Motosikletinizin Hız/Devir Oranı Kaç?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Farklı marka ve model motosikletlerin son viteste kaç bin devirde kaç km/s hız ile gittiklerini içeren bir konu olsun istiyorum. Herkes kendi motorunda deneyip paylaşırsa ortaya güzel bir arşiv çıkacaktır.
Hesap nasıl yapılıyor?
Motosikletinizle son vitese çıkıp istediğiniz bir devirde sabit gidiyorsunuz. Örneğin ben 7000 devirde tam 100km/s hızında gidiyorum. Hız bölü devir oranım 14,28 oluyor.
Bu sayının anlamı ne?
Bulduğumuz bu sayı, motosikletiniz son viteste iken her 1000 devire karşılık gelen hızdır. Yüksek olması daha az devir ile daha hızlı gidebileceği anlamına gelir. Ayrıca motosikletin kaç devirde kaç hızında gideceğinide, yada düşündüğünüz hızı kaç devirde yapacağını hesaplayabilirsiniz.
Örneğin benim hız/devir oranım 100/7=14,28
Bir arkadaş Pulsar 200NS almayı düşünüyor ve 120km/s hızında kaç bin devirde olduğunu merak etmiş diyelim. Hemen 120 yi 14,28 e bölüp sonucu tam olarak 8,403 devir bulabilir.
Test sırasında son viteste olmalısınız. Hangi hızda ve devirde olduğunuz önemsizdir. Zira 4bin devirde 60km/s ile giden bir motosiklet 8bin devirde 120km/s ile gidecek ve hız/devir oranı aynı çıkacaktır.
İlk paylaşımı yapayım
Bajaj Pulsar 200NS ---- 100 / 7 = 14,28
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
Moralini bozmak istemem ama öyle bir sabit yok.
İstersen yarın motosikletine bin. Vitesi son vitese at.
Her bin devirde kaç km hızla gittiğini kaydet.
Sonra bu rakamlar arasında bir ilişki kurmaya çalış.
Mevzunun senin dediğin gibi olmadığını göreceksin.
Nedenini yarın tartışırız.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Moralini bozmak istemem ama öyle bir sabit yok.
İstersen yarın motosikletine bin. Vitesi son vitese at.
Her bin devirde kaç km hızla gittiğini kaydet.
Sonra bu rakamlar arasında bir ilişki kurmaya çalış.
Mevzunun senin dediğin gibi olmadığını göreceksin.
Nedenini yarın tartışırız.
Motosikletin deviri dediğimiz şey krank milinin devir sayısı aslında değil mi. Krank tan tekerlere ulaşana kadar şanzıman dişlileri, zincir dişlileri vs herşey sabit oranlı birer dişli sistemidir. Bu oranı sadece vites değiştirmek değiştirir ki ben son vites için değeri yazdım. Sizin katılmadığınız nokta nedir? "Bir motosiklet 4 bin devirde 60km/s gidiyorsa 8bin devirde 120km/s gidecektir" cümlesine takıldınız sanırım. Evet harfi harfine doğrudur, yarın sizde deneyebilirsiniz dediğim gibi, basit dişli oranları var sadece, devir arttıkça değişen bir oran yok, hız/devir eğrisi lineer.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Moralini bozmak istemem ama öyle bir sabit yok.
İstersen yarın motosikletine bin. Vitesi son vitese at.
Her bin devirde kaç km hızla gittiğini kaydet.
Sonra bu rakamlar arasında bir ilişki kurmaya çalış.
Mevzunun senin dediğin gibi olmadığını göreceksin.
Nedenini yarın tartışırız.
Anlayamadım şimdi kullandığımız araç son viteste 5.000 devirde 100km/s hızla gidiyorsa yine aynı viteste 6.000 d/d 120 km/s, 8.000 d/d 160 km/s diyemez miyiz? Devir arttıkça debriyaj kaçırmaya mı başlıyor? Dişliler mi esniyor? Lastik esneyip çapı mı artıyor? Benim motosikletimde devir göstergesi olmadığı için söylediğiniz testi yapamam. Sebebini açıklarsanız sevinirim.
-
serkan_emp in ortaya attığı fikir doğru, bir yanlışlık yok ama biraz gereksiz ve forum yapısı itibariyle amacına ulaşamayacak bir başlık. Ybr ninki 12 küsür, direkt 12 alınabilir.
-
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
Serkan'ın söylediği fikir doğrudur,
Kilo metre sayaçları yaylı ve telli mekanizma olduğu için kilometre artıkça yanlış ölçerler,
Mesela 4000 devirde 60Km iken 80000 devirde 120 göstermez 120+ X gösterir X artık o kilometre ölçerin hasasiyetine göre küçük de kalabilir buyukte.,
Bu sebep'den mütevelit ,aklı başında mühendis kişiler derki son hızda kaç devir'i gördün..Japon veya Alman araçları dışında ölçüm bu şekilde yapılır, Çinli çaki çuki kadranda 130 gösterirken gerçekte 110 olabilir bunu devir saatinden hesaplarsın..
-
Ya hız ölçer telli değilse
-
cem_fb adlı üyeden alıntı
Ya hız ölçer telli değilse
Bugüne kadar şaft/krank dan ektrol manyetik alan ile bugüne kadar ben görmedim...
Benim ki şukadar km yaptı bu kadar saat de gittim diyen , herkesin bilmesi gereken bir şey söylemiş aslında serkan...
KM takıntısı yoksa zaten bunları o zaman salla gitsin.. Hesaplamayı ben biliyorum o da ayrı konu..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)