Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

En Kaliteli Motosiklet Hangisi? Neden BMW?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    uzaaklardann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Beverley 250 s + Honda Rebel Bobber + BMW R1200R
    Alıntı fedos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesin doğru olmamakla beraber,iyi fikir veren etkili bir çalışma olmuş. Tabi uzun yolda kullanılan yüksek km yapmış endurolar, Bence şehir içi kullanılmış diğer motor türlerinden daha az yıpranıyorlar.Saatlerce yol gidip bir kere bile fren ve debriyaj kullanmayabiliyorsunuz uzun yolda.
    Buradan yola çıkarak ,acaba aynı BMW kalitesi G310 serisinde de devam edecek mi
    Bakıcaz görücez sayın fedos. Zira ben fuardaki stand haricinde daha tek bir G310 görmüş değilim. Ne trafikte, ne mağazada...

    Yalnız katılmadığım bir nokta var. Enduro kullanıcıları motosikletlerini sadece şehir dışında, uzun seyahatlerde kullanıyor gibi bir algı bence yanlış. Zira tanıdığım tüm enduro sahibi arkadaşlar bu motosikletleri şehirde de kullanıyor. Tıpkı naked yada racing makinesi olup seyahate gidenler olduğu gibi. Hatta bu arkadaşlarla şehirde beraber gazlıyoruz ve yine beraber seyahatler yapıyoruz. Genelde herkesin 1 motosikleti var sonuçta.

    Ha enduro tarzı motorlar, elbetteki racing makinelerin motorları kadar yüksek devir, yüksek sıkıştırma basıncı altında çalışmıyorlar. Nispeten daha az yoruluyorlar eyvallah. İlaveten endurocular nispeten "yüksek kilometre konusuna" biraz daha az takılıyorlar.
    fedos bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    kawasakiiiiiiiiiiii

  3. #23
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı uzaaklardann adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Satılan motosikletlerde 5 yılı(2010 ve altı) doldurma oranı en yüksek markalar Suzuki(76,8) ve BMW(%74,3) ise burada bir sürpriz var. O da Suzuki. Zira Suzuki aynı istikrarı 100.000 km üstü motosiklet oranında(% 2,1) gösteremiyor. Yani Suzuki geçmişte yakaladığı satış başarısını devam ettiremiyor ve piyasada eski motosikletleri ağırlık kazanıyor, (ki onlarda 100.000 km'nin üzerinde kullanılmıyorlar ve motosikletler garajda yatıyor)
    Piyasadaki Suzuki'lerin 4'te 3'ü 2010 model altı. Motorların kilometreleri düşük. Demek ki Suzuki'nin satış performansı 2010'dan sonra düşmüş.

    Piyasadaki BMW'lerin 4'te 3'ü 2010 model altı. Motorların kilometreleri yüksek. Demek ki BMW kaliteli.


    İstatistik böyle bir şey işte

  4. #24
    okanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    yılda 3.000-5.000 km yapan bir dünya sport touring kullanıcısı var.
    bu motorların 100.000 km leri geçmesi zaman alacaktır. dolayısıyla 2006 model bir japon kolaylıkla 50.000 km de olabilir.
    uzun yol, avrupa turu vs... yapacak olanlar zaten belli maddi düzeye sahipler. ki genelde bmw sahipleri bu kişiler...
    yurt dışında motosiklet kullanıcıları motoruyla yaptıkları yüksek km ile övünürken bizde ise tam tersi düşük km önemli sayılıyor.
    bu arada elinize sağlık güzel çalışma...

  5. #25
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Bu tamamen müşteri portföyüyle alakalı.
    En gerçek kmlerin Bmw'de olduğunu gösteriyor.Yoksa hele hele Japon motorlar km'nin mihina vuruyor.

    Bana göre motorun km. çok bakımlı olması önemli.Ama bizim ülkemizde bakımsız ve masraflı motor olmadığı için bilemeyeceğim.

  6. #26
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Valla bu sonuçlara bakılak yorum yapılmaz.

    Yapılabilecek yorum çok çok:

    "Hmm malum sitede kilometresi yüksek BMW'ler varmış" olabilir, o kadar.

    Tek silindirdli gariban Mondial Drift (İngilteredeki Zontes Panther) 55000km yapmış.(forumda bir arkadaş vardı) Piston silindir değişimi yapıldı hala da gitmeye devam ediyor. Bu gariban motor bu kilometreyi yapıyorsa daha büyük hacimli daha az sıkıştırılan motorlar elbette çok daha fazlasını yapar ve yapıyor.

    "Yolda kaldım Honda/Yamaha beni gelip almadı" vs durumu iyi olan adam için çok da önemli değil. Çağırır çekiciyi yoluna devam eder.

    Endurocular motorlarını şehir içinde kullanır ama bu adamların bu motorlarla uzun yol yapması oldukça muhtemel. Yoksa ne diye gidip en az 20000TL bayılsın? Şehir içi hız limiti 50km/saat

  7. #27
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Aslında bütün markaların 100.000 ve üstü km'lerde birçok motosikleti var. Fakat ne yazık ki bunların neredeyse tamamının km'si düşürülmüş. Siz sanıyomusunuz ki peynir ekmek gibi ikinci eli olan cbr600f cbf600, 1000, yamaha fazerın 10 15 yılda sadece 50 60 70 bin km yapsın. Kaç 50 60 70 bin km'dir o... bu arada hondanın malum sitedeki 125.000 km üstü olan motoru 2006 model yeşil cbf1000. 136.000 deydi o motor. 145.000 e çıkmış. Param olsa düsünmeden alırdım. Adam km de çakallık yapmıyosa hiçbirşeyde yapmaz.
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  8. #28
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yol motosikleti tabiki yüksek kilometrede olacak arkadaşlar.
    Benim spor motorum 2011 model ve daha 20 bin olmadı.
    VFR ise 2012 model ve şu sıralar 70 bin olmak üzere. Muhtemelen Ekim ayına kadar 4-5 uzun yol yaparım ve 80 bini geçer.
    Yani yol motosikletlerinin yüksek kilometrelerde olması gayet doğal.

  9. #29
    uzaaklardann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Beverley 250 s + Honda Rebel Bobber + BMW R1200R
    Bazı arkadaşların "BMW'de enduro oranı yüksek. Dolayısıyla 100.000 km üstü motosikletlerin oransal olarak BMW'de fazla olması normal tabii" mihvalde yazdıkları yorumların haklı olabileceğini varsayarak tekrar döndük malum siteye.
    Sadece bu markaların enduro modellerini dikkate alalım.

    Tabii ki Harley'in endurosu olmadığı için onu dışarıda bırakıyoruz.

    03.06.2016 saat 13.00 itibariyle...

    1) 251 cc üstü Kaç adet satılık ENDURO olduğu,(sadece manuel vitesliler)
    2) Bu ENDUROLARIN kaçının 2010 yılı ve altı model olduğu + (toplam satılıklara oranı)
    3) 2010 yılı ve altı ENDUROLARIN kaçının 100.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı
    4) 2010 yılı ve altı ENDUROLARIN kaçının 125.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı
    5) 2010 yılı ve altı ENDUROLARIN kaçının 150.000 km nin üzerinde olduğu ve bunların 2010 yılı altı satılık motosikletlere oranı


    MARKA---------------- BMW
    1) Toplam (250Ccc Üstü)- 381
    2) 2010 Model Altı------ 292.(%77)
    3) 100.000 km Üstü------ 38..(%10)
    4) 125.000 km Üstü------ 15..(% 4)
    5) 150.000 km Üstü------ 5...(% 1)


    MARKA---------------- Ducati
    1) Toplam (250Ccc Üstü)- 9
    2) 2010 Model Altı------ 0..(% 0)
    3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0)
    4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0)
    5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


    MARKA---------------- Honda
    1) Toplam (250Ccc Üstü)- 328
    2) 2010 Model Altı------ 155(%47)
    3) 100.000 km Üstü------ 9..(% 3)
    4) 125.000 km Üstü------ 2..(% 1)
    5) 150.000 km Üstü------ 1..(% 0)


    MARKA---------------- Kawasaki
    1) Toplam (250Ccc Üstü)- 73
    2) 2010 Model Altı------ 38.(%52)
    3) 100.000 km Üstü------ 1..(% 1)
    4) 125.000 km Üstü------ 1..(% 1)
    5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


    MARKA---------------- KTM
    1) Toplam (250Ccc Üstü)- 34
    2) 2010 Model Altı------ 4..(%12)
    3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0)
    4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0)
    5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


    MARKA---------------- Suzuki
    1) Toplam (250Ccc Üstü)- 141
    2) 2010 Model Altı------ 101(%72)
    3) 100.000 km Üstü------ 11.(% 8)
    4) 125.000 km Üstü------ 2..(% 1)
    5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


    MARKA---------------- Triumph
    1) Toplam (250Ccc Üstü)- 59
    2) 2010 Model Altı------ 4..(%17)
    3) 100.000 km Üstü------ 0..(% 0)
    4) 125.000 km Üstü------ 0..(% 0)
    5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)


    MARKA---------------- Yamaha
    1) Toplam (250Ccc Üstü)- 114
    2) 2010 Model Altı------ 37.(%32)
    3) 100.000 km Üstü------ 1..(% 1)
    4) 125.000 km Üstü------ 1..(% 1)
    5) 150.000 km Üstü------ 0..(% 0)

    Yani görüldüğü üzere, çıkan sonuç ilk istatistikle hemen hemen aynı. Sadece enduroları dikkate aldığımızda da sonuç değişmiyor.
    jabir bunu beğendi.

  10. #30
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir sonuç çıkartmak için sahibinden sitesinin piyasanın ne kadarını gösterdiğini bilmek gerekiyor.
    Yani rakamları bilmiyorum ama yılda 200-250 bin civarında sıfır motosiklet satılıyor.
    2. El satış rakamlarının bundan aşağı olacağını zannetmiyorum.
    200 bin adetlik bir piyasada 20-30 bin ilan barındıran bir mecranın istatistiklerine bakarak gerçekçi bir sonuca ulaşmak mümkün olmaz.
    Kaldı ki 2. El motosiklet satış rakamlarının yukarıda ki tahminlerimden daha fazla olduğunu düşünüyorum.
    200 bin lik pazardan 20 bin örnekleme yani %10 oran istatistik için fazlasıyla yeterlidir. Seçimlerde kamuoyu araştırmaları, 50 milyon seçmen içinden en fazla 10 bin tanesi ile oluşturuluyor. Buna bile "dev araştırma" deniyor.

  11. #31
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 bin lik pazardan 20 bin örnekleme yani %10 oran istatistik için fazlasıyla yeterlidir. Seçimlerde kamuoyu araştırmaları, 50 milyon seçmen içinden en fazla 10 bin tanesi ile oluşturuluyor. Buna bile "dev araştırma" deniyor.
    Dev araştırma deniyor ama sonuçlar?
    Evet seçim anketleri az sayıda insan ile yapılıyor ama sonuçlar birbirini tutmuyor.
    Onlarca şirket anket yapıyor ve her biri diğerinden farklı sonuçlar buluyor.
    Seçimler sona erdiğinde bir bakıyoruz anketlerin hepsi çuvallamış.
    Ha sen seçmeninin yüzde yetmişi sağ eğilimli bir ülkede seçimi sağ partinin kazanacağını bilmelerine şaşırıyorsan onu bilemem

    Üstelik burada araştırılan konu aslında ölçülebilir bir mevzu ve piyasayı sahibinden üzerinden takip eden için değerli bilgiler içeriyor.
    Ama değişken.
    Yarın o 150,000 km üstü bmwler satılır da 5 tane 150bin km suzuki eklenirse bütün hesaplar alt üst oluyor.

  12. #32
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    demek ki diğer markalara binenler motorlarından çok memnun ve satmıyorlar.

    bmw sahipleri ise deli gibi motorlarını satıyor.

    istatistik yalan söyleme bilimi miydi?
    uzaaklardann bunu beğendi.

  13. #33
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    Güzel çalışma olmuş...

    " bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan" toplum olarak belirli km üstünde motosiklet almayız, belirli km üstüne gelen motorların kilometresi itina ile düşürülür.

    Triumph sahibiyim daha önce yamaha - honda ve suzuki kullandım. Bu motosikletler ile ilgili sorulara " bildiğim kadarıyla" diye başlayarak cevap veririm.

    Ama daha 1 ay önce Türkiye de "2" tane bulunan 2011-2012 kasa modellerden birisine sahip olmama rağmen ismini zikretmek istemiyorum ama birisi çıkıp benim motorum hakkında; gitmiyor, durmuyor, triumph yarış motoru yapmayı bilmiyor diye atıp tutabiliyor bu forumlarda

    Sonuç olarak topladığın bilgiler doğru bilgiler ise çok güzel bir çalışma olmuş. 100.00km ye gelmeden rektefiye edilen motor sayısını çalışmana dahil ettin mi bilmiyorum.. Ortalamayı değiştirir mi ? Bunu da merak etmedim değil

  14. #34
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    En ucuz modeli 40 küsür den başlayan bir marka herhalde fark yaratır. Ne kadar ekmek o kadar köfte..

  15. #35
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Yapılan istatistik sadece bir Ortadoğu ülkesinin ikinci el pazarında satışları kolaylaştırabilmek adına açılmış sitenin istatistikleridir. ''Müşteri tercihi'' her zaman kaliteden yana değildir. Her zaman kaliteli mal alınmaz. Satın alınma oranına bakacak olsaydık şundan iki sene önce en kaliteli motorlar çin malları olurdu. Gerçeği yansıtmayan bir istatistik olmuş. Satın alma olgusunu salt motosiklet kalitesi belirlemez. Servis ağı, ikinci el pazarı, fiyatının ülkenin genel alım gücüne göre olması vb. bir çok kriter var. Salt kaliteyi arıyorsak çok yanlış yerlerde geziniyoruz.

    Fiyattan dem vuran arkadaşlara da bir çift kelamım var : Her pahalı mal kaliteli değildir, her kaliteli mal da pahalı değildir.

  16. #36

    Üyelik
    05 Aralık 2015
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Satış sonrası en iyi olan marka bmw dir.bmw f800gs ile tura çıktınız diyelim yolda bozuldu, bmw size gezinize devam etmeniz için yeni motor veriyor ve madur olmuyorsunuz, 650cc ve üzeri motoruyla uzun km ler yapan kişi zaten belli bir gelir seviyesinde hal böyle olunca adamda zaten para var gidip bmw alıyor ve kafası rahat oluyor,şimdi x bir Japon endurosuyla yola çıktınız ağrı da motor bozuldu en yakın servis misal 300km uzaklıkta, bu servis size yardım edermi hadi geldi diyelim size aynı segmente yeni motor verip yolunuza devam etmenizi sağlar mı? O yüzden parası olan vatandaş gidip 1200gs f800gs alıp yoluna devam ediyor ve yüksek km lere çıkıyor,birde bmw de bakım aralığı 10bin km buda önemli honda gibi bizim tr nin yolları çok tozlu bilmem be deyip bakım aralığı 12000km olan nc serisini 6000km de bakıma çağırmıyor,eminim nc serisi üzülmezse 150bin km lerin fazlasını rahat rahat yapar ama gel gelelim satış sonrası ve servislerinin duyarsızlığı maddi durumu iyi olan sürücüleri bmw almaya itiyor ve tabikide markanın vermiş olduğu saygınlık ta etken,Ben test sürüşlerinde tüm bmw leri kullandım neredeyse,bugun zengin olsam alacağım tek motor bmw olurdu çünkü diğer markaları alıp paramla rezil olmak istemem. Bu yüzden kişi uzun km ler kafası rahat bir şekilde biner.
    Vay be, dediğiniz gibi 300 km uzaktan size motosiklet getiriyor öyle mi? Bu nasıl bir hizmet anlayışıdır

  17. #37

    Üyelik
    26 Mart 2016
    Bmw 100 yildir motosiklet yapiyor
    Acik ara hepsinden kaliteli

  18. #38

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Olaya birde şöyle bakalım
    İkinci eli 6500 tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti ise 3000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?
    İkinci Eli 35000 Tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti 5000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?

    Burada Bmw vb motorların ilk sahip olma bedelleri yukarı da olduğu için kullanımdan ayrılma ve kullanıcılarının onlardan vazgeçme oranı daha yüksek bu nedenle 80000 km'de bir BMW görme ihtimalimiz , 80000 km'de bir cg motor görme ihtimalimizden daha fazla.
    Ek olarak insan 8000 liralık bir aracı yeri geldiğinde 50000 liralık bir araçtan daha hor kullanabiliyor.
    Böyle bir istatistikte bu kriterler ve ek olarak km başı toplam maliyet hesabı bize daha net sonuç verecektir.
    Hintliler babamızın oğlu olmadığı gibi Japon ve Almanlar da babamızın oğlu değil

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:39 ----------

    Olaya birde şöyle bakalım
    İkinci eli 6500 tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti ise 3000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?
    İkinci Eli 35000 Tl olan bir motorunuz var , tamir maliyeti 5000 tl , tamir ettirip kullanır mısınız , yoksa vazgeçer misiniz ?

    Burada Bmw vb motorların ilk sahip olma bedelleri yukarı da olduğu için kullanımdan ayrılma ve kullanıcılarının onlardan vazgeçme oranı daha düşük(olacak) bu nedenle 80000 km'de bir BMW görme ihtimalimiz , 80000 km'de bir cg motor görme ihtimalimizden daha fazla.
    Ek olarak insan 8000 liralık bir aracı yeri geldiğinde 50000 liralık bir araçtan daha hor kullanabiliyor.
    Böyle bir istatistikte bu kriterler ve ek olarak km başı toplam maliyet hesabı bize daha net sonuç verecektir.
    Hintliler babamızın oğlu olmadığı gibi Japon ve Almanlar da babamızın oğlu değil
    uzaaklardann bunu beğendi.

  19. #39
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    İstanbul İzmir gibi büyük şehirde bir kurye günlük 300 km yol yapmakta Ybr Cbf ile.
    25 x 300 = 7500 km
    12 x 7500 = 90 000 km yılda.
    kurye motorları kafadan 3 yıl hizmet etmekte.
    90 000 x 3 = 270 000 km...

    Kim daha kalileti şimdi?

    Ayrıc BMW gibi uzun yola giden bunaklar 80-120 km/h sabit hızlarda ve düşük devirlerde kullanmakta.
    Kuryeler motorun ciğerini alarak devamlı yüksek devirde kullanmakta.
    grognard bunu beğendi.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Emek olduğu için kötülemek istemem, ama bariz yanlışlar var. Birincisi veri kalitesi çok kötü. Pazar payı Türkiye'nin bilmem kaç katı olan Amerika'da yapın aynı istatistiği. 70'li yıllarda çıktığı andan itibaren touring motorsiklet piyasasının tanımlayıcısı ve tartışmasız lideri Honda Goldwing'ler girsin listeye, bakın nasıl tersine dönüyor sonuçlar.

    500bin km'i geçmiş o kadar çok modeli var ki. Ki zaten hepsi de eyaletler arası kullanıldığı için km devirip duruyorlar. 15 senedir 1.8 litre 6 silindir motor kullanıyor. BMW senelerdir başarılı bir rakip üretebilmiş değil. Belki son model alternatif olabilir. İlginç olan Goldwing'in fiyatı BMW'den ucuz da değil. Ona rağmen deli gibi satıyor. Bazi modelleri CR-V SUV'den pahalı burda...

    Peki sahibinden de kaç tane gördünüz satılık Goldwing?

    Aynı araştırmayı bir de EBay motors veya cycle traderda yapın.

    Bu arada genel olarak Avrupa markaları, en başta da Ducati, dayanıklılık konusunda Japonlar dan çok gerideler. "Ducati ve BMW min kalitesi tartışılmaz" diyen arkadaşlar biraz km yemiş Ducati kullanmamışlar herhalde hiç... Traktörden hallice oluyorlar genelde. Göstergede mutlaka çalışmayan birşeyler oluyor. Orası burası birbirinden bağımsız titriyor. Ki zaten elde tutmaya değmiyor çoğu zaman bakım masrafi...


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler