Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Stop Ederken ....?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    darkloops - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150 NS
    Arkadaşlar merhabalar, motosiklet kullanımında yeniyim, ilk motorum Bajaj Pulsar 150 NS, henüz 3.000 kilometredeyim.


    Motorcuların bulunduğu bir ortamda şöyle bir konuşmaya kulak misafiri oldum,

    Motorculardan bir abi şöyle diyordu diğerine;

    "Motosikleti stop ettirirken kill switch i kullanmamalısın, kontak anahtarını kapatarak stop ettirmelisin, bütün motorcular böyle yapar"


    Şimdiye kadar ben motosikleti stop ederken hiç dikkat etmiyordum, yani nasıl denk gelirse öyle stop ediyordum, kimi zaman kill switch ile kimi zaman da zaten vitesteyken yan ayaklığı açınca kendiliğinden stop ediyordu.

    Ancak bunun bir doğru yöntemi vardır, tecrübeli bilen arkadaşlar yanıtlarsa çok sevinirim,

    Şimdiden çok teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Ayaklığı açınca motorun sönmesi sorun yaratsaydı o müşürü oraya koymazlardı diye düşünüyorum

  3. #3
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    bende kill switch yok ister istemez kontak kapatıyorum :D

  4. #4
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Motorda 100.000 km'yi aşkın tecrübem var.
    Senelerdir o an kolayıma hangisi gelirse onu kullanıyorum.
    Ancak kontaktan stop etmelerim bir elin parmaklarını geçmez.
    Şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım.

    Ancak kullanım amaçlarına göre sıralayacak olursak;

    - Kill switch denilen kırmızı düğme, motorun devrilmesi gibi acil durumlarda stop etmek için oraya konulmuştur.
    - Yan sehpa açılınca stop etmesini sağlayan müşür, sehpa açık konumda gidip kazaya sebebiyet vermemesi için oraya konulmuştur. (vites boştayken ayaklık açılınca bu sebepten dolayı stop etmez)
    - Kontağın asıl amacı ise bilindiği gibi, elektrik akımını devreye sokmak ve kesmektir.

    Bu durumda sanırım en mantıklısı kontaktan kapatmak olur.
    Dr. Fatih, berkcigdem, cbr1907 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    kontak anahtarı, kill switch, yan ayaklık hepsi teknik olarak aynıdır. hepsi bujilere giden elektriği keser. motora mekanik olarak bir zararı olmaz.

    bence kill switch ile kapatılmalı, çeşitli sebepler var ama yazmaya üşeniyorum

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Swict benzin pompasini kapatiyor galiba o yüzden stop ediyor,kontak komple elektrik tesisatiyla beraber kapatiyor.Elektriği kesmeden benzin pompasından akımı alirsak birşey olurmu orasini bilmiyorum, aslında en güzeli komple kontaktan kapatmak her ihtimale karşı.

  7. #7

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    kill switchden kapatırsak park ampulümüz yanmaya devam edecektir. Kapalı bir alana park ettik , çalınma riski yok yani ya da bir parkta bankın yanına koyduk motorunve anahtarı da almadık, kill switch ile kapattıysak park ampülü yanmaya devam edecektir. Diyelimki arkadaşlarla muhabbete daldık 3 saat oradaydık, akümüzü bitirebilir. Motosiklet hakimiyet eğitiminde hocamız böyle açıklamıştı.

  8. #8
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    sağdaki dalgadan kapatmak iki el de motosikletten ayrılmadığı için, debriyaj ve fren maneti çekili durumda kalabildiği için eğer mantık aranıyorsa daha mantıklı.
    Benim düşüncem ise şu; isterseniz motoru yakarak motorun durmasını sağlayın, çok şeyapmamak lazım
    Bu arada anahtarı motosiklet üstünde bırakıyorsak tek derdimiz akü olsun, vurdurur devam ederim ortada motosiklet kaldıysa tabi

  9. #9

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Ne gibi durumlarda anahtarı üzerinde bırakabileceğimizi yazdığımı sanıyorum. Mesela ben bütün gün süren hakimiyet eğitiminde anahtarı üzerinde bırakıyordum. Motorum da bir yere gitmedi. Sürekli motordan in, tekrar bin ara da 30 dk brief al gibi durumlar olduğu için ben de anahtar yerine kill switch den kapatıyordum motoru. Hoca bunun üzerine uyarmıştı. Bunu paylaştım.

  10. #10
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    O an içinden ne gelirse öyle yap kardeşim, farı aksesuarları açık bırakıp aküyü bitirmedikten sonra sıkıntı yok.

  11. #11
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Ben hava filtresinin girişine yastık bastırıyorum nefesi kesilip motor durana kadar bekliyorum.

  12. #12
    army - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    Kontak anahtarı açılsa bile kill switch açılmadan sisteme ne elektrik gelir nede benzin. O yüzden doğrusu kill switch ten açıp kapatmaktır. En doğrusu en uygunudur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------

    Haa bu arada kill switch' i kapattıktan sonra mutlaka kontağıda kapatmalısın.
    "TANRI TÜRK'Ü KORUSUN!!"

  13. #13

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Bilgisayarı kapat demeden fişi çekilmez. Bide böyle düşünün
    MotorKafa ve Furkan Tarık bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Motosiklet Teorisi adlı kitapta yanlış hatırlamıyorsam kırmızı düğmeden motoru kapatın diyordu

  15. #15

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    motoru kapatıp ayrılacaksak kontaktan eger motorun ustunden inmeden veya insek te kısa sureligine kapatıcaksak switcth den arkadaşlar

  16. #16
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Ducati Monster 937
    Benim motor yan ayakçakda hiçbir türlü çalışmıyor boştaysa marş basıyor ama patlama yapmıyor. vitesteyse hiçbir türlü marş basmıyor. Ben de yan ayakçaktan istop ediyorum. Servise sordum bişe olmaz. Bende sonucunu merak ettim şimdi

  17. #17
    polemos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS (2013)
    Dengeli bir şekilde durabilmek açısından kill switch kullanılmasından yanayım. Acil durumda kullanmak için de alışkanlık haline gelmiş olur.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)