İllaki statü amaçlı kullanılacaksa bari honda nc serisinden bir şeyler alın ki en azından uysallığı hatta affedebilir. En azından mt'ye göre.
İllaki statü amaçlı kullanılacaksa bari honda nc serisinden bir şeyler alın ki en azından uysallığı hatta affedebilir. En azından mt'ye göre.
abs baya fark ediyor
Ralli pilotu olsanız da ilk motor olarak MT07 alınmaz.. Araba ile motosiklet bambaşka şeyler.. Birinin güçlü bir motosiklet kullanıp henüz kaza geçirmemesi ciddi bir kaza geçirmeyeceği manasına gelmez.. Bunlar istisna durumlardır ve söz konusu güvenlik olunca ben yetenekliyim yaparım diyerek yola çıkılmaz..
En azından bir 10 bin km. şehir içi deneyimiyle bir 250 cc kullanmak lazım.. Motosiklet nedir nasıl tepki verir ne olur vs diye.
Motosikletin fren mesafesi otomobile oranla çok uzundur ve bunu kullanırken çoğunlukla anlayamazsınız...
Normal bir araç kullanan biri porsche 911 kullandığında arabayı kontrol edemiyor. M07 dediğimiz alet tork canavarı aksiyon motoru. Seyir motoru falan değil..
Nc750 - kawasaki er6n başka makinalar onlara da bakabilirsiniz ilk motosiklet olarak kullanabilirsiniz...
Mt07 olmaz..Ne kadar yetenek yada olgunluk olursa olsun.. En az 1 yıl yumuşak karakterli bir makina diyorum...
Adı Master Of Torque olan bir makine. Adı bile ürkütüyor insanı
Yorumlar icin tesekkurler arkadaslar.Ev alma komsu al derlerdi.Bende araba alma motor al diyecegim.Herkesin bu kadar yardimlasmaya acik oldugu bir toplulukta bulunmaktan memnun oldum.
Genelde herkes benimle ayni fikirde yarisi olumsuz yarisi olumlu.
Ozel dersleri Akademilerde calismis olan ve kursta hocalik yapan cok deneyimli ve guvendigim bir hocadan aliyorum.Cok sabirli ve guven veriyor.Teorik olarakta surekli okuyorum ve arastiriyorum.Egitimlerimi Mt07 ile aldigim icin biraz aklima girdi oncesinde bende duyduklarindan dolayi sadece Mt25 diye dusunuyordum.Mt07yi Ozel ogretmen nezaretinde 6 8 saat daha surecegim.Motora iyice isinincaya kadarda sadece sakin yollarda ve zamanlarda kullanmayi planliyorum.Direk trafige dalmkveya 200 km hiza ulasmak gibi bir amacim yok.Bakalim ben bu konuda deneyimlerimi surekli buradan paylasacagim.
Daha oncesinde yillarca donanim haber forumlarina dahil oldum.Bu forumun kullanici grubunun iyi niyetli paylasimlarini gorunce bende araniza katildim.
Olumsuz yazan arkadaslarin iyi niyetinden suphem yok.
6 yıldır 250 lik kullanıyorum 40 küsür bin tecrübem var. ilk 660 tenere ye bindiğimde yanlışlıkla tekere geldim motorun sahibi olan artçım arkada düşüyorduyeni 600 lük transalp alan arkadaşım motoru tecrübe etmemi istediğinde kabul etmedim oda olum bende düne kadar 250 lik kullanıyordum deyip verdi motora sehir içindeki her virajda arka tekere drift yaptırdım...
sonuç olarak gaz tepkimesini çözene kadar çok akıllı kullanmak gerek bu 600 üstü sınıfı...
üstat bende 40 yaşında 600 cc Fz6 Fazer ile başladım. Herkes karşı çıktı.
Eğer kendinize güveniyorsanız ben neden olmasın derim. 20 yıllık trafik tecrübesi insan çok şey katıyor.
İş tamamen sizde bitiyor. İçinizdeki canavar ortaya çıkmasın ama...
150 cc kullanır gibi başlıyorsunuz zaten. hayırlısı olsun...
İlk motorsikletim nmaxti ikinci motosikletim mt25 oldu ve kesinlikle mt07nin başlangıç motorsikletine uygun olduğunu düşünmüyorum.Trafikte çok fazla parametre var istediğiniz kadar eğitim alın size katkısı bir yere kadar olucaktir belli başlı bazı şeyleri tecrübe etmeniz gerektiğini düşünüyorum.Acelesi yok mt 07nin bi yere kactigida yok açıkçası 250cc motosikletle başlayıp kolayca elden.çıkarıp sonra mt07 alabilirsiniz.
Benim gruptan soru gelmiş Benimde yaş 39. 37 yaşında motora başladım. 20 yıllık uzun yol, İstanbul içi yoğun sürücü deneyimim var. (Yaklaşık 12 farklı araç ve 360 bin km lik trafik deneyimim var.)
Daha önce cbf 150 kullanıyordum. Şehir içi iş içinde kullandığımdan ikinci motorumda cbf 150 oldu. Temkinli olma konusunda çok abartılı olduğumu söyleyenlerin sayısı hiçte azımsanmayacak sayıda.
Trafiği iyi okumak özellikle şhir içi ve uzun yolda insanı hayatta tutan hangi karayolu taşıtı olursa olsun 1. kuraldır. Ancak bunun kendini bilme erdemiyle aynı düzeyde olması gerekir. Yani ben 500 bin km tecrübem var çok hızlı araç sürerim daha 1 kazam yok demek bu trafik okumayı motosiklet sürücü adayı için SIFIRLAMIŞTIR. Hiç bir önemi yoktur ve motosiklet için o 20 yıllık ustalık ölümcül anlamı taşıyacaktır.
Asıl konuysa trafik okumayla yaşamsal bir ilinti olsa da; motosikletin kişisel beceri ve yetenek düzeyiyle doğrudan bağlantılı bir araç olması ve sürüş olgularının diğer otomobil ve karayolu taşıtlarıyla hiç bir noktada benzerlik göstermemesidir.
Motosikletin kuralları vardır. Arabada bugün ehliyet alabilen herkes otoyola çıkabilir. Çok sayıda hatada yapsanız motosiklet gibi değildir kolay kolay bişey olmaz olsa da kurtulma şansınız yüksektir. Dikkat edilirse otomobiller de acemiler büyük kazalara pek nadiren karışırlar. Ama motosiklette acemilerle ustaların kaza yapmasında bir ayrım yoktur. Biri ustalıktan diğeri acemilikten kaza yapar. Durum eşittir. Eşit olma nedeni de acemi eğer olgun acemiyse onu hayatta tutan korkudur. Korku azaldıkça risk artmaya başlar.
Motosikletin kişinin yeteneği, cesareti, olgunluğu ve yaşı her ne olursa olsun ortak kuralları ve yazılı olmasa da ciddiye alınması gereken standartları vardır.
Bugün hiç bir aklı başında eğitimci yaşı kaç olursa olsun yeni başlayan bir motosiklet sürücüsüne 250cc üstü makine önermez. Hangi eğitimciler önerir? OMM, ADAC vs gibi uluslararası bağlamda motosikletçi olan değil, alaylı olup mektep dışından yetişmiş eğitimciler abi bi şey olmaz al 600 cc ile başla derler. Bende aldığım 1-2 farklı sözde eğitimde bu tavsiyeleri yaşadım. AMA KABUL etmedim ve ne yaptım biliyor musunuz?
Bunlar eğitimci değiller, sadece motosiklete binmeyi öğretiyorlar. Ben eb iyileri aradım, ya dedim bu motosiklet böyle öğrenilmez bir yanlışlık var bu işte..! Arayan bulur hesabı bizde bulduk çok şükür. Ama herşeyden önce anladığım motosikletin bir kendisine özgü kuralları olduğuydu.
Evet bende büyük motor almak istiyorum. Mt 07' de harika olurdu ama..! Malesef işte eğer biz 39 yaşındaysak kendimizi biliyor ve trafik tecrübemize güveniyorsak almamız gereken cbf 150 den sonra en büyük motor endura tarzı hata affedebilen türden motorlar olmalı.
Eğer 39 yaşında mt 07 ile başlıyorsanız bu kendinizi bilen olgunlukta (motosiklet sürücülüğü için diyorum kişisel değil) olmadığınızı ve bu aletin 39 yaşında ve 20 yıllık tecrübenizde olsa yaşayamadığınız içinizde ki deli tarafı yaşama isteğinden yani olgunlaşamamış duygularınızın esiri olduğunuzu gösterir.
He 39 yaşında mt 07 ye binilmez mi? Elbette binilir. Ama motosiklet kardeşliği gereği kurallara uyulur. Adam gibi eğitimler alınır. İleri düzeyde sürüş, yol eğitimleri tamamlanır. Önce 250cc sonra 600cc hata affeden ağır abilerden sonra mt 07 alınır. En mantıklısı ve hızlısıysa bunu en geç 2 yıl içerisinde yapmaktır. Çünkü yaş ve tecrübeniz 2 yıl içinde çokça km ve bolca eğitimle buna izin verirken yararı burada ortaya çıkmış olur.
Ben öneri yapamayacağım. Yapabileceğim önerilerimin sınırını zaten yukarıda da yazdım. Doğru tektir ve kişiye, yaşa göre değişmez. 17 de olsanız 50 de olsanız tek canımız var. Olgunluk bunu gerektirir. 17 yaşındaki bilmez tek canı olduğunu sorunda buradadır. Ama 39-40 yaşlarının en büyük özelliği tek canınızın kaldığı ve son bahara girdğinizi gösterip sizi dikkatli yaşamaya çekmesidir.
Farkında olmak yada olmamak tüm mesele budur..!
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------
Yaş farketmeksizin doğrudan 600 lükle başlayıp günümüze kadar hayatta kalabilenlerde var. İstisnalar kaideyi bozmaz. 40 yaşında fazerle başlamak hala daha kaza riski ortalama istatistiklerini değiştirmez.
Bu istatistik bilimidir.
Şimdi verseler s1000rr da kullanabilirsin. Mesele kullanabilmek değilki. Kedi gibi s1000rr kullanmaktansa köpek gibi r25 kullanmayı tercih ederim..
Zincirli kuyuda yer kalmamis diyorlar farkli mekanlardan bakmak gerekebilir..
A sınıfı ehliyet alırken nc750x abs kulanıp direksiyon sınavımı sıkıntısız geçtim o gün 12 kişi geldi herkes motoruyla geldi ve 2 3 kişide kaldı
2 Müfetişten biride motorcu ve kaza geçmişi var ve halen motor kulanmaya devam ediyor sordum 150 cc alıp kulanıcam vitesliyle başlama scooterla başla Dedi içimden kızsamda uzatmadım önümde sözde kaç yıl ehliyetsiz motor kulanmış ve motoruyla sınava alanına gelenler sınav motoruyla düşmesi kalkması beni tedirgin etsede ve motorun vites kolunu yamultsalar ice heycana bağladım bir yandan sınava giremicem derken motoru servis hemen eski haline getirdiler vel hasıl alandan uzaklaşım gereksiz milet yüzünden heycana kapıldım ve el yüzümü yıkayıp bi kaç sgara içim rahatladım
Ve an geldi müfetiş sıra senin milet 10 15 dk ısınma türü atı bazı sınavda kalanlar sayesinde bana o kadar zaman kalmadı motor hakkında bi kaç kelam sordu ve bin bi tür at başlıyalım dedi evet içimden kuruntu yaptım aleme şapır şüpür bize yarabi şükür velhasıl sınav alanını başarılı bir şekilde basitçe haletim tirafiktede sıkıntı olmadı müfetiş sabahtan beri 2 3 yarışçı arkadaş dışında şu 8 çizmeyi ve senin kadar güzel yapan stabil sınavı bitiren yok dedi ve daha önce vitesli alma scooterla başla kelimesini yutu
Bu demek olmuyor ben nc750x abs kulanabilirm tamam kulanıyorum ama ne kadar nc750 kadar hasas sakin olucağını sanmıyorum mt07 için mt 07 daha agrasif bir motordur bence ben 1.75 boyumla gayet rahat kulanıyordum ayaklarım yere deyiyor ve oturuş pozisyonu çok rahat demek onu kulansanız sevip okşamaktan bıkmıcak sınız demektir
Bende 750 cc den sonra kursa ait 150cc binince oyuncak gibi kontürolü daha basit geldi
Ve nc750x abs en uysal makine olduğu halde arada bir tepkisini deneme şansım oldu 2 vites 100 küsürleri görüyor hani mazalah gazı kaçırıp anlık fazla verirsen yeri öpmek garanti
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Bu sorunun cevabını siz kendinize verebilirsiniz ancak. Biz sizi kendiniz kadar iyi taniyamayiz yani inan bana çok sakinim diyen bir adam bile altında o güç varken yoluda boş görmüşken dış faktörlerin etkisiyle yani bir arabanın seni gaza getirmesi yada o an ki ruhsal durumun (insan bazen hiçbir seyi umursamiyor sinir ve üzgün olduğunda) bu gibi durumlara altinda ufak bir makine olsa sen istediğin kadar bas benim gideceğim bu der makine sana ve hatada yapsan telafisi olur fakat MT gibi bir tork canavarı en ufak hatani affetmez. Bence ufak motorun zevkinide tat ki MT ye geçince daha mutlu olursun yani o 'buda gitmiyor artık be " lafını kendine söyle öyle geç üst cc ye . Siz eğitim aldığınız için bu süre sizde az olacak muhtemelen , zarar etmeyeceginiz 2.el bir motor alin 1 bilemedin 2 ay binin sonra çok daha zevkle MT nize kavusursunuz . Benim düşüncelerim böyle 😊
Abi nolur ki. Gazı köklediğinde 100'e 5 saniyede çıksa noolur, 15 saniyede çıksa nolur. 200 bassa nolur 150 bassa nolur?
Helvanızı yemeyelim de isterseniz binlik ile başlayın.
Kazasız Belasız
Merhaba bu kadar siddetli karsi cikan arkadaslari gorunce bende kararimi tekrar gozden geçirecegim.Sonucta tecrubeli oldugum bir alan degil ve kesinlikle bu mt07 olacak diye bir kaidem veya inadimda yok.
Guvenlik bu isteki olmazsa olmazim,sorumlu oldugum bir ailem var.Motor ogrenmeye bir heves basladim.Fakat bir taklada gitmeye niyetimde yok.Mt25 ile baslar ilerleyen zamanlarda Mt07 veya bir arkadasimizin onerdigi Nc750 dusunebilirim.
Aslinda Istanbul da is ev derken tek hobimiz elimizdeki akilli cihazlarla ilgilenmek olmus.Ben farkli bir seyler ogrenmenin ve paylasmanin keyfini yasiyorum sizlerle, var olasiniz sağ olasiniz.Hepinizin farkli tecrube ve deneyime sahip oldugunuzu gorebiliyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)