Suzuki İnazuma & Honda Nc750x
Reklamlar
-
OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı
Nc750x ile inazuma arasında her ne kadar nc750x 'in cc farkı olsada performans açısından büyük bir uçurum olmadığını okuyorum kaynaklardan. Eğer inazuma f tatmin ediciyse gidipte nc750x e 30-40 bin bayılmak mantıklı mı?
Yani aradaki az bir fark için yüksek rakam ödeyip ödememek?
Eğer bu tarz yolculukları sık yapacaksanız, bütçeniz de uygunsa NC almak doğrusu. Aksi durumda, boyunuz, artçı konforu, sorunsuzluk gibi faktörleri de göz önüne alırsak inazuma bu tarz yolculuklar için fiyatına göre piyasadaki en doğru motordur bence.
Saygılar.
Bu arada maxi scooter hiç düşünmediniz mi? Xmax mesela?
Reklamlar
-
smalagoz adlı üyeden alıntı
Kimse burada nc750x le inazumayı karşılaştırmamış. Kullanma amacına göre o fiyat farkına değer mi demiş.
Millet birbiriyle dalga geçecek yer arıyor bu forumda
Zaten "Neden 80'i 90'ı aşamadım?!" diye birşey yazmıyor ki. 80'i 90'ı aşamadığım için sorunlar yaşandı demiş arkadaş. Bunda yanlış birşey yok. CBF'nin kapasitesini muhtemelen çoğumuzdan iyi biliyordur zaten.
Kardeş rampada 150cc commuter 80-90'ı nasıl görsün iki kişiyle arkadaş başka kafaları yaşıyor. Düz yolda zor buluyor o hızları. Onu diyom.
-
Yanlış anlaşılması bu bir karşılaştırma sorusu değildi. Bazı arkadaşlar doğru anlamışlar. Ama iki modeli yanyana sorup aradaki fiyat farkı ne vaad ediyor kullananlar paylaşabilir mi diye sormak iki modeli de kötülemek amacıyla değildir.
Benim hız isteğim en fazla 120 km/h hızı torkuyla karşılaması. Dolu motorla rampada tıkanmaması. Artçısının uzun süren yolculuklarda en az sürücü kadar rahat etmesi. Aydınlatma ve frenlerinin iyi olması. Cbf 150 o kadar yol süresince mevcut gücünü aman aman kaybetmedi ama yetersizdi.
Eğer inazuma 120 km/h lik gücü 300 km mesafeden sonrada aynı şekilde güçlü olarak verebiliyorsa nc750x almaya gerek olmayabilir.
Hangi motor ihtiyacıma daha uygun onu anlamaya çalışıyorum. Hepsi bu.
-
karpuz la elma yı kıyaslamaya çalışmışsınız ama olmamış
yani nc kullanıyorum inazuma da kendi sınıfında güzel motor ama işte katogori farkı var
nc rampa da düzda hava da kara da 150 km/h kadar tıkanmaz
düzda 170 e nasıl çıktığını anlamassın uçar gider
yakıt olarak inazuma dan az yakar abs var depo bagajı var
-
kadango adlı üyeden alıntı
Kardeş rampada 150cc commuter 80-90'ı nasıl görsün iki kişiyle arkadaş başka kafaları yaşıyor. Düz yolda zor buluyor o hızları. Onu diyom.
Rampada 1. vitese alır sonra kalkarsanız o başka bir şey olur. Uzun yolda otomobil sürerken de aynı mantıkla araç sürülür. Düzde hızınızı alırsınız aynı hızla rampayı alırsınız. Eğer yokuş çok dik ve uzunsa 60-70 km lere kadar düşersiniz. Ama çoğu yerde yavaşlamak zorunda kalmadıysam 80 km hızı evet korudu cbf 150. kesinlikle kendi kabına göre cbf 150 çok iyi bir motor.
10 saatlik sürüş yaklaşık 50-60 km de bir mola vererek kesilmeden gidebildi alet. Gerçekten söylüyorum bunu. Ama gücü uzun yolda rampada isteklerimi karşıladı mı? Hayır. Çünkü 80 km hızla rampalarda zor durumda kalabiliyorsunuz. O zaman bir kamyonun arkasında mecburen egzos gazı çeke çeke düze kadar katlanıyorsunuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
F54 adlı üyeden alıntı
karpuz la elma yı kıyaslamaya çalışmışsınız ama olmamış
yani nc kullanıyorum inazuma da kendi sınıfında güzel motor ama işte katogori farkı var
nc rampa da düzda hava da kara da 150 km/h kadar tıkanmaz
düzda 170 e nasıl çıktığını anlamassın uçar gider
yakıt olarak inazuma dan az yakar abs var depo bagajı var
Hocam tekrar yazıyorum bu bir karşılaştırma değil. Ben 120 km/h hıza ulaşabilir ve rampada da olsa tekrar hızlanabiliyorsa yeterli olabilir mi diyorum?
"...nc rampa da düzda hava da kara da 150 km/h kadar tıkanmaz, düzde 170 e nasıl çıktığını anlamassın uçar gider.." diyorsunuz ya bu sizin istediğiniz özelliklere sahip demektir.
Ben 150-170 km/h hız istemiyorum. Eğer inazuma f hava da kara da 120 km hızı kolayca yakalabiliyorsa, düzde 130-140 km/h hıza ağırda olsa rahat çıkabiliyorsa sorun yok demektir. Ben kendi açımdan bu durumda gidip 20 bin tl fazla ödemek istemem. Bu bir tercih meselesi.
Yolda 170 km/h hızla işim olmaz. Hızı sevmiyorum. Hiç kullanmayacağım hızlara çıkabiliyor diye ihtiyacım olmayan özelliklere sahip olmak için yüksek ücet ve vergiler ödemek benim açımdan uygun olmayabilir.
-
OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı
Yanlış anlaşılması bu bir karşılaştırma sorusu değildi. Bazı arkadaşlar doğru anlamışlar. Ama iki modeli yanyana sorup aradaki fiyat farkı ne vaad ediyor kullananlar paylaşabilir mi diye sormak iki modeli de kötülemek amacıyla değildir.
Benim hız isteğim en fazla 120 km/h hızı torkuyla karşılaması. Dolu motorla rampada tıkanmaması. Artçısının uzun süren yolculuklarda en az sürücü kadar rahat etmesi. Aydınlatma ve frenlerinin iyi olması. Cbf 150 o kadar yol süresince mevcut gücünü aman aman kaybetmedi ama yetersizdi.
Eğer inazuma 120 km/h lik gücü 300 km mesafeden sonrada aynı şekilde güçlü olarak verebiliyorsa nc750x almaya gerek olmayabilir.
Hangi motor ihtiyacıma daha uygun onu anlamaya çalışıyorum. Hepsi bu.
Dostum...
İnazuma iyi bir motosiklet değil, yani parasının hakkını vermiyor öyle diyeyim. Adamlar bir motor yapmış Sport Touring motor ağırlığında. Ona fındık motoru koymuş. Küçük cc uzun yolda her türlü şişer, isterseniz gömlekte nitrojen gezdirin. Performans olarak karşılaştırmayı bırak aklına böyle bir şeyin gelmesi bile çarpılma sebebi... Madem cebini düşünüyorsun git ikinci el bir NC al, hem Inazumadan çok fazla yakmaz, arada yarım litre oynar. Hatta sıkıştırdığında yakıtları kafa kafaya olur uzun yolda. Eşin de rahat eder, güvende gidersiniz. Araba sıkıştırdığı zaman istediğin yere kaçarsın. Şu otobanda sol şeritte 120 ile gidip sağa geçmeyen, sorunca da otobanda hız sınırı 120 diyen bayanların yaşadığı kafadan kurtulun. 120'yi geç demiyorum sana, trafik dediğin şey değişken şey bindiğin alet 0-150 arası sağlam gidecek sağlıklı yolculuk yapmak istiyorsan, 120'yi geçmezsen geçme. 60'tan 120'ye beş saniyede gelecek ki tehlikelerden kaçabilesin. Ara hızlanmaları iyi olacak uzun yola çıkıyorsan, bu yüzden yüksek cc uzun yolda hayat kurtarır. Yaşadıkça göreceksin, ilk uzun yoluma çıktım yazmışsın bana ahkam kesiyorsun. Göreceksin zamanla dediğim şeyleri hatırlayacaksın adam doğru diyormuş lan iyi ki NC almışım diyeceksin. 250cc motorun 150cc'den pek farkı yok inan bana... Sadece hacim için almıyorsun, kaliteli süspansiyon sistemi kaliteli frenler için alıyorsun Naciyi. Fren motosiklette nimettir, bindiğin alet artçılı binince de duracak tek binince de duracak. O motosiklet güvenli motosiklettir o zaman. Git ABS'li bi naci al, demek istediğimi anlayacaksın. Birde 250'lik inazuma falan kullan aradaki farkı görürsün.
-
kadango adlı üyeden alıntı
Dostum...
İnazuma iyi bir motosiklet değil, yani parasının hakkını vermiyor öyle diyeyim. Adamlar bir motor yapmış Sport Touring motor ağırlığında. Ona fındık motoru koymuş. Küçük cc uzun yolda her türlü şişer, isterseniz gömlekte nitrojen gezdirin. Performans olarak karşılaştırmayı bırak aklına böyle bir şeyin gelmesi bile çarpılma sebebi... Madem cebini düşünüyorsun git ikinci el bir NC al, hem Inazumadan çok fazla yakmaz, arada yarım litre oynar. Hatta sıkıştırdığında yakıtları kafa kafaya olur uzun yolda. Eşin de rahat eder, güvende gidersiniz. Araba sıkıştırdığı zaman istediğin yere kaçarsın. Şu otobanda sol şeritte 120 ile gidip sağa geçmeyen, sorunca da otobanda hız sınırı 120 diyen bayanların yaşadığı kafadan kurtulun. 120'yi geç demiyorum sana, trafik dediğin şey değişken şey bindiğin alet 0-150 arası sağlam gidecek sağlıklı yolculuk yapmak istiyorsan, 120'yi geçmezsen geçme. 60'tan 120'ye beş saniyede gelecek ki tehlikelerden kaçabilesin. Ara hızlanmaları iyi olacak uzun yola çıkıyorsan, bu yüzden yüksek cc uzun yolda hayat kurtarır. Yaşadıkça göreceksin, ilk uzun yoluma çıktım yazmışsın bana ahkam kesiyorsun. Göreceksin zamanla dediğim şeyleri hatırlayacaksın adam doğru diyormuş lan iyi ki NC almışım diyeceksin. 250cc motorun 150cc'den pek farkı yok inan bana... Sadece hacim için almıyorsun, kaliteli süspansiyon sistemi kaliteli frenler için alıyorsun Naciyi. Fren motosiklette nimettir, bindiğin alet artçılı binince de duracak tek binince de duracak. O motosiklet güvenli motosiklettir o zaman. Git ABS'li bi naci al, demek istediğimi anlayacaksın. Birde 250'lik inazuma falan kullan aradaki farkı görürsün.
Fikirlerini paylaştığınız için teşekkür ederim. Aklımızda 2 motor vardı. Biri inazuma diğeri nc750x. Nc750x zaten beğendiğimiz bir motosiklet. Eşim de ben de düz vitesli nc750x 'i beğendik. Abs' li olması bizim için değerli. Ama iş beğenmekle bitmiyor du fikir alalım dedik. Çünkü 2 motorda kullanıcıları tarafından övülüyordu. Biz doğrusunu yapıp gerçek kullanıcılarına sormak istedik. Yoksa karşılaştırma vs ilgisi yok bu yanlış anlaşıldı.
Kaçabilme konusunda kısmen fikirlerinize katılıyorum. Ama daha ilk uzun yolunu yapmışsın ahkam kesiyorsun ne demek? Sizi bilmiyorum ama ben çok fazla uzun yol deneyimine sahibim. Motosikletle o yollardan ilk defa geçiyor olsamda, sayısını hatırlamadığım kadar farklı araçlarla aynı yolu ezbere bilen biriyim. Nerede ne var yolun neresi tehlikeli neresi güzel vs bu bilgiler zaten var.
Benim 1 kez sizin 1000 kez geçmiş olmanız sizi kazadan daha çok korumaz. Kaza isteğimiz dışında gelişir. Usta acemi herkesin başına gelebilir. Bunun bir garantisi yok. Geçtiğimiz günlerde 1000 kez aynı viraja girip 1001. cide (Allah rahmet eylesin) vefat eden bir kardeşimiz vardı. Kaç sene önce hatırlamıyorum Bakırköy de kaldırıma çarparak (boş yolda) vefat eden ustalarımız da var. Yani ölüm geldiyse acemi mi usta mı olduğuna bakmaz bir kamyona bakar bütün iş. Senin motoruna da bakmaz.
Elbette biz tedbirlerimizi alırız takdir Allah'a kalmış. Emin ol beni tanısaydın "ahkam kesme" ifadesini kesinlikle kullanmazdın.
Verdiğiniz bilgiler içinde ayrıca teşekkür ederim.
-
hiç kullanmayacağın kadar gücün elinin altında olması çok güzel bişey
hiç işim olmaz dediğin özellik bi defa işine yarar hayatını kurtarır
mesela herkes abs ye sallar durur ama bi defa ani fren yaparsın o durumda ön fren e asılırsın kaza dan kurtulursun
maddi inkan varsa nc veya yüksek vergi vermek istemezsen
transalp v storm verseys tenere 660 olabilir
imkan varsa inazuma yı geç
-
-
Abicim. Bakma sen komedyen arkadaslara. Inazuma uzun yolda artcili da konforlu olur. Ama sonuc itibariyle 250cc bir motosiklet. Cbf150nin gucu anladigim kadariyla yeterli geliyor. Inazuma ondan daha guclu bir motor oldugu icin tatmin edecektir seni. Esinin de konforunu arttirir. Nc ye gelecek olursak sende biliyorsun ki bambaska bir sinifta kendisi. Uzun yol icin daha uygun daha konforlu oldugu da kesin. Ama genel kullaniminda, sehir ici vs, masrafli olacaktir. Biranda cbf den nc ye gecis sarsintili bir surec olabilir. Tabii bu senin butcene ve tecrubene bagli. Tavsiyem iki motoruda test etmen. Kendi basliklarindan da yakit tuketimi performansi ve yedek parca bakim vs konularini arastirman. Hic olmadi kirala haftasonu biyerden, esinle turunu at. Sende esinde fikir ve tecrube sahibi olursun. Bide maxi scooter lara bak. Konfor acisindan yani..
-
hebelube adlı üyeden alıntı
...Cbf150nin gucu anladigim kadariyla yeterli geliyor...
Yok cbf 150 tamam güzel motor kendi klasmanında ama gücü uzun yolda yetersiz kalıyor. Güç lazım. Virajda gazı açmaya başlıyorsun çıkış görünüyor açayım diyorum ana oda ne zaten sonundayız gazın Bana göre bu durum 1.dereceden güvenlik ihlalidir. Hız dediysem gayet geniş açılı bir virajda 80 le yattığım virajda (yokuş yukarı olduğu için) girdiğim hızı korumam mümkün olmuyor virajda hız giderek düşerken arkamdan hızlı araçların gelebileceğini düşünmek hoşuma gitmiyor.
Ve tam o anlarda, o durumdan kaçınmak için yapmam gereken hareketi ve konforu son hızı 120 km olan bir motorla da yapamam zira limite dayanır ve devir gereksiz yükselir. Yapılırda güvenli olmuyor işte. Peki böyle bir motorla nasıl güvenli gidilir? Bu türden virajlara 60 la girmeye çalışırsınız ve muhtemelen en sağda neredeyse yatmadan dönüyorsunuzdur.
Viraj hastalığım yok ama sonuçta adam gibi bir motorla 100-120 km hızla dahi emniyetli girilebilecek bir viraja sadece yukarı eğimde yer alıyor diye 60 la girmekte saçma ve gereksiz bir eziyet..!
Virajda olması gereken hızda olmak: daha yavaş veya daha hızlı olmaktan çok daha güvenlidir. Aman daha yavaş gireyim sağlam olsun yok hocam o yolda arkadan adamlar basmış geliyor sizde gereğinden yavaşsanız viraj içindeki sizi göremeyecektir. Çok çeşitli şekillerde baş ağrıtır. Gereğinden hızlıysanız zaten tehlikse-sizsinizdir. Olması gereken kadar hız güç ve fren lazım.
-
Şakamı yapıyorsunuz inazuma ile nc yi karşılaştırarak... Ne gidişi ne duruşu ne konforu ne güvenliği kriter kabul etmez. Elinin altında ayı gibi bir güc var borumu 750cc kullanmayan bilmez o kısa devir aralığında eşek yükü ile güç üretir.. Bunun 700 ü de hayvan gibi gider ... Avruada ödüle doymayan tam bir seyahat motorudur.
700 lüğün bu videosu bile yeter sesi az açın...
-
şöyle desek: cbf 150 sürücüsü olamıyorum
-
Ama hakkını teslim etmek lazım rakipleri nasıldır bilemiyorum ancak kendi limitleri içinde cbf 150 de iki kişiyle gün boyu hiç üzmedi bizi. Arabayla bile belli bir yol gidince motor artık yoruluyor. Cbf te böyle bir kesilme hissetmedim. Ama garibin gücü bu kadar. Üzerine de gitmemek lazım o kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
ehil adlı üyeden alıntı
şöyle desek: cbf 150 sürücüsü olamıyorum
Harika demişsiniz, yani benim sürüş gereksinimlerimi ve isteklerimi karşılamıyor.
-
Inazumada 140 yaapar, Nc 700 de...
Fark Fiat punto ile 140 yapmak ile, vw golf arasındaki fark gibi okur...
Uzun güç iyidir... Olayı sadece çılgnca hızlanmak veya sürekli 200+ gitmek gibi düşünmeyin... Aynı hızda cok daha konforlu olursunuz ... Nc ve ınazuma ap ayrı sınıftalar...
-
Nc ye binince cok sasiracaksin gücü aninda veriyor tam bir tork manyagi doyuruyor insani benim motordan sonra frenlerini öpesim geldi on numara tutuyor konforuda güzel yakıt desen o biçim
-
atoprak adlı üyeden alıntı
Olayı sadece çılgnca hızlanmak veya sürekli 200+ gitmek gibi düşünmeyin... Aynı hızda cok daha konforlu olursunuz ...
Bundan yıllar önce ilk arabamı aldığımda (daewoo tico) son hızı 110 km. 90-100 le giderken bile ödümüzü patlatıyordu. Kendime ait ilk arabamdı. 1 sene sonra ford mondeo almıştım ki o yıllarda passat ile yarışırdı. 160 km hızla bile yavaş gibi konforlu rahat ve güvenli gelirdi. Birinde 90 la uçuyoruz sanıp çok hızlı gittiğinizi sanarken diğerinde 160 km hızla bile yavaş gidiyor gibi hissederdiniz.
Son hızı 110 km olan motorda 90 la gitmekle son hızı 195 km/h olan bir motorda 120 ile gitmek arasında çok büyük fark var, haklısınız...
-
sizler böyle atışırken NC 750 lere bende baktımda sele boyumu kurtarmıyor ve oldukcada diğerinden ağır durumda. yoksa çok niyetlendim hele ki 2016 model on numara 5 yıldız.
-
eXcitinG adlı üyeden alıntı
sizler böyle atışırken NC 750 lere bende baktımda sele boyumu kurtarmıyor ve oldukcada diğerinden ağır durumda. yoksa çok niyetlendim
hele ki 2016 model on numara 5 yıldız.
Benim boyum 1.75cm. Ben 2016 modeline oturduğumda ayak ucu ve ayak ortasına kadar yere koyabilmeme rağmen müthiş dengeli bir motosiklet olduğunu söyleyebilirim. Artçının arkaya binmesi sırasında yan ayakta olan motorun gidonunu tutmadım bile! Üstelik sol omzumu tutarken pege asıldığı halde bile dengesizlik yapmadı. Ağır olmasına rağmen (yaklaşık 220 kg)gerçekten çok dengeli bir motosiklet.
-
OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı
Benim boyum 1.75cm. Ben 2016 modeline oturduğumda ayak ucu ve ayak ortasına kadar yere koyabilmeme rağmen müthiş dengeli bir motosiklet olduğunu söyleyebilirim. Artçının arkaya binmesi sırasında yan ayakta olan motorun gidonunu tutmadım bile! Üstelik sol omzumu tutarken pege asıldığı halde bile dengesizlik yapmadı. Ağır olmasına rağmen (yaklaşık 220 kg)gerçekten çok dengeli bir motosiklet.
Şehir için 150cc gezi ve uzun yol nc700 veya nc750x abs olanıda var A sınıfı eğitimimi bu makinayla aldım 80 100 arka firene bir abanıyorum nemi oluyor abs devreye giriyor kut kut vuruyor altan bakıyorum durmuşum ön arka firen sıkıp durunca daha kısa mesafede duruyorum depo üstü bir kask ve ıvır zıvır alan bagajı olmasıda ayrı güzel bi garajım olsa maddiyat el verse alırım koyarım şehir içinde ufak cc gezilerde veririm çoşkuyu
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)