Selamlar,
Gayet mantıklı kararınız için sizi tebrik ederim öncelikle.
MT07 ustaların incelemeleryle ve gördüğü taleple kendini tüm dünyaya ispatlamış bir motosiklet. Bence adaylar arasında olmalı. Ama ileride...
Madem akil bir adım atmışsınız. O zaman bunu tamamlayın ve 390 cc üzerine çıkmayın. Bana göre bir süre MT09 kullanmış olmanız deneyim kazanım sürecini daha yüksek cc den başlatabilirsiniz anlamına gelmiyor. Bu forumdaki herkes değil mt09 mt10 da r1 de kullanır. Önemli olan fren yapmayı öğrenmek, trafikte her türlü riski öngörebilmek, öngörülemeyen risklerden nasıl kaçabileceğini öğrenmek, viraj almak vs vs.
1000 km mt09 sürdünüz diye mt07 yle tüm bunları çok iyi öğrenebilirsiniz anlamına gelmiyor. Mt07 den devam etçekseydiniz mt9 u satmayadabilirdiniz bence.
Mt07 burada bir örnek... 250-390 bir süre çok iyi olacaktır.
Hayırlısı olmasını dilerim.
ya ne anlatıyosun kardesim sen
madem mt 9 la baslicak cesaretin var neyin pesindesin basla git gelip burda hava mı yapıyosun ne yapıyosun mt 9 la basladım da mt25 e gectim de nası olur de falan filen.bize ne yapıyosan yap neyin pesindesin ben de de para var r1 95 bin tl baslayabilirim onunla eeee gelip r1 le basladım arkadaslar yardımmmmmmm mı dicem ne bu hal tavır arkadasım zeka problemin mi var herkesin soyledigi genel sey dusuk cc lerle baslayıp yukseltin iste bunun nesini anlamadın da soruyosun
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
napiim dizimii anasayfaya r1 le basladım ardıından r6 ya gectim 1000 rr aldım acemiyim yardım pls diye konulara mı gecelim bizde ....
Düzlükte motor çekmiyor demekle bu motor bana küçük geliyor demek olmaz. Orta halli bir sürücünün peşinden riva-şile-ağva-darlık yolunda gidiniz. Sizde mt-2000cc bile olsa önünüzdeki adam 250cc ile sizi o yolda kayıp edebilir. Herşey güç demek değil.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/165104-r1-ile-basladim-napiimmm-yardim-plsss.html
Gayet güzel bir konu. İlk motorum 600cc cruiser'di. Ikinci motorum 900cc naked, sonra 1000cc, şimdi 1300cc. 25'imde başladığım ve az çok aklı başında biri olduğum için hayattayım sanırım.
Açık konuşayım, şu an çok özel bir yönü olmadığı müddetçe herhangi bir 600cc motora bineceğime arabama binerim daha iyi. Çünkü o daha zevkli. MT-7 sevenler kusura bakmasın. Mutlaka çok güzeldir. Ama herşey göreceli.
Biri sormuş, motorsiklet niye bu kadar tehlikeli diye. Araba da tehlikeli. Sadece insanı tehlikeye sokacak kudrette bir arabaya binmedik çoğumuz. 500 beygirlik arabada stability controlu kapatıp viraj almak ta aynı motorsiklet gibi konsantrasyon ve hesap kitap işi... Paul Walker Civic kullaniyor olsaydı ölmezdi.
Sen cb500f al dostum hem gider hem guvenli
Butun mesajlari okumadim ama ilk mesajdan yola çıkarak çözümü kendiniz söylemissiniz. 1.000 km nin sonunda motorla hız yapmaya basladiysaniz ve bu sizi korkuttuysa sizin bassaniz da çok fazla gitmeyecek bir motora ihtiyacınız var demektir. Evet alacağınız motor sizi tatmin etmeyecek ama siz amacınıza odaklanmalisiniz . (Alacağınız motora düzgün bir egzoz bakarsanız iyi olur , hız konusunda tatmin olmasaniz bile ses konusunda olursunuz.)
Teşekkür ederim. Mt 7 de güzel motosiklet ve benim icin şuan tehlikeli biliyorum. Duyduklarıma göre tercih listemde olmasa da detaylıca araştırmadım ilerde seçeneklerim arasına girebilir belki. Aslında mt 7 ye kadar değilde 390 dan bi tık ötesine gitsem sorun olurmu onun merakı içerisindeyim er6n yada cb500f gibi
Alın bunu burdan ☺
Güzel kardeşim sana niye hava atıyım. Kazancım doğrultusunda hedeflerimin olması ve bilgililerden yardım istememin neresi garip. Gelir düzeyim bunlara yetiyor diye fikir danışmak bana yasaklanıyor mu?
Bak ne güzel benle dalga geçmek için konu açmışsın arkadaşlarınla takıl orda sen. Konuyu beğenmediysen yorum yapma ki aynı üslupla karşılaşmayasın.
Benim parmaklarımda atarlarlanmayı biliyor zeki arkadaşım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
Haklısınız ve zaten derdim önümdeki adamla kapışmakta değil. Bi tık daha kuvvetli ve güvenilir bir aletle de virajlari öğrenebilirim sanıyorum. Boş otobandada biraz ivmeyi hissedeyim istedim sadece. Mt den sonra duke hiç cekmiyormuş gibi geldi çünkü.
Teşekkürler. Ben o kadar güvenemedim kendime çok gaza gelmeye başlamıştım. Er6n desem, sanki sorun yok der gibi baktınız ☺
Eyw, cb500f ve er6n denemek istiyorum gerçekten ama ağırlık/tork oranına bakınca sanki duke ile aynı olacakmış gibi. Şöyle 390, cb500f ve er6n test etmiş arkadaşlar olsada bi fikir sunsa tadından yenmez.
Test etmediğim için yorum yapmayayım ama ikisi de kontrollü, uysal motosikletler olarak biliyorum. Fikir vermesi açısından altın elbiseli adam ın her ikisi için de incelemesi var. Önden bir izleyin isterseniz.
Bence 600cc ile de mutlu olmazsınız. Arada ciddi fark var. Devirle güç üretiyor güçlü 600cc ler. O da hesap kitap demek. İsteyince gazı açınca güçlü gelmiyor. Devri arttırmak için uygun viteste olmaniz ve vakit lazım. 900cc ve üzerinde her yerde güç mevcut. Ciddi rahatlık, ve inanılmaz zevk.
Bence 600 cc SS, 900cc naked tan daha tehlikeli. Daha önce yazmıştım, hacimden ziyade geometri, stabilite, aktif yük dağılımı vs. önemli.
Mutlaka ABS'li, yüksek hacimli, ama nispeten sakin mizaclı bir motorsiklet ile devam edebilirsiniz... Racing hiç bir şekilde tavsiye etmem, 250cc civarı racing görünümlü modeller hariç.
Kimse önermemiş. Ben nc750s dct kullanıyorum. Şehir içi çok ideal bir makinedir. 0 165 aralığı da çok tatminkar bir hızlanması vardir. Max.196 km surat yapar. 100 km de kullanım tarziniza göre 3.5 ila 4.2 litre arası yakıt harcar. Bu beni kesmez derseniz afrika twin deneyin derim. 95 hp. Ama güç çok rahat kontrol ediliyor. 0 200 km hızlanması oldukça tatminkar. 235 km sürat yapabiliyor.
Bence bu iki listenize ekleyebilirsiniz.
Birde vfr 800 var ama sanırım pek fazla sizin tarzınız değil. Kawa dusunuyorsaniz Z800 de bir seçenek.
Cb650f hornet filan bak seside gidişide tatmin eder.
Keşke küçük'ten başlayıp ilerleseydin her şey daha farklı olurdu;)
Eğer o gücü kontrol edebilecek tecrübeniz varsa size büyük motor almayın mı dedik ? Burada 1000 km tecrübeli adam için konusuyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
Viraj dönmeyi öğrenmek için güçlü bir motora ihtiyacınız yok. Aksine daha güçlü motorla az eğimli dönüşlerde daha hızlı gidip sonra aa burdan nasıl döneceğim şimdi durumuna düşerseniz tehlikeyi arttırırsınız. Herhangi bir 250cc motosiklet işinizi fazla fazla görecektir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)