Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Acil Fren - Ingiliz Japon ekolleri, fitili yakar kacarim :)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Panik freni Berk'e anlatan banada anlatsın bir zahmet. Adı üstünde panik fren bir kere paniklediysen kontrol senden gider iş reflekslere kalır.Panik yapan kişi çoğu zaman ne yaptığını bile bilmez. Panik fren değilde acil fren ani fren falan deseniz eyvallahda panik frenin eğitimimi olur.Sallıyorum panik atak haplarını üzerime uçak kırsa soğuk kanlı ve sakinim en ufak heycan telaş olmuyor
    berkcigdem bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı redmap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Panik freni Berk'e anlatan banada anlatsın bir zahmet. Adı üstünde panik fren bir kere paniklediysen kontrol senden gider iş reflekslere kalır.Panik yapan kişi çoğu zaman ne yaptığını bile bilmez. Panik fren değilde acil fren ani fren falan deseniz eyvallahda panik frenin eğitimimi olur.Sallıyorum panik atak haplarını üzerime uçak kırsa soğuk kanlı ve sakinim en ufak heycan telaş olmuyor
    Fren 2 çeşittir.

    1 - bilinçli fren. yani bizim kontrolümüzde olan fren , yavaşlamak , durmak vs için

    2- panik yada acil fren adı neyse artık. Araba çıktı karşımıza haşırt diye frene asıldığımız frendir. Birisi bana kalksında bunu açıklasın hadi bana. Panik fren falan çalışıyorum diyen arkadaşlar özellikle. neye göre çalışıyorlar vs vs.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren 2 çeşittir.

    1 - bilinçli fren. yani bizim kontrolümüzde olan fren , yavaşlamak , durmak vs için

    2- panik yada acil fren adı neyse artık. Araba çıktı karşımıza haşırt diye frene asıldığımız frendir. Birisi bana kalksında bunu açıklasın hadi bana. Panik fren falan çalışıyorum diyen arkadaşlar özellikle. neye göre çalışıyorlar vs vs.
    Tamam işte anlattığın durumda araba karşına aniden çıktı haşırt diye frene asılıyorsan bunun adı panik frendir .Eğitimlide olsan o anki panikten uygulayamazsın iş reflekslerine ve şansına kalır. Ama aynı şekilde haşırt diye asılmaz soğuk kanlılığını korursan ozaman acil fren uygularsın ve çalıştıkların işe yarar. Benim anlamadığım panik fren çalışan arkadaşlar acil fren çalışanlar değil. Böyle bir durumdada %90 panik olacağından dolayı panik fren çalışması diye birşey yok. En karlı benim panik atak ilaçları sıfır heycan sıfır panik uçakla kafa kafaya gelsem heycan yok selam çakar gereğini yaparım

  4. #24
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı redmap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam işte anlattığın durumda araba karşına aniden çıktı haşırt diye frene asılıyorsan bunun adı panik frendir .Eğitimlide olsan o anki panikten uygulayamazsın iş reflekslerine ve şansına kalır. Ama aynı şekilde haşırt diye asılmaz soğuk kanlılığını korursan ozaman acil fren uygularsın ve çalıştıkların işe yarar. Benim anlamadığım panik fren çalışan arkadaşlar acil fren çalışanlar değil. Böyle bir durumdada %90 panik olacağından dolayı panik fren çalışması diye birşey yok. En karlı benim panik atak ilaçları sıfır heycan sıfır panik uçakla kafa kafaya gelsem heycan yok selam çakar gereğini yaparım

    aynen öyle panik fren çalışması vs diye bir şey yok. Panik fren yaptığın anda en az hasarı almaya çalışırsın. Durabilirsen durmuşsundur. Abs yoksa zaten muhtemelen yere düştün. Abs var veya yok kaza yaptın yada yapmadın.

    Ayrıca gelelim konuya. Debriyaj sıkılır. vitesteki motor gitmek isteyeceği için o gitme gücünü motordan kesmenin tek yolu debriyajı sıkmaktır.

  5. #25
    Onurhan D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben asıl başka bir şey soracağım panik fren dediğiniz nedir ? Panik fren çalışan arkadaşlar özellikle anlatırsa çok sevinirim.

    Bana birisi gelsin bunu anlatsın hadi !

    Sonrasında debriyaj sıkılır mı sıkılmaz mı onu tartışırız.
    Sıkılmaz

  6. #26
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Onurhan D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkılmaz
    neden sıkılmaz peki ? yada neden sıkılır.

  7. #27
    Dr. Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Motosikleti
    R 25
    Kamera arkasındaki arkadaşın boş boğazlığından ve sürekli konuşmasından dolayı es geçtiğim bir video.
    hasmet bunu beğendi.

  8. #28
    Onurhan D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden sıkılmaz peki ? yada neden sıkılır.
    Mtosiklet tecrübem yok 1 yıllık araba tecrübeme göre söyledim,söylediğim sadece kendime göre.Araba da frenlere asılmam gereken durumlarda ne zaman debriyaja basıp fren yapsam daha yumuşak bi frenleme olduğunu farkettim ayrıca durma hızımda biraz daha geç oluyor.Ayrıca bu durumu ışıklarda da denedim.Sarı yandığında acaba geçsem mi dursam mı kararsızlığında duracağım zaman debriyaja basıp frenlediğimde daha yumuşak ama daha uzun bi mesefa oluyor.Tabi bu dediğim kendi görüşüm yada bana öyle geliyor.Doğrusu hangisidir bilemem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------

    Bir de geçen sene servis şoförü aynı zamanda eski ambulans şoförlüğü yapmış,yaklaşık 40 yllık tecrübesi olan birisine sormuştum.Önce debriyaja basıp sonra frenleme yapıldığında fren mesafesi uzar demişti.O kadar tecrübeye göre adamın bi bildiği vardır elbet

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Bence fren yapılırken debriyaj sıkılmalı özelliklede ani frenlemelerde. Hem motor sağlığı açısından hemde fren sağlığı açısından daha avantajlı.Birde motor freni yapacam diye devirli devirsiz rasgele kullanıp vites düşürüp motoru yığanlar var işte onlara ayar oluyorum motorun canını alıyorlar haberleri yok.

  10. #30
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Onurhan D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mtosiklet tecrübem yok 1 yıllık araba tecrübeme göre söyledim,söylediğim sadece kendime göre.Araba da frenlere asılmam gereken durumlarda ne zaman debriyaja basıp fren yapsam daha yumuşak bi frenleme olduğunu farkettim ayrıca durma hızımda biraz daha geç oluyor.Ayrıca bu durumu ışıklarda da denedim.Sarı yandığında acaba geçsem mi dursam mı kararsızlığında duracağım zaman debriyaja basıp frenlediğimde daha yumuşak ama daha uzun bi mesefa oluyor.Tabi bu dediğim kendi görüşüm yada bana öyle geliyor.Doğrusu hangisidir bilemem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------

    Bir de geçen sene servis şoförü aynı zamanda eski ambulans şoförlüğü yapmış,yaklaşık 40 yllık tecrübesi olan birisine sormuştum.Önce debriyaja basıp sonra frenleme yapıldığında fren mesafesi uzar demişti.O kadar tecrübeye göre adamın bi bildiği vardır elbet
    zaten doğrusunu kimse bilemiyor ki

    Ortalık iyi karışacak. Bence teorik olarak yanlış bir hareket olduğunu düşünüyorum. Şimdi panik fren denince bana göre aniden ayak frenine veya el manetine hızla ama istemeden abanmaktır. Ha bu abanmayı biraz Melek'e haline getirirsin kitlenmeyecek kadar limon muhabbetindeki gibi basıncını ayarlarsın ki ben ABS kullandığım için bunu şuan yapmam çok zor.Neyse konuya devam edeyim. Motosikletin kavramasını ayırmadığımızı(debriyaja basmadığımızı) düşünelim. Panik anında arka kitlerse ki bu kuvvetle muhtemel. O zaman arka teker çalışan motoru susturmak için zorlanmayacak mı (tersi bir kuvvet var motor çalışmak istiyor sen fren yaparak çalışan motoru da susturmak için sert fren yapıyorsun.) Bir de susan motor panik frenden ayağını çektiğinde tekrar vurdurma dediğimiz motosikletin kendi cazibesi ile motoru çalıştırmaya çalışacak. Bu esnada kavramaya(baskı balataya) da güç binecek mi? Arka tekerin hem motoru çalıştır hem istenen devire geri Yüksel dolayısı ile kilitlenmiş durumdaki arkanın tekrar tutunmasını zorlamaz mı? Zorlamasa bile geciktirmez mi? Halbuki panik frende debriyaja da bassak bunların hiçbiri olmayacak.

    Debriyajı çekmezsek;

    Panik haliyle motordan gazı kestiğimizde motor kapanacak ve kompresöre binecek hem bu sayede frene de takviye olur, eğer devir düşer ve buna bağlı olarak da motorun frenleme günü yani kompresörü de düşerse bir vites daha düşerim zarar vermeden yıldırır ve frene yardımcı olurum diyorsun. Eğer dediğin şartlarda ise hızlı ama planlı duruşlarda belki olabilir.
    Ancak hızlı ama planlı durmak isteği ile panik fren bence birbirinden ayrılmalı. Hani bazen yolda giderken ahh be sapağı kaçırdım diye asılırız hemen frenlere sonra vitesi 4-3-2-1 yaparız ufaktan yığdırırız. Bunun ile karıştırmayasın panik freni ben sanki biraz bu anlattığım örneğin havası var gibi geldi. Panik fren viraj içindeyken Kocaman bir inek moku çıkar önüne o esnada 3-2-1 mi yapacaksın? Eğer yapmayacaksan o Zaman debriyajı kullanmalısın ve riskleri ortadan kaldırmalısın. Bu benim fikrim.

    Şunuda şuraya koyiyim dursun



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------

    ayrıca panik fren çalışıyorum diyen arkadaşlarada cevabım var.

    arkadaşlar ya panik fren nedir bilmiyorsunuz,yada gerçekten hiç panikle fren e abanmamışsınız.fren yapmak çalışılır ama panik fren yapmak çalışılmaz.
    abs olmayan motorlarda panik fren yapıpda düşmeyen sürüccüyü anlının ortasından öpeceğim.15 yıldır bu aleti kullanırım,bu gün bile panikle frene asıldığımda heleki abs yoksa debriyaja basıyımmı basmıyayımmı diye düşünemem basarım yada basmam ,düşerim nasıl düştüğümü bile anlıyamam, adı üzerinde panik fren bu,

    ani fren yaptınız ve hala ıkı teker üzerindeyseniz,ya abs niz vardır,tekerleri kılıtleyememışşsınızdır,yada panik fren değildir o bayaaaaa bir mesafe ve düşünmek için zamanının vardır.
    panik fren yaparsan düşersin, abs varsa buna izin vermez düşünmeye vaktin olur kaçarsın, fakat mesafen yoksa çarparsın bu kadar basit bu olay.
    redmap, caglar48, sinan.erkan ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #31
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Panik fren çalışmak bana da anlamsız geliyor. Sonuç itibarıyla panik desen de bilinçli olarak fren yapıyorsun. Refleks değil yani.

    Ani fren refleks olacak kadar tecrübe edinmek lazım. Bu da önümüze kıracak taksiciler, otobanda yolcu indiren servislerle kazanılacak skiller.
    berkcigdem bunu beğendi.

  12. #32
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten doğrusunu kimse bilemiyor ki

    Ortalık iyi karışacak. Bence teorik olarak yanlış bir hareket olduğunu düşünüyorum. Şimdi panik fren denince bana göre aniden ayak frenine veya el manetine hızla ama istemeden abanmaktır. Ha bu abanmayı biraz Melek'e haline getirirsin kitlenmeyecek kadar limon muhabbetindeki gibi basıncını ayarlarsın ki ben ABS kullandığım için bunu şuan yapmam çok zor.Neyse konuya devam edeyim. Motosikletin kavramasını ayırmadığımızı(debriyaja basmadığımızı) düşünelim. Panik anında arka kitlerse ki bu kuvvetle muhtemel. O zaman arka teker çalışan motoru susturmak için zorlanmayacak mı (tersi bir kuvvet var motor çalışmak istiyor sen fren yaparak çalışan motoru da susturmak için sert fren yapıyorsun.) Bir de susan motor panik frenden ayağını çektiğinde tekrar vurdurma dediğimiz motosikletin kendi cazibesi ile motoru çalıştırmaya çalışacak. Bu esnada kavramaya(baskı balataya) da güç binecek mi? Arka tekerin hem motoru çalıştır hem istenen devire geri Yüksel dolayısı ile kilitlenmiş durumdaki arkanın tekrar tutunmasını zorlamaz mı? Zorlamasa bile geciktirmez mi? Halbuki panik frende debriyaja da bassak bunların hiçbiri olmayacak.

    Debriyajı çekmezsek;

    Panik haliyle motordan gazı kestiğimizde motor kapanacak ve kompresöre binecek hem bu sayede frene de takviye olur, eğer devir düşer ve buna bağlı olarak da motorun frenleme günü yani kompresörü de düşerse bir vites daha düşerim zarar vermeden yıldırır ve frene yardımcı olurum diyorsun. Eğer dediğin şartlarda ise hızlı ama planlı duruşlarda belki olabilir.
    Ancak hızlı ama planlı durmak isteği ile panik fren bence birbirinden ayrılmalı. Hani bazen yolda giderken ahh be sapağı kaçırdım diye asılırız hemen frenlere sonra vitesi 4-3-2-1 yaparız ufaktan yığdırırız. Bunun ile karıştırmayasın panik freni ben sanki biraz bu anlattığım örneğin havası var gibi geldi. Panik fren viraj içindeyken Kocaman bir inek moku çıkar önüne o esnada 3-2-1 mi yapacaksın? Eğer yapmayacaksan o Zaman debriyajı kullanmalısın ve riskleri ortadan kaldırmalısın. Bu benim fikrim.

    Şunuda şuraya koyiyim dursun

    http://i.hizliresim.com/J2E7Nj.png

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------

    ayrıca panik fren çalışıyorum diyen arkadaşlarada cevabım var.

    arkadaşlar ya panik fren nedir bilmiyorsunuz,yada gerçekten hiç panikle fren e abanmamışsınız.fren yapmak çalışılır ama panik fren yapmak çalışılmaz.
    abs olmayan motorlarda panik fren yapıpda düşmeyen sürüccüyü anlının ortasından öpeceğim.15 yıldır bu aleti kullanırım,bu gün bile panikle frene asıldığımda heleki abs yoksa debriyaja basıyımmı basmıyayımmı diye düşünemem basarım yada basmam ,düşerim nasıl düştüğümü bile anlıyamam, adı üzerinde panik fren bu,

    ani fren yaptınız ve hala ıkı teker üzerindeyseniz,ya abs niz vardır,tekerleri kılıtleyememışşsınızdır,yada panik fren değildir o bayaaaaa bir mesafe ve düşünmek için zamanının vardır.
    panik fren yaparsan düşersin, abs varsa buna izin vermez düşünmeye vaktin olur kaçarsın, fakat mesafen yoksa çarparsın bu kadar basit bu olay.
    klavyene sağlık güzel anlatım olmuş,
    yavaşlamak için motor freni kullanmakla, durmak için motor freni yapmak aynı şey değildir kesinlikle, ani duruşlarda debriyaj çekilir, net...
    bir de ben bu panik fren denen durumlarda nasıl durayımdan ziyade, nasıl düşerimi planlıyorum hep, çok şükür düşmedik hiç ama plan hep o yönde.
    benim yaşadığım olaya örnek bir kaç durumda yaptığım hep şu oldu, lastiği kitleme derecesine kadar frene aban, tam kitlemeye başladığı anda çok hızlı bir refleksle freni bırak bir öncekine nazaran küçük bir miktar daha az basınçla tekrar aban.

    fren çalışılır, ama bu çalışma panik fren olmaz.

  13. #33
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Fren yapmayı öğrenelim ama düşme tekniklerini daha iyi öğrenelim bence?

  14. #34
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben asıl başka bir şey soracağım panik fren dediğiniz nedir ? Panik fren çalışan arkadaşlar özellikle anlatırsa çok sevinirim.

    Bana birisi gelsin bunu anlatsın hadi !

    Sonrasında debriyaj sıkılır mı sıkılmaz mı onu tartışırız.
    48 dakika anlattık videoda :-)
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #35

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    "48 dakika anlattık videoda :-)"
    uyarı olmalıydı.
    arka freni kitlemek (durana kadar kitli kalmasını gerektirir), ön teker kitlendiğinde freni bırakıp tekrar sıkma şansı(ustaya) verir.
    eğitim le şov...

  16. #36
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Benim gönlüm genç evladım :p :p :p .Ayakta duramasam bile birileri motorun üzerine oturtsun yeter alırım tozunu

    Önemli Not: Herbert J. "Burt" Munro (d. 25 Mart 1899 – ö. 6 Ocak 1978) Yeni Zelanda, Invercargill doğumlu motosiklet yarışçısı.

    Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920’de aldığı Indian’ın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.

    1967’de ABD’deki Bonneville Tuz Çölü’nde kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. Munro 1920 model bir Indian’la yarıştı ve 1000 cc’lik motorla, saatte 331 km/h (205.67 mph).km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu yarışı kazandığı sırada tam 68 yaşında idi.Hala rekorunu egale eden çıkmamıştır.
    Merak edenler için Burt Munro'yu efsane oyuncu Anthony Hopkins'in canlandırdığı 2005 yapım filmi de var. Şiddetle izlemenizi tavsiye ederim. Hikaye akışı çok naif ve kesinlikle sıkmıyor insanı. Link: http://www.imdb.com/title/tt0412080/
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  17. #37
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    48 dakika anlattık videoda :-)
    hocam panik fren çalışılmaz , bende yukarıdaki yazımda bunu anlattım. Fren çalışırsınız , sert fren çalışırsınız , motor fren çalışırsınız envai çeşit fren çalışabilirsiniz ama panik freni asla çalışamazsınız. Panik frene ihtiyaç duyduğumuzda olayın sonucu basit. Bunun hangi çalışmasını yapıyorsunuz ?

    kaza yaptınız (abs var veya yok )
    düştünüz ( abs yoksa )
    durdunuz ( şans ve abs varsa )


    hee şöyle bir şeyde var panik frende ben debriyaj çekilir diyenlerdenim ama o anda ne debriyaj kalıyor ne limon taktiği ne elma taktiği nede başka bir şey Allah ne verdiyse artık frenlere aban.

    Bu arada videoyu izleyemedim uzun diye ofise geçince izlicem. O yüzden videoda ne anlatıldığını bilmiyorum. Yorumlarımı bu doğrultuda yazdım.

  18. #38
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Panik fren, motorun fren kapasitesi, lastikler ve sürücünün tecrübesine göre şekil değiştiren bir durum.Geliştirilen birşey çalışarak.Burada çalışma derken, bahsettiğim durum mental hazırlık.Kendini hazırlamak ve tecrübe edinmek.Mesela tecrübesiz veya mental olarak gevşek biri birçok durumda panik yapabilir ve panik fren dediğimiz, hiçbir teknik gözetmeden sadece durmak için yapılan hamleyi yani panik halde frene asilabilir.Bizim çalışmamız gereken konu bunun öncesidir.Mental hazırlık ve gözlemlerimizi bilinç altımıza işlemek.Yani panik durumları normal şekile sokmak.

    Kendimden örnek verirsem şimdiye kadar 2 veya 3 kez panik fren yaptım.Birisinde arkasını görmediğim yokuşta biraz hızlıydım, birden önüme koyun sürüsü çıktı ve yapıştım frene, lastikleri kitlemedim, boşluğa daldım ve kurtardım.Ondan önce pendik e-5 te yokuş aşağı inerken önümdeki arabalar birden frene asıldı, ilk etapta duracak mesafe yoktu, aynen bilginozinin yokuş aşağı arabaya girdiği gibi.Ancak freni bırakmayı başardım ve boşluğa daldım.3 ise geçen hafta sonu Artci varken maltepe sahil de yanımdaki araç birden önüme kırdı, yine panik şekilde frene asıldım ve tekrar bırakıp hamle yaptım.Kuzenim helal olsun dedi B
    enim motorumun süspansiyon, Fren ve lastik uyumu iyi buna ek olarak benimde biraz daha rahat kalabilmemden dolayı bu kaza durumlarını kazasız atlattık.Yani tecrübe ve mental durum panik frende çok etkili ve bu geliştirilebilen birşey..

  19. #39
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Videonun neresinde panik fren anlatiliyor yahu?
    2 sayfa tartismissiniz, ben baska video mu seyrettim!!!

  20. #40
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    güzel bir tartışma konusu ancak böyle güzel/bilgilendirici konuları genelde arada çomarca yorum yazanlar bozar hep,sonrasında ikili tartışma karşılıklı gaza gelmeler vs egolarındna arınmış tecrübeli motosiklet sürücülerinden/eğitmenlerinden ne kapılsa kar diye düşünüyorum çünkü tecrübe ederek öğrenince pahalıya patlıyor

    çok acil durumda ani arka fren sıkılırsa debriyaja basılmalı mıdır basılmamalı mıdır?

    kendimce cevap vereyim; eğer olaki altımdaki motor back torque limiter ya da diğer adıyla anti-slippery clutch teknolojisi barındırıyorsa o an can havliyle vites düşüre düşüre panik fren yapmaya çalışırım. Bu ismi geçen teknoloji, arka tekere aşırı derecede kompresör freni yüklemesi olduğunda gücü kademeli olarak aktarıyor ve de arka teker kitlenmiyor. Denemek isterseniz ıslak zeminde yüksek süratte vites küçültün, ne demek istediğimi anlayacaksınız.

    Abs+btl/asc mevcutsa bu dediğim yapılır arka tekeri kitleyemezsiniz ancak sadece abs var ve asc yoksa arka teker kitlenir, eğer abs yok / dsc varsa kitlenmez(panik fren dışı) abs yok/dsc'de yoksa kitlenir.

    Pist dışında ani durumlarda Allah karşılaştırmasın,mecbur bırakmasın derim


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)