Acil Fren - Ingiliz Japon ekolleri, fitili yakar kacarim :)
Reklamlar
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
hocam panik fren çalışılmaz , bende yukarıdaki yazımda bunu anlattım. Fren çalışırsınız , sert fren çalışırsınız , motor fren çalışırsınız envai çeşit fren çalışabilirsiniz ama panik freni asla çalışamazsınız. Panik frene ihtiyaç duyduğumuzda olayın sonucu basit. Bunun hangi çalışmasını yapıyorsunuz ?
kaza yaptınız (abs var veya yok )
düştünüz ( abs yoksa )
durdunuz ( şans ve abs varsa )
hee şöyle bir şeyde var panik frende ben debriyaj çekilir diyenlerdenim ama o anda ne debriyaj kalıyor ne limon taktiği ne elma taktiği nede başka bir şey Allah ne verdiyse artık frenlere aban.
Bu arada videoyu izleyemedim uzun diye ofise geçince izlicem. O yüzden videoda ne anlatıldığını bilmiyorum. Yorumlarımı bu doğrultuda yazdım.
bir kere panik fren yapmak durumunda kaldım. ne güzel gidiyordum herifin bi tanesi bize yeşil yanarken cart diye çıktı. bi koydum freni hem ön teker kaydı hem de arka... ama gidonu dümdüz tutunca motor sağa sola atmıyor dümdüz kayıyor; yanımdaki audi a4 ile aynı sürede durdum.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
-
Artçıyla kırmızı ışıklara yaklaşırken en sağdaki boşluğa inmek üzereyken sağda durur konumdaki araç birden hareket edip önüme kırdı.
Sola kırıp, motoru doğrultup öndeki çöp kamyonuna girmeden ön ve arka frenlere güzelce asıldım ve durdum.
Ön frene hiç dokunmadım. Çünkü biliyorum, hem kaçmak için dönmeye çalışıp hem de durmak için ön frenlere asılsam, yere yapışcam.
Hızım çok yüksek değildi ama zaten 5-10 km/h gibi çok düşük hızlarda bile ön freni yanlış kullanıp iki kere hayret bir şekilde yere yapışmış biri olarak, bu sefer elim ön frene hiç gitmedi.
Öğrenmek, neyi yapacağını bilmek kadar neyi yapmaman gerektiğini de öğrenmek demektir. O zaman, panik de olmazsın.
Videoyu baştan sona dikkatle izledim. Çok yararlı buluyorum. Video için emeği geçen herkese teşekkürler. Sayın hocalarımıza selamlar ve saygılar.
-
"Videonun neresinde panik fren anlatiliyor yahu?"
yapılıyor
https://youtu.be/ewzCXs7_CWE?t=1652
-
oocan adlı üyeden alıntı
48 dakika anlattık videoda :-)
İzleye izleye cevap veriyorum o yüzden parça parça giderse kusura bakmayın. Bir önceki yorumda meğersem sizle aynı şeyi savunuyormuşuz ama ben videoyu izlemediğim için ondan haberim yoktu. Şuan izliyorum.Panik yada acil fren adı her neyse artık bu konudaki yorumunuz ile hemfikiriz. Bu fren çalışılamaz, diğer fren çeşitleri çalışılır ve sizin dediğiniz gibide nasıl alışırsan bu frendede aynısının sertini yaparsın. Sonucuda aslında çok basit ya durursun ya durmazsın kaza yaparsın.
Debriyaj konusundada hem aynı fikirdeyiz. Bende sıkanlardanım. motorun itme gücünü iptal etmeliyiz buda debriyaj ile olur.
4 parmak konusunda sonuna kadar katılıyorum.2 parmak kullanmayı hala beceremem yani bildiğiniz yapamıyorum.
Abs - abssiz motorda önün kitlenmesi ise ; abssizde maneti çekip bırakmak cidden tecrübedir. Saliselerden bahsediyoruz ve çok kişi sadece bu yüzdende düşer ki gerçek panik fren dediğimizde abs yoksa çok kişi düşmüştür düşecektirde bunu neredeyse hepimizde tatmışızdır. Tatmayan daha panik fren ile tanışmamıştır. Tanışmasıda pek hoş değildir belkide hayatımızda 2-3 kere bu duruma düşeriz herhalde. En ufak yara ile ayrılmak en başarılısıdır.
Debriyaj kullananlar yada bu panik fren anında vites küçültürüm diyenler için ise ;
Motorun kompresyon gücünün, durmaya yardımcı olabilmesi için minimum verimli devirlerinde olması lazım. Bu devirin altında ise tam tersine ilerleme etkisi verecektir. Mesela crosstourer 2.000-devirde, gaz vermeden kendi kendisi 7-8 km hız ile gidebilir.Bu minimum devire sembolik olarak 3.000 diyelim.
Şimdi, 100 km/saat hız ve bu hızı, 5. viteste 6.000-devir/dak da yapan bir motosikleti örnek kabul etmek istiyorum. Panik freni yaptığınız anda, motosikletiniz hızla yavaşlayamaya başlayacaktır. Saliseler içinde, yukarıda karar verdiğimiz minimum faydalı devir olan 3.000 devire inecektir. Öyleyse frenin ardından hemen debriyaj çekip vites küçültmeliyiz ve debriyajı bırakıp 4. viteste kompresyon sağlamalıyız. Tabi bütün bunları o kadar hızlı yapmalıyız ki, fren etkisi altında yavaşlayan motosikletimiz, biz hareketimizi tamamlamadan 4.viteste, 3.000 devirin altında seyredecek bir hıza inmemiş olsun. Sizce bu kombinasyonu bu kadar hızlı yapmak mümkün mü? Bana sorarsanız İki vites birden küçültsek bile yetişemeyiz. Hadi üç vites küçülttük yetişelim diye motorun devrine. Bu seferde uygun zamanı beklemeliyiz ki arka tekerde işler karışmasın.
Vallahi normal şartlarda bile bunu yapmanın senaryosunu sayamadım. Uygulamasını becerebileceğimi sanmıyorum. Bütün bunların panik halinde yapılabileceğine ciddi şüphelerim var.
Sizin dediğiniz planlı fren olayınada hem fikirim.
Bu arada kusurada bakmayın izleyememiştim şimdi izledim çok başarılı ve güzel bir video olmuş umarım izleyenlerin işine yarar.
-
ehil adlı üyeden alıntı
İyide bu panik fren değilki
Videoyu dikkatlice ve tam olarak izleyiniz.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Yine gereksiz yere ısrarla "panik" kelimesine takılıyoruz. Amerika'da motorsiklet ehliyeti almak için zorunlu olan MSF eğitiminde acil fren'e "panic stop" da deniyor. "panik fren"i tamlama olarak alın, sadece "panik" kelimesine odaklanmayın.
Şu mantıklı mı sizce: El freni olmaz. Ayakla çalışan da var (CR-V). Bazıları da parmakla çalışıyor. El freni dememek lazım, yanlış.
Aynı derecede komik bu tartışma.
Bu arada "emergency brake" Amerika'da El freni demek... Belki de o yüzden acil fren için başka bir ifade seçmiş olabilirler. Sonuçta anlam aynı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------
Onurhan D adlı üyeden alıntı
Mtosiklet tecrübem yok 1 yıllık araba tecrübeme göre söyledim,söylediğim sadece kendime göre.Araba da frenlere asılmam gereken durumlarda ne zaman debriyaja basıp fren yapsam daha yumuşak bi frenleme olduğunu farkettim ayrıca durma hızımda biraz daha geç oluyor.Ayrıca bu durumu ışıklarda da denedim.Sarı yandığında acaba geçsem mi dursam mı kararsızlığında duracağım zaman debriyaja basıp frenlediğimde daha yumuşak ama daha uzun bi mesefa oluyor.Tabi bu dediğim kendi görüşüm yada bana öyle geliyor.Doğrusu hangisidir bilemem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------
Bir de geçen sene servis şoförü aynı zamanda eski ambulans şoförlüğü yapmış,yaklaşık 40 yllık tecrübesi olan birisine sormuştum.Önce debriyaja basıp sonra frenleme yapıldığında fren mesafesi uzar demişti.O kadar tecrübeye göre adamın bi bildiği vardır elbet
Şimdi burada problem ambulans şoföründen motorsiklet tavsiyesi almakta
TIR şoförü de ayni şeyi söyleyecektir
Gel gelelim motorsikletler hafif, frenleri güçlü olduğu için, sadece tek taraflı disk ön fren bile durma gücünü tamamen sağlar. Arka tekerleğin kalkması demek te budur zaten.
Buna karşın bir kamyon yokuş aşağı gidiyorken boşa alıp fren yaparsanız fren patlar, kamyon yoluna devam eder. Motosiklet durur.
-
Motosiklet Eğitmeni
Moderasyondan rica edelim iki konu birleştirilsin.
Hangisine yorum yaptığımızı şaşırıyoruz
-
"dik konuma getirme" sürçme mi var
https://youtu.be/ewzCXs7_CWE
-
Parmak olayı bana göre göreceli, şöyle ki,
şehir içi düşük hızlarda ve şehirler arası uzun ve genelde sağdan soldan bişeyler çıkma ihtimali düşük, görüş mesafesinin uzun olduğu yerlerde iki parmak, diğer durumlarda dört parmak kullanırım. özellikle şehir içinde , sıkışık trafikte gaz-fren kombinasyonunu daha hızlı yapabilmek için iki parmak daha pratiktir,20-30 km hızla pekala arka fren ile durabilirsiniz, ha dediğim gibi sıkışık trafikte ön fren yardımcı dır, ana tema değil.
-
Draconian adlı üyeden alıntı
Panik fren çalışmak bana da anlamsız geliyor. Sonuç itibarıyla panik desen de bilinçli olarak fren yapıyorsun. Refleks değil yani.
Ani fren refleks olacak kadar tecrübe edinmek lazım. Bu da önümüze kıracak taksiciler, otobanda yolcu indiren servislerle kazanılacak skiller.
Allah korusun diyeyim. Tehlikeyle egitim olmaz tabii ki. Basima bi kere geldi, ben acile, motorsiklet tamire... Bir daha gelse bir daha aynisinin yasanmasi mukadder. Gerci akillanip ABS'li motorsiklet aldim ama o da bi yere kadar. 60'la gidiyorken onunuze araba kirdigi anda bitiyor mesele...
Aklima duz duvara dogru acil fren calisan arkadas geldi simdi. Duvara carpip janti yamultmus, tavsiye istiyordu...
-
Dr. Fatih adlı üyeden alıntı
Kamera arkasındaki arkadaşın boş boğazlığından ve sürekli konuşmasından dolayı es geçtiğim bir video.
Valla isabet olmuş izlememeniz, adamın kişisel vlog sayfası, iki hocayı oraya çıkartmış, istediğini yapar veya yapmaz.
binlerce abonesi olan adamlar boş muhabbet yapıp mk demekten başka birşey yapmıyor, adamlar burada emek verip sürücü bilinçlendirmeye çalışıyor ama hata yapıyorlar sanırım.
-
Lightning adlı üyeden alıntı
Valla isabet olmuş izlememeniz, adamın kişisel vlog sayfası, iki hocayı oraya çıkartmış, istediğini yapar veya yapmaz.
binlerce abonesi olan adamlar boş muhabbet yapıp mk demekten başka birşey yapmıyor, adamlar burada emek verip sürücü bilinçlendirmeye çalışıyor ama hata yapıyorlar sanırım.
Aslında bu benim yazmam gereken bir cevaptı. Ama biz böyle cevaplar verince ne egomuz kalıyor ne de ukalalığımız.
Swvgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Konunun ozu sudur : gunluk hayatta fren disiplinizi koruyun ki panik halinde beyin sivilariniz degil kas hafizaniz gecmiste aliskanlik hale getirdiginiz frenlemeyi yapsin.. yani iki parmak ustte alismissaniz ölmeden az once freni iki parmaginizla cekmis olacaksiniz..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)