SenC_an adlı üyeden alıntı
Piyasada yavaş yavaş pahalı çin malı motosikletler boy göstermeye başladı , peki nasıl oluyorda çinli bir motosiklet hint motorundan pahalı neredeyse japon fiyatına etiket koyabiliyor?
10 yıl öncesine kadar çin ticaret kültürü hızlı para üzerine kurulu idi. Ucuza üret/ucuza sat/çok sat/çok kazan. Bu bakış çinli üreticiye ticari olarak büyük başarı sağladı , Gelir kaynağı nedeniyle Çin hükümeti üreticilere desteğini arttırarak hammaddeye ucuz erişim / vergisiz export gibi kolaylıklar sağladı. Ülkemiz dahil tüm dünyada her kesim için erişilebilir ucuz motosiklet satışları kısa vadede büyük büyük başarı / uzun vadede yerini çinli mal dandikliği algısına bıraktı.
5 yıl öncesine kadar işleyen bu sistem hindistan'ın motor pazarından pay istemesiyle riske girmeye başladı. Ne dedi hintli benim malım japon kadar iyi çinli kadar kötü değildir , fiyat olarakta çinliden bir tık pahalıya satarım , motorum titrer ama gider yolda bırakmaz,kullanıcıyı üzmez. Hero TVS Bajaj gibi firmalar şu an çinli üreticinin pastasını elinden almış durumda.
Bunun üstüne çin hükümeti motorsiklet üretimindeki büyük bir bölümü altında bırakan kalite sınırlamaları getirerek ucuza üretilen dandik motorların ülke içi satışını yasakladı. İç pazarda satış yapma şansı bloke edilen üretici dışarıya daha ucuza satarım mantığıyla hareket etmeye çalışsa da çin:dandik algısı yüzünden dahada ucuza satalım stratejisi başarısız oldu ve ticari çöküş başladı. İçinde bulunduğumuz dönem kalitesiz çinli motor ithalinde son dönem. Küçük çapta örneğin motosikletin elektrik aksam parçalarını üreten şirketler tek tek pazarlarını değiştirdi şu an büyük çoğunluğu projeksiyon yada telefon gibi ürünlere parça üretimi yapmakta.
Büyük çinli üretici kaliteli mal üretmeye mahkum bırakıldı, zongsen gibi DEV üreticilerin bandından artık rx3 evo gibi motorlar çıkıyor. 12 bin liraya yakın satılan bu motorsikleti çinli olduğu için kötüleyen tabi ki yine olacaktır ama kullanıcısına sorarsanız durum hiçte öyle değil. Şahsen ben aynı fabrikadan çıkma daha düşük kalitede 150 z-one kullanıyorum hiç japon aratmadı.
Bunun yanısıra en baştan ben bu işe kaliteli gireceğim kardeşim diyerek üretim bandını buna göre hazırlayan şirketler oluşmaya başladı , şu an CF MOTO liderlerinden , üstelik ithal eden diğer şirketlerin etiketimi basayım satayım isteklerine karşı çıkarak , hayır diyor CF benim malım kaliteli, benim adımla satacaksan al , benim adım kalitem bilinecekse satarım yoksa satmam . Örneğin ülkemizde şu an Yamaha mt7 gibi bir motor 23 bin lira etikete sahipken CF moto SD 650-T 30 bin liranın üzerinde , diyor ki benim malım hala almandan ucuz...
Peki kardeşim senin malın artık kaliteli hadi önyargımı yıktın diyelim şimdilik de , bu makinenin servisine kim bakacak? müsteri hizmetleri kalitesi ne olacak?