Yamaha servisinin çözemediği ilginç durum
-
Herkese merhabalar.
1 senedir MT-07 kullanıyorum ve sıfır olarak almıştım. 12300 km'de ve tüm bakımları aksatılmadan yapıldı bugüne kadar. Dün Kartal'dan evden çıkıp sahilden Cevizli'ye doğru giderken 3. viteste 70-80km civarındayken 4. vitese atmamla birlikte motor viraj içinde stop etti ve komple göstergeler kapandı. Allahtan soğukkanlı biriyim de bi problem olmadan kenara çektim ve anahtarı açıp kapattım motor tekrar çalıştı .
Bugün servise götürdüm Diagnostic makinesine bağladılar. Motorda Engine Stall problemi gözüktü. Engine stall olayının 2014-15 MT-07'lerde olduğunu biliyorum fakat yabancıların Engine Stall dediği olay 1. viteste çok düşük hızda durmaya yakın debriyajı çekince durma problemi ve göstergeler falan komple gitmiyor.
Diagnostic makinesi bu problemi gösterdi ama hata koduna baktığında Yamaha'da net bir çözüm de yok. Aküyü kontrol et, bujileri, benzini vs vs bir kaç kalem öneri çıkıyor hata koduna girince diagnostic'de. Diagnostic'de akü 12-14A arası olması gerek diyor motor çalıştığında 12.4-12.5 arası gözüküyor bağlıyken ama aküyü voltmetre ile ölçtük normal değerlerde çıktı (14A verdiğini söylüyor)
Servisteki çalışanlar da daha önce hiç böyle bir durumla karşılaşmadıklarını söylediler ve herhangi bir çözüm üretemediler. 15.000 bakımına geldiğinde komple bi elden geçirelim dediler de o zaman kadar gene bu problem çıkar da bir kazaya karışırsam ne olacak peki? Gerçekten çok tedirgin oldum. Her motora binişimde acaba gene komple göstergeler gidip motor stop edecek mi diye korkuyorum.
Biraz uzun oldu sanırım ama kusura bakmayın. Her türlü öneri ve tavsiyenizi bekliyorum.
Reklamlar
-
Çözümüne dair bir öneride bulunamam fakat servisten bu sorunun olduğuna ve bu sorundan dolayı başına geleceklerden sorumlu olduklarına dair bir belge imzalat. Başına gelecekleri istemeyiz fakat böyle bir durum olursa muhattap bulacağın kişiler olsun.
-
Makine halen garanti de olduğu için servis dışında pek yapılacak bir şey yok. Başınıza gelen anlık bir olayda olabilir. Bir daha yapmayabilir de. Bence bir süre daha yani 15 bin bakımına kadar bi şekilde dikkatle idare edin. Zaten komple elden geçirelim de demişler.
Geçmiş olsun.
-
2500 km deneme suresimi verdiler ? Farzedinki basiniza bi is geldi allah korusunda. neolucak ozaman? Hazir gitmis motor servise bakilmis yani problem bulunamamis komple elden gecirmek nedir? Ozaman bulunuyomu problem yada cozuluyomu ?
-
Merhaba,öncelikle geçmiş olsun.Bende mt-07 kullanıcısıyım böyle bir şey yaşamadım.Tedirgin olmakta gayet haklısınız açıkçası 15.000 bakımında detaylı elden geçiririz cümlesi bana mantıklı gelmiyor. Ortada bir problem olduğu kabul ediliyor ancak erteleniyor,bu zamana kadar düzenli bakıma gitmişsiniz insan kendini 'garanti neden var' diye sorgulamadan geçemiyor. Yamaha Türkiye ile iletişime geçmeyi denediniz mi ? ( 2004 fazerım için tps sensörü değişimi için garanti konusunda oldukça yardımcı olmuşlardı,sizi daha donanımlı servise yönlendirebilirler)
-
ardacik adlı üyeden alıntı
2500 km deneme suresimi verdiler ? Farzedinki basiniza bi is geldi allah korusunda. neolucak ozaman? Hazir gitmis motor servise bakilmis yani problem bulunamamis komple elden gecirmek nedir? Ozaman bulunuyomu problem yada cozuluyomu ?
Ugrasmamislar kisacasi bugun git yarin gel durumu.
-
okan kükner adlı üyeden alıntı
Ugrasmamislar kisacasi bugun git yarin gel durumu.
Valla servis aynı zamanda motoru aldığım bayii. Hem satışında hem de servisindeki herkesi de iyi tanıyorum. Diagnostic makinesinde 2 saate yakın bir sürü test yaptılar. Engine stall problemi gösteriyor program ama çözümünü söylemiyor .Sadece bir hata kodu veriyor bununla ilgili onda da dediğim gibi yakıt, bujiler, ecu vs pek çok şeyi kontrol edin gibi genel tavsiye babında bir kaç madde çıkıyor. Bunların hepsini yapsalar bile sorunun %100 çözüleceğinin bir garantisi yok . Bu arada bu problemi ben 4-5 ay önce de E-5'de giderken 100-110km hızla giderken yaşadım ama ilk etapta acaba vites değiştirirken ateşleme düğmesine elim çarptı da ben mi farketmedim dedim. Bir daha tekrarlanınca serviste gittim ve olanlar bu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------
ardacik adlı üyeden alıntı
2500 km deneme suresimi verdiler ? Farzedinki basiniza bi is geldi allah korusunda. neolucak ozaman? Hazir gitmis motor servise bakilmis yani problem bulunamamis komple elden gecirmek nedir? Ozaman bulunuyomu problem yada cozuluyomu ?
Problem bulundu aslında. Diagnostic makinesi Engine Stall problemi var diyor ve bir hata kodu veriyor ama net çözümü budur demiyor. 4-5 madde var ecu kontrolü, bujiler, yakıt vs vs bunları kontrol edin gibi bir kaç madde öneri var sadece hata kodunun detaylarında ama net "ÇÖZÜMÜ BUDUR" gibi bir şey vermiyor.
-
ardacik adlı üyeden alıntı
2500 km deneme suresimi verdiler ? Farzedinki basiniza bi is geldi allah korusunda. neolucak ozaman? Hazir gitmis motor servise bakilmis yani problem bulunamamis komple elden gecirmek nedir? Ozaman bulunuyomu problem yada cozuluyomu ?
Hocam bizde malesef hiç bir iş adam gibi yürümüyor. Sırf bu yüzden garanti ve servis işinden nefret ediyorum. Sadece Yamaha değil Honda servisleri de böyle diğerleri de. Bugün git yarın gel. Üşengeçlik, bıkmışlık var. Israr edersen bir yeri yaparken başka işi eksik bırakıyorlar. Araba gibi başlarında da bekleyemiyorsun.
Benim bakımda zinciri çok germişlerdi. Gitti bişey olmaz böyle kullan dediler. Artçıyla tedirgin olup bişey olmadan tekrar gittim. Bir ustaya rica ettim abicim durum böyle dedim. Önce oda mırın kırın etti. Ama sonra aldı ayarladı bunu kim böyle ayarladı diye de sordu bana. Çok sıkmışlar dedi. Şimdi de (bugün baktım) çuval gibi gevşek yapmışlar. Şimdi tekrar gidip gerdireceğim. Kaldı ki motosiklet diğerleri gibi değil sonuçları hayatımızla ödemek var.
Bunun için ben bu işten gerçekten anlayan özel usta bulmanızı tavsiye ederim. En azından garantiyi bozmadan size hatanın ne olduğunu söyler sizde servise gidip arızayı bilerek nokta atışıyla yaptırmış olursunuz. Mutlaka garanti devam ediyor olsada size doğru yolu gösterecek güvenilir bir usta bulmanız (bulmamız) şart. Yoksa sadece servisin insiyatifine kalırsak işimiz hiç çözülmüyor. Malesef.
-
Viraj içinde vites değiştirmeyin. Başka bir Yamaha servisine gösterin. Onlar da çare bulamazsa bir sonraki bakıma kadar çok endişe etmeyin zira motorun durması debriyaj çekili iken olduğu için arka tekeri kilitleyip sizi düşürmeyecektir. Eğer daha erken çözüm bulmak isterseniz garanti kapsamı olayını önemsemeden ücret ödemeye hazır olduğunuzu bildirin. Ustalar ve servisler para alamayacakları işler için pek uğraşmak istemezler. Tabii ideal dünyada Yamaha'nın bir şekilde motosiklet sattığı müşterisini koruması beklenir filan ama onlar çok uzak beklentiler.
-
motokeyfo adlı üyeden alıntı
Valla servis aynı zamanda motoru aldığım bayii. Hem satışında hem de servisindeki herkesi de iyi tanıyorum. Diagnostic makinesinde 2 saate yakın bir sürü test yaptılar. Engine stall problemi gösteriyor program ama çözümünü söylemiyor .Sadece bir hata kodu veriyor bununla ilgili onda da dediğim gibi yakıt, bujiler, ecu vs pek çok şeyi kontrol edin gibi genel tavsiye babında bir kaç madde çıkıyor. Bunların hepsini yapsalar bile sorunun %100 çözüleceğinin bir garantisi yok . Bu arada bu problemi ben 4-5 ay önce de E-5'de giderken 100-110km hızla giderken yaşadım ama ilk etapta acaba vites değiştirirken ateşleme düğmesine elim çarptı da ben mi farketmedim dedim. Bir daha tekrarlanınca serviste gittim ve olanlar bu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------
Problem bulundu aslında. Diagnostic makinesi Engine Stall problemi var diyor ve bir hata kodu veriyor ama net çözümü budur demiyor. 4-5 madde var ecu kontrolü, bujiler, yakıt vs vs bunları kontrol edin gibi bir kaç madde öneri var sadece hata kodunun detaylarında ama net "ÇÖZÜMÜ BUDUR" gibi bir şey vermiyor.
Ne fark eder? Motoru biraksaydin servise cozulene kadar beklerdin. Isi sansa birakmayi oneren servis benim icin isini iyi yapan servis degildir. Basina bir is gelse ne olacak?
-
Merhaba
15.000 bakımı nasılsa yapılacak o zaman makine zaten açılacak accmiiissskenn bu sorun icinde bakarrrizzz....tekrar acmayaaa gerek yok simdiii kafası hiç hos....değil ...
Honda da yaptı bana aynisiniiii!!!!
Ben bu sorun yüzünden kaza yaparrrsam egerr bilmem kacc bakimda hepsini gozden gecirmenizzz bana bir fayda sağlayacakmiki dedim .... ustada bana
Off ugrastirma olur öyle diyor.. suna bak suna...
Gidip , eğer bu sorun sebebi ile kaza yaparsanız sorumluluğun onlara ait olduğuna dair imza isteyin ya da yaptırın çözüme kavuşturma yoluna gitsinler! !!
Motor nasılsa garantide bakıma da nasılsa az kalmış nasılsa açılacak bakımı yapılırken aradan cikaririz kafasından bu servisler ne zaman kurtulacak????!!!!
-
okan kükner adlı üyeden alıntı
Ne fark eder? Motoru biraksaydin servise cozulene kadar beklerdin. Isi sansa birakmayi oneren servis benim icin isini iyi yapan servis degildir. Basina bir is gelse ne olacak?
Zaten içim hiç rahat değil kullanırken dediğim gibi .Hep aklımda acaba gene olur mu? sorusu var şu anda. O yüzden pazartesi ilk iş motoru servise bırakacağım. Acil işim olduğu ve cumartesi günü yarım gün çalıştıkları için servise bırakmadım ama pazartesi ilk iş motoru bırakıp iyice detaylı incelemelerini isteyeceğim ama herhangi bir sonuca ulaşabilirler mi ondan da pek emin değilim. Çünkü sürekli tekrar eden kronik bir arıza değil.
-
sakın yanlış anlamayın suçu size atmıyorum inşallah sorununuz kısa zamanda çözülür; ancak viraj içinde vites değiştirilmez...
benim fz6 marş yaparken saçmalıyordu marş rölesine giren + kutbundan doğrudan gelen kablonun röle girişinde gevşediğini 1 gün aralıksız aradıktan sonra gördüm. bi kerede bulamama sebebim izolasyon altında oluşuydu. vakit isteyen bir iş, belki de çok basit bişey ama sorunun kaynağını görmek lazım.
kill switch ve yan ayak müşüründen başlayıp soketler ile devam edin derim...
-
motokeyfo adlı üyeden alıntı
Zaten içim hiç rahat değil kullanırken dediğim gibi .Hep aklımda acaba gene olur mu? sorusu var şu anda. O yüzden pazartesi ilk iş motoru servise bırakacağım. Acil işim olduğu ve cumartesi günü yarım gün çalıştıkları için servise bırakmadım ama pazartesi ilk iş motoru bırakıp iyice detaylı incelemelerini isteyeceğim ama herhangi bir sonuca ulaşabilirler mi ondan da pek emin değilim. Çünkü sürekli tekrar eden kronik bir arıza değil.
Ben sebebini bilemem... ama bir arkadastada dediğiniz gibi cbr125 idi onun motor.. ayni durum stop etmiş vites değiştirirken.... ara sıra tekrar etmiş ama... çok sık değil ... onemsemedim olur öyle dedi bana... sonra siklasti durum ama karburator temizlenince düzeldi durumu..
Sizin sorunda çözüme kavuşur insalah.
-
Dünyanın herhangi bir yerinde, motosiklet servislerinden, araba servislerinden, tesisatçılardan, doktorlardan, diş hekimlerinden, avukatlardan, polislerden, eczacılardan, öğretmenlerden veya herhangi birilerinden "şöyle şöyle olursa sorumlusu benim" yazısı alabilen bir insan evladı var mı gerçekten de gidin böyle kağıt imzalatın diyorsunuz? Bunu imzalat diyen arkadaşlar lütfen bu yardım isteyen arkadaşın yanına gitsin, bu imzayı alsın. Ben bu iş için harcayacakları yol, yemek ve konaklama masraflarının beş katını hemen ertesi gün banka hesaplarına yatıracağım. Ne saçmalıyorsunuz la?!?!?!?!?!?!?
-
"Servisteki çalışanlar da daha önce hiç böyle bir durumla karşılaşmadıklarını söylediler ve herhangi bir çözüm üretemediler. 15.000 bakımına geldiğinde komple bi elden geçirelim dediler"
Hocam başka bir ustaya göstermenizi şiddetle tavsiye ederim.
Yabancı forumlarda felan biraz daha araştırma yapabilirsiniz illa ki bir tane bile olsa aynı durumu yaşayan vardır.
Bu işin korkusuyla motora adam akıllı binilmez ve sürüşünüzü de kötüleştirip aklınızın hep bir köşesinde olacağından kendinizi ve çevrenizi tehlikeye atarsınız.
Biraz daha araştırma ve başka usta derim ben.
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
sakın yanlış anlamayın suçu size atmıyorum inşallah sorununuz kısa zamanda çözülür; ancak viraj içinde vites değiştirilmez...
benim fz6 marş yaparken saçmalıyordu marş rölesine giren + kutbundan doğrudan gelen kablonun röle girişinde gevşediğini 1 gün aralıksız aradıktan sonra gördüm. bi kerede bulamama sebebim izolasyon altında oluşuydu. vakit isteyen bir iş, belki de çok basit bişey ama sorunun kaynağını görmek lazım.
kill switch ve yan ayak müşüründen başlayıp soketler ile devam edin derim...
Viraj girerken frenajı ve vitesi ayalaryıp viraj içinde gazı sabit tutup çıkışında hızlanılmasını gerektiğini biliyorum. Viraj içinde vites küçültmedim zaten ve sanırım tam anlatamadım sanırım. Virajın içindeydim ve tam çıkışına doğru hızlanırken motoru dik pozisyona getirmeye yakın 3. vitesten 4. vitese atarken bu olay başıma geldi.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Dünyanın herhangi bir yerinde, motosiklet servislerinden, araba servislerinden, tesisatçılardan, doktorlardan, diş hekimlerinden, avukatlardan, polislerden, eczacılardan, öğretmenlerden veya herhangi birilerinden "şöyle şöyle olursa sorumlusu benim" yazısı alabilen bir insan evladı var mı gerçekten de gidin böyle kağıt imzalatın diyorsunuz? Bunu imzalat diyen arkadaşlar lütfen bu yardım isteyen arkadaşın yanına gitsin, bu imzayı alsın. Ben bu iş için harcayacakları yol, yemek ve konaklama masraflarının beş katını hemen ertesi gün banka hesaplarına yatıracağım. Ne saçmalıyorsunuz la?!?!?!?!?!?!?
Satin alirken imzalatmak lazim bence daha garanti
-
Tabiki de kimse böyle bir imza vermez.... ancak bilmem kac bakımında sorunuma çözüm teklif eden adama da dönüp , bu süreçte 1500 km boyunca bu sebeple yapacağım kazanın sorumluluğunu alacak misin diye sordugunuzda karşınızdaki insana.. anca başını öne eğer.... egdide zamaninda !!
Gelipte böyle bir imza alabiliyosaniz alın ben karsilayacagim masrafını demek asıl saçmalık bu olmus...
Insanların canı bu kadar ucuz değil.
Olay imza da değil... Olay karşıdaki sahsin nasılsa bakim kmsi geliyor o zaman motor açılacak o zaman bakarız kafası...bunun sorumluluğunu alamayacakları zaten ortada değil mi ...
Imzalat dememin sebebi böyle bir sorumluluğun altına gitmeyecekleridir çoğu kimse de bu imzayı zaaateeen vermez !!
-
oluroyle adlı üyeden alıntı
Tabiki de kimse böyle bir imza vermez.... ancak bilmem kac bakımında sorunuma çözüm teklif eden adama da dönüp , bu süreçte 1500 km boyunca bu sebeple yapacağım kazanın sorumluluğunu alacak misin diye sordugunuzda karşınızdaki insana.. anca başını öne eğer.... egdide zamaninda !!
Gelipte böyle bir imza alabiliyosaniz alın ben karsilayacagim masrafını demek asıl saçmalık bu olmus...
Insanların canı bu kadar ucuz değil.
Olay imza da değil... Olay karşıdaki sahsin nasılsa bakim kmsi geliyor o zaman motor açılacak o zaman bakarız kafası...bunun sorumluluğunu alamayacakları zaten ortada değil mi ...
Imzalat dememin sebebi böyle bir sorumluluğun altına gitmeyecekleridir çoğu kimse de bu imzayı zaaateeen vermez !!
Bahsi geçen bir imzayı, hiç bir kimse hiç koşul altında atmaz. İşini en düzgün yapan yer de atmaz. Dolayısıyla böyle bir imza istemek de işinin düzgün yapılıp yapılmadığına dair bir ayırt edicilik de sağlamaz, somut bir fayda da sağlamaz. Hatta gerçek hayatta hiç bir koşul altında, işini düzgün yapan veya yapmayan hiç bir işletme ile iletişimde,, hiç bir somut getirisi, hiç bir şekilde, hiç bir senaryo içinde olamaz. Dolayısıyla bu imzayı isteyin demek sadece motosiklet forumunda görülebilecek değişik bir öneridir. Gerçek hayat yansıması sıfırdır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)