250 cc'ler yokuşta bayılıyor mu?
Reklamlar
-
cbr 250 r25 ninja inazuma ktm duke 250 gibi motorlar
150 cc olan cbf boxer çekmiyor diyorlardı , pulsar 200 ns de de tork yok güç var diyorlar.
Yüksek cc nin avantajı sadece düz yolda son hızı mı fazla ? Girdiğim hızla çıkabilecek miyim başta saydığım motosikletle misal 110 girdim 110 çıkayım diyorum olur mu?
Reklamlar
-
Yokuşdan önce hızın devrin ne kadar yüksekse o kadar iyi olur
-
250cc ve altında güç olmaz. Buda uzun soluklu rampalarda bayılma anlamına gelir.
Girdiğin süratle tırmanman söz konusu değil.
600cc üzeri motorlar 130 ile tırmanmaya başlar 5-6km lik rampalarda bırak bayılmayı süratlenerek bile tırmanabilir.
100cc den başlayarak 1 litreye kadar hepsini kullanmış biri olarak 250cc ile rampalar tat vermez.. Hatta artçın varsa yoldaki mixser kamyonlar bile sana kafa tutar hatta sollar..
Yüxek cc nin son hızından ziyade gücü fazladır zorlanmadan alır yolunu gider.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
GV250 kullanmış biri olarak söylüyorum; rampalarda VT-750 gibi veya DL-1000 gibi bir ivmelenmesi olmuyor tabi ki.
Ancak 3 yıl boyunca yaklaşık 60.000 km yol yaptım ve tek başıma da olsam, artçılı da olsam hatta artçılı ve bagajlı da olsam rampalarda hiç sıkıntı yaşamadım. Çoğu uzun rampada da (2-3 km) stabil olarak devam ettşm yoluma. Tabi bu durum 250'den 250'ye değişkenlik gösterebilir.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
250cc ve altında güç olmaz. Buda uzun soluklu rampalarda bayılma anlamına gelir.
Girdiğin süratle tırmanman söz konusu değil.
600cc üzeri motorlar 130 ile tırmanmaya başlar 5-6km lik rampalarda bırak bayılmayı süratlenerek bile tırmanabilir.
100cc den başlayarak 1 litreye kadar hepsini kullanmış biri olarak 250cc ile rampalar tat vermez.. Hatta artçın varsa yoldaki mixser kamyonlar bile sana kafa tutar hatta sollar..
Yüxek cc nin son hızından ziyade gücü fazladır zorlanmadan alır yolunu gider.
Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..
Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083
Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html
350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG
Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,
Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...
Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((
Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..
-
z250sl'de bayılma yok tek kişi düz yolda nasılsa rampadada pek fark yok.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
250cc ve altında güç olmaz. Buda uzun soluklu rampalarda bayılma anlamına gelir.
Girdiğin süratle tırmanman söz konusu değil.
600cc üzeri motorlar 130 ile tırmanmaya başlar 5-6km lik rampalarda bırak bayılmayı süratlenerek bile tırmanabilir.
100cc den başlayarak 1 litreye kadar hepsini kullanmış biri olarak 250cc ile rampalar tat vermez.. Hatta artçın varsa yoldaki mixser kamyonlar bile sana kafa tutar hatta sollar..
Yüxek cc nin son hızından ziyade gücü fazladır zorlanmadan alır yolunu gider.
Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..
Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083
Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html
350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG
Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,
Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...
Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((
Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..
-
serkany adlı üyeden alıntı
Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..
Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083
Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html
350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG
Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,
Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...
Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((
Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..
Sen hangi 250 likleri kullandın diye soracaktım dedim susim yanlış anlar şimdi başlar saydırmaya. Siz gerekli cevabı vermişsiniz
-
serkany adlı üyeden alıntı
Yokuşa uygun vitesde çıkmıyordur/FİZİK ten 4 işlemden haberi yoktur olabilir,matematik görmemiştir,motor bilgisi yoktur,
4işlem bilen birisi için veya uygun vites de çıkan birisi için bu dediğin çok olası değil..
Senaryo 1 250cc motor için =150K(Motor)+65(surucu)+65(surucu)=280KG 25HP/280KG= 0,09 KG/HP
Senaro 2 250cmotor için =150 KG + 80 KG(surucu) +70KG (yolcu)=300KG 25/300=0,083
Mikser kamponyları ;350HP civarındaymış
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/modeller.html
350HP/0,09KG/HP=3900KG,
350HP/,083=4200KG
Mikser kamyonu 3900KG den ağır olacağı için bu dediğin senin Bilime göre aykırı,
Hesaplamalarda sürütünme ihmal edilmiştir, Zaten düz yolda motorun daha hızlı kabul edildiği için sürütünme hesaba katılmasına gerek yoktur...
Ama Türükiye de evrensel hukuğun kanunların işlemediği gibi Bilimin Kanunları da işlemiyor olabilir onuda kabul ederiz ne olacak..
Neler kabul etmiyoruz ki :((
Bu benim dediğim kapukuleden sonrası için geçerlidir, Kapukulenin dogusunda bazan bu kanunlar çalışır bazan çalışmaz , Mukaderat işte..
Benzer bir cevap verecektim soruyu ve gelen cevapları okuyunca ki zaten arkadaş müthiş basit anlatmış. Bence konu kapanmıştır.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Motosiklet Eğitmeni
Yanlis hesap bagdattan dönsün.
Matematik fizik iyidir ama yanlis degerleri baz alirsan yanlis sonuç verir.
Yokus çikarken yük çekerken beygir gücü tek basina bir isinize yaramaz.
Bakacaginiz ilk rakam tork.
Beton mikseri 7500 kg
250cc motor 250 kg
kabul edelim.
Mikser 1850 nm
Yani
1850/7500=0.24nm/kg
Motosiklet 22.6 nm
Yani
22.6/250=0.090nm/kg
Yani beton mikseri 250cc bir motosikletten yaklasik 3 kat daha güçlüdür.
Ya da baska bir deyisle miksere daha o kadar agirlik koysan yine de 250cc den daha rahat çikacaktir.
Iste bunlar hep bilim.
Yine de yukaridaki hesap bile tartismaya açik.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
ben sym gts 250 kullandım sımdıde joymax 250i kullanıyorum
yokuslarda motor ne bayılıyor ne yayılıyor
tazı gıbı cıkıyor Masallah
-
Yok artık mikser ne ya. Rampada 250cc motoru hiç bir mikser geçemez.
Ben r25 le öyle bayıldığını hatırlamam motorun.
Benim diyen arabaya kafa tutar rampada.
Siz 140-150 ile rampa çıkmayı düşünüyosanız o zor işte.
-
motoru doğru devirde kullanırsan sıkıntı olmaz. bu arada düz yolda tapagaz gittiğin gibi gidemezsin ama ortalama sürüş hızında çıkarsın yokuştada.
-
140 kg ben ve artçım + 200 kg SUZUKI INAZUMA + sırt çantamız.
Rampa 6 km yer yarpuz. 6 km lik virajlı bir rampada kaçla girdiğinin bir önemi kalmıyor virajlarda mecbur viteslerde in çık yapıyorsun.
Rampa deyince herkesin kafasında canlanan şunun gibi bir şey
kaptır baba, uygun vites, pilotaj hatası, senin fizikten haberin yok vs..
Zaten Allah bir tek sizlere beyin vermiş sadece siz düşünebiliyorsunuz gayrısı cahil cühela bihaber dolaşıyor ortalıklarda değil mi ?
Bunlar matematik değil bizzat yaşadığım yol tecrübeleri..
Mikser yüklü ve rampada kıçıma kadar gelip beni sıkıştırabiliyor. Yol veriyorum geçiyor, sonra 3. viteste yine rampada zorlayarak devir saati 10 binde bunu geçiyorum ve o gün kendime "250cc ile artçılı uzun yola sen gidemezsin arkadaş" diyerek dönüşte Inazuma yı satıyorum.
Geçemez demiyorum ama 3. viteste bağıra bağıra altınızda zın zın eden bir motor benim için yetersizdir.
MT7 ile o rampaları 6. viteste gaz kolunu 4/1 oranda çevirerek ve ayrıca daha az yakıtla gidiyorum.
Aynı yolda Inazuma 28 kuruş yakarken MT7 18 kuruş yakıyor.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Motosiklet Eğitmeni
125cc ve bayaaa eski bir motosikletle bile yokuslarda sorun yasadigimi hatirlamam.
Gerçi en son 125lik motoru galiba 25-30 sene önce kullandim ama olsun.
Yani çekmez gitmez gibi laflar hikaye.
Tabi çekisten düsebilir, bir alt vitese inmek zorunda kalabilirsiniz bunlar normal seyler.
Millet 250cc motosikletlerle tirmanma yarisi yapiyor yahu!
Hem de daga tepeye tirmaniyorlar.
-
Dilovası Gebze arası çıkılan yokuşta GV 250 ile 100 km sabit hızda çıkıyorsam, uzun yolda R25, Ninja, Duke 250'nin de çıkamayacağı rampa yok.
-
ninja250r 10 bin rpm de 33 beygir. Rampa öncesi devri bu aralıkda sabitlersen hız kaybı yaşamazsın. Tabi rampa çok dik açılı değilse. Artçılı dahi rampalarda 110 gidiyorsam en fazla 105 e düşüyor.
-
ben bursaya gittim geldim rc250 ile ama yokuşlarda hızım 120 nin altına inmedi , sadece fazla yakıyor yokuşta
-
Hey gidi hey pcx ilk aldıgım hafta(2011 yada 2012) rampayı 85 le sabit çıkmıstım gecen yaz(2015) aynı rampayı 55 ıle cıktım .. Yılların yıprattıgı sadece bizler değilmişiz onu anladım
-
yillardir su forumu takip ediyorum ilk defa beton mikseriyle motosikletin karsilastirildigini gordum. Ne kadar da renkli bir siteyiz. Eskiden hep ybr cbf apache karsilastirilirdi.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)