Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arka Teker Kaydığında Debriyaj Kullanmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    High Side düşüşü biliyorsunuz. Arka tekerler tutuş kaybediyor ve kayarken tekrar yolu kavradığında hooop güm.

    Bu bizi üzerinden atma kuvvetini motorun tekerleğe ilettiği güçten kaynaklanıyor.

    Aklıma şu geldi; kaymayı fark ettiğimiz anda arka tekerlekteki motor gücünü kesersek, yani debriyajı çekersek tekerlek motor gücünden bağımsız olarak yeri kendi devinimiyle tutarsa ve tekrar yola uyum sağladığında yüksek vites az devirle gücü yavaş yavaş debriyajı bırakarak arka lastiğe uyumlu verirsek yine de high side olur mu?

    Tamamen bilmediğimden soruyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    GezeGeze bunu beğendi.

  3. #3
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Olur. Teker yan şekilde kayarken yola tutununca sanki sırıkla atlama yapar gibi atıyor işte. Motor gücü ile alakası yok pek.

  4. #4
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Öyle birşey olsa zaten yaparlardı.

  5. #5
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olur. Teker yan şekilde kayarken yola tutununca sanki sırıkla atlama yapar gibi atıyor işte. Motor gücü ile alakası yok pek.
    Müdür güzel özetlemiş

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Karda motor sürerken gaz kolunu bırakırken anında debriyajı çekerim. Arka tekerin kilitlenmesini önlüyor. Ancak motoru asfaltta süreceksen ve frenleme nedeniyle arka tekerin kilitleneceğini düşünüyorsan debriyaja dokunmamak çok daha iyi. Motor arka tekere bağlıysa arka teker o kadar kolay kilitlenmiyor zaten.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  7. #7
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Highside evvelinde teker kaymaya başladığında debriyajı çekmek veya gazı kapatmak fayda sağlamaz çünkü sebep olan kuvvet yanal kuvvet. Senin önerdiğin çözüm dikey olarak etki eder mevcut duruma ve faydası olmaz pek, ancak biraz yumuşatabilir durumu... Highside'ı önlemek için teker kaydığında yola müsaitse gazı daha fazla açarak tekerin tam tutunmasını engelleyerek çizgisine girmesini sağlamak bir nebze etkili olacaktır. Tabi bunun için ceylan gibi sezgilere sahip olmak gerekiyor çünkü olay milisaniyeler içerisinde gerçekleşiyor.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Öncelikle ehil'in verdiği linkte Donald Duck Reşat Bey'in yazdıklarını özenle okumanızı tavsiye ediyorum.

    Anladığım şu: Arka tekeri kaydırmayı başardıysak, low-side düşmeyi başarmaya çalışmak en iyi "şansımız".

    Eskiden bisiklette arka tekeri süper kaydırırdım (180 derece ). Tekrardan bir bisiklete binip bunu nasıl yapardım bi üstünden geçsem iyi olacak. Hatırladığım, hızlanıp gelip tam dönermiş gibi yaparken kontrapedale asılırdık, sağ ayakla, ve bisikleti saat yönünün tersine çevirirdik. Hızımıza göre, bazen 180 derece bile dönerdik, geliş yönüne doğru. Bazen daha az dönerdik. Ama hiç birinde duruncaya kadar konrtapedali, yani arka freni, bırakmazdık.

    Düşününce, baktık kayıyoruz, debriyajı çekip, arka freni de basılı tutup durmaya çalışmak en doğrusu gibi geliyor.

    Oğuz Öztürk'ün sorduğu önerisindeki gibi sadece debriyajı çekip arka frenin kendi devinimiyle yol tutuşunu sağlamaya çalışmak, çok riskli geliyor bana. Ayarı tutturamazsanız, yine high-side atar gibi sanki, kendi devinimiyle dahi yola tekrar tutunsa...

    Diğer taraftan, debriyajı çektiniz, motorun çekişi hiç kalmadı; hadi high side düşüşü atlattınız, tam zamanında debriyajı bırakmayı ve arka tekere tekrar çekiş vermeyi ayarlayamazsanız bu sefer low-side düşüşünüz garanti gibi ...

    Bisikletle, dönüş sonrası, ayağımızı yere koyup durmak yerine, tam zamanında pedallere asıldığımızda, hiç durmadan, düşmeden, yine bisikleti harekete geçirirdik...

    Böyle düşününce, sanki, debriyajı çekmeden, arka freni sonuna kadar, hareketin durma noktasına kadar, basılı tutmak en doğrusu gibi sanki ...

    Yine de en güzel çözüm: Hiç high-side riskine girmemek. Yani, arka tekere çekişini kaybettirtmemek. Ona göre viraja yavaş girmek falan ...

    Yanlış eksik bilgi vermiş olmayalım. Bindiğimiz aletin fiziksel özelliklerini tanımak adına beyin jimnastiğini yararlı görüyorum.

    Debriyaj, vites değiştirmek için ve durma öncesi stop etmemesi için tam çekilir.

    Onun haricinde yarı çekili debriyaj da, duruma göre kıvamı ayarlanarak, kontrolde yararlıdır ve öğrenilmesi gereken bir tekniktir.

    Ama debriyajı tam çekmek, motosikletin arka tekerini çekişten düşüreceği için ve motosikletin arka tekerinin çekişi, hareketi motosikleti düşmekten alıkoyan gücü oluşturduğu için, çok önemli bir karar.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Bugün sabah yerler ıslaktı ve arka kitlenip baya bir kaydı kaydı ben çoktan debriyaja basmıştım zaten fakat yolu tekrar tuttuğunda üstünden attı motor. Yani bir işe yaramıyor.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Cevaplar için teşekkür ederim gayet güzel anladım.

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle ehil'in verdiği linkte Donald Duck Reşat Bey'in yazdıklarını özenle okumanızı tavsiye ediyorum.

    Anladığım şu: Arka tekeri kaydırmayı başardıysak, low-side düşmeyi başarmaya çalışmak en iyi "şansımız".

    Eskiden bisiklette arka tekeri süper kaydırırdım (180 derece ). Tekrardan bir bisiklete binip bunu nasıl yapardım bi üstünden geçsem iyi olacak. Hatırladığım, hızlanıp gelip tam dönermiş gibi yaparken kontrapedale asılırdık, sağ ayakla, ve bisikleti saat yönünün tersine çevirirdik. Hızımıza göre, bazen 180 derece bile dönerdik, geliş yönüne doğru. Bazen daha az dönerdik. Ama hiç birinde duruncaya kadar konrtapedali, yani arka freni, bırakmazdık.

    Düşününce, baktık kayıyoruz, debriyajı çekip, arka freni de basılı tutup durmaya çalışmak en doğrusu gibi geliyor.

    Oğuz Öztürk'ün sorduğu önerisindeki gibi sadece debriyajı çekip arka frenin kendi devinimiyle yol tutuşunu sağlamaya çalışmak, çok riskli geliyor bana. Ayarı tutturamazsanız, yine high-side atar gibi sanki, kendi devinimiyle dahi yola tekrar tutunsa...

    Diğer taraftan, debriyajı çektiniz, motorun çekişi hiç kalmadı; hadi high side düşüşü atlattınız, tam zamanında debriyajı bırakmayı ve arka tekere tekrar çekiş vermeyi ayarlayamazsanız bu sefer low-side düşüşünüz garanti gibi ...

    Bisikletle, dönüş sonrası, ayağımızı yere koyup durmak yerine, tam zamanında pedallere asıldığımızda, hiç durmadan, düşmeden, yine bisikleti harekete geçirirdik...

    Böyle düşününce, sanki, debriyajı çekmeden, arka freni sonuna kadar, hareketin durma noktasına kadar, basılı tutmak en doğrusu gibi sanki ...

    Yine de en güzel çözüm: Hiç high-side riskine girmemek. Yani, arka tekere çekişini kaybettirtmemek. Ona göre viraja yavaş girmek falan ...

    Yanlış eksik bilgi vermiş olmayalım. Bindiğimiz aletin fiziksel özelliklerini tanımak adına beyin jimnastiğini yararlı görüyorum.

    Debriyaj, vites değiştirmek için ve durma öncesi stop etmemesi için tam çekilir.

    Onun haricinde yarı çekili debriyaj da, duruma göre kıvamı ayarlanarak, kontrolde yararlıdır ve öğrenilmesi gereken bir tekniktir.

    Ama debriyajı tam çekmek, motosikletin arka tekerini çekişten düşüreceği için ve motosikletin arka tekerinin çekişi, hareketi motosikleti düşmekten alıkoyan gücü oluşturduğu için, çok önemli bir karar.
    Sizin bahsettiğinizi cocukluğumuzda bizde cok yapardik fakat maksimum sürat 10 bilemedin 20 km iken ve altınızdaki bisiklet maksimum 8 ya da 10 kg olduğunda..

    Motosiklette (Özellikle Supersport gibi arka tekerlekte 100 üzeri beygir olan makinelerde) arka lastiği güç ile kaçırdığınızda (Yüksek hızda) verebileceğiniz ilk tepki ya gazı kapatmak ya da debriyajı çekmektir. Bu da sizin reaksiyon sürenizle eş değerdir. Ortalama 1 ya da 2 saniye'dir maksimum reaksiyon süresi, ve gazın kapanması veya debriyajın çekilmesi refleksinin gerçekleştiği an ise highside yediğiniz andır. Yani burada dediğiniz gibi durumu fren ile sönümleyemezsiniz.

    Uzun yıllar supersport kullandığım için bir kaç kez başıma gelmişliği vardır, fakat highside olacak kadar yüksek süratler değildi cok sükür. Bu iş yüksek olasılık ile motosiklet 30 ve üzerinde bir derecede eğik (yatık ise) orantısız bir şekilde gaz açarak (En büyük sebeptir) / tutuşun kaybolması ile (kötü zemin) / veya lastiğin yeterli olmamasından meydana gelir.)

    Şahsi fikrim, highside'dan kurtulmanın bir yolu var ise, oda driftten geçer diye düşünüyorum, eğer ki viraj almaya konsantre iken, lastiği haddinden fazla kaçırdığında drift yapabileceğine inanan ve bunu uygulamaya geçirebilecek birisi var ise ihtimal dahilinde atlatılabileceği kanısındayım.

    Daha fazla gaz açarak ve gidonu daha fazla çevirerek belki.. Cok iyi driftçiler var youtube'da.. Ama tabi çok zor.
    serdar.0405 ve OğuzÖztürk bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    dirift, girift
    "haz kötü şeyler yapmamıza neden olabilir, acıysa güzel şeylerden uzak durmamıza"

  13. #13
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Arka teker kaydığında(artık toplayamayacağınızı anladığınızda) debriyajdan ziyade gazı sabit tutarak drift yaparak ilerlemeye çalışmak her zaman daha mantıklıdır. Gazı değiştirmemenin sebebi lastiğin tekrar tutunmasını engellemek(en azından high side olayını engelleyebilecek kadar). Eğer panik yapıp gaz keser veya debriyaj-fren yaparsanız büyük ihtimal high side olur. Bir japonun 1000rr ile yağmurlu yarışta drift yapa yapa döndüğü bir video vardı. Taktik aynı onun yaptığı gibi.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  14. #14
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Twist of the wristte siniftakilere keith code tekrarlatiyordu, gaz bir kez açıldımi virajin geri kalaninda; yumuşak, düzgün, sürekli bir şekilde çevrilir. Islak yol koşulunda bile virajda anı gaz kesmenin yapılabilecek en kötü seylerden birisi olduğunu söylüyordu. Tabi burada yumuşak vurgusu önemli, harst diye açmamak lazım motorun kuvvetine ve devire gore bilege ayar vermek lazım
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  15. #15
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Hiç yaşamadım, zaten hep yavaşım lakin kurtarmanın tek bir yolu var: gazı sabit tutup debriyaja dokunmadan seleden oturma organımızı kaldırıp öne doğru geliyoruz böylece arka tekerdeki ağırlığı azaltıyoruz çünkü biz motosikleti düzeltene kadar patinaj devam etmeli yoksa yolu kavrar, kavrarsa sapan gibi atar bizi. Bunu yapmak çok zor elbette

  16. #16

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    avici
    iyisindir inşallah. ikitekerli nin dara ve lastik kalitesi ?

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Alıntı ehil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    avici
    iyisindir inşallah. ikitekerli nin dara ve lastik kalitesi ?
    Teşekkürler, motosiklet superlight 200 ikinci motor olarak kullandığım için açıkcası pek lastik olaylarına falan girmedim orjinal lastikleri. Videoyuda yükledim diğer arkadaşlar görsün diye, hatalıyım motora aşina değilim. Ayrıca ön freni hiç kullanmamışım bile.


  18. #18

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    ayağa kalkışını görmek hoş.
    geçmiş olsun

  19. #19
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı avici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, motosiklet superlight 200 ikinci motor olarak kullandığım için açıkcası pek lastik olaylarına falan girmedim orjinal lastikleri. Videoyuda yükledim diğer arkadaşlar görsün diye, hatalıyım motora aşina değilim. Ayrıca ön freni hiç kullanmamışım bile.

    https://www.youtube.com/watch?v=RyBh...ature=youtu.be
    Geçmiş olsun. Dusus high Side değil hatta low side da değil. Sen baya bildiğin dusmussun takadanak diye.

  20. #20

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    High side durumunda kurtarmış olanlar ile ilgili videoya rastladım youtube'da:
    Efsane High-Side Kurtarışları: https://www.youtube.com/watch?v=n3olIoEh2G4.

    Bildiğin, boğayı boynuzlarından tutar gibi yapışmışlar motora Bravo!

    - - -

    Düşüş için tekrardan geçmiş olsun Avcı. Bununla ilgili yorumumu konuyla ilgili açmış olduğun sayfada yapmıştım. Özetle: 21. saniyede, minibüsün önüne kırdığını gördüğün ve karşıdan da araba geldiği için solundan kontra ile geçemeyeceğini anladığın anda kaldırıma doğru sürüp durmayı denemeliydin. Düşmenin sebebi ise arabayla karşı karşıya kaldığında sağa kırarak sağa dönmek için hızının yüksek olması. Yine de düşmekle doğru yapmışsın; arabaya girmektense. Büyük geçmiş olsun.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)