Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Suzuki İnazuma & Honda Nc750x

    REKLAM ALANI
  1. #41
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Valla bazı yorumlarınızda şaka yapıyorsunuz herhalde dedim. Bence siz eğitimden ziyade motor sürmenin ne demek olduğunu biraz öğrenin. Araç ile yaptığınız yol motor ile yaptığınız yol tecrübesine hiç benzemez. Anlaşılan gezmeyi seven birisiniz aradaki 20.000 tl fark size motoru sevdirir , sizin güvenle yolculuk yapmanızı sağlar , sürmekten zevk almanızı sağlar. İnazumada 120 ile gider Nc de ama olay bu değil. İnazumada rahattır nc de rahattır. Birbirlerine çok yakın yakıt tüketimleri vardır. Fakat 20.000 tl farkın vereceklerini inazuma vermez. Bana sorarsanız nc önde tek disk olayını hala kabul etmemişimdir o ayrı.

    Kadango nickli arkadaşın bütün yorumlarına katılıyorum. Çok doğru yazılar yazmış. Muhtemelen 3 kere daha uzun yol yaptığınızda anlarsınız demek istediklerini. Bence 50-60 km de bir mola vermek doğru bir hareket değildir uzun yolda. siz her yarım saatte dinlenmişsiniz zaten.

    Uzun yolda 80 ile motor kullanmak pek doğru bir hareket değildir. Yazmışsınız rampada 50- 60 a düşersiniz diye arkanıza bir kamyon gelir kornayı bastığında neye uğradığızı şaşarsınız. Bende tenere 660 var 1000 cc falan değil en nihayetinde ama gazı açarsam 170 e kadar yakalayamazsınız. Bende uzun yolda 100- 140 aralığında kullanırım motoru. Yeri gelir 90 lada giderim öyle püfür püfür fakat bir durum olduğu anda gazı açar uzar giderim yada tehlikeden kurtulurum , frene basar dururum. Süspansiyonlarından dolayı motor yere vurmaya başladı diye söylenmem. Artçım rahat eder. 20.000 tl farklardan bahsettim. Uzun yolda zaten ağır araçlar ortalama 80-90 ile gidiyor. Siz küçük bir motorla bu şekilde giderseniz size acımazlar sıkıştırırlar , tehlikeye atarlar vs. Yavaş gitmek her zaman iyi değildir. Gerektiğinde 120 lere 130 lara çok rahat çıkmanız gerekiyor ki kendinizi koruyun diğer araçlardan.

    Nc tenereye göre asfaltta çok daha iyi motor hemde. Konforu falan dahada üstün. İş bozuk yola gelince değişiyor tabi.

    Ufak tavsiyemdir size uzun yolda araç ile motor kullanmanın farkları çok ciddi bir şeydir bunları öğrenin tecrübe kazanın.

    Ayrıca kampana ısınmasına gelirsek o kadar fren kullanmazsanız o kampana ısınmaz. Şahsen ben uzun yolda motor kullanırken çok çok çok az fren kullanırım. Yolu iyi okuyabiliyorsanız zaten fren kullanmazsınız. virajlı bir yol farketmez.

    Bütçeniz el veriyorsa nc - verys 650 bunlar asfalt için çok güzel motorlardır. Dediğim gibi ama " asfalt " için...

    Far içinde sis farları takıp aydınlatmanızı arttırabilirsiniz.

    Boyunuz gayette güzel. Ben 1.70 boyundayım 89 cm sele boyu olan tenereyi çocuk oyuncağı gibi kontrol edebiliyorum. Nc de 1.75 boy cidden çok kolay...
    kadango, Smlgndz ve blueway2 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bazı yorumlarınızda şaka yapıyorsunuz herhalde dedim. Bence siz eğitimden ziyade motor sürmenin ne demek olduğunu biraz öğrenin. Araç ile yaptığınız yol motor ile yaptığınız yol tecrübesine hiç benzemez.
    Yukarıdaki dışında diğer tüm yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Bakın dikkat ederseniz bilmediğim bir konu açıp soruyorum. Bildiğimi iddia ettiğim şeyler farklı bilmediklerim farklıdır. Yaptığım yorumların hiç birinde şaka yok. Gayet ciddiyim ama hangi yorumlarımı şaka olarak algıladığınızı bilemiyorum.

    Forumda biri bir konu açtığında kaliteli güzel cevaplar vermek gayet güzel faydalı ve yararlı kalite insan olduğunuzu gösterir. Ama ne siz nede bir başkası alay etme küçük düşürme veya hakaret etme hakkına sahip değildir.

    Ayrıca biz kadango nickli arkadaşla telefon ilede iletişim kurduk, genç olmasına rağmen belkide tanıdığım en bilinçli sürüclerden olduğunu anlamak pek zamanımı almadı. Verdiği değerli bilgiler içinde kendisine tekrar teşekkür ediyorum.

    Motor sürmek ne demek vaktiniz var ise ve anlatabilirseniz sevinirim. Ama bunu yaparken herşeyi ben bilirim havasında yazacaksanız sizden motor sürmeyi öğrenmekte istemem.

    Yani belli bir kesim var forumda. Herşeyi ben bilirim benim tecrübelerim doğru çemberinde sıkışıp kalmışlar. Adam kaza videosunu ekliyor doğrudan balta, bir soru soruluyor doğrudan motoru bırak vs yorumlar.

    Öncelikle belirteyim 100-140 km/h hız aralığı bizim ülkemizin yollarında motosiklet için hiç ama hiç uygun bir hız olmadığı gibi çoğu yerde bu hızlar motosikletlere yasaktır da! Daha illegal trafik kurallarını hızı teşvik ederek yazıp sonrada bana motosiklet sürmeyi öğren demeniz sizce doğru mu?

    Herkes motorunu dilediği gibi sürer. Otoyollarda 140 larla gidenleri çok gördük hocam. Çoğu malesef hayatta bile değil. Çoğunun ortak noktası neydi biiyor musunuz? Usta olduklarını sanmaları.

    Çok fazla abartmaya gerek yok. Altı üstü motosiklet sürüyoruz. Keyfini alıyoruz, tadını çıkarıyoruz. İnanın böyle abartarak motosikletten bir duvar örmenin anlamı da yok.

    Bakın siz forumda gerçekten saygı duyduğum ve inandığım kişilerdenseniz. Lütfen bunu kaybetmeyelim olur mu? Yani böyle aşağılama hakaret filan yakışmıyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------

    Şunuda eklemek isterim. İster 140 la ister 20 km hızla gidin. Eğitimli olun eğitimsiz olun. Eve sağlam gidinde nasıl giderseniz gidin. Ama sağlam tek parça eve varın.

    Zaman kısıtlaması olmayan bütün amacı evine varmak olan 100 motosiklet sürücüsünün emin olun çoğu evine sağ sağlim varacaktır. Acemisi, bileni bilmeyeni eli gidon tutanlar bu varış hedefine ulaşacaktır. En sevdikleriniz siz yola çıkmadan lütfen eve sağ salim gel seni çok seviyorum dese nasıl sürerdiniz? Yada hedefe süreden bağımsız sağ sağlim gelene 100 bin tl ödül verselerdi? 140 la mı? Her zaman böyle sürün bakın ne kadar güvenli oluyor bu alet..!


    Ama 100 motosiklet sürücüsü de rutin (sadece motosiklet odaklı) kullanımla aynı hedefe ilerlesin. Sadece motor sürmek için yola çıkmış olsun. İnanın işleri üst seçenekten çok daha zor olacaktır.

    Ciddi veya basit kaza yapanların büyük kısmı acemi ya da ustalıktan değil boş boş amaçsız hedefsiz ne yaptığının farkında olmadan ya işi aşırı ciddiye ya da aşırı hafife alanlardan çıkmaktadır. Bu tamamen istatiksel bir veridir. İstenirse ayrı bir başlık altında kaza istatistiklerinin tüm detaylarını paylaşabilirim.

    Yani biraz da rahat olmak lazım. Kaza herkesin başına gelebilir.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  3. #43
    yasoyaso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2015
    Motosikleti
    Crf250L
    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnazumanın o çamurluğu o 90 lar tasarımı yokmu insanı motordan soğutuyor yemin ediyorum.
    Bütçe yetiyorsa tabiki nc.
    Birde o çirkin çamurluk 450 lira 👎

  4. #44

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Hayırlı olsun nc almışsınız gözlemleriniz ne oldu
    galileo bunu beğendi.

  5. #45

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Hep ezbere konuşmuşsunuz inazumadaki sele ve süspansiyon konforu nc’de olmadığı halde nasıl konforlu diyebiliyorsunuz.nc hem aşırı ağırlığı hemde taş gibi amörtisörlerle hiç konfor sunmuyor ,inazuma mercedes konforundadır.aradaki 4 kat fiyat farkına değecek birşey bulunmamaktadır.herkes ihtiyaçlarına göre mantıklı seçim yapmalı
    yigozya bunu beğendi.

  6. #46

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Konuyu hortlatmışsınız...

    Bilakis, NC'nin ön amortisörleri taş gibi değil yumuşacıktır. Şöyle ön freni sıkıp gidona kuvvetli bastırıp bırakın iki üç kere sallanır. (Olması gereken: Yukarı çıkıp yerine oturması, hiç fazladan in çık yapmaması...) Ben daha sertleşsin ve fazladan in çık yapmasın diye ön yayları ve yağ kalınlığını değiştirmiştim, ancak ondan sonra güven vermeye başlamıştı.

    Standart arka amortisörün sönümlenmesi çok kötüdür (yoktur), tümsekte çukurda döver ondan sert gelmiştir. Bu NC'lere doğru dürüst bir arka amortisör şart. (Ben ön amortisör yaylarıyla birlikte arka amortisörü komple değiştirmiştim, yeni Hyperpro amortisörle sanki başka bir motosiklet olmuştu...)
    blueway2 bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    21 Kasım 2005
    Şehir
    Manisa/Turgutlu
    Motosikleti
    Kawasasaki ZX-6R


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------


  8. #48

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı maxell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=xDIaMDJe-sk&t=3s

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------

    https://www.youtube.com/watch?v=bvEppEyUL_M&t=496s
    Amcam nc'yi biraz abartmış,olumsuz yönlerinden bahsetmemiş.Ağırlığı,sele ve arka amörtisör sertliği soğutuyor beni bu makinadan

  9. #49
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amcam nc'yi biraz abartmış,olumsuz yönlerinden bahsetmemiş.Ağırlığı,sele ve arka amörtisör sertliği soğutuyor beni bu makinadan
    arka amortisör ü değiştir sorun ortadan kalkar
    birde konfor sele uygulaması yaptır
    güzel motor az yakıyor asfaltta kullanıyorsan gücü de yeterli
    ben 700 de kullandım 750 de hiç fark yok desem yeridir saçma vergi sistemi olmasa çok mantıklı motosiklet az yakıyor sorunsuz bakım aralığı uzun 2 eli çok güzel
    750 i satışa koydum piyasa fiyatına 5 dakşka da satıldı
    blueway2 bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  10. #50

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    inazuma dan sonra nc750x uçak gibi gelir.

  11. #51
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hep ezbere konuşmuşsunuz inazumadaki sele ve süspansiyon konforu nc’de olmadığı halde nasıl konforlu diyebiliyorsunuz.nc hem aşırı ağırlığı hemde taş gibi amörtisörlerle hiç konfor sunmuyor ,inazuma mercedes konforundadır.aradaki 4 kat fiyat farkına değecek birşey bulunmamaktadır.herkes ihtiyaçlarına göre mantıklı seçim yapmalı
    Fikriniz baya değişmiş zaman içinde....

  12. #52
    eming26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2021
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    2012 CBF 1000 FA
    selamlar benim bundan önceki motorum inazumaydı.eşimle bir kere eskişehirden bursaya gidip geldik.
    ben 1.85 eşim 1.80 .seleden dolayı bir süre sonra rahatsız olmaya başladık.sık sık durduk.
    ama tek başına iken daha farklı oluyordu. hız olarak ortalama 100-110 gittik hep.
    şehir içinde hiç yormayan bir makina inazuma ama şehir dışında iki kişi o tadı alamadık
    bu sene cbf 1000 ile 2000 km şehir dışı yaptım gram yorulmadım.
    blueway2 bunu beğendi.

  13. #53
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Konu sahibi arkadaşın kaçırdığı nokta bence şu; bana 120 km hız yeter diyor, tamam ikiside 120 yapar, ama misal 80-90 gidiyorsun 120 ye çıkman gerekti, inazuma ne kadar sürede çıkar, nc ne kadar sürede çıkar?
    Ben çoğu zaman yüksek hıza, gideceğim yere daha kısa sürede varmak yerine, trafiğin sıkıştığı bazı noktalarda oradan sıyrılmak için kullanırım.
    Şöyle düşünün, yüksek hızla işiniz yok, ok, rampa çıkıyorsunuz, sağ şeritte kamyon, soluna geçtiniz, iki kişisiniz motorda, rampa yukarı 250 cc motor max. 80-90 a çıkacak, ve arkadan 110-120 gelen araçlar sizin plakalığa dayanacak.
    Torku 40-45 in altında hiç bir motor artçılı uzun yol için uygun değildir. Yorar, bezdirir, korkutur.
    blueway2 ve YasinC bunu beğendiler.

  14. #54

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu sahibi arkadaşın kaçırdığı nokta bence şu; bana 120 km hız yeter diyor, tamam ikiside 120 yapar, ama misal 80-90 gidiyorsun 120 ye çıkman gerekti, inazuma ne kadar sürede çıkar, nc ne kadar sürede çıkar?
    Ben çoğu zaman yüksek hıza, gideceğim yere daha kısa sürede varmak yerine, trafiğin sıkıştığı bazı noktalarda oradan sıyrılmak için kullanırım.
    Şöyle düşünün, yüksek hızla işiniz yok, ok, rampa çıkıyorsunuz, sağ şeritte kamyon, soluna geçtiniz, iki kişisiniz motorda, rampa yukarı 250 cc motor max. 80-90 a çıkacak, ve arkadan 110-120 gelen araçlar sizin plakalığa dayanacak.
    Torku 40-45 in altında hiç bir motor artçılı uzun yol için uygun değildir. Yorar, bezdirir, korkutur.
    Şahsına demiyorum herkesin matematik fizik bilmesine gerek yok ihtiyaç da yok ..
    Ama Tork lafını ortaya atanın ayrıca kulaklarını çınlatmak da fayda var ...O tork lafını ortaya atan ilk kişiyi yakalayıp öpeceksin..Miletde bir şey varmış gibi kulakdan duyma şeyler ile bir şeyler yazıyor ..Dogru bilinen yanlışın en babası zaten bu konu..

    Aslı olan agırlık /güç indeksidir bu işlerde ,gücü var ise vites düşersin yüksek devir çıkarsın olur biter ..
    Fizik matematik bunu der..

    NC x için hesap eder isek
    Sürücü + Yolcu +Yük+ Motor ile beraber 0,07 KG/KW altına düşüyorsan benim şahsi fikrim rahat edemezsin uzun yolda ,

    Sürücü +yolcu+yük= var sayım 180 Kg
    NC X= 220 KG
    54,8 HP =41,2KW
    41,2/ (220+180)=0,103

    yani 1 kiloya 0,103 kw lık güç düşüyor.

    Yoksa tork mu diyorsunuz aha pancar motoru torku canavar gibi torku var ... Hadi görüyüm uzunda iki kişi ile rahatı bırak iki kişiyi bir kişi bile rahat edilmez..
    YasinC bunu beğendi.

  15. #55
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsına demiyorum herkesin matematik fizik bilmesine gerek yok ihtiyaç da yok ..
    Ama Tork lafını ortaya atanın ayrıca kulaklarını çınlatmak da fayda var ...O tork lafını ortaya atan ilk kişiyi yakalayıp öpeceksin..Miletde bir şey varmış gibi kulakdan duyma şeyler ile bir şeyler yazıyor ..Dogru bilinen yanlışın en babası zaten bu konu..

    Aslı olan agırlık /güç indeksidir bu işlerde ,gücü var ise vites düşersin yüksek devir çıkarsın olur biter ..
    Fizik matematik bunu der..

    NC x için hesap eder isek
    Sürücü + Yolcu +Yük+ Motor ile beraber 0,07 KG/KW altına düşüyorsan benim şahsi fikrim rahat edemezsin uzun yolda ,

    Sürücü +yolcu+yük= var sayım 180 Kg
    NC X= 220 KG
    54,8 HP =41,2KW
    41,2/ (220+180)=0,103

    yani 1 kiloya 0,103 kw lık güç düşüyor.

    Yoksa tork mu diyorsunuz aha pancar motoru torku canavar gibi torku var ... Hadi görüyüm uzunda iki kişi ile rahatı bırak iki kişiyi bir kişi bile rahat edilmez..
    https://i.hizliresim.com/k4vv401.JPG
    Aga tamam, şahsıma alınmadım, ama belirtmek isterim, matematik okudum, fizik te de fena değildim. Ha sen makine mühendisisindir, senle yarışamam.
    Burada verdiğin pancar motor örneği hatalı, çünkü o motorda aktarım organları motosiklette ki gibi değil.
    Ayrıca ağırlık/güç endeksini beygir gücü değil, tork üstünden yapmamız gerekmez mi?
    Orada da hatalısın diyorsan o zaman değiştiriyorum; ''beygir gücü'' 45-50 hp nin altındaki motosikletler artçılı uzun yol için uygun değildir.
    blueway2 bunu beğendi.

  16. #56

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aga tamam, şahsıma alınmadım, ama belirtmek isterim, matematik okudum, fizik te de fena değildim. Ha sen makine mühendisisindir, senle yarışamam.
    Burada verdiğin pancar motor örneği hatalı, çünkü o motorda aktarım organları motosiklette ki gibi değil.
    Ayrıca ağırlık/güç endeksini beygir gücü değil, tork üstünden yapmamız gerekmez mi?
    Orada da hatalısın diyorsan o zaman değiştiriyorum; ''beygir gücü'' 45-50 hp nin altındaki motosikletler artçılı uzun yol için uygun değildir.
    Abim beygir gücü 45-50 olsun diyelim goldwing hayvan olsun 400 kilo kendisi 200 Kiloda (sürücü+yolcu+yük) 600 kilo eder
    45 HP eder mi sana 33,8 KW
    33,8/600= 0,056

    ÇIKKKK olmadı bu da tat vermez

    İnuzuma için
    180 + 200 =380 KG
    24 HP =18,4 KW
    18,6/380 =0,05

    bu da inizuma gibi kaldı buda tat vermez ..

    İkinci soruna cevap vereyim
    Ayrıca ağırlık/güç endeksini beygir gücü değil, tork üstünden yapmamız gerekmez mi?
    Güç üzerinden yapılır KW yada beygir gücü(HP) motosikletiyin ruhsatında bile vardır , ama tork yoktur..

    Üçüncü soruna gelince ;
    Burada verdiğin pancar motor örneği hatalı, çünkü o motorda aktarım organları motosiklette ki gibi değil.
    Motor motordur, yakıtı alır hareket enerjisine çevirir dönen nesnenin ucuna da aktarma organı(şanzıman takarsın) prensipde hepsi aynıdır. İçten yanmalı ottocyle (otto çevrimi)

    Senin şahsında söylemiyorum ama tork mesele değil , Tork yüksek olanın ne avantajı var kafa mikmeden düşük devirde yüksek güç alırısın .
    GÜç = kuvvet(tork)* hız(devir)

    Tork ne kadar yüksek ise düşük devirde o kadar fazla kuvvet alırısın devir artmadıgı için veya az bir devir ile aynı gücü aldıgın keyif verir.

    Şöyle anlatayım tork egrisi sabit üç motor;
    Birinci motor un torku 4X ikincisi 2X üçüncüsü X
    Birinin 2000 devirde verdigi gücü digeri 4 bir digeri 8 binde verip kafa beyin ütülüyor olay bu aslında
    YasinC bunu beğendi.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  17. #57
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abim beygir gücü 45-50 olsun diyelim goldwing hayvan olsun 400 kilo kendisi 200 Kiloda (sürücü+yolcu+yük) 600 kilo eder
    45 HP eder mi sana 33,8 KW
    33,8/600= 0,056

    ÇIKKKK olmadı bu da tat vermez

    İnuzuma için
    180 + 200 =380 KG
    24 HP =18,4 KW
    18,6/380 =0,05

    bu da inizuma gibi kaldı buda tat vermez ..

    İkinci soruna cevap vereyim
    Ayrıca ağırlık/güç endeksini beygir gücü değil, tork üstünden yapmamız gerekmez mi?
    Güç üzerinden yapılır KW yada beygir gücü(HP) motosikletiyin ruhsatında bile vardır , ama tork yoktur..

    Üçüncü soruna gelince ;
    Burada verdiğin pancar motor örneği hatalı, çünkü o motorda aktarım organları motosiklette ki gibi değil.
    Motor motordur, yakıtı alır hareket enerjisine çevirir dönen nesnenin ucuna da aktarma organı(şanzıman takarsın) prensipde hepsi aynıdır. İçten yanmalı ottocyle (otto çevrimi)

    Senin şahsında söylemiyorum ama tork mesele değil , Tork yüksek olanın ne avantajı var kafa mikmeden düşük devirde yüksek güç alırısın .
    GÜç = kuvvet(tork)* hız(devir)

    Tork ne kadar yüksek ise düşük devirde o kadar fazla kuvvet alırısın devir artmadıgı için veya az bir devir ile aynı gücü aldıgın keyif verir.


    Şöyle anlatayım tork egrisi sabit üç motor;
    Birinci motor un torku 4X ikincisi 2X üçüncüsü X
    Birinin 2000 devirde verdigi gücü digeri 4 bir digeri 8 binde verip kafa beyin ütülüyor olay bu aslında
    Aslında tam anlatmak istediğim konunun özeti bu zaten.

  18. #58
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama Tork lafını ortaya atanın ayrıca kulaklarını çınlatmak da fayda var ...O tork lafını ortaya atan ilk kişiyi yakalayıp öpeceksin..Miletde bir şey varmış gibi kulakdan duyma şeyler ile bir şeyler yazıyor ..Dogru bilinen yanlışın en babası zaten bu konu..

    Sizi daha da çıldırtacak bir bilgi vereyim. Tork'u artık güç olarak çevirmeye başladılar

  19. #59

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    NC İki kişi bile torkuyla alıp götürüyor

  20. #60

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    cbf150'yi 53.000 km,İnazumayı 35.000 km,NC750x dct'yide 23.000 km kullandım.Görüşlerimi aktarayım.
    --Cbf 150 içlerinde en ekonomik, sarf gideri en az olan,parçası ucuz ve işletim maliyetleri en uygun olanıdır.Yanlız şehir içine uygundur.Çok uzun yolda yapsam yetersizdir sollamalarda kamyonu geçemediğiniz durumlar olabilir gaz tepkisi yok gibidir.


    --İnazuma içlerinde en konforlusu(asfalt,parke taş,toprak her yolda konforludur hem sele hemde amörtisör anlamında),virajı en iyisidir güzel yatar.Sollamalarda sıkıntı çıkarmaz,Uzun yoldada 100-110 bandı en konforlu hızı olup aynı gün 800 km yol yaptığımda dahi yormamıştır.Arka arkaya dar virajlı yolları çok zevklidir.Bu hızları geçtiğinizde yakıt ve titreşim artmaya başlar.Yaktığı kadar gitmez.Ortalama 3.5-5 arası yakıt tüketimine sahiptir.Ben 3.5 altını ve 5 üstünü görmedim.Şehir içi ve dışı dahil.Ama daha üstünü gören arkadaşlarımda oldu.Tip yoktur ama sevdirir kendini.

    --Nc750x Seyretmeniz bile hoşunuza gider güzeldir heybetlidir.Gerçekten az yakar 3-4.5 arası şehir içi ve dışı ortalama yakıt tüketimine sahiptir.Titremez yağ gibi gider,asfalt motorudur.150-160 km stabil hızda xpad ve tur camı ile rüzgarsız heryere gidebilirsiniz.Daha üzeri hızlar yol,rüzgar vb dış etmenlere bağlıdır.Fonksiyoneldir ön bagajı,dct özelliği,yaygın servis ve bayi ağı,güçlü 2.eli,düşük devirli ve uzun ömürlü motoru güzeldir.Yanlız sert amörtisör ve selesi kaymak asfalt dışında sarsıcıdır,inazumadan sonra alışmak zaman alır.Vergi ve işletim maliyetleri diğerlerine göre daha yüksektir.Virajda ağır ve yüksek olmasındanmı bilemiyorum rahat kontra almaz.

    Sonuç olarak üçüde güzel motordur.Satın alma ve işletim maliyetini karşılama açısından hangisine güç yetiyorsa alınabilir.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)