Valla bazı yorumlarınızda şaka yapıyorsunuz herhalde dedim. Bence siz eğitimden ziyade motor sürmenin ne demek olduğunu biraz öğrenin. Araç ile yaptığınız yol motor ile yaptığınız yol tecrübesine hiç benzemez. Anlaşılan gezmeyi seven birisiniz aradaki 20.000 tl fark size motoru sevdirir , sizin güvenle yolculuk yapmanızı sağlar , sürmekten zevk almanızı sağlar. İnazumada 120 ile gider Nc de ama olay bu değil. İnazumada rahattır nc de rahattır. Birbirlerine çok yakın yakıt tüketimleri vardır. Fakat 20.000 tl farkın vereceklerini inazuma vermez. Bana sorarsanız nc önde tek disk olayını hala kabul etmemişimdir o ayrı.
Kadango nickli arkadaşın bütün yorumlarına katılıyorum. Çok doğru yazılar yazmış. Muhtemelen 3 kere daha uzun yol yaptığınızda anlarsınız demek istediklerini. Bence 50-60 km de bir mola vermek doğru bir hareket değildir uzun yolda. siz her yarım saatte dinlenmişsiniz zaten.
Uzun yolda 80 ile motor kullanmak pek doğru bir hareket değildir. Yazmışsınız rampada 50- 60 a düşersiniz diye arkanıza bir kamyon gelir kornayı bastığında neye uğradığızı şaşarsınız. Bende tenere 660 var 1000 cc falan değil en nihayetinde ama gazı açarsam 170 e kadar yakalayamazsınız. Bende uzun yolda 100- 140 aralığında kullanırım motoru. Yeri gelir 90 lada giderim öyle püfür püfür fakat bir durum olduğu anda gazı açar uzar giderim yada tehlikeden kurtulurum , frene basar dururum. Süspansiyonlarından dolayı motor yere vurmaya başladı diye söylenmem. Artçım rahat eder. 20.000 tl farklardan bahsettim. Uzun yolda zaten ağır araçlar ortalama 80-90 ile gidiyor. Siz küçük bir motorla bu şekilde giderseniz size acımazlar sıkıştırırlar , tehlikeye atarlar vs. Yavaş gitmek her zaman iyi değildir. Gerektiğinde 120 lere 130 lara çok rahat çıkmanız gerekiyor ki kendinizi koruyun diğer araçlardan.
Nc tenereye göre asfaltta çok daha iyi motor hemde. Konforu falan dahada üstün. İş bozuk yola gelince değişiyor tabi.
Ufak tavsiyemdir size uzun yolda araç ile motor kullanmanın farkları çok ciddi bir şeydir bunları öğrenin tecrübe kazanın.
Ayrıca kampana ısınmasına gelirsek o kadar fren kullanmazsanız o kampana ısınmaz. Şahsen ben uzun yolda motor kullanırken çok çok çok az fren kullanırım. Yolu iyi okuyabiliyorsanız zaten fren kullanmazsınız. virajlı bir yol farketmez.
Bütçeniz el veriyorsa nc - verys 650 bunlar asfalt için çok güzel motorlardır. Dediğim gibi ama " asfalt " için...
Far içinde sis farları takıp aydınlatmanızı arttırabilirsiniz.
Boyunuz gayette güzel. Ben 1.70 boyundayım 89 cm sele boyu olan tenereyi çocuk oyuncağı gibi kontrol edebiliyorum. Nc de 1.75 boy cidden çok kolay...