç sorum var

    1-Eğer sorun hava ayarı ise hava ayar vidasını sıkmalı mı yoksa gevşetmeli miyim?(siyah duman atma yok)

    2-Supap ayarını yaptırdım ancak adam kafasına göre birşeyler yapmış da olabilir. Bundan kaynaklı sorun olabilir mi? Isındıkça çok fark ediyor çünkü.

    3-Bunların haricinde başka bir sebebi olabilir mi?

    Ataşehir tarafında oturan ben yardım ederim diyen arkadaşları da beklerim her türlü yemek ısmarlanır..

    Motor kadırga kd 250gy
    şimdi patırtıdan kasıt tam anlaşılmamış sanki; nasıl bi patlama oluyor tam olarak ?

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX

    Hava ayarı için fotoğrafta sol altta görülen düz uçlu bits'i kullanabilirsiniz. Egzoz patırtısı konusunda ise yapacak bişey yok. Karbüratör 250'lik olduğu için patırtı yapıyo bence. Benim motor hatta 7000 devir ve üzerinden motor frenine bırakınca kendi kendine egzoz patlatıyo baya baya.

  4. #4

    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    O patlamalar kadar güzel birşey var mı , hele ki headers li akrep (susturucusuz) den gelen ses... süper birşey.

  5. #5
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Her türlü bits ucu denedim. Bits girse onu çevirecek tornavida girmiyor.Elle denesem egzoz borusundan 5 cm uzakta olmuyor(bir iki kere elimi yaktım)

    Patırtı işi çok olmasa sorun değil de sürekli hiç durmadan patırdaması sorun. Tam tarif etmek gerekirse 2. bir yanma gerçekleşiyor egzozda ve bu her egzoz supapı açıldığında oluyor gibi. 10 sn de örneğin 20 kere ufak patırdıyor.Helikopter mübarek

    Alıntı major24 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O patlamalar kadar güzel birşey var mı , hele ki headers li akrep (susturucusuz) den gelen ses... süper birşey.
    Hocam evin adresini verin gece 2 de dinleteyim güzel güzel

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Bujinin tırnak açıklığı normalden çok daha az ise bu patırdamayı yapabiliyor..
    Kontrol edin tırnak aralığını biraz açın deneyin...
    Sonra duruma göre devam ederiz...

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Egzoz sağ tarafta değil mi ? Sol taraftan biraz zor olsa da bits ucunu sokabilirsiniz. Benim motorumun bloğu ve karbüratörü sizin motorla aynı ve bits ucuyla hava ayarı yapabiliyorum. Hava ayar vidası sert değil bits ucunu elle çevirseniz de dönüyor.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Eğer hava ayar vidasına ulaşamıyorsan karbüratörü söküp vidayı sonuna kadar sıktiktan sonra 3 yarım tur aç. Genellikle zengin karışımdan dolayı patırdama olur.

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer hava ayar vidasına ulaşamıyorsan karbüratörü söküp vidayı sonuna kadar sıktiktan sonra 3 yarım tur aç. Genellikle zengin karışımdan dolayı patırdama olur.
    Sıkma işleminde asla kataa kuwet uygulamayın , klikli tutunmayı bozar birdahda ayar tutmaz olur.. eğer sorun bu ve çözüm metod bu ise..

  10. #10
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    https://soundcloud.com/user-417624314/ses-001

    gece gece rahatsız etmeden bu kadar çekebildim. Bu arada ısındıkça düşür devirde stop etme özelliği de eklendi olaya. Hepsinin sebebi ya ayarsızlık yada buji. Yarın bujiyi değiştiririm bakalım ne olacak.



    sol tarafta da birşey var oradan da ulaşamıyorum. Soğukken yaptım 1,5-2,5-3 tur ama fayda etmedi rölanti hep dengesiz.

    Eğer sorun bujiyse efsane küfür edeceğim.
    tinerci bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    Hocam bende susturucusuz full akrep var ve o patirtilardan çok memnunum. Ama anladığım kadarıyla sizin motorda farklı bir sorun var. Umarım cozume kavusturursunuz.
    redlion999 bunu beğendi.

  12. #12
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Abicim bizim kursa aldigimiz yuki de ayni sorun var gazi birakiyorum catara patara hatta egsoz bile patlatiyor bazen kompresore bindirip birden gaz acinca atesleneyi kapatip acinca olusan patlama sesi gibi sanki silah sikiyormus gibi oluyor aldigimiz yerin uyduruk servisine gittik bi halttan anlamiyorlar sonra kendi ustama goturdum anlattim bi iki tur atti geldi subab ayari yapmaniz lazim dedi yapalim dedim hemen olmaz dedi motor daha yeni subaplar sıkışık biraz kullan subaplar gevsesin hemen ayar yaparsak olmaz gene salar dedi bi 5000 km yap bakimda sekteye alir ayarlariz dahada yapmaz dedi hatta bujiye bakti kararma yapmis bak dedi bence biraz sur boyle acele etme bendeki tek kotu yani 170cc olmasina ragmen 12lt depo var en fazla 350 km yol yapiyorum 300 bazen basinca dahada az gidiyo biraz fazla yakiyor 3500 km de 1500 km sonra ayar yapicaz bakalim ne olacak

    Bu arada egsozu patirdayan bir baska kursun motorunda hava filtresi yaglanmis onlarda yeni hava filtresi ile degistirerek cozmuslerdi her halukarda isinin ehli bi ustaya gostermende fayda var

  13. #13
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Benim cibirdada var rahatsiz etmiyo

  14. #14
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim bizim kursa aldigimiz yuki de ayni sorun var gazi birakiyorum catara patara hatta egsoz bile patlatiyor bazen kompresore bindirip birden gaz acinca atesleneyi kapatip acinca olusan patlama sesi gibi sanki silah sikiyormus gibi oluyor aldigimiz yerin uyduruk servisine gittik bi halttan anlamiyorlar sonra kendi ustama goturdum anlattim bi iki tur atti geldi subab ayari yapmaniz lazim dedi yapalim dedim hemen olmaz dedi motor daha yeni subaplar sıkışık biraz kullan subaplar gevsesin hemen ayar yaparsak olmaz gene salar dedi bi 5000 km yap bakimda sekteye alir ayarlariz dahada yapmaz dedi hatta bujiye bakti kararma yapmis bak dedi bence biraz sur boyle acele etme bendeki tek kotu yani 170cc olmasina ragmen 12lt depo var en fazla 350 km yol yapiyorum 300 bazen basinca dahada az gidiyo biraz fazla yakiyor 3500 km de 1500 km sonra ayar yapicaz bakalim ne olacak

    Bu arada egsozu patirdayan bir baska kursun motorunda hava filtresi yaglanmis onlarda yeni hava filtresi ile degistirerek cozmuslerdi her halukarda isinin ehli bi ustaya gostermende fayda var
    hava filtresini test etmek kolay çıkartır sürerim 5 dk. subap ayarı yapıldı ancak nasıl yaptı emin değilim. İstanbul anadolu yakasında varsa öyle biri götüreyim.

    Buji değişecek,filtre test edilecek. Eğer bulabilirsem japon karbüratör takmayı planlıyorum.

    Paramız var yapacak adam bulamıyoruz arkadaş.

  15. #15

    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Aynı sorunlar bendede vardı patırtı stop vs hava ayarı yaptırınca hepsi düzeldi

  16. #16
    35Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2015
    Şehir
    Çanakkale/İzmir
    Motosikleti
    Super Tenere 1200
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Motorumu 0 aldım ancak şu patırtı işini bir türlü çözemedim. Tam tarif etmek gerekirse gaz verirken hiçbir sorun yok,rölanti de yine sorun yok. Ancak giderken gazı bıraktığımda ortalık çatapat gösterisine dönüyor.

    Aklıma hava ayarı geldi ancak hava ayar vidası öyle saçma bir yerde ki sıcakken ayarlayabilmem mümkün değil(3 motorcuya gittim hiçbirinde oraya girebilecek bir tornavida bulamadım). Bende binmeden önce çeyrek tur oynaya oynaya bulmaya çalıştım ancak bir türlü olmadı. Isındıkça daha kötü patırdıyor. Birkaç sorum var

    1-Eğer sorun hava ayarı ise hava ayar vidasını sıkmalı mı yoksa gevşetmeli miyim?(siyah duman atma yok)

    2-Supap ayarını yaptırdım ancak adam kafasına göre birşeyler yapmış da olabilir. Bundan kaynaklı sorun olabilir mi? Isındıkça çok fark ediyor çünkü.

    3-Bunların haricinde başka bir sebebi olabilir mi?

    Ataşehir tarafında oturan ben yardım ederim diyen arkadaşları da beklerim her türlü yemek ısmarlanır..

    Motor kadırga kd 250gy
    Bir motorcuya giderek katalitik konvertorün içini kapattır, motora bir zararı olmaz korkma.Patlama sesini epey azaltacaktır.Hava ayarınıda T tornavidalar ile yapabilirsin her motorcuda olmayabilir ama illaki bulunanı vardır.

  17. #17
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Bu olayı yasamak ıcın ınsanlar bınlerce lıra verıp egzoz alıyor :D

  18. #18
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu olayı yasamak ıcın ınsanlar bınlerce lıra verıp egzoz alıyor :D
    Hayaller hayatlar ahh Çağlar ah



    Motorunu kesinlikle bilinçsiz adamların eline bırakma!
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  19. #19
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Evet hava filtresiz ve yanmamış yakıtı silindire gönderen yer tıkalı halde denedim hiçbir değişiklik olmadı. Pazartesi yeni bujiyle deneyeceğim. O da olmazsa sorun karbüratörde demektir artık ayarlarken elimde mi kalır yoksa gider japon karburatör mü alırım bilemiyorum.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)