Öncelikle ehil'in verdiği linkte Donald Duck Reşat Bey'in yazdıklarını özenle okumanızı tavsiye ediyorum.
Anladığım şu: Arka tekeri kaydırmayı başardıysak, low-side düşmeyi başarmaya çalışmak en iyi "şansımız".
Eskiden bisiklette arka tekeri süper kaydırırdım (180 derece
). Tekrardan bir bisiklete binip bunu nasıl yapardım bi üstünden geçsem iyi olacak. Hatırladığım, hızlanıp gelip tam dönermiş gibi yaparken kontrapedale asılırdık, sağ ayakla, ve bisikleti saat yönünün tersine çevirirdik. Hızımıza göre, bazen 180 derece bile dönerdik, geliş yönüne doğru. Bazen daha az dönerdik. Ama hiç birinde duruncaya kadar konrtapedali, yani arka freni, bırakmazdık.
Düşününce, baktık kayıyoruz, debriyajı çekip, arka freni de basılı tutup durmaya çalışmak en doğrusu gibi geliyor.
Oğuz Öztürk'ün sorduğu önerisindeki gibi sadece debriyajı çekip arka frenin kendi devinimiyle yol tutuşunu sağlamaya çalışmak, çok riskli geliyor bana. Ayarı tutturamazsanız, yine high-side atar gibi sanki, kendi devinimiyle dahi yola tekrar tutunsa...
Diğer taraftan, debriyajı çektiniz, motorun çekişi hiç kalmadı; hadi high side düşüşü atlattınız, tam zamanında debriyajı bırakmayı ve arka tekere tekrar çekiş vermeyi ayarlayamazsanız bu sefer low-side düşüşünüz garanti gibi ...
Bisikletle, dönüş sonrası, ayağımızı yere koyup durmak yerine, tam zamanında pedallere asıldığımızda, hiç durmadan, düşmeden, yine bisikleti harekete geçirirdik...
Böyle düşününce, sanki, debriyajı çekmeden, arka freni sonuna kadar, hareketin durma noktasına kadar, basılı tutmak en doğrusu gibi sanki ...
Yine de en güzel çözüm: Hiç high-side riskine girmemek. Yani, arka tekere çekişini kaybettirtmemek. Ona göre viraja yavaş girmek falan ...
Yanlış eksik bilgi vermiş olmayalım. Bindiğimiz aletin fiziksel özelliklerini tanımak adına beyin jimnastiğini yararlı görüyorum.
Debriyaj, vites değiştirmek için ve durma öncesi stop etmemesi için tam çekilir.
Onun haricinde yarı çekili debriyaj da, duruma göre kıvamı ayarlanarak, kontrolde yararlıdır ve öğrenilmesi gereken bir tekniktir.
Ama debriyajı tam çekmek, motosikletin arka tekerini çekişten düşüreceği için ve motosikletin arka tekerinin çekişi, hareketi motosikleti düşmekten alıkoyan gücü oluşturduğu için, çok önemli bir karar.