Motor Sahibi Olmak İsteyen Ama Bu Camiaya Yabancı Biriyim - Nacizane Önerilerinize Aç
Reklamlar
-
Herkese merhabalar,
Konu başlığından da anlayacağınız üzere bir süredir aklımda motor kullanmaya başlamak. Yavaş yavaş içime işliyor.
Yaşım 28'e dayandı, tabii bu bir çoğunuza göre eminim çok geç.
Daha önce bir süre araba kullandım ama motor hiç kullanmadım, hiç derken bir defa bile.
Güvenliğim ve hayatım her şeyden değerli nihayetinde ve o yüzden bugüne kadar motora hep mesafeliydim, halen korkarım. Bunun büyük bir nedeni tabii benim bu konudaki ilgisizliğim ve bilgisizliğim.
Son zamanlarda yakın çevremdeki arkadaşlarımın etkisiyle ben de başlamaya niyetlendim.
Artık okumaya, araştırmaya ve izlemeye başladım. Muhtemelen 2017 Şubat fuarına kadar böyle araştırmaya devam ederim, ki yeni bir kullanıcı olarak kışın süremem.
O zamana kadar ekipmanlarımı toplayacağım, Yamaha, Honda veya BMW'nin eğitimlerine katılacağım ve kendimi hazırlamaya çalışacağım. Sonra da ehliyet.
Motordan beklentim işe gidip gelmek, belki hafta sonları kısa mesafe şehir dışına gitmek, ilerde belki uzun mesafe turları. Ama öncelikli amacı commute gibi duruyor. İstanbul'da yaşıyorum ve evimin iş yerime uzaklığı 21 km.
Vitesliyle başlamak var aklımda, ben bir süredir Inazuma'yı takip ediyorum, zaten çoğunuzun onu önereceğini tahmin ediyorum.
Arkadaşımın tavsiyesiyle aklımda MT-125 ve MT-25 de var, tasarımlarını çok beğendiğimi söylemeliyim.
Arkadaşımda Kawasaki Ninja var, ama bana fazla spor gibi duruyor, naked tasarımları şu an için daha çok beğeniyorum.
Boyum 1.90 civarı, kilom da 88-93 arası oynama olabiliyor.
Sizden ricam bu düşündüklerime ek olarak neler yapmalıyım, hangi ekipmanları ve markalarını toparlamalıyım ve hangi motor modellerinin üzerinde durmalıyım, bana tecrübeleriniz ve bilgileriniz doğrultusunda yol göstermeniz.
Vaktim çok, iyice bir hazırlanmak istiyorum.
Vaktini ayıracak herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
Reklamlar
-
mt125 pahalıdır hocam azıcık bütçeden bahsederseniz iyi olur
-
-
KaskReis adlı üyeden alıntı
mt125 pahalıdır hocam azıcık bütçeden bahsederseniz iyi olur
Bütçe ayarlanır yeter ki içime sinsin, çok şükür çalışıp kazanıyorum. Ama maksimum 20 bin diyelim.
MeNGuC adlı üyeden alıntı
Doğmamış bebeğe don biçilmez derlerde derler
Hele bi git duzgün kaliteli ehliyet kursunun kapısından gir ehliyet için bi ders al direksiyon sınavını geç A sınıfı alırsan 3 farklı model kulanıp nasıl olduğunu anlar ve sonrasında aldığın eğitimler ve sonrasından forumlarda yazılıp çizilenlerden edindiğin bilgilerle yolunu çizersin
Sende tık haraket yok bereket arıyosun Bende yazmıcaktım ağır işsiz tarafıma geldin yazdım 2 kelam dua ete pekişelim
Önce ehliyet kursuna değil eğitime gideceğim, o daha sonra.
Herkesin bir şeye başlama şekli farklıdır. Kimi pat diye uygulamaya geçer, kimi okur izler araştırır, bilgi eksikliğinden kaynaklanan endişesini yenip öyle gider.
Şu anda ben bunu gideriyorum, tecrübeli insanların da söyleyeceklerini dinlemek niyetim.
Yine de sağol.
-
Iyi günler
Oncellikle motovlog kanallarini bilgi icerenleri bol bol takip edip forumdaki motosohbet kismi disindaki bilgileri bol bol incelerseniz istediginiz her seyin cevabini bulabilirsiniz daha sonrasinda ekipman arayisini butceniz tarziniza gore istediginiz gibi dizebilirsiniz asiri geniş bi ekipman skalasi mevcut motor kismina gelince egitimleri pekistirmeniz ve kendi tarzinizi seçmeniz acisindan 2.el kolay satilabilir dusurdugunuzde caniniz yanmicak bi motorla egitim bilgilerini pekistirmek motosiklet hakimiyeti kazanmak ayni zamanda motosikletin trafikte nasil bi konumda oldugunu gormeniz açısından faydali olur , daha sonrasında asil bineceginiz tarz uzerine yoğunlaşabilirsiniz
-
Öncelikle motosiklet kullanmak için 28 yaş pek geç sayılmaz. Forumda ilerlemiş yaşına rağmen tutkuyla motosiklet kullanan abilerimiz var. Gücünüz yettiğince her yaşta kullanılabilir.
Bu konuya çeşitli yorumlar ve öneriler gelecektir. Üyeler kendi beğendikleri tercih ettikleri modelleri önerecek. Ancak bilmeniz gereken tek şey ilk kez motosiklet kullanmaya başlayacağınız için hafif, motor hacmi düşük, kullanımı kolay, ve ucuz bir modelle başlamanız gerektiğidir.
Örneğin mt-25 250cc dir. Bunu yeni başlayan birine kesinlikle önermem.
Önce güvenlik diyorsak şunu iyi anlamamız gerek. En pahalı, en mükemmel ekipmanlar, kasklar dahi sizi kazalardan koruyamaz. Bunlar bir kaza yaşandığında en az zararla kurtulmanıza hizmet eder. Sizi kazalardan koruyan yegane etken sürüş becerisi ve altınızdaki vasıtaya mukavemetinizdir. Bu yetenekler bakımından dezavantajlı isek çok daha ihtiyatlı davranmamız gerekiyor.
-
Ben motora 32 yasinda basladim gec kalmadin birincisi bu..
ikincisi ise motora baslamadan once falanca motor cok ruzgar aliyor filancasi az aliyor dediklerinde cok onemsemiyordum hepsi aynidir diyordum ama ruzgar olayi motosiklette baya bi onemli bunu dikkate almalisin simdiki aklim olsa ruzgari biraz daha az alan modellere bakardim..
Ucuncusu alacagin motoru almadan once test surusu yapmani oneririm..
Dorduncusu ve sonuncusu ekipmani daha iyi dusun.ben mesela kislik bi mont aldim yazin ise yazlik bi mont almam gerekecek..yazlik fileli mont korumasi ile kislik montun korumasi birbirinden farkli tum bunlarin yerine guzel bi deri mont alip yazin yakip kisin usutsede ayni koruma ile daha iyi olurdu.
Tabi bunlar sadece benim goruslerim.
-
-
hiç bekleme madem git eğitim al. motora heves ettim diye kesin de binebileceksin diye bi şey yok. araba gibi değil, kontolü daha zor.
bi git eğitime hele, belki "aman aman evlerden ırak" diyeceksin. belki de çok tatlı gelecek?
-
gungenir adlı üyeden alıntı
Öncelikle motosiklet kullanmak için 28 yaş pek geç sayılmaz. Forumda ilerlemiş yaşına rağmen tutkuyla motosiklet kullanan abilerimiz var. Gücünüz yettiğince her yaşta kullanılabilir.
Bu konuya çeşitli yorumlar ve öneriler gelecektir. Üyeler kendi beğendikleri tercih ettikleri modelleri önerecek. Ancak bilmeniz gereken tek şey ilk kez motosiklet kullanmaya başlayacağınız için hafif, motor hacmi düşük, kullanımı kolay, ve ucuz bir modelle başlamanız gerektiğidir.
Örneğin mt-25 250cc dir. Bunu yeni başlayan birine kesinlikle önermem.
Önce güvenlik diyorsak şunu iyi anlamamız gerek. En pahalı, en mükemmel ekipmanlar, kasklar dahi sizi kazalardan koruyamaz. Bunlar bir kaza yaşandığında en az zararla kurtulmanıza hizmet eder. Sizi kazalardan koruyan yegane etken sürüş becerisi ve altınızdaki vasıtaya mukavemetinizdir. Bu yetenekler bakımından dezavantajlı isek çok daha ihtiyatlı davranmamız gerekiyor.
Güvenlik konusunda söylediklerinize kesinlikle katılıyorum, benim için de en öncelikli konu dikkat, eğitim, güvenlik ve egolardan arınma motor konusunda. Hız yapmayı seven biri değilim zaten, üstelik çekiniyorum şu an için. Motora binmeye başladığımda bu düşüncelerin değişeceğini biliyorum ama çok şükür iradem güçlü.
O yüzden önceliğim motordan ziyade eğitim ve pratik. Gerekirse birden fazla sayıda eğitime katılmayı planlıyorum. Bütçesi bir şekilde ayarlanır, hiçbir şey canımdan kıymetli değil.
MT-25 bence de biraz fazla benim için, peki rahatlığı övülen Inazuma, belki Inazuma-F ya da MT-125 hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
goreny adlı üyeden alıntı
Ben motora 32 yasinda basladim gec kalmadin birincisi bu..
ikincisi ise motora baslamadan once falanca motor cok ruzgar aliyor filancasi az aliyor dediklerinde cok onemsemiyordum hepsi aynidir diyordum ama ruzgar olayi motosiklette baya bi onemli bunu dikkate almalisin simdiki aklim olsa ruzgari biraz daha az alan modellere bakardim..
Ucuncusu alacagin motoru almadan once test surusu yapmani oneririm..
Dorduncusu ve sonuncusu ekipmani daha iyi dusun.ben mesela kislik bi mont aldim yazin ise yazlik bi mont almam gerekecek..yazlik fileli mont korumasi ile kislik montun korumasi birbirinden farkli tum bunlarin yerine guzel bi deri mont alip yazin yakip kisin usutsede ayni koruma ile daha iyi olurdu.
Tabi bunlar sadece benim goruslerim.
Teşekkürler tasiyelerin için öncelikle. Rüzgarı biraz daha az alan modellerden kasıt olarak naked seçme diyorsun diye anlıyorum?
Ekipman konusunda aynı şeyi düşünüyorum, koruma her şekilde daha önemli. Umarım hepimiz kazasız belasız kullanırız da korumalara ihtiyaç duyacak duruma düşmeyiz.
Model konusunda özel olarak önerileriniz olur mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
byOzturk adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Yazınızın tamamını okudum. Gayet güzel bir başlangıç planı yapmışsınız. Yaşınızın 28 olması geç değil emin olun. Hani derler ya aşkın yaşı yoktur diye, o iş motosiklet için de geçerli
Uzun zaman biçip emin adımlarla başarıya doğru yürümek burada boş konuşacak insanlar ve söylemiş olmanıza rağmen zaten yapmayacağınız bir şeyi yapacakmışcasına anlatmasını çokça göreceksiniz, vesselam.
Ben motosiklet eğitimi almadan bisiklet, scooter ve cbr 125R ile bu camiaya katıldım açıkçası. O yüzden bu zamanlara gelen biri olarak ve içgüdüsel tereddütleriniz olduğu için ehliyet öncesi eğitim alarak başlamanız hem en doğru hemde en mantıklı yol olacaktır.
Ekipman konusunda size maddiyat çerçevesinde her konuda yol gösterebilmek için elimden geleni yapmak isterim. Çünkü araştırırım, hemde öyle bir araştırırım ki F/P durumuna göre en mantıklı ürünleri en uygun fiyatlarıyla alırım :D :D
Şimdiden hevesinizin devamının mutlulukla bitmesini isterim, selamletle...
Çok teşekkürler yazdıkların ve iyi dileklerin için, selametle, sanırım tekerin düz bassın deniyor
Bakalım, ekipman konusunda kapını çalabilirim sık sık. Bende de bu araştırma işi alışkanlık, bilgisayar ve elektronik eşya parçalarında özellikle
shruikan adlı üyeden alıntı
hiç bekleme madem git eğitim al. motora heves ettim diye kesin de binebileceksin diye bi şey yok. araba gibi değil, kontolü daha zor.
bi git eğitime hele, belki "aman aman evlerden ırak" diyeceksin. belki de çok tatlı gelecek?
Kesinlikle, zaten ehliyetten önce eğitim almayı istememin bir sebebi de bu. Bana göre mi değil mi onu görmek iyi olacak, bir yandan da ön hazırlığımı yapmış oluyorum.
-
Bende 28 yaşındayım. Gelecek hafta motorum olacak inşallah. Bilmiyorum hiç motosiklet kullandınız mı ama eğitim v.s. bir kez üzerine bindikten sonra ben hemen motor sahibi olmak istedim ama ehliyetim yoktu. Bence güvenli sürüş eğitimleri ile ehliyet olayını paralel halletmeye çalışın.
-
Yaş 28 geç ne demek, siz 30 yaş sendromunda intihar edersiniz valla
Motora kırkından sonra binecen derler, en azından ben bu lafı duydum, hak veriyorum. Acayip zevkli bir şey. Çok tehlikeli ama teker bir tur dönünce başka bir dünya, eğer kendinize hakim olmazsanız, her türlü çılgınlığa açık, onun için 40 yaş.
Ben yıllardır bisiklet sürdüm, iyi bisiklet kullanırım, arabayı iyi kullanırım. Bu altyapı ile geçen sene 39 yaşımda ehliyetimi aldım. Daha sonra gittim bir Pulsar 200 NS aldım. Açıkcası biraz daha iyisini alabilirdim ama binebilir miyim, nasıl olacak, düşürür müyüm falan derken Pulsarla başlayayım sonra bakarız dedim. Şimdi gayet güzel bir başlangıç oldu. Özellikle İnazuma F araya sıkıştırıp daha sonra 650 lik olabilir. Benimde amacım haftasonları gezmek, nadiren işe gitmek. Birde fırsatını bulup eğitimler almak. Bu arada çok kitap, makale okuyorum, yararı inanılmaz.
Bunları anlattım, size yol gösterir mi bilmem. Bu yolda zevkle ilerliyorum.
-
Zevk meselesi aslinda naked tercihi de olabilir.
insan yeni biseye heves edince bazi seyleri gozardi edebiliyor.ben sadece bakis acisi getirmek acisindan yazdim.
inazuma f modeli olabilir,cbr 125 olabilir,naked spor tarzi pulsar 200 rs abs li olabilir.
Benim bundan sonraki motosiklet tercihlerim olursa cbr500 veya r25 bunlarda olmaz ise abs li pulsar 200rs olacak..
Ozellikle alacagin modeli test etmen iyi olacaktir.cbf 150 aldigima pisman degilim ama cok kullanmadan aldim..
Allah kazasiz belasiz kullanmayi nasip etsin.
-
Gywnbleidd adlı üyeden alıntı
Güvenlik konusunda söylediklerinize kesinlikle katılıyorum, benim için de en öncelikli konu dikkat, eğitim, güvenlik ve egolardan arınma motor konusunda. Hız yapmayı seven biri değilim zaten, üstelik çekiniyorum şu an için. Motora binmeye başladığımda bu düşüncelerin değişeceğini biliyorum ama çok şükür iradem güçlü.
O yüzden önceliğim motordan ziyade eğitim ve pratik. Gerekirse birden fazla sayıda eğitime katılmayı planlıyorum. Bütçesi bir şekilde ayarlanır, hiçbir şey canımdan kıymetli değil.
MT-25 bence de biraz fazla benim için, peki rahatlığı övülen Inazuma, belki Inazuma-F ya da MT-125 hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
İkisinide önermem.
Çünkü ne demiştik, ucuz olacak. Tercihen 2. el olacak. Başlangıç motosikleti öneren ve az buçuk bilen herkes bunu size söyleyecektir. Çünkü o motosiklet düşecektir. Siz düşmeseniz bile tecrübe kazanma aşamasında ufak yaralar alması kaçınılmaz. Ayrıca motosiklete heves ettiyseniz kullanmadığınız zamanda vasıtanızın sağını solunu incelemek isteyeceksiniz ki teknik anlamda tecrübe kazanmanız açısından da olumlu olur. Yani başlangıç motosikletinin olağandan daha hızlı eskimesi öngörülebilir bir durum.
Herhangi bir maddi hasarın olumsuz etkisini azaltmak için daha ucuz bir motosikletle başlamanızı öneririm.
Öte yandan bu bir tutkudur. İleride tecrübe kazanıp kendinizi daha güçlü, daha gösterişli motorları kullanmaya hazır hissettiğinizde değiştirmek isteyeceksiniz. Bu kaçınılmaz. Varolan başlangıç motorunu satıp yenisini almaya karar verdiğinizde bunun bir de maddi külfeti olacaktır. Doğal olarak başlangıç motoru önerilerini boşverip direkt beğendiğiniz ve uzun yıllar kullanacağınız motosikleti almak daha karlı bir yatırım. Sonuçta bu sizin karar verebileceğiniz bir konu.
-
Kawasaki z250 sl naked olarak buna da bi bakın çok güzel motor ben kawasakinin önünden geçerken bakıyorum arada o yeşilin albenisi hiçbir nakedda yok gibi geliyor ama zevkler tabi )
-
Oo kadar uzun yazmıştım ki... hepsi silindi tekrar usenmeden özet yazayim))
En doğrusunu ağırdan alarak yapmışsınız. Takdir ettim...
Sizin yerinizde olsambu süreçte ekipman bedenlerimden emin olurdum... Dün yeni başlamış bir kiz arkadaşıma yardımcı oldum kiza kask bedeni için m demişler... kiz bildiğin xs kullanıyor aradaki fark inanılmaz... Ekipman beden secimleriniz kesinlikle bedeninize uygun olmalı. Forumda doğru beden seçimi hakkında moderatorlerin konuları mevcut arastirirsaniz bulursunuz.
Şu an telden yazıyorum link veremiyorum.
Ikinci olarak motor seçimi hususunda ne guzel ki eğitim alacaksınız . Eğitmen ile motor seçimini konuşmanız daha mantikli olur.. burada kimse sizin motosiklete hakimiyetinizi ve trafik tecrubenizi bilemez.. Sana mt25 olur surersin sen ya da suremezsin diyemez... çünkü olay sürmek değil ... güvenli surus yapabilmek.. Benim boyum kısa ve ilk m otosikletimi seçerken cbf150 istedim.. sonra motorları araştırırken cublari gördüm...bunlar ne böyle ya. Çok çirkin asla surmem dedim... Ilk motorum o iyy çirkin dedigim motor oldu. Mantiklica düşündüğümde iyi ki 100 luk ile başlamışim diyorum,8000 kusur km onu kullanmisim.. 125 lik aldım.. 10.000 kusurda onda var. Bu km lerin bence hiç bir anlamı yok... önemli olan bu km ler boyunca ne kadar kendi sürüsünü gelistirdigin ... şimdilerde bende sizin gibi ağır ağır alttan alıyorum... kendim için en doğru kararı vermem gerek acele etmiyorum sizin gibi. Etrafimdaki tum motor kullanan insanlarda genelde oluroyle cc buyutme vaktin gelmis diyor.. Ben hala yavastan aliyorum sizin gibi..
Her insanın seçimleri , önem verdiği hususlar farklı oluyor. Seçim bu sebeple kişiden kişiye değişiyor. Görünüşe önem veriyor olabilirsiniz , yedek parça fiyatlarına önem veriyor olabilirsiniz, yakıt durumuna önem veriyor olabilirsiniz, motor fiyatı , belki bakim aralıkları , sele yüksekliği pek çok etmen var .
Yukarıda arkadaşlar yazmış.. ilk motor ikinci el olmalı diye.. ilk motorum sifir, pismanmiyim bir bakıma evet , bir bakıma hayır .. muhakkak dusmeler olabiliyor. alir almz zaten deger kaybi yasiyorsun... ustelik garantisi oluyor bakimlarini yaptirmak zorundasin kendin yapamazsin... bu kendin deneyimleyemezsin demek... Ben garantiyi bozdum ) kendim yaptim. Ama motor 3500tl oldugu icin onemsemedigimdendi... Sifir olmasının tek avantajı bence teknik hiç sorun yasamamamdi..
Daha ne diyeyim... örnekler vermeye çalıştım.. umarım kazasız belasız
-
ivan bebek adlı üyeden alıntı
Kawasaki z250 sl naked olarak buna da bi bakın çok güzel motor ben kawasakinin önünden geçerken bakıyorum arada o yeşilin albenisi hiçbir nakedda yok gibi geliyor ama zevkler tabi
)
turuncu vereyim abime.
-
COMMUTE kelimesinin işe gidip gelmek olduğunu öğrendim ve sayenizde şuan aydınlandım.
motor olarak anladığım kadarıyla fazla bütçe sıkıntısı yok. inazuma gibi rahat oturuşu olan bir model tavsiye ederim. benim için rahatlık ön planda çünkü. ancak mt 25e de kesinlikle binerim. aslında şöyle , hepsi güzel motorlar bunların. sizin yakından bakıp mümkünse deneyip karar vermeniz lazım. yoksa kiminin tarzı inazuma , kiminin z250sl , kiminin rc250. bunlardan kalite olarak bakıldığında hepsi kaliteli (yamaha honda ktm suzuki bmw gibi) bu yüzden önemli olan tarz olarak size uygun olması bence
-
Oncelikle yas gec degil emin olun,egitim almaniz super olur hem tecrube hemde motor alimi oncesi ne tarz sevdiginizi kesfedersiniz,2.el olmasi bir tik daha iyi rodajla ugrasmazsiniz illa surtme falan olacak baslarda o acidanda sifir motoru tercih etmemek daha akillica,bence ehkiyetbsonrasi bir sezon 2.el ybr alin az kmli 3.4 ay surun ybr her atan satilir sonrasinda hem 0 icinnpisersiniz hemde 200cc civarina terfi edersiniz.
Ayrica acemi ve heveskiler icin bolca sorunuza cevap olacak facebook MOTOR hevesi grubuna beklerim ben actim ve acemi icin yararli video ve bilgiler paylasiyorum.
-
XMAX 250 ABS al hocam beyaz yakalisiniz sanirim, kazandiginiz paradan ve gramerinizden oyle cikardim sanki. Bagaj, tasarim vs cuk oturuyor bana gore, tam bir maslak canavarı. Vitesli demissiniz tabi ama bence secenekler arasinda olmali.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)