İşte bir video ve yakaladığım resimler :
1. Önce gidon sağa ileri itiliyor.
2. Sonra ön teker sola bakıyor.
ve motor sağa doğru düşüp, sağa viraj alıyor.
İşte video :
http://www.vsa.cape.com/~wayg/mrep/pics/csteer.mpg
İşte bir video ve yakaladığım resimler :
1. Önce gidon sağa ileri itiliyor.
2. Sonra ön teker sola bakıyor.
ve motor sağa doğru düşüp, sağa viraj alıyor.
İşte video :
http://www.vsa.cape.com/~wayg/mrep/pics/csteer.mpg
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
motosiklet lastikleri dairesel olduğu için dik durduğu zaman düz bir doğrultu, yan durduğu zaman yattığı yöne doğru dairesel bir doğrultu izler. aynı, elimizle yuvarladığımız demir paranın hızı düşüp de dengesini kaybedince yattığı yönde dairesel bir doğrultu izlemesi gibi.
hepimizin bildiği gibi motosiklet hareket ettiği sürece yanal rüzgarlar vasıtasıyla ayakta kalır ve yine hepimizin bildiği gibi düşük hızda düşmekte olan bir motorun düşmesini engellemek için önce (refleks olarak belki de) gidonu düşme yönüne doğru çeviririz ve düşme yönüne doğru tekerlek yardımıyla destek sağlarız. yani kısaca ortalanmış olan desteği bir yana çekerek bir tarafın desteğini azaltarak diğer tarafın desteğini arttırmış ve böylelikle ayakta kalmasını sağlamaya çalışmış oluruz.
hızınız arttıkça yanal rüzgarların da etkisi artacaktır ve motorunuzu sürekli ayakta tutmaya çalışacaktır (bunu en iyi yüksek hızlarda viraj dönerken hissedebilirsiniz). yüksek hızda viraj dönerken (mesela sola doğru olsun) gidonu sola doğru çevirirseniz eğer, ön tekerleğin sağ tarafınıza sağlamış olduğu desteği azaltarak sola yönlendirmiş olacaksınız ve sağ tarafınızın desteği azalmış olacağı için sol yanal rüzgarın etkisiyle sağa doğru yatacaksınız.
kıvırmaca tekniğine gelince; maksat gidonu döndürmekten çok motoru döndürmek olduğu için bir elinizle gidonu ileri doğru iterken ötekiyle kendinize doğru çekmeyin. bu hareketi trafiğe kapalı boş bir alanda deneyecek olursanız ne anlatılmak istendiğini de rahatça kavrayacaksınız. sadece gidonun dönmek tarafına avuç içiniz ile ileri doğru baskı yapın (bunu yaparak vücudunuzun ağırlığını dönmek istediğiniz tarafa yönlendirmiş olursunuz), motorunuz dönmek istediğiniz tarafa yatacağı için o tarafa doğru dönecektir.
kendimce böyle bir yanıt bulmuştum paylaşmak istedim.
Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
Ben, crato’yum.
amaç motoru yatırmaktır arkadaşlar. gidonu ittirdiginizde motor o tarafa yatar ve döner.eyong dogru demıs işte
tekerler araba tekerlerı gıbı degıl yanı yerle temas bolgelerı bir noktdan basıyor. fark da burdan kaynaklanıyo. motor yan yattıgında tekerlerde duz degıl yan olarak basıyor yere. yapı itbarıyle daıresel oldugu içinde dairesl hareket yapmaya baslıyo.
teker üzrinde yerle temas yuzeınde bır a noktası belıleyelım. tekerın bır turunda 2pi.r kadar bir yol kateder.teker dondogunde yerle temas ettıgı yuzeyler de degısır dolayısıyla cap degısır. 2pi.r1 kadar yol alır teker.
r r1 den daha buyuk oldugunu malumdur. ancak;60km/h hızla gıderken alacagın yol düz gıderken de donerken de aynıdır. dolayısıyla tekerin R cpıyla aldıgın 60 km tekerin R1 capıyla aldıgın 60km aynı olacaktır. mantık olarak r=r1 olmalı gıdılen mesafe aynı sonucta. ama teknık daha farklı soyler. R=R1/cosx
x acısı da kac derecelık bır donus yaptıgınızdır.
ya kafamda bıseyler kurdum ama kelımelere dokemedım galıba. ya da kafayı sıyırdım.
bisikletler için bılmıyom vballa onu bisiklet.net ten bakıverin
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
@crato
Motorun yüksek hızda dik kalmasını sağlayan rüzgardan çok cayroskopik etkidir.
Bunu gözlemenin yolu bir bisiklet kullanmak. Bisikleti alıp ters çevirince, tekerlek duruyorken gidon vasıtasıyla duran ön tekeri sağa sola çevirmek çok kolaydır. Ama ön tekeri döndürürsen sağa-sola çevirmenin zorlaştığını farkedersin. İşte bizi iki teker üzerinde dengede tutan şey bu etki.
Motorun yattığı yöne dönmesini de şöyle açıklayayım (hazır gazla yazıyorken): Ayağa kalkın, ayakalr sabit kalacak şekilde sağa doğru eğilin. Dengeniz bozulacak ve sağa doğru adım atmak zorunda kalacaksınız. Hazır ayaktayken koşmaya başlayın, koşarken sağa yatarsanız sağa döndüğünüzü de farkedeceksiniz Aynı etki motosiklet için de geçerli.
Arkadaşlar,
Donalt_Duck ustamız kontra tekniğinde itmek fiilini özellikle kullanıyor.
Kural basit. Sağı it sağa dön solu it sol dön.
Bunun yerine sağa çevir sola dön, sola çevir sağa dön diyebilirdi ama bu anlatım şekli öğrenme sürecindeki arkadaşların kullanım sırasında kafalarının karışmasına ve hata yapmalarına sebep olabilirdi...
Bence Hiç karıştırmayın ve şunu tekrarlayın...
Sağı it sağa dön solu it sola dön...(İtme açısının çok az olduğunu söylememe gerek yok sanırım )
Less is more...
bisikletle denedim, vücudu dik tutunca (yani başlangıçtaki eksende, bisikletle birlikte gidonu ittiğimiz yöne vücudu kaydırmadan, ağırlık değişimi yapmadan), gerçekten de gidonu sola ittiğinizde sağa dönüyorsunuz sağa ittiğinizde de sola...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)